TSi - budoucnost, Věříte mu?

Všechny benzínové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
fkabl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 341
Registrován: 26.07.2010 13:48

TSi - budoucnost, Věříte mu?

Příspěvek od fkabl »

Můj Golf 1,2 TSI 77 kw, se pomalu blíží k 5 svíčkám na narozeninovém dortu. Blíží se tím i chvíle, kdy bu doplacen úvěr a já si začínám klást otázku, zda si jej nechat nebo raději vyměnit za něco jiného, nového. Motor v té době bude mít necelých 100 tis. km, řetěz, napínák...se ozval a řešen dle garančky v 11 tis. km, stejně jako domontována nějaká údajná pojistka proti přeskočení, přehrán nový SW, nedávno měněna taky zdarma vodní pumpa, do 50 tis. km nebral olej vůbec, nyní tak cca 1 L na 10 tis. km, občas při startu zarachotí, ale dle servisu i dalších zkušeností majitelů je to vlastnost těchto motorů a jejich olejových napínáků. S autem i s motorem (výkon, spotřeba) jsem jinak spokojen...jen prostě nevím, zda motoru do budoucna věřit a nechat si ho ještě pár let nebo raději ho prodat, dokud má nějakou cenu. Tím spíš, že výrobce od této konstrukce v nové generaci TSI upustil. Věříte svým TSI motorům?

Uživatelský avatar
tomi28
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 30.06.2011 22:58
Bydliště: Západní Čechy

Re: TSi - budoucnost, Věříte mu?

Příspěvek od tomi28 »

Ja si myslím že tento motor prodáš výhodněji teď před nebo kolem hranice 100 tis km než když bude mít nalítáno 160 tis to už nikdo koupit chtít nebude když nepůjdeš s cenou dost dolů, přeci jenom to není tdi. Toť názor za mě :)
VW Golf VI 2.0 TDI 140 Higline (y)

R 1 3 5
└┼┼┤ Golf ♫♪♫
_2 4 6

fkabl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 341
Registrován: 26.07.2010 13:48

Re: TSi - budoucnost, Věříte mu?

Příspěvek od fkabl »

Tak nevím, zda otázka na názor jiných ohledně spolehlivosti, životnosti a důvěry v první generaci TSI motorů je tak choulostivá, že se k ní nikdo nechce vyjadřovat a obzvláště ostatní majitelé TSI. Já jsem s tímto motorem dosud spokojený, ale nejsem zároveň nekritický a nevnímavý vůči realitě v podobě zásadní změně technologie u druhé generace TSI motorů. A tak přemýšlím, zda a nakolik mu věřit i do budoucna, nebo ho raději neprodat.

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: TSi - budoucnost, Věříte mu?

Příspěvek od Pantani »

Že to občas zachrastí je fakt i u mýho, spotřeba oleje u mýho je prakticky stejná (řádově 0.5-0.7 l/rok = 10k km). Technologie se změnila a VW ví proč. Přestože je tvůj Golfík určitě zatím spolehlivý, bude jistě záležet hlavně na tom, jestli chceš za novýho utratit další peníze. Sám vážně uvažuju o prodeji, protože je ten pravý čas, kdy za svýho ještě nějaký peníze dostanu - ať už od VW nebo na volným trhu. Pokud máš peníze a chceš novýho, určitě bych dlouho neváhal, každým najetým km přes 100k půjde cena rychle dolů. Zároveň si ale nedělám iluze o kvalitách G7, má taky svoje mouchy a facelift je zřejmě ještě daleko... Můj tajnej sen je vydržet to do faceliftu, ale tak dlouho ho nejspíš asi nevydržím - dokud je spolehlivej a něco za něj ještě dostanu.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

fkabl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 341
Registrován: 26.07.2010 13:48

Re: TSi - budoucnost, Věříte mu?

Příspěvek od fkabl »

Tak uvažujeme podobně. Nevím, zda tě potěším, ale včera jsem mluvil se svým prodejcem a facelift Golfu VII, který byl plánovaný na r. 2016 prý dle nově upravovaných plánů VW v souvislosti s emisní aférou bude nejspíš posunut až na r. 2017 :-( Asi teď budou soustředit pozornost a finance na vyřešení problémů s TDI. Sám jsem zvědav, jak to celé strategii prodeje aut VW ovlivní. Zda auta zdraží a nebo naopak se budou snažit podpořit jejich prodej a důvěru a počet zákazníků.

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: TSi - budoucnost, Věříte mu?

Příspěvek od Pantani »

Ano, vypadá to, že uvažujeme podobně. No s prodejci VW jsem chtěl mluvit taky - kdy to má přesně přijít. Dost vážně uvažuju o GTI nebo GTI Clubsport pokud se to tady bude dát objednat a pokud to samozřejmě VW nepřestřelí s cenou. Další možnost je objednat nějakou vyloženě luxusně vybavenou "normální" verzi, v každým případě ale benzín (né nutně kvůli dieselgate, jsem spíš benzínista obecně), v takovým případě ale čekám na facelift určitě. Jenže já to nevydržím - to bych řekl tak na 80%, chci za svoje auto ještě něco dostat a řekl bych, že je ten správný čas.
V případě 1.2 TSI je to otázka, tam bych viděl tlak na výměnu ještě větší kvůli těm rozvodům a možným dražším poruchám v budoucnu, krom toho máš vyšší nájezd, a tam bych váhal ještě míň. Ale je to strašně individuální, záleží na příliš mnoha faktorech a je to hlavně o penězích... nejsme bohužel občané NDR, že? ... :-/

Tuhle jsem četl diskusi na motortalk.de - vadná spojka? VW neřeší? kluk to vymění a je to, moc se s tím neprděj. Na tomhle je znát kupní síla obyvatelstva asi nejvíc.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Odpovědět

Zpět na „Motory benzín“