Novy Golf 1,2 TSI - problematika

Všechny benzínové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
peter999
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 17.03.2012 01:05

Novy Golf 1,2 TSI - problematika

Příspěvek od peter999 »

Az do dnesneho dna som bol rozhodnuty o kupenoveho Golfu s motorom 1,2 TSI. Bol som na testovacej jazde a tento motor sa mi velmipozdaval vykonovo.

Lenze po precitani si prispevkov na tomto ako aj na inych forach ohladne problemoch s tymto motorom zacinam byt skepticky a rozmyslam nad starou dobrou atmosferou ( nova i30tka/ceed 1,6 GDI pripadne starsi Auris 1,6 ...)

Neviete ci problemy ktorymi trpia tieto motory sa tykaju aj novych (vyrobenych v roku 2012) alebo sa to tykalo len prvych kusov z roku 2010?

Golf ako taky sa mi velmi paci,ale nemam odvahu si ho kupit pokial sa tieproblemy nevyriesili....

Uživatelský avatar
jar_da
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 467
Registrován: 03.07.2011 07:37

Re: Novy Golf 1,2 TSI

Příspěvek od jar_da »

já si myslím, že obavy jsou přehnané, proč?
motorizace 1,2 tsi je nejčastější a tudíž se tu objevuje nejvíce potíží,
ale na druhou stranu se nikomu nic s motorem nestalo, rozvody se mění automaticky - zdarma, regulace turba se řeší - zdarma,
tento motor dostává taky dost služebáků a ti lidi si myslí, že mají pod zadkem F1 a závodí se vším co jezdí po silnici, jenže na dálnici
tenhle motor až tak není a tam dostává na pr**l,
dalším faktorem je provádění servisu, především kvalitní výměna oleje, to že je v servisce razítko, nic neznamená, proto dopuručuju měnit si olej sám.
Při dobrém servisu a zacházení ten motor vydrží stejně jako ostatní, svého času všichni pohřbívali HTP a hle já na něm najel 320.000 km a dodnes jezdí,
údržbu - olej jsem si dělal sám a závady? 1x egr ventil a na 250.000 km vyměna vedení ventilů a katalyzátor, na 200.000 km preventivně rozvody, byly o.k.
CAXA

anton1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 09.09.2010 21:03

Re: Novy Golf 1,2 TSI

Příspěvek od anton1 »

jar_da píše: ale na druhou stranu se nikomu nic s motorem nestalo, rozvody se mění automaticky - zdarma, regulace turba se řeší - zdarma,
Nie je pravde, že sa s motorom nikomu nič nestalo (viď skoda forum) a ďaľšia otázka je, či sa budú rozvody po záruke tiež meniť zdarma.
Golf Sportsvan 1,4 TSI Highline
ex Golf Plus 1,2 TSI

Uživatelský avatar
jar_da
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 467
Registrován: 03.07.2011 07:37

Re: Novy Golf 1,2 TSI

Příspěvek od jar_da »

a co se stalo?
CAXA

anton1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 09.09.2010 21:03

Re: Novy Golf 1,2 TSI

Příspěvek od anton1 »

jar_da píše:a co se stalo?
Len to, že reťaz preskočila a bolo po motore. Riešením bola výmena celého motora v záruke zdarma, ale čo po záruke ??? Niečo ako toto:
Problém s Touran 1.4TSI

Dobrý deň,

mám VW Touran 1.4 TSI kúpený nový v r. 2008, najazdených mám 50 000km a v servise mi zistili poškodenie spaľovacieho priestoru tretieho valca. Navrhli mi vymeniť cel´ý motor. Zhodnotili to ako výr. vadu, ale nakoľko už nemám auto v záruke, importér je ochotný uhradiť len 70% sumy nového dielu. Prácu servisu a 30% náhradného dielu mám uhradiť ja – čo podľa predbežnej kalkulácie servisu tvorí takmer 3000Eur. Príde mi to úplne šialené a nehorázne – kúpil som si pred ani nie 3rokmi nové auto za 26 000EUR a dnes, keď to auto reálne nie je vôbec vychodené tak im mám za výrobnú vadu za neho zaplatiť ďalších takmer 3000EUR ?!??!?
Golf Sportsvan 1,4 TSI Highline
ex Golf Plus 1,2 TSI

Uživatelský avatar
xwritter
Řidič
Řidič
Příspěvky: 111
Registrován: 04.12.2010 12:28
Bydliště: Brno

Re: Novy Golf 1,2 TSI

Příspěvek od xwritter »

já doufám, že to ve wv už pořešili a u nových by se to nemělo stávat, mě měnili řetěz a řešili divné ťukání při volnoběhu, ale zatím jsem spokojenej a neměnil bych, ono až se i30/ceed začne prodávat tak se taky nakupí problémy, já když jsem před rokem a půl kupoval, tak tady bylo tak polovina příspěvků. Díval jsem se sem ještě než jsem to koupil, jako ty.

mefix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 451
Registrován: 08.09.2009 22:14

Re: Novy Golf 1,2 TSI

Příspěvek od mefix »

Před rokem a půl se tu řešily stejné problémy, jako nyní - jen nebyla jasná jejich příčina.

Uživatelský avatar
Andrew
Řidič
Řidič
Příspěvky: 95
Registrován: 11.06.2010 01:09

Re: Novy Golf 1,2 TSI

Příspěvek od Andrew »

Jde o to, že na fórech povětšinou píší lidi s problémy. Ti, co ho mají v pořádku a spokojeně jim šlape, většinou na žádných fórech ani nejsou registrovaní. Pro tebe je to naopak dobré mít takové informace. Víš na co si dát pozor, jak se to projevuje, jak se to řeší. Kup si 1.6 GDI a možná s ním budeš spokojenej, možná s ním budeš mít nějaký problém. A pak zjistíš, že nevíš jestli to je opravdu problém nebo vlastnost, že nevíš na co se máš zaměřit a co jsou u tohoto motoru notorické bolístky. Nevíš, protože o tom málo lidí píše. Je to zbrusu nový motor, ještě se to neví. Nevím jak u toho Aurisu, nejsem členem fóru na Toyotě, ale určitě tam najdeš taky spoustu článků řešící nějaké problémy s motorem.

Že jsou 2 roky záruky na auto málo je fakt. Taky už bych si kvůli tomu další VW nekoupil. Dá se připlatit, ale wtf, proč připlácet, když to jinde jde bez příplatku. Kia nabídne 7 let, Hyundai 5 let, navíc jsou výrazně levnější a zase o tolik horší nejsou. Dneska už bych asi skončil u nich, motor 1.6 GDI se mi taky líbí. Když jsem před 2 lety vybíral auto, měli pouze 1.6 MPI (nebo tak nějak to je označené) a ten mě neoslovil, navíc kvalita předchozí generace i30 a Ceedu (tedy vlastně současného Ceedu, nová generace je těsně před uvedením na trh) ještě nebyly na takové úrovni jako dnes (byť je to nefér srovnání, protože nová generace Golfu také klepe na dveře a zase může být všechno jinak) a navíc se mi designově nelíbily, což je u nových generací obou aut zase jinak.

Nicméně bych se VW nebál ani tohoto motoru. Je to opravdu "lidový" motor a bude (pokud už není) nejprodávanější a nejrozšířenější, takže o problémech bude více slyšet (což je ale dobře pro zákazníky, pokud se nenechají odradit). Šmejd můžeš dostat od kohokoliv kdo provádí sériovou výrobu na lince, to je prostě trochu loterie. A je jedno jestli to je Škodovka, VW, Kia, Mazda, Toyota či Citroen. Porochat se může cokoliv. Potom je potřeba narazit na servis s dobrým přístupem a to je zase velice individuální jak se můžeš dočíst i zde na fóru. Na některé se zde nadává, jiné se zde chválí. Tady to je zase o lidech a lidi jsou různí. Přístup VW jako výrobce mi však příjde adekvátní. Problémy řeší, chyby se snaží napravit, nezatajuje je, generuje svolávací akce atd. Takže asi tak...

Odpovědět

Zpět na „Motory benzín“