18" kola na sériovém podvozku

Moderátor: SandrikGVI

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od svatan »

Zdravím pánové, zajímal by mě váš názor. Nedávno jsem koupil celkem výhodně originály 18" Vancouver. Mám "obyčejného" Golfa = bez sportovního podvozku, takže:

1) V čem je sportovní podvozek jiný? Pouze v tuhosti a snížení -15mm? V techničáku mám u 18" kol poznámku "pouze se sportovním podvozkem od výrobce" čili by mě zajímalo, když pominu legálnost použití, jestli nemůže být někde problém? V jednom dokumentu jsem o tom našel ještě zmínku, kterou mi google přeložil jako "pouze pro vozidla se sportovním podvozkem a hodnotou poklesu na zadní nápravě -1 ° 45´.

2) S kolama jsem koupil i gumy, z toho 2 byly šrot a 2 vzorkem použitelné, nicméně na krajích odrbané z podběhů podle mě. Byly to Bridgestone Potenza R050A. Protože jsem chtěl zkusit, jak to vypadá a jestli se ty kola vůbec vejdou do podběhů a někde nedrhnou, udělal jsem takovou prasárnu, že jsem na jedné straně nechal Wellingtony a na druhou dal Vancouvery a jel se projet po bloku. Kolem 40km/h ty kola neskutečně hučely. Čím myslíte, že to bylo - tím jak byly odrbané, nebo to je normální v tomhle rozměru? Nebo je to jen vlastnost konkrétního modelu gumy? Protože jestli todle dělají všechny gumy, tak na 18 prdím...Bylo to už docela nepříjemný.

3) Doporučil byste mi někdo tiché a na spotřebu vhodné gumy? Mám favorita, ale jen dle EU značení...
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od Pantani »

ad 1) kdysi jsem se na to taky ptal, prodejci si protiřečili. Na centrále VW pro ČR mi nějakej týpek vzkazoval, že ten podvozek není stejně málo tuhej jako standardní, ale že je tužší. Krom toho je sníženej. V obou dvou bodech se shodujeme. Nikdy jsem ale nečetl nic o nějakých stupních, čímž si ale nedovolím tvrdit, že to nemůže bejt pravda. Nevěřím ale, že to bude mít nějakej zásadní vliv na jízdu a pokud by mi to nikdo nevyvrátil, nezabejval bych se tím tím spíš, že na autě už máš nelegální kola - to při případným problému uvidí každej hned.

ad 2) honzanun z tohodle fóra tyhle gumy jezdil - VW je dává na tyhle origoš kola a on si na ně nestěžoval, když jsem se ho na ně ptal a nevěřím, že by na to VW dával nějakej úplně hlučnej humus. Ujišťuju tě o tom, že do 70 km/h nepoznám rozdíl proti jiným autům co se týče hlučnosti. Vyšší hlučnost u mých začíná bejt řádově na 100 km/h, to uznávám, rozdíl oproti 15" na Golfu ale vyjádřit nijak nedokážu - nikdy jsem na tom nejel a samotnýho by mě zajímalo, jak to auto na tom funguje.
Některý lidi nadávají na pneu, že pokud je už sjetý, je nehorázně hlučný a musí dolů dokonce relativně brzo - pročti si uživatelský recenze některých 18" gum na http://www.pneunet.cz" onclick="window.open(this.href);return false;. Pokud jsou gumy dodrbaný, věřím, že velkej hluk dělat můžou.

ad 3) jakýho máš favorita? hodně se o to zajímám. Mám tu Hankook Ventus Evo, jsou trochu hlučnější než moje na tom samým autě jetý zimní 17" Pirelli Sotozero II a podle mýho je to čistě gumama. Taky tu mám prozatimního favorita, snad někde najdu, co jsem si to zazáložkoval :-)
edit: našel jsem to, jsou to Goodyear Eagle F1 Asymetric 2, viz zde Je to čistě jen můj favorit a jen prozatím (třeba najdu ještě lepší), mám to načteno z nějakých recenzí (minimálně dvou), že by neměly bejt hlučný. Samozřejmě relativně. Pro mě by byla hlučnost gum při koupi tím nejdůležitějším hlediskem (hned po těch obligátních typu brzdění, aqap. apod. samozřejmě)
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od svatan »

Super, díky za reakci.
Ad1) co se týče nelegálnosti - kdyby nedejbože došlo k bouračce, vyšetřování, tak to asi neukecám, ale při běžné silniční kontrole - mají policajti šanci poznat, jestli jsou ty kola legální? Když kouknou někam do systému, uvidí tam ten rozměr a tu poznámku o sportovním podvozku, ale jak to poznají v reálu, že to auto nemá těch -15mm?:-) V malým techničáku se nic takovýho nepíše ne?

Ad2) však ty Bridgestony jsou asi ještě původní na těch Vancouverech, co byly z výroby, takže si taky myslím že je to tím, jak jsou dodrbaný. Ale je to divný, nějakýho poškození krom sjetých okrajů jsem si nevšiml... nerad bych koupil nové gumy a zjistil, že takhle hučí i nové gumy, to by za to nestálo...

Ad3) moji favoriti jsou Dunlop SP Sport Maxx RT MFS V1, nabízí dle značení nejlepší poměr mezi životností/spotřebou, hlukem a chováním na mokru co jsem mezi všemi značkami našel. Ty Goodyear jsou také dobré, vyhrály tuším DTest v rozměru 17 a taky jsem je chtěl koupit než se naskytla možnost na ty 18. Ve srovnání s Dunlopy by měly dle EU značení být mírně hlučnější, otázka je jak to bude v reálu...
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od Pantani »

ad 1) podvozek + kola jsou jen ve velkým techničáku, nevěřím, že policajti mají nějakou techniku, kterou by na místě při normální kontrole mohli vůbec zjistit, že na tvý auto nepatřej, fakt tomu nevěřím. Jestli někdo víte víc, sem s tím.

ad 2) na dálku ale jen tipuju, třeba seš zvyklej na výrazně jinak tichou jízdu a tohle ti už prostě vadí a je to pro tebe příliš, to se nedá posoudit když jsem neotestoval vícero stejných aut.
Jestli seš z blízka, můžeme se sejít, nabídnul bych ti že tě svezu. Mě by třeba zase dost zajímalo, jak bude Golf hlučnej na 15" až bych vozil třeba někdy rodinu... Svýho času měl bejt Golf VI jedním z těch rozhodně tišších aut, což na svejch 18" gumách můžu hodně těžko posuzovat.

ad 3) jelikož jsem si přečetl normu, podle kterej se říděj výrobci při označování gum, tak už těm označením hlučnosti věřím jen v rámci portfolia výrobce, kde důvěřuju předpokladu, že to měřej na všech gumách stejně. Jestli jsem normu pochopil správně, tak je tam napsaný, že to musej změřit, jak to přesně musej změřit tam podle mýho ale není. Jinak řečeno si to každej výrobce může změřit relativně jak chce. Opět prosím ostatní o případnou korekci. Opírám se ale i o to, že v nějakým posledním testu (DTest možná? - nevím přesně) bylo řečeno, že dle označení výrobce se u určitý gumy mělo jednat o jednu z nejtišších gum v testu, zatímco jejich měření prokázaly, že tomu tak rozhodně není.

Testy na 18" kola prakticky neexistujou, takže se řídím podle 17" a když nějaký gumy vyhrajou, hádám, že by měly bejt i v o palec větším rozměru taky dobrý. Nic jinýho mi nezbejvá. Ale díky za tip, prostuduju to důkladně!
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od svatan »

1) Právě proto jsem do toho šel, že by to při běžných kontrolách neměl být problém a nic by neměli poznat... Zvlášť když to jsou originály i se stejným ET. Na STK tam samozřejmě hodím 15 zimní:-) Ale prostě nerad bych, aby mě chlupatí při každé kontrole popotahovali jak nějakého tunera s foliemi na čelním skle:-)

2)Nevím no, nemyslím si, že bych byl nějaký přecitlivělý na hluk od kol:-) Todle bylo fakt hučení, jako když je špatné ložisko kola třeba. Postupně to gradovalo od cca 30km do 40km a pak v 50 to zmizelo a nepozoroval jsem téměř rozdíl oproti 15". Golf je tiché auto, přesto od rychlosti cca 70km/h je hluk od kol slyšet více než motor (v běžných otáčkách) a to i když mám 15". Jinak jsem od Hradce Králové, občas jedu do Prahy. Možná bych nabídky využil, až bych ty gumy kupoval, bylo by to zajímavé srovnání...

3)potom ta norma je na ho... a v podstatě to ani není norma, když to není jednotný pro všechny ne? To je zase paskvil z EU...Nejsem si ale úplně jistý, jestli když je dobrá v 17, bude dobrá i v 18. Ono totiž i rámci jedné velikosti gumy jednoho výrobce to EU značení lítá podle toho, jestli je guma zesílená (XL), na jakou je dělaná rychlost (W,Y,...) a zatížení (88,92,...). V tom DTestu, pokud si vzpomínám ty tvoje gumy vyhráli v celkovém hodnocení, ale třeba v hluku tam byly gumy i lepší. Záleží jaké máš ty proirity no... Pro mě třeba je priorita hlučnost a spotřeba. Myslím, že mezi renomovanými značkami nebude vyložený propadák v jízdních vlastnostech, abych se bál o svoji bezpečnost. A já s nima nehodlám jezdil jak závodník abych ocenil, že můžu zatáčku projet o 5km/h rychleji, nebo lítat 180 po dálnici v dešti. Mám je kvůli vzhledu auta. Takže jízdní vlastnosti jsou pro mě, možná trochu paradoxně, až na druhém místě za hlučností a spotřebou. Ty tvoje jsou ale dobrý tip a když bych viděl nějaký zajímavý inzerát od soukromníka, taky bych do nich šel...
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od Pantani »

1) i já kvůli tomu dávám origoš - jednak to vzhledově vždycky k tomu autu sedí (designér si s tím dal práci a nehodlám tu to nijak kazit) a jednak nemám žádnej technickej problém, myslím, že se shodujeme

2) tady Litomyšl, takže velmi blízko... Moje gumy se na nekvalitním povrchu (takovej hrubší-kamínkovější asfalt) chovají podobně jak popisuješ, ale rozhodně ne při 50 km/h, nebo jestli už mám otupělý uši, já nevím. Chce to vyzkoušet, ale postupně jsem dospěl čtením příspěvků lidí k názoru, že silně ojetý gumy = zvýšenej rámus.

3) Taky kvůli tomu byly odevšad možně pochybnosti, jestli to vůbec k něčemu bude. Já si sliboval hodně právě od hlučnosti, protože mi to jediný potencionálně připadalo jako objektivní parametr. Tady je nejpěknější vysvětlení, co jsem našel.
Normu EU jsem nakonec našel snad přesně (čti stranu 72 pokud tě to zajímá) a tam se to zdá bejt jako objektivní metoda, tak nevím proč se pak některý testy rozcházejí :-(
Taky děkuju za tip na gumy, taky nejsou úplně špatný, ale ty Goodyeary se mi zdály o chloupek lepší, minimálně aspoň v některých parametrech. Pokud si 17" a 18" testy nemusí odpovídat, pak jsem ale v rejži protože se nemám o co opřít, bo testy 18" gumy prakticky nejsou.
...A já s nima nehodlám jezdil jak závodník abych ocenil, že můžu zatáčku projet o 5km/h rychleji...
Věř, že jestli tam necháš ty 18" kola, tak budeš řezat zatáčky jen proto, že tě to bude bavit, protože zjistíš, že auto má najednou hranice úplně někde jinde :-) Já taky neodolal a už tu mám v okolí svoje oblíbený testovací zatáčky :-D
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od svatan »

No netroufám si úplně tvrdit, že když je guma dobrá v 17", že v 18" bude jiná, spíš bych řekl, že se na to nesmí úplně spolehnout...resp. co se týče jízdních vlastností tak to bude asi OK a stejné, ale třeba ve hluku už nějaký rozdíl může být, viz to značení, které se liší i podle vlastností stejné gumy. Každopádně asi budu vybírat mezi těmito dvěma a bude rozhodovat, která z těch dvou bude v danou chvíli cenově zajímavější. Ty Goodyeary mají ochranu ráfku? Jak se to značí? U Dunlopu MFS. Přijde mi to fajn věc, u těch Bridgestonů je okraj disku skoro schovaný pod gumou.

Tak uvidím jestli budu řezat, třeba taky nakonec jo, ale nezapomínej, že já to budu mít na seriovém podvozku, který je měkčí. S nízkoprofilovou gumou jsem jel jen jednou na Ferrari F430 na letišti a to bylo trochu něco jiného, tam jsem si spíš užíval to zrychlení:-)
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od Pantani »

Ano, věřím, že mezi 92Y a 91V bude rozdíl, ty gumy jsou konstrukčně jiný a i proto určitě mají třeba 72 dB místo 71 dB u menších. Neočekávám ale rozdíl ve vlastnostech typu brzdění, na suchu, mokru, spotřebě (při stejný šířce) apod., ale to se asi shodujem.
Tady je napsaný, že MFS je ochrana ráfku, a tady je pro naše auta potřebnej rozměr, kterej se taky jmenuje "MFS". Jelikož předpokládám, že zkratka je univerzální, tak by i tyhle Goodyeary měly mít ochranu ráfku. Ale nikdy jsem se o to nezajímal, v případě definitivního zájmu a nejistoty bych tam asi zavolal, prodejci to vědět budou přesně.

Podvozek máš asi měkčí, ale popravdě, pán z centrály mi tenkrát vzkazoval, že je to mírnej rozdíl, nic extrémního. Ani DCC když jsem zkoušel rozdíly mezi nastaveníma (u G6) tak mi to nepřišlo taky nijak extrémní, rozdíl sice byl, ale na comfort to nebyl vyměklej francouz a z normal na sport to nebylo nic z čeho bych se chytal za hlavu. Pravda je, že tenkrát jsem na auto nebyl zvyklej, třeba bych dneska říkal něco jinýho...

edit: co se týče hluku, tak dobře vyšly ještě tyhle. Ostatní parametry jsou ale většinou asi mírně horší.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
jar_da
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 467
Registrován: 03.07.2011 07:37

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od jar_da »

.
Naposledy upravil(a) jar_da dne 05.05.2013 10:59, celkem upraveno 1 x.
CAXA

Uživatelský avatar
jar_da
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 467
Registrován: 03.07.2011 07:37

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od jar_da »

Tichá guma a zároveň s perfektníma vlastnostma na suchu i mokru jsou dvě věci, které k sobě nejdou už z proncipu, takže kdo chce jistotu a přilepené auto v zatáčkách i při krizovém vyhýbacím manévru, tak zvolí jinak, než ten, kdo chce komfort a ticho .....
Je to stejné jako s výběrem motorizace..... Hankook Ventus S1 je dobrá volba a podle štítku bych se tedy vůbec neřídil, v podstatě jsou nic neříkající nesmysl
CAXA

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od svatan »

Hmm, jo však taky snad neexistuje guma, která by měla značení A jak u jízdních vlastností, tak spotřeby...Úplně bych je nezatracoval, k minimální orientaci a výběrů několika kandidátů jsou podle mě dobré...
Ty hankooky jsou stejně drahé jak dunlopy nebo goodyeary, takže to už spíš vezmu asi jednu z nich...

No a co se týče podvozkku...já ani nechci, aby to bylo tvrdý, takže by to mohla být zajímavá kombinace s tím seriovým. Když to nepůjde, pošlu kola dál do světa, myslím, že zrovna tyto se prodají v poho. Když jsem viděl, za kolik se draží na německém ebay...!
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od svatan »

Nějaké testy v tomto rozměru jsem přecijenom našel... Ty Dunlop RT dopadly dobře. Ale dost podobně i ostatní zmiňované vč. Hankook. V podstatě se v našem rozměru 225/40/18 či podobném 225/45/17 v jednotlivých testech střídají na prvních třech místech Continental Sportcontact 5, Dunlop RT a Goodyear F1. Takže to asi nemá cenu řešit a dle ceny jít do jedné z těchto tří:-)

http://www.reifentrends.de/sommerreifen ... -2013.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reifentrends.de/gute-fahrt-s ... eil-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od Pantani »

Díky, zajímavý v tom druhým testu je, že vyhrály ty Dunlopy v hlučnosti a i je tam v tom smyslu chválej! První test hlučnost nemá, což je určitě škoda. Ale jsem rád, že celkově koukám správným směrem :-) Kdysi dávno, když jsem nakonec sehnal ty Hankooky, tak jsem nacházel testy těchhle gum taky, jenže všechny byly hrozně starý :-(
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
Pneumatiky.cz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 16.05.2013 20:17

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od Pneumatiky.cz »

Zdravím pánové,

neměl jsem čas pročítat celé vlákno, jestli už někdo něco podobného nepsal, tak se případně omlouvám.

Budu mluvit ze své vlastní zkušenosti. Co se hlučnosti pneu týče, skoro vždy vznikne problém, když je guma na jiném místě, než je zvyklá (než před tím delší dobu jezdila) – klidně i přední vs. zadní náprava, natož pak jiné auto. Pneu se malinko jinak ojede vždy dle geometrie nápravy. Když pak má najednou jinou geometrii, je hodně pravděpodobné, že bude hučet.
V tomhle případě to bude si myslím vončo.

Obecně není potřeba mít obavu z hlučnosti 18“ pneu. Přezul jsem teprve minulý týden ze zimních 16“ na letní Pirelli P ZERO - http://www.pneumatiky.cz/pirelli-p-zero ... 17600.html" onclick="window.open(this.href);return false; a užívám si tichoučka :-)

Čili pokud koupíte nové značkové pneu, bude to v klidu. U ojetých a levných je to vždy loterie. Např. kolega koupil alu taky z druhé ruky a měl k tomu i 4 pneu zn. Regal – nejhorší kombinace – levné pneu a ještě z jiného auta. Neuvěřitelnej rachot.
Tým pneumatiky.cz

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 18" kola na sériovém podvozku

Příspěvek od Pantani »

Ahoj,
ad hučení při použití ojetých:
uznávám, že to může být pravda a nejspíš to tak i bude nebo to aspoň bude mít dost vliv, ale díky za doplnění, to tu tak naplno myslím nezaznělo. Ale to, co se na některých druzích povrchů line z mých 18" gum si nedovolím nazvat jako tichoučko, obecně se ale určitě nejedná o nic dramatickýho, na slušným povrchu to je opravdu podle mýho v pohodě - ale je to individuální - člověk zvyklý na 15" s citlivýma ušima si s tím nemusí úplně rozumnět.

tvoje Pirelli:
i v rámci 18" jsou gumy lepší a horší, zrovna tyhle Pirellky se umisťovaly až za top, který jsme zde zmiňovali. Sám jsem měl PZero 17" a nedal jsem na ně dopustit a zřejmě díky konstrukci byly ty 17" míň hlučný, než jsou teďka ty 18" (byly 91V, ty 18" mám samozřejmě 92Y). Jen kvůli ceně (Pirelli tou dobou stály 4000,-) jsem bral Hankook za 2700,-. V tej cenovej relaci se tenkrát ještě daly Bridgestone Potenza za 2600,-.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“