18" kola na sériovém podvozku

Moderátor: SandrikGVI

Uživatelský avatar
Pneumatiky.cz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 16.05.2013 20:17

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od Pneumatiky.cz »

Já se ty Pirelli P Zero normálně bojím vyměnit za jiné. Strašně jsem si zvykl, co ta guma umí, a mám strach, že by se mi to pak jednou nevyplatilo. Sice mizí skoro před očima, ale ten výkon na silnici je pro mě podstatnější. Určitě je možné vybrat cokoli jiného značkového. Měl jsem tam ze začátku také Hankook Ventus S1 evo K107 , docela dobrá guma, ale trpěla na boule. P Zero tam mám už tak 4. nebo 5. sezónu a vždy je měním až ojete bez jakéhokoli problému a to s tím nejezdím jenom já (i když sám občas nějakou díru trefím) :-).
Docela dobré reference mám od známého na Marangoni M-Power, ale ty se nedělají v mém rozměru :-( Jinak bych je býval prubnul.
Tým pneumatiky.cz

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od Pantani »

Já na Pirellku taky vzpomínám ale můžu sloužit opravdu jen referencí na 17". Kdybych musel měnit, asi bych vzal ty zde zmiňované Goodyear Eagle Asymetric 2, protože se v testech všichni shodovali právě v hlučnosti - a to je zase podstatný pro mě. Totiž já při přechodu ze zimních (Pirelli Sotozero II 17") na 18" Hankook Ventus V12 pociťuju, že hlučnost je slabší stránkou těchhle gum. A to, že jiní to umí nejspíš lépe, je dnes už evidentní.
Můžu se zeptat, jestli máš něco společnýho s tím webem co máš v nicku?
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
Pneumatiky.cz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 16.05.2013 20:17

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od Pneumatiky.cz »

Nic proti, ale GoodYear bych neobul ani na přívěs :-) Taky jsem je kdysi míval, ale od doby, co jsem dělal na reklamacích u Pneumatiky.cz, tak jsem měl možnost vidět, kolik problémů ta značka má a zcela jsem je zavrhnul.
Čímž jsem Ti vlastně odpověděl na druhou otázku. Jo, mám s pneumatikami něco společného cca 10 let na různých pozicích – obchod, sklad, reklamace, zákaznická podpora atp. Teď občas zúročuji zkušenosti a pomáhám přispívat do fór a na blogy :-)

Martin
Tým pneumatiky.cz

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od svatan »

No vidíte, úplně jsem zapomněl napsat svoji zkušenost, jak jsme tu řešili ty gumy... Nakonec to dopadlo úplně jinak. Koupil jsem z finančních důvodů použité Continental SportContact 2 se vzorek 2x 5,5 a 2x5mm za 4500Kč i s poštou. Tyto gumy se pořád dávají např. na vozy Škoda z prvovýroby (Superb), i když modelově už jde o starší řadu a i dle parametru EU značení nejde o top.
Moje zkušenost:
Hlučnost ve srovnání s předchozí Bridgestone, co byla na alu, je nesrovnatelně menší, čili tamto byla opravdu asi vada pneu -špatně ojetá, kostra oddělená od běhounu, nebo nevím co. Ve srovnání s 15" zimníma, s kterými jsem jezdil doteď, musím souhlasit s Pantanim - dost záleží na povrchu, na hrubém povrchu je pneu hlučnější, ne nějak dramaticky ale rozdíl by uslyšel si myslím každý. Dále souhlas s tím, že do cca 70-80km/h rozdíl není tak dramatický, největší je právě kolem 70-120km/h. Ve vyšších rychlostech už mi to nepřijde, protože auto už je celkově hlučnější.
Spotřeba mě překvapila - ve srovnání s 15" zimními nepozoruji nějaký rozdíl, tj. nárůst tipuju max do 0,3l. Dlouhodobá se mi zatím pořád drží na 6,8l/100km. A např. teď o víkendu Turnov-Hradec Králové spotřeba 5,8l/100km:-)
Tvrdost - prostě tvrdší to je, ale opět ne nějak dramaticky. Řeknu to takhle - do Prahy bych si to asi nekoupil, protože bych to auto litoval, ne ani tak kvůli sobě, že by to bylo nepříjemný při jízdě, protože to auto je dobře odhlučněný, ale kvůli autu:-) Nekoupil bych si to ani kdybych bydlel na vesnici někde v horách a jezdil tam po rozbitých okrskách. Ale u nás v okolí Hradce a na dálnici je to v pohodě.
Jízdní vlastnosti - tak to asi je bez komentáře - auto hezky drží, rozdíl tam je orpto 15 markantní, i když z hlediska životnosti pneu si todle radši moc často nedopřávám:-)

To co bylo napsáno výše o hlučnost jetých pneu - tak ale pokud to člověk vydrží, mělo by měla časem hlučnost klesnout ne? Až se pneu sjede podle nového auta..Vzhledem k mému ročnímu nájezdu km se použitá pneu vyplatila, rozdíl min. 6.000Kč. Na druhou stranu, pořád to ve mně hlodá, jak by to asi jezdilo na těch, co jsme tu vybrali, jestli by to bylo ještě znatelně lepší nebo ne. Ale to se jentak nedozvím...:-)

Na závěr fotka s 18 na sériovém, tj. ne sportovním a nesníženém podvozku, už mi ty kola nepiřjdou ani nijak velký...:-)
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od Pantani »

Gratuluju k výběru a jsem rád, že se moje slova potvrdily. Jinak to nevypadá ani na sériovým = nesníženým podvozku moc pěkně! Pokud by bylo po mým, tak já bych ten svůj sportovní nechal snížit, ale nelze :-/
Počkej, až budeš dávat zpátky zimní 15"! To to auto taky prokoukne! :-D Já nesnáším úvody zim, kdy dávám 17" a auto se mi na nich moc nelíbí, malý kola.
Jízdní vlastnosti - tak to asi je bez komentáře - auto hezky drží, rozdíl tam je orpto 15 markantní, i když z hlediska životnosti pneu si todle radši moc často nedopřávám:-)
Jestli myslíš jako aby se neopotřebovávaly, tak já jezdím do zatáček jak se patří (mít tu možnost si to dovolit mě hrozně baví) a znát to na mých gumách není. Moje mají řádově 20.000 km a 6 mm...
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od svatan »

Já o snížení vůbec neuvažuju, mohlo by se už stát, že kdybych jel plně naložený do prudší zatáčky a vzal nějakou větší díru, že bych škrtl o podběhy. Ostatně to je podle mě důvod, proč jsou 18" ofiko jen na sportovním podvozku, protože ten je tvrdší a tam to nehrozí.

Jsem spíš zvědavý na ty skryté ventilky, jestli to nebude ucházet... Ale vypadá to dobře a kola se tím snáze myjí:-)

Taky se mi zdá, že jak jsou ty kola malinko větší po obvodu, že se zpřesnil (u VW tradičně optimistický) tachometr. Když jedu dle něj 60km/h, není už to ve skutečnosti jako u 15" 52km/h, ale cca 57km/h:-)
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od Pantani »

Pantani píše:Jinak to nevypadá ani na sériovým = nesníženým podvozku moc pěkně!
Pardon, chtěl jsem napsat, že to ani na sériovým = nesníženým podvozku nevypadá vůbec špatně = že to vypadá dobře, protože rozdíl proti sniženýmu není extra velkej. Nějak jsem se do toho zamotal :oops:

Já nevím, jak hodně to houpe, jakej je rozdíl proti std podvozku, ale ono se to stejně snížit nedá - aspoň teda né za rozumných nákladů. Samotnýho by mě zajímalo, jakej rozdíl je v praxi sportovní vs. std. podvozek. Mně se to kdysi nezdálo extra rozdíl, dneska už jsem na auto samozřejmě navyklej a třeba bych litoval, že jsem nevzal DCC...
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od svatan »

Tak to netuším...Já jel vždy jen se sériovým a na sportovním nikdy nejel. DCC je určitě luxus, otázka je, jestli to člověk využije a stojí mu to za tu "investici". Těžko říct, taky záleží s čím člověk doposud jezdil, protože každé nové auto se asi snaží koupit o něco lepší, výkonější, vybavenější...atd. Tudíž já jsem momentálně spokojenej:-)
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od Pantani »

Já jel tenkrát když jsem se teprve rozhodoval s Sciroccem se sportovním a mělo to právě i DCC. Zkoušel jsem to přepínat na okresce, zkoušel jsem to na kostkách. Tenkrát mi to nepřipadalo jako valnej rozdíl když jsem si s tím hrál, resp. rozdíl tam cítit byl, ale rozhodně né takovej, abych si ospravedlnil 20k investici a navíc jsem tou dobou měl už trošku napjatej rozpočet... Auto jsem tenkrát neznal (zvyklej jsem byl jen na Citroen Berlingo 2.0 HDI) a možná, že kdybych to měl teďka k vyzkoušení, že už bych byl schopnej rozeznat víc.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od svatan »

Tak jsem včera shodil Vancouvery a nahodil už zimní 15 Welingtony a musel jsem se smát...Ten rozdíl ve velikosti a vzhledu je obrovskej a je to fakt nezvyk:-) Takový tintítka jak od kočárku...

Na druhou stranu - daleko víc, než když jsem nasazoval 18, jsem si všiml rozdílů. Auto je opravdu tišší, komfortnější a jezdí za míň... Mám určitá místa v Hradci, které na 18" auto rozhodily nebo rozdrnčeli a na 15 jsem o nich skoro nevěděl. Docela si tu komfortnější jízdu teď užívám. A to ještě nejsou ty 15" letní, věřím, že tam to auto bude ještě tišší a úspornější...Je to opravdu něco za něco a každý musí zvážit preference. Kdybych měl ale tudle zkušenost před koupí 18, dokážu si už představit, že bych šel max do 17". No nic, to já jen tak na okraj, aby řeč nestála..:-)
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od Pantani »

Chystám se taky na zimní, mám 17" kola Seattle. Vždycky je to rozdíl, ale nijak zásadní. Spíš z toho mívám pocit, že jde spíš o tu kontrukci pneu (zesílený 92Y vs. 91H) a tím na některých druzích povrchu větší hlučnost, než že by auto extra ztvrdlo. Já navíc porovnávám i jak to vypadá na 17" a pak na 18" a taky se mi to každý začátek zimy hnusí - taky si říkám, že takhle mrňavý nevzhledný kola nechci a že to vypadá hnusně a přijde mi, že se auto neodlišuje od žádnýho, který na parkovišti stojí. A já tu odlišnost přece jen mám rád. Až budu vozit rodinku, tak tam dám asi rovnou 15" a nechám vyměnit podvozek, prodám 17" i ty 18" a mohlo by to pak vyjít na jedny prachy.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od svatan »

Tak ono se říká, že mezi 17 a 18 už není moc velkej rozdíl a že poslední rozumná velikost na komfortní jízdu jsou 16. Něco na tom bude a věř mi, že rozdíl mezi 18 a 15 je docela markantní...
Ale samozřejmě je to o vzhledu a jízdních vlastnostech. U mě už důvod pro 18" zůstává jen ten vzhled. Občas si sice říznu zatáčku abych si užil jak to drží, nebo ujel v zatáčkách nějakýmu otrapovi, co se na mě lepí, ale jinak to nevyužívám. Zkusil jsem si to, je to fajn, ale víc na každodenním ježdění asi ocením to, že mně nedrkotají zuby, když jedu po kostkách apod:-)
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od Pantani »

Jo, to je pravda. Já bych pro rodinnou jízdu na tohle svoje auto už 16" nedával, protože vzhledově je to už úplně jedno (pro mě) a na 15" to bude zase o chlup komfortnější a tišší.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

misodk
Řidič
Řidič
Příspěvky: 106
Registrován: 21.09.2012 17:15

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od misodk »

Aj medzi 15" a 16" je citelny rozdiel, ale prave co sa tyka komfortu nie az tak moc, hlavne je to o jazdnych vlastnostiach. Zovseobecnene, prehustene 15" su zhruba ako podhustene 16", rozdiel je dost velky. Na akekolvek mierne rychlejsie jazdenie cez slovenske limity by som 15" dlhodobo jazdit nechcel... uz len taky bocny vietor na dialnici dokaze auto na 15" rozhodit, co sa mi na 16" nestalo. 16" mam na leto, 15" zima.

Rad by som sa ale niekedy previezol na 17" alebo 18" so seriovym podvozkom, ze ako sa auto sprava, co sa tyka komfortu, lebo na "sportovom" podvozku co ma Rabbit si taku velkost neviem predstavit. Teda na kvalitnom asfalte to musi byt OK, ale na nasich cestach je pre mna uz 16" na sportovom nepohodlne. To nepohodlie vnimam hlavne kvoli zvukovemu doprovodu, co ide od naprav pri prejazde nerovnosti.. pokial mam hudbu hlasnejsie, pride mi auto pohodlne, tlmenie nerovnosti je OK. Pri vypnutom radiu ma hluk, razy od naprav (alebo pneu?) nutia obchadzat skoro vsetky nerovnosti.
Ako to je pri tych 18-tkach na std. podvozku, je nepohodlie, ako ho pocitujete skor o hluku od naprav na nerovnostiach alebo to je uz o tvrdosti, ktora s Vami natriasa, resp. rozvibruje interier ?
Golf 6, Rabbit 1.2tsi

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od svatan »

Za mě je to o obojím... Na špatném = hrubém povrchu jsou 18 hlučnější, pak jsou také obecně hlučnější od rychlosti cca 70-80km výše a třeba ve 130 už ten rozdíl poznala i přítelkyně, takže to je co říct:-)

No a co se týče tvrdosti, tak tam je to taky, prostě třeba výtluky přenáší podvozek jako rázy více do interiéru, člověk má právě podvědomou snahu se vyhýbat všem dírám aby auto šetřil což v konečném důsledku je občas otravné. Není to teda tak, že byste v autě nadskočili, to zas ne, ale ty tupé rány do interiéru nejsou ideální. Série příčných nerovností (třeba při křížení silnice s vyjetými kolejemi) také zvládají 15" lépe a tiššeji. Asi dost záleží, kde jezdíš. Třeba u nás to ještě jde, ale v Praze si 18" moc představit nedovedu. Je to taky o zvyku, časem si na to zvykneš a je to lepší, i když pořád to vnímám.
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“