TSi - budoucnost, Věříte mu?
Moderátor: SandrikGVI
-
- Jezdec
- Příspěvky: 341
- Registrován: 26.07.2010 13:48
TSi - budoucnost, Věříte mu?
Můj Golf 1,2 TSI 77 kw, se pomalu blíží k 5 svíčkám na narozeninovém dortu. Blíží se tím i chvíle, kdy bu doplacen úvěr a já si začínám klást otázku, zda si jej nechat nebo raději vyměnit za něco jiného, nového. Motor v té době bude mít necelých 100 tis. km, řetěz, napínák...se ozval a řešen dle garančky v 11 tis. km, stejně jako domontována nějaká údajná pojistka proti přeskočení, přehrán nový SW, nedávno měněna taky zdarma vodní pumpa, do 50 tis. km nebral olej vůbec, nyní tak cca 1 L na 10 tis. km, občas při startu zarachotí, ale dle servisu i dalších zkušeností majitelů je to vlastnost těchto motorů a jejich olejových napínáků. S autem i s motorem (výkon, spotřeba) jsem jinak spokojen...jen prostě nevím, zda motoru do budoucna věřit a nechat si ho ještě pár let nebo raději ho prodat, dokud má nějakou cenu. Tím spíš, že výrobce od této konstrukce v nové generaci TSI upustil. Věříte svým TSI motorům?
- tomi28
- Řidič
- Příspěvky: 169
- Registrován: 30.06.2011 22:58
- Bydliště: Západní Čechy
Re: TSi - budoucnost, Věříte mu?
Ja si myslím že tento motor prodáš výhodněji teď před nebo kolem hranice 100 tis km než když bude mít nalítáno 160 tis to už nikdo koupit chtít nebude když nepůjdeš s cenou dost dolů, přeci jenom to není tdi. Toť názor za mě
VW Golf VI 2.0 TDI 140 Higline (y)
R 1 3 5
└┼┼┤ Golf ♫♪♫
_2 4 6
R 1 3 5
└┼┼┤ Golf ♫♪♫
_2 4 6
-
- Jezdec
- Příspěvky: 341
- Registrován: 26.07.2010 13:48
Re: TSi - budoucnost, Věříte mu?
Tak nevím, zda otázka na názor jiných ohledně spolehlivosti, životnosti a důvěry v první generaci TSI motorů je tak choulostivá, že se k ní nikdo nechce vyjadřovat a obzvláště ostatní majitelé TSI. Já jsem s tímto motorem dosud spokojený, ale nejsem zároveň nekritický a nevnímavý vůči realitě v podobě zásadní změně technologie u druhé generace TSI motorů. A tak přemýšlím, zda a nakolik mu věřit i do budoucna, nebo ho raději neprodat.
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: TSi - budoucnost, Věříte mu?
Že to občas zachrastí je fakt i u mýho, spotřeba oleje u mýho je prakticky stejná (řádově 0.5-0.7 l/rok = 10k km). Technologie se změnila a VW ví proč. Přestože je tvůj Golfík určitě zatím spolehlivý, bude jistě záležet hlavně na tom, jestli chceš za novýho utratit další peníze. Sám vážně uvažuju o prodeji, protože je ten pravý čas, kdy za svýho ještě nějaký peníze dostanu - ať už od VW nebo na volným trhu. Pokud máš peníze a chceš novýho, určitě bych dlouho neváhal, každým najetým km přes 100k půjde cena rychle dolů. Zároveň si ale nedělám iluze o kvalitách G7, má taky svoje mouchy a facelift je zřejmě ještě daleko... Můj tajnej sen je vydržet to do faceliftu, ale tak dlouho ho nejspíš asi nevydržím - dokud je spolehlivej a něco za něj ještě dostanu.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 341
- Registrován: 26.07.2010 13:48
Re: TSi - budoucnost, Věříte mu?
Tak uvažujeme podobně. Nevím, zda tě potěším, ale včera jsem mluvil se svým prodejcem a facelift Golfu VII, který byl plánovaný na r. 2016 prý dle nově upravovaných plánů VW v souvislosti s emisní aférou bude nejspíš posunut až na r. 2017 Asi teď budou soustředit pozornost a finance na vyřešení problémů s TDI. Sám jsem zvědav, jak to celé strategii prodeje aut VW ovlivní. Zda auta zdraží a nebo naopak se budou snažit podpořit jejich prodej a důvěru a počet zákazníků.
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: TSi - budoucnost, Věříte mu?
Ano, vypadá to, že uvažujeme podobně. No s prodejci VW jsem chtěl mluvit taky - kdy to má přesně přijít. Dost vážně uvažuju o GTI nebo GTI Clubsport pokud se to tady bude dát objednat a pokud to samozřejmě VW nepřestřelí s cenou. Další možnost je objednat nějakou vyloženě luxusně vybavenou "normální" verzi, v každým případě ale benzín (né nutně kvůli dieselgate, jsem spíš benzínista obecně), v takovým případě ale čekám na facelift určitě. Jenže já to nevydržím - to bych řekl tak na 80%, chci za svoje auto ještě něco dostat a řekl bych, že je ten správný čas.
V případě 1.2 TSI je to otázka, tam bych viděl tlak na výměnu ještě větší kvůli těm rozvodům a možným dražším poruchám v budoucnu, krom toho máš vyšší nájezd, a tam bych váhal ještě míň. Ale je to strašně individuální, záleží na příliš mnoha faktorech a je to hlavně o penězích... nejsme bohužel občané NDR, že? ... :-/
Tuhle jsem četl diskusi na motortalk.de - vadná spojka? VW neřeší? kluk to vymění a je to, moc se s tím neprděj. Na tomhle je znát kupní síla obyvatelstva asi nejvíc.
V případě 1.2 TSI je to otázka, tam bych viděl tlak na výměnu ještě větší kvůli těm rozvodům a možným dražším poruchám v budoucnu, krom toho máš vyšší nájezd, a tam bych váhal ještě míň. Ale je to strašně individuální, záleží na příliš mnoha faktorech a je to hlavně o penězích... nejsme bohužel občané NDR, že? ... :-/
Tuhle jsem četl diskusi na motortalk.de - vadná spojka? VW neřeší? kluk to vymění a je to, moc se s tím neprděj. Na tomhle je znát kupní síla obyvatelstva asi nejvíc.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.