Pískání 1.4 TSI 160PS

Moderátor: SandrikGVI

Uživatelský avatar
honzanun
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 261
Registrován: 30.09.2009 20:14

Pískání 1.4 TSI 160PS

Příspěvek od honzanun »

Tak a je to tady, najeto 7300km a začalo to, nejdřív jen mírně, že jsem pochyboval, jestli to nejsou ptáčci venku nebo nějaký zvuky rádia, bohužel jsem se nymýlil.

Při přeřazování nebo po prošlápnutí plynu motor vydá znatelný a hodně rušivý zakvičení - prostě pískne.

Jak jsem se dočetl na německým fóru, jedná se o velmi častou závadu u mého typu motoru. Zvuk vychází z vodní pumpy. Tehle týden s tím zajedu do servisu a doufám, že nepříjemné písknutí odstraní...
VW Golf VI,1.4TSI 118kW,manuál, Candy, paket Comfort, paket Světla a výhled 1, sportpaket Vancouver, RCD510+Dynaudio Excite, Parkpilot s kamerou...

Uživatelský avatar
caravelle
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 453
Registrován: 06.10.2007 21:55
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Pískání 1.4 TSI 160PS

Příspěvek od caravelle »

potom napis ako si dopadol... ja mam na mojom uz 23 000 km a toto piskanie som este nezbadal...
Audi S4 Dolphin grey

Uživatelský avatar
LukaSHek
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 224
Registrován: 27.11.2009 21:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pískání 1.4 TSI 160PS

Příspěvek od LukaSHek »

Presne toto nam delalo novinarske Scirocco 1.4 TSI (160 k), ale Golf nikdy... Rikali jsme si, ze bud problem odstranili z vyroby, nebo, ze to Scirocco proste dostavalo nakladacku... Tak asi spis dostavalo tu nakladacku... :-)

Drzim palec!
Golf VI 1.4 | Tornado Red | "Highline look" | H7+HB4 Osram CoolBlue | LED zadní RZ + přední parkovačky | RCD510 | LED interiér | GTI pedály (nějak se to zadrhlo :-))

myspulin
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 25.02.2009 01:08

Re: Pískání 1.4 TSI 160PS

Příspěvek od myspulin »

Dělá to spojka kompresoru, je na vodní pumpě, stačí vyměnit vodní pumpu.

platal
Závodník
Závodník
Příspěvky: 575
Registrován: 20.11.2009 23:55
Bydliště: Severní Čechy, Špindlerův Mlýn

Re: Pískání 1.4 TSI 160PS

Příspěvek od platal »

Včera jsem byl v servisu v Praze a s kamarádem jsme se bavili o tom jak prodává a které motorizace a opravdu absolutně nedoporučil 1,4 TSI 160PS, která má kompresor. Prý tam jsou takové tlaky, že to auto to nezvládne prostě, když se s ním jezdí svižněji.

Místo toho doporučují vzít 2,0 TSI ;-)
Petr Látal (Gvines)

Uživatelský avatar
Michalyx
Pilot
Pilot
Příspěvky: 753
Registrován: 30.06.2008 21:29
Bydliště: Calexcity

Re: Pískání 1.4 TSI 160PS

Příspěvek od Michalyx »

jak moze daky predajca co vzivote nevidel ten motor rozobraty a ani nevidel k nemu dielenske prirucky kde je popis technologii hovorit o dakych tlakoch ktore dostava ten motor? to ako kazdy komu poviem ze tsi motory su v pohode kazdy len to nemoze vydrzat tak maly obsah a podobne dristy..a myslim ze spojka kompresora nema nic spolocne s tym ako kto naklada motoru

platal
Závodník
Závodník
Příspěvky: 575
Registrován: 20.11.2009 23:55
Bydliště: Severní Čechy, Špindlerův Mlýn

Re: Pískání 1.4 TSI 160PS

Příspěvek od platal »

Michalyx píše:jak moze daky predajca co vzivote nevidel ten motor rozobraty a ani nevidel k nemu dielenske prirucky kde je popis technologii hovorit o dakych tlakoch ktore dostava ten motor? to ako kazdy komu poviem ze tsi motory su v pohode kazdy len to nemoze vydrzat tak maly obsah a podobne dristy..a myslim ze spojka kompresora nema nic spolocne s tym ako kto naklada motoru
Ano jak vítě, že to neviděl? To by mě fakt zajímalo. Vy jste mechanik, který ten motor vyvíjel a měl rozebraný, že víte přesně, že to je super motor, který vydrží?

K tomu jen podotknu, každé nízko objemové auto, které je vyhnané výkonově, nikdy nebude tak spolehlivé jako to, které bude výkonově poddimenzované. Snad mi nechcete tvrdit, že 1,4 TSI 160PS vydrží víc než 2,0 TSI bez kompresoru?

Proč je Porsche jedno z nejspolehlivějších aut? Protože až na pár verzí jsou všechny bez Turba a Kompresoru.

Jestli se pletu, tak mě ukamenujte, ale rozhodně určitě víc vydrží 1,4 TSI turbo než 1,4 TSI turbo + kompresor !!!
Petr Látal (Gvines)

platal
Závodník
Závodník
Příspěvky: 575
Registrován: 20.11.2009 23:55
Bydliště: Severní Čechy, Špindlerův Mlýn

Re: Pískání 1.4 TSI 160PS

Příspěvek od platal »

Michalyx: Ještě by mě zajímalo, co máš za auto? Když jsi takovej znalec 1,4 TSI 160PS ?
Petr Látal (Gvines)

Uživatelský avatar
Michalyx
Pilot
Pilot
Příspěvky: 753
Registrován: 30.06.2008 21:29
Bydliště: Calexcity

Re: Pískání 1.4 TSI 160PS

Příspěvek od Michalyx »

ja mam nastudovane komplet SSP materialy od vw na tsi motory a taktiez prirucky k tymto motorom..kedysi boli tiez maloobjemove turbomotory a tocili nehorazne velke km napr Fiat Uno Turbo 1,3,1,4 ,Punto Gt 1,4 Turbo,Renault 5 Turbo 1,4 a kopa dalsich.Tieto motory mali z toho obsahu od 115 do dakych 140k a to bolo pred 20 a viac rokmi mi chcete povedat ze za 20 rokov nepostupil vyvoj aby mohli mat 1,4 litrove motory kludne 160 koni? to je to iste ako mohli mat 1.8 20VT zakladny vykon 150k az po dakych 220k a pritom napr ten 220k mal kovane piesty a podobne vylepsenia..tak isto ani 1,4Tsi 120 neni konstrukcne uplne zhodna s 1,4Tsi 160.Ten kompresor nic nemeni na tlakoch..proste kompresor ide do urcitych otacok a potom sa prida turbo..Mercedes pouziva uz dlhe roky kompresory a tie motory idu..mna len to dokaze vytocit ked predajca automobilov ktory vystudoval max obchodnu akademiu a na vyske It technologie ide radit do spolahlivosti a konstrukcie motorov tot vse ..koniec hlasenia.
EDIT: jediny rozdiel toho auta bez kompresora bude ze bude "hluchsie" od spodu ten kompresor nic nemeni na zivotnosti je tam len od toho ze dokaze dodat tlak skoro od volnobehu skorej ako turbo..to by sa potom aj 1,6 TDi mohol povazovat za nizkoobjemove auto vyhnane na vykon predchodcu 1,9. Kazdy motor ma svoje max limity ale aj rezervy. Jedna firma dokazala len softom a vyfukom vyladit 1,4 Tsi 140 vyladit na viac ako 200 koni..keby je ten motor na hranici svojich limitov tak to nevydrzi.

platal
Závodník
Závodník
Příspěvky: 575
Registrován: 20.11.2009 23:55
Bydliště: Severní Čechy, Špindlerův Mlýn

Re: Pískání 1.4 TSI 160PS

Příspěvek od platal »

Michalyx píše:ja mam nastudovane komplet SSP materialy od vw na tsi motory a taktiez prirucky k tymto motorom..kedysi boli tiez maloobjemove turbomotory a tocili nehorazne velke km napr Fiat Uno Turbo 1,3,1,4 ,Punto Gt 1,4 Turbo,Renault 5 Turbo 1,4 a kopa dalsich.Tieto motory mali z toho obsahu od 115 do dakych 140k a to bolo pred 20 a viac rokmi mi chcete povedat ze za 20 rokov nepostupil vyvoj aby mohli mat 1,4 litrove motory kludne 160 koni? to je to iste ako mohli mat 1.8 20VT zakladny vykon 150k az po dakych 220k a pritom napr ten 220k mal kovane piesty a podobne vylepsenia..tak isto ani 1,4Tsi 120 neni konstrukcne uplne zhodna s 1,4Tsi 160.Ten kompresor nic nemeni na tlakoch..proste kompresor ide do urcitych otacok a potom sa prida turbo..Mercedes pouziva uz dlhe roky kompresory a tie motory idu..mna len to dokaze vytocit ked predajca automobilov ktory vystudoval max obchodnu akademiu a na vyske It technologie ide radit do spolahlivosti a konstrukcie motorov tot vse ..koniec hlasenia.
EDIT: jediny rozdiel toho auta bez kompresora bude ze bude "hluchsie" od spodu ten kompresor nic nemeni na zivotnosti je tam len od toho ze dokaze dodat tlak skoro od volnobehu skorej ako turbo..to by sa potom aj 1,6 TDi mohol povazovat za nizkoobjemove auto vyhnane na vykon predchodcu 1,9. Kazdy motor ma svoje max limity ale aj rezervy. Jedna firma dokazala len softom a vyfukom vyladit 1,4 Tsi 140 vyladit na viac ako 200 koni..keby je ten motor na hranici svojich limitov tak to nevydrzi.
Tahle debata nemá smysl, ale upřímně, když se mi bude vracet s vadami motoru především auto s motorem 1,4 TSI 160PS, tak asi na tom něco bude ne? A vzhledem k tomu, že prodejce ty auta prodává a lidi mu pak volaj, tak o tom taky něco ví. Ne třeba po technické stránce, ale po té, že vidí jaká auta se víc serou ;-) nic víc nic mín...

No 1,6 TDI je sice menší než 1,9 TDI, ale když to má 63 a 77kw, tak to není jako když dá někdo do 1,4 TSI 90 a 118kw, ta 90kw je podle mě akorát a ani nejde o výkon, ale prostě podle mě když tam jdou tlaky pořád díky tomu kompresoru, tak to prostě nemůže mít takovou životnost. Když bude člověk sedět na sedačce v autě denně, tak ji taky osedí víc než když ob den ;-)
Petr Látal (Gvines)

Uživatelský avatar
Michalyx
Pilot
Pilot
Příspěvky: 753
Registrován: 30.06.2008 21:29
Bydliště: Calexcity

Re: Pískání 1.4 TSI 160PS

Příspěvek od Michalyx »

toto je prvy krat co pocujem ze by mal tento konkretny motor daku vadu..len neviem preco stale tocis o kompresori..je to takisto zariadenie na produkciu stlaceneho vzduchu ako aj turbo..niektore auta maju len turbo niektore len kompresor toto ma oboje ale kazde pracuje v inych otackach..celkovo benzin nepotrebuje velky objem a turbo k vykonom vid 1,6 16V v pole gti ma 92kw tdi potrebuje obsah 1,9 a este aj turbo aby dosiahol ten vykon(hovorim o vykeno teraz ne o tocivom momente) cize ked das na zakladnu 1,6 co ma 100koni turbo a zladis to mas 150 koni tak preto je mozne z 1,4ky ktorej daju poriadne vnutornosti a kompresor na lepsiu odozvu od volnobehu vyzmykat 160 koni v starsej verzii 170 (Golf V GT) ...ale dost bolo kecov od temy

Uživatelský avatar
caravelle
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 453
Registrován: 06.10.2007 21:55
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Pískání 1.4 TSI 160PS

Příspěvek od caravelle »

platal: a ked niekto pride do vw, ze ma zaujem o golfa GTI, tak predajca povie... ccc.... tieto motory su o nicom.... odporucam ist do R... kde je motor vyrobeny kvalitnejsie, menej sa kazi a dava vyssi vykon.... :-) :-)

samozrejme, ze uplne jedno, ze ide o radu radovo o 5000 € drahsiu.. ak nie viacej... ;-)
Audi S4 Dolphin grey

Uživatelský avatar
Michalyx
Pilot
Pilot
Příspěvky: 753
Registrován: 30.06.2008 21:29
Bydliště: Calexcity

Re: Pískání 1.4 TSI 160PS

Příspěvek od Michalyx »

to caravelle-to si teraz presne vystihol kazdy ti bude ponukat a odporucat len to na com moze viac zarobit..ides kupit tv vies presne co chces ale predajca ta bude stale nahovarat na lepsiu a samozrejsie drahsiu..

Uživatelský avatar
caravelle
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 453
Registrován: 06.10.2007 21:55
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Pískání 1.4 TSI 160PS

Příspěvek od caravelle »

michalyx: vies, co je sranda? Ze ked som si ja kupoval auto.... a relativne predajca vedel, co chcem... nemal absolutne ziadne take "pindy".... co na druhej strane.. ma teraz mrzi, ze ma nenahovoril na elektricky sklapatelne spatne zrkadla.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Audi S4 Dolphin grey

platal
Závodník
Závodník
Příspěvky: 575
Registrován: 20.11.2009 23:55
Bydliště: Severní Čechy, Špindlerův Mlýn

Re: Pískání 1.4 TSI 160PS

Příspěvek od platal »

caravelle: Já doufám, že Tobě bude sloužit dobře ;-)

jen jsem tu napsal, co mi řekli a nebylo to kvůli koupi, když to je rodinnej kamarád, od kterého mám svého golfíka už ;-)

Samozřejmě je to o stylu jízdy jako u každého auta.

A já tu mluvím jen o spolehlivosti auta, každá věc navíc = další věc, co se může posrat s prominutím. A určitě poddimenzované auto výkonově bude spolehlivejší než to silnější, to je dané. Nikdo mi nevymluví, že když bude ten samej motor jen s Turbem, tak se opotřebí stejně jako když tam budou tlaky i v nižších otáčkách na ten motor s tím kompresorem.

Já neříkám, že to je špatný motor !!!! Taky jsem měl lagunu, která byla prý poruchová a tak a mě to jezdilo jak ďábel a nic.
Petr Látal (Gvines)

Odpovědět

Zpět na „Závady a servisní služby“