Aktualizace SW řídící jednotky

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
mefix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 451
Registrován: 08.09.2009 22:14

Aktualizace SW řídící jednotky

Příspěvek od mefix »

Zajímalo by mě, zda někomu byl aktualizovám SW v řídící jednotce v rámci servisních služeb. Resp. jak by měl servis postupovat v případě, že je výrobcem uvolněn nějaký upgrade SW v ŘJ a auto je stále ve dvouleté záruce.
Tedy, jestli se nový SW dává:
- jen při nějaké udané závadě (např. nepravidelných chod motoru atd...)
- při povinné kontrole po 2 letech nebo 30t km
- vždy pokud je auto servisováno s nějakou závadou
- v případě vyžádání zákazníkem

Byl jsem v nejmenovaném největším servisu v Praze na svolávací akci (upevnění průduchů v kabině), které byly opraveny tím, že tam prý dali jiné šrouby a jiné úchytky.
Požádal jsem technika, zda by mi sdělil, jestli je k dospizici nový SW pro ŘJ. Zprvu to vypadalo, že se domluvíme a že se dozvím, zda je nová verze nebo ne.
Pak ale mi sděli, že mi servis zjistí napojením "auta na systém", jestli je k dispozici nová verze, ale je to placená služba účtovaná 1 hodinou práce. I kdyby nový SW byl, automaticky mi ho zdarma nedají, neboť neudávám žádnou závadu, a proto nový SW není potřebný. Dále mi technik sdělil, že nový SW by přicházel do úvahy zdarma při svolávací akci zameření právě na upgrade SW. Na dotaz proč bych měl jezdit se starým SW, když je k dispozici nový (zřejmě opravující předchozí vady, jinak by uvolnění nové verze nemělo smysl), mi řekl, že autu nic není a nový SW mi tedy nijak nepomůže.
Myslím si, že upgrade SW bych měl obdržet automaticky, pokud je auto v servisu a pokud je SW k dispozici a auto je v záruce.

Napsal jsem proto obdobný dotaz na importéra, zda by mi měl servis poskytnou upgrade SW ŘJ (je-li výrobcem uvolněn) s tím, že jsem během další dne obdržel odpověď:

"Nedoporučujeme tento proces, neboť by mohl způsobit potíže mezi ostatními periferiemi a dalšími kompatibilními zařízeními.