Svolávací akce Golf VI

Moderátor: SandrikGVI

Koprolit
Řidič
Řidič
Příspěvky: 122
Registrován: 03.01.2010 18:42

Re: Svolávací akce Golf VI

Příspěvek od Koprolit »

No, já se sice rádcem řazení neřídím, když se nad tím zamyslím, tak se jím neřídím doopravdy vůbec, ale divím se, co máte proti tomu, jezdit na 1200 otáček. Já když mám 1200 otáček, tak motor tiše ševelí, ventily ani náhodou nekopou, motor má synchronní zvuk. Pokud chci akcelerovat, samozřejmě podřazuju. Ale na stabilní jízdu dlouhou dobu na jeden stupeň konstantní rychlostí po rovince... já myslím, že to motoru svědčí.

Nevidím jedinej důvod mu dávat víc otáček. Už kdysi dávno jsem dostal radu, která se mi ukázala fakt pravdivou....když jedeš klidně, jezdi na nejvyšší stupeň, kterej danou zátěž ještě zvládá.

platal
Závodník
Závodník
Příspěvky: 575
Registrován: 20.11.2009 23:55
Bydliště: Severní Čechy, Špindlerův Mlýn

Re: Svolávací akce Golf VI

Příspěvek od platal »

No já na to nejezdím, protože to lze jen na rovině, jinak do kopce jen v případě, kdy to auto nezvládá, ukáže podřadit, ale někdy to zvládne i bez podřazení. Každopádně se nesnažím auto točit na co nejmíň, mám 1,6 TDI CR a přijde mi jako ideál těch 1500ot. Jinak samozřejmě pokud budeš jezdit na 1200ot. většinu času, tak motor ok, ten to vezme, ale turbo se zadělá a odejde, to je zas moje zkušenost a názor mnoha lidí, kteří se v tom kurnik vyznaj. Ale samozřejmě vše s mírou, auto chce prostě jezdit v klidu a občas mu naložit, aby se pročistilo a protáhlo, rozhodně si říkat nebudu ho točit nad 3000ot. je totální kravina, to se tomu motoru, resp. turbu a tak spíš ublíží, že se to zasere.

Řešil jsem to před 2 měsící na Mitsubishi Outlander 2,0 TDI (motor z octávky 103kw), jezdilo se s ním město a vždy jak říkáš co nejvyšší stupeň převodovky, netočilo se do 4000ot. (to přidávám já toto info) a turbo odešlo při 60tis. km. Proč odešlo, Mitsubishi a jeden závodník konstatovali, že to bylo způsobené právě tím, že auto jezdilo město a netočil se motor do vyšších otáček.

Tohle je jen praktická rada, nikoli to, že by se s autem nemělo jezdit 1200ot. !!! Když to zvládne tak ano, ale ze své zkušenosti doporučuji i autu občas naložit (zahřátému).
Petr Látal (Gvines)

Koprolit
Řidič
Řidič
Příspěvky: 122
Registrován: 03.01.2010 18:42

Re: Svolávací akce Golf VI

Příspěvek od Koprolit »

platal: Abychom si rozuměli.... když vyjedu z obce, tak jsem z 50 na 90 hnedka a to turbo protáčím pořádně. :-) Přeřazuju tak na 5600-5800 otáček. :-) Ale když jedu dloooouho v obci, jedu jak jsem psal. Tak to je v pohodě, ne? :-) I pro turbo. :-)

platal
Závodník
Závodník
Příspěvky: 575
Registrován: 20.11.2009 23:55
Bydliště: Severní Čechy, Špindlerův Mlýn

Re: Svolávací akce Golf VI

Příspěvek od platal »

Koprolit píše:platal: Abychom si rozuměli.... když vyjedu z obce, tak jsem z 50 na 90 hnedka a to turbo protáčím pořádně. :-) Přeřazuju tak na 5600-5800 otáček. :-) Ale když jedu dloooouho v obci, jedu jak jsem psal. Tak to je v pohodě, ne? :-) I pro turbo. :-)

JJ tak to potom je tak jak člověk má ;-)
Petr Látal (Gvines)

Odpovědět

Zpět na „Závady a servisní služby“