1.4 16v a 17"kola
Moderátor: SandrikGVI
- Pavel Mihalo
- Jezdec
- Příspěvky: 226
- Registrován: 04.05.2015 23:12
1.4 16v a 17"kola
Vás názor? Přemýšlím o nich.. Treba na jaře..Teď mám 16 palcová kola. Bylo mi řečeno, že 17ky sežerou i trávu kolem silnice [FACE WITH TEARS OF JOY]
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: 1.4 16v a 17
Co to zase je za kunďárny?
Změna z 16" na 17" bude pro tebe znamenat navýšení spotřeby zhruba o 0,5 litru. Nad 1l/100km se nedostaneš. Je to dáno pouze tím, že každá pneu bude širší o 2cm. Jestli jsi myslel tohle žraní za žraní, které jsem myslel já.
Trávu okolo silnice nech silničářům. Jestli ti to někdo řekl, tak buď s jiným motorem nebo bez hlavy. Pardón. V sekci Golf IV se toto zrovna řešilo před přezouváním na zimu.
Změna z 16" na 17" bude pro tebe znamenat navýšení spotřeby zhruba o 0,5 litru. Nad 1l/100km se nedostaneš. Je to dáno pouze tím, že každá pneu bude širší o 2cm. Jestli jsi myslel tohle žraní za žraní, které jsem myslel já.
Trávu okolo silnice nech silničářům. Jestli ti to někdo řekl, tak buď s jiným motorem nebo bez hlavy. Pardón. V sekci Golf IV se toto zrovna řešilo před přezouváním na zimu.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza
- Pavel Mihalo
- Jezdec
- Příspěvky: 226
- Registrován: 04.05.2015 23:12
Re: 1.4 16v a 17"kola
No tak to není taková hrůza. Mrknu do té sekce, děkuji Ti
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: 1.4 16v a 17
Na GIV slabších benzínech se podobná změna pneu projevila hlavně na dynamice - prostě to zlenivělo a pak se na to muselo víc šlapat.
Trochu OT: Já teď šel o palec dolů a nahodil zimní R15 a je to i celkem komfortní a nevypadá to ani úplně nejhůř
Trochu OT: Já teď šel o palec dolů a nahodil zimní R15 a je to i celkem komfortní a nevypadá to ani úplně nejhůř
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: 1.4 16v a 17
To je možná placebo. Já tedy mezi 16", 17" a 18" nevidím rozdíl v tom, jestli šlapat nebo ne. Šlapu furt, to je pravda, takže mi to tak nepřipadne... Je to spíš o komfortu. Na standardním podvozku musí ty 15" kola a oproti ním 17" kola být pak jak jízda na motokáře.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: 1.4 16v a 17
Nj, ale ty máš silnější motor a tam pak pomůže to turbo....jen jsem předával zkušenosti z 1.6 na čtvrté generaci, když už jsi podobnou referenci načal. Tam měl slabší motor problém roztočit ty širší gumy a komfort teda taky nic moc, ale tam byl celkově dost prehistorickej podvozek a naladění těch slabších benzínových atmosfér taky nebylo zrovna ukázkový.
Tady na šestce je určitě lepší podvozek, ale o tom motoru si nejsem příliš jistý
Tady na šestce je určitě lepší podvozek, ale o tom motoru si nejsem příliš jistý
Naposledy upravil(a) Shorty dne 09.11.2016 15:02, celkem upraveno 1 x.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- HANZ500
- Moderátor
- Příspěvky: 1032
- Registrován: 28.01.2010 21:35
- Bydliště: Kladno
Re: 1.4 16v a 17
Na tuhle kombinaci jsem přešel u prvního auta co jsem měl, nejdřív 16 pak 17... Změna nastala, ale úplně minimální, prostě trošku se zhorší komfort, spotřeba i dynamika, nicméně to není žádné drama... Dynamiku to nemělo ani před tím a 0,5l/100km, možná i míň je fakt zanedbatelných, zrovna tu spotřebu u tohodle motoru ovlivní víc jízdní styl a profil cesty než palec na kole...
Dodge Challenger HURST 5.7 Hemi, Škoda Octavia IV PHEV, Dacia Pick Up 1.6 mpi, Škoda Octavia 2.0 tdi, Škoda Felicia 1.3mpi
- svatan
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 12.07.2012 10:37
Re: 1.4 16v a 17
Myslím že už jsem to tady psal, rozdíl mezi 15" a 18" je a neřekl bych že zanedbatelný, toť moje zkušenost: na spotřebě tak 0,5-1l/100km při kratších vzdálenostech spíš ten litr, při delších spíš ten 0,5l/100km. Zkuste si dát tempomat na nějaké rovince a sledujte aktuální spotřebu s 15 a 18. Dále na 18" menší dynamika nad 120km/h, nad 160km znatelně pomaleji zrychluje a maximálku 200 na 18 jsem dosáhnul po hooodně delší době (motor 1.4TSI). Samozřejmě na 18 vyšší hluk a jízdní komfort. Na tyto 2 věci si časem zvyknete. Ale vždycky když na zimu přezouvám na 15" tak mě to úplně praští do "uší". 18 jsou krásný a když mám občas chuť si zařezat zatáčky, tak jsou dobrý, jinak je to o ničem. Takže je to o tom, jestli máte leštěnku, s kterou jezdíte o víkendu pár km na dobrých silnicích anebo jestli dennodenně jezdíte po okreskách na horách do práce:-)
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: 1.4 16v a 17
Máš pravdu, skok tam i zpět z 15" na 18" je a musí být zřejmý. Ale skok z 16" na 17" nebude ani poloviční. Hluk je na 18" u mě taky znát. Podle mě to jsou ty 92Y. Pneu s jinou nosností a průměrem 18" na jiném autě jsou znát úplně jinak.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza
- svatan
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 12.07.2012 10:37
Re: 1.4 16v a 17
No změnu 16-17 nemůžu posoudit, ale je pravda, že logicky by rozdíl měla být menší. Na atmosférickou 1.4 bych ale stejně dal dle mého názoru resp. doporučení max 16. Záleží tedy na stylu využití každého auta.
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
- Pavel Mihalo
- Jezdec
- Příspěvky: 226
- Registrován: 04.05.2015 23:12
Re: 1.4 16v a 17"kola
No, asi zůstanu u 16tek. Děkuji za názory a informace [WHITE SMILING FACE]
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
- Hallgor
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 16.10.2016 08:08
- Bydliště: Tisnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.4 16v a 17
http://www.auto.cz/kola-a-jejich-vliv-n ... edium=dave" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pavel Mihalo
- Jezdec
- Příspěvky: 226
- Registrován: 04.05.2015 23:12
Re: 1.4 16v a 17"kola
Vyčerpávající, díky za tento článek. Vypadá to, že nejspíš zůstanu u svých 16tek [WHITE SMILING FACE]
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk