Přechod z 15" kol na 17"

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
mario21
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 06.03.2011 18:27

Přechod z 15" kol na 17"

Příspěvek od mario21 »

Ahoj,
na svým Golfu (viz podpis) mám na léto alu kola 15" Wellington. Chtěl bych je nahradit 17", pravděpodobně od WSP (http://www.wspitaly.com/fr/Wsp-Italy/Vo ... Rheia.html). A teď k dotazům:

1) Většinou se všude ty "větší" kola zmiňují v souvislosti se sportovním podvozkem, což nemám. Je nějaký problém dát tyto kola na klasický podvozek? Případně máte někdo foto jak to vypadá?
2) Taky jsem tu na foru četl, že větší kola můžou být problém pro slabší motory, ale nějak mi není jasný proč. Pokud mám větší kolo, dám tam přeci nižší pneu a výsledná velikost kola by měla být zase stejná, nebo to tak není?
3) Velikost replik od WSP, které jsem uvedl, je 7,5 x 17, ET 54. Já mám v TP jako jednu z možností uvedeno 7J x 17, ET 54. Může ta větší šířka disku způsobit v tomto případě nějaký problém?

Vím, že podobné věci se tu řešili, vše jsem pročetl, ale co se týče aut jsem naprostý laik.
Díky za odpovědi.
VW Golf VI 1.2 TSI 63 kW, výbava Trendline, paket "Comfort" a "All in"

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Přechod z 15" kol na 17"

Příspěvek od Pantani »

1) myslím, že tu i jiný lidi mají "normální" podvozek a mají 17" kola, tipuju, že v tom problém není. Ale zeptej se přesně v autorizovaným servisu, subjektivně v tom ale nevidím problém. Spíš mě napadá, že ten sportovní podvozek je údajně sníženej a tudíž v podběhu není pak taková díra
2) Výsledná velikost kola bude větší - proč by si to jinak lidi dávali ne? - přece aby jim to víc vyplnilo ten výřež pro kolo... Je tam u větších/širších kol následný vyšší valivý odpor = vyšší spotřeba. O jiném problému nevím. Např. na svých 17" kolech jsem se na zde proklamovanou spotřebu nidkdy nebyl schopen dostat
3) Jestli může být technický problém, to nevím. Jen by ti mělo bejt jasný, že pokud tam ty kola dáš a nemáš je uvedený v techničáku, může se pak následně stát, že při havárce ti pojišťovna v krajním případě může odmítnout plnění, prožože auto neodpovídá tomu, co je pro něj schválený. Otázkou je jen to, jak hodně se tyhle skutečnosti při autohavárii přezkoumávají - to by ale musel říct někdo povolanější...
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
vojtasbo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 14.09.2010 20:12
Bydliště: Brno

Re: Přechod z 15" kol na 17"

Příspěvek od vojtasbo »

S dovolenim trochu prispeju :wink:

1, samozrejme neni problem dat vetsi kola na obyc. podvozek, s nim to nema nic spolecneho. Sportovni podvozek u Golfa je pouze trochu tuzsi a snizeny...to ale opravdu nema nic s velikosti kol. Pouze napr. pri 17" nebo 18" to diky tomu snizeni vypada jeste o trosicku lepe. Toho jak to vypada se uz vubec neboj, urcite mnohem lepe nez na soucasnych 15" 8)

2, Pantani: nevim jestli si to tak myslel nebo jen nejasne napsal, ale samozrejme vysledna velikost kola je stejna (kolo= disk+pneu). Zvetsuje se jen podil toho disku vuci pneu. Co se tyce tech slabsich motoru tak si myslim ze je to odkaz primarne na sirku pneu, ne na velikost kola. Je logicke ze pokud mas, jako ja 225/40 r18, tak v porovnani s napr. 195/65 je ten odpor proste vyssi...proto ty obavy ze slabsich motoru. Ale tohle bych teda opravdu neresil. "problem" to urcite neni...Mrkni do technicaku a pripadne to muze zkusit eliminovat uzsima pneu, pokud by ses opravdu bal...napr. 205/50 r17 (jen priklad, zalezi samozrejme, nevim co mas v technicaku...)

3,obecne to muze byt problem si myslim, vzhledem k obrovske nabidkce disku bych si radsi vybral ty ktery mam v technicaku, o starost mene...ale jediny problem, krome reseni pojistnych udalosti me napada skrtani o podbehy pri rejdu, ten rafek je proste o neco sirsi...ale v praxi to mozna bude uplne v pohode a hlavne - v tomto konkr. pripade tj. 7,5x17 je to urcite v pohode, protoze i seriove se na golfa dodavaji kola 7,5x17 nebo 7,5x18. Navic pokud ty disky maji ''typovy list'' tak se potom na zaklade toho daji dopsat do TP (pokud vim)

Kdyz to shrnu, tak se opravdu vubec neboj 17" jen si vyber vhodnou kombinaci technicak/sirka pneu/disk...udelej si par variant a uvidis
Golf VI MY 2011, 1.2TSI, bílá, Highline, paket Vancouver, parkpilot, Keyless access

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Přechod z 15" kol na 17"

Příspěvek od Pantani »

vojtasbo píše:2, Pantani: nevim jestli si to tak myslel nebo jen nejasne napsal, ale samozrejme vysledna velikost kola je stejna (kolo= disk+pneu). Zvetsuje se jen podil toho disku vuci pneu.
Dobrá, zkusím polemizovat :D
Výrobcem udávaný profil pneu = procentuální poměr šířky k profilu, takže 195/65 -> 126 mm profil, 205/55 -> 112.75 mm, 225/45 -> 101.25 mm, 225/40 -> 90 mm
tudíž vychází

195/65, 15": 38.1 cm průměr kola + 12.6 cm výška profilu = celkový průměr kola s pneu je 50.7 cm
205/55, 16": 40.64 cm + 11.275 cm = 51.915 cm
225/45, 17": 43.18 cm + 10.125 cm = 53.305 cm
225/40, 18": 45.72 cm + 9 cm = 54.72 cm

z toho mi vychází, že se zvětšujícím se průměrem pneu a snižujícím se profilem se celkový průměr kola zvětšuje... a tudíž to víc vyplňuje díru. A musí to tak být - proč bysme si jinak ty větší kola pořizovali?? 8O :lol:
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

mefix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 451
Registrován: 08.09.2009 22:14

Re: Přechod z 15" kol na 17"

Příspěvek od mefix »

Stále jde debata jen o "velikosti", přitom nikdo neřeší značku (model) pneu. Přitom pneu mají největší vliv na jízdní vlastnosti a ne to, zda to je široké nebo nízké.

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Přechod z 15" kol na 17"

Příspěvek od Pantani »

Neřeší, protože se na to tazatel neptal, jde mu o to, jestli to na to auto může dát nebo ne. Profil jsem řešil jen proto, že jsem chtěl dokázat, že větší kola = skutečně větší kola i když je nižší profil
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

PoMa
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Karwin

Re: Přechod z 15" kol na 17"

Příspěvek od PoMa »

Pantani: máš dosti podstatnou chybičku ve výpočtu :wink:
Všechny tebou zmíněné rozměry mají průměr 63cm (+/- nějaký mm) - zapomněl jsi totiž připočítat druhou výšku profilu.
Tedy že 18kola s gumou 225/40 jsou větší co do průměru oproti 195/65R15 a že více vyplní prostor nadkolí je zavádějící.

Rozdíl šířky ráfku o půl palce (7,5 místo 7 palců) dělá při stejném ET (tady ET54) rozšíření na každou stranu (k lemu blatníku i k tlumiči) celých 6mm a toto místo tam v pohodě je, takže škrtat nebudeš.
Jiný rozměr ráfku bude zkoumat tak akorát pojistný likvidátor při pojistné události a je to jejich záminka neuznat pojistné plnění z důvodu neodpovídajícího technického stavu, doporučuji se tedy držet rozměru uvedého ve VTP.
A jízdní vlastnosti? Díky širšímu běhounu bude větší valivý odpor, jenž je zanedbatelný, ale 17" kolo (Alu ráfek) bude podstatně těžší, než 15" kolo, tedy musíš uvést těžší hmotu do pohybu. Oproti letním 15" kolům se ti nepatrně zpomalí akcelerace za cenu lepšího vzhledu, větší přilnavosti a zanedbatelného zvýšení spotřeby (cca o 0,5 litru, podle kvality gumy - u měkké to může být i přes litr)

mario21
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 06.03.2011 18:27

Re: Přechod z 15" kol na 17"

Příspěvek od mario21 »

Díky za odpovědi a názory. Co se týče výsledné velikosti kol, mrkněte na tenhle odkaz http://www.rimsntires.com/specs.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;. Výsledná velikost kola je vždy stejná, je to tam krásně vidět. Konkrétně v mém případě (pokud si dosadím přesně velikosti, které mám v TP) je kolo při použití 17" disků o 1 mm menší než u 15" disků. Teda pokud ten odkaz nelže, což si nemyslím... Samozřejmě uvažuji i techničákové velikosti pneumatik.

Taky díky za tu pojišťovnu. Vůbec mi nedošlo, že by problém mohl nastat až v případě plnění pojistné události!
VW Golf VI 1.2 TSI 63 kW, výbava Trendline, paket "Comfort" a "All in"

Dallen
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 08.05.2010 23:02

Re: Přechod z 15" kol na 17"

Příspěvek od Dallen »

S tím pojištěním to tady píše hodně lidí, ale není to tak uplně pravda. Mám známého který dělá v jedné nejmenované velké české pojišťovně a sám mi říkal jak to je.
Pojišťovna tohle na tebe může vybafnout, ale pouze blafuje. Pokud si necháš sr*t na hlavu tak všechno zaplatíš. Ale stačí znaleckej posudek, že jiný rozměr pneumatiky se přímo nepodílel technicky na nehodě a si v cajku.
Jinak tohle neberte nějak jako alfa omegu, sám si myslím, že auto by mělo být v takovým stavu jako vyjelo z továrny a né ho bastlit nějakýma hnusama.
Je to pouze info které jsem dostal od lidí kteří otom něco ví.

Uživatelský avatar
Golfinger Black
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 14.08.2010 20:17
Bydliště: Plzen

Re: Přechod z 15" kol na 17"

Příspěvek od Golfinger Black »

mam klasicky podvozek a 17" kola, uplne v pohode, jak jizd.vlastnosti tak vzhled.

Uživatelský avatar
jar_da
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 467
Registrován: 03.07.2011 07:37

Re: Přechod z 15" kol na 17"

Příspěvek od jar_da »

Dallen píše:S tím pojištěním to tady píše hodně lidí, ale není to tak uplně pravda. Mám známého který dělá v jedné nejmenované velké české pojišťovně a sám mi říkal jak to je.
Pojišťovna tohle na tebe může vybafnout, ale pouze blafuje. Pokud si necháš sr*t na hlavu tak všechno zaplatíš. Ale stačí znaleckej posudek, že jiný rozměr pneumatiky se přímo nepodílel technicky na nehodě a si v cajku.
Jinak tohle neberte nějak jako alfa omegu, sám si myslím, že auto by mělo být v takovým stavu jako vyjelo z továrny a né ho bastlit nějakýma hnusama.
Je to pouze info které jsem dostal od lidí kteří otom něco ví.
tak tohle není pravda,
pokud budeš mít na autě kola, která nejsou zapsána v TP, tak se to bere tak,že máš na autě neschválenou úpravu, na tohle pozor, to není o tom nechat si sr*t na hlavu,
protože na STK by tě taky vyhodili, pokud bude mít protistrana dobrého právníka, tak se lehce může stát z nevinného viník,
podobně jako když se ti stane nehoda s autem bez platné STK,
navíc při ohledání auta si pojišťovny zapisují pneu a kontrolují vzorek, případně zimní vs. letní
CAXA

Somogyi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 122
Registrován: 22.11.2010 18:02
Bydliště: Bohumin

Re: Přechod z 15" kol na 17"

Příspěvek od Somogyi »

JA JEN k te vaze vetsich kol.samozřejme zaleži na značce kol ja jsem važil svou rezervu 195/65/15 (plechač)oproti BBS MOTORSPORT 215/35/19 a ty 19" kola i s gumou jsou jen o kilo težši.takže u te 17tky bych tu vahu az tak neresil

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Přechod z 15" kol na 17"

Příspěvek od Pantani »

jar_da:
souhlasím. Dokážu si velmi dobře představit např. situaci v zimě, kdy větší kola a větší plocha pneumatik = nižší tlak na vozovku + větší brzdná dráha (na sněhu). Sice spíš všichni dáváme větší na léto, ale psal jsem to jen jako příklad.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“