"Problém" se zahříváním motoru 1.2TSI
Moderátor: SandrikGVI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 02.02.2011 19:08
"Problém" se zahříváním motoru 1.2TSI
Zdravím, měl bych takový dotaz...v zimě se motor dlouho zahřívá na provozní teplotu, tak bych se chtěl zeptat na vaše zkušenosti. Při -5°C, když ujedu trasu 8-9km se ručička teploměru pohne jen na 55°C se zaplým topením. Když je topení vyplé, tak to dělá prakticky to samé. Auto bylo v autorizovaném servisu, tam bylo řečeno, že motor se zahřívá normálně jako u TDI, takže to brali jako normalní. Doporučili mi, at zapínám vyhřívání zadního skla a používat vnitřní cirkulaci. Ještě mi bylo doporučeno domontovat přídavné topení (investice cca 10tis). Jedná se mi o to, jestli je to tak u všech 1.2, protože mi příjde zvláštní, aby se nové auto tak dlouho zahřívalo. Auto má najeto necelých 15tis. Budu rád, za vaše zkušenosti...předem díky
-
- Řidič
- Příspěvky: 87
- Registrován: 15.09.2010 12:07
Re: "Problém" se zahříváním motoru 1.2TSI
Teď při teplotách okolo -5°C se mně motor 1.2 TSI zahřeje na 90° tak po 5 km jízdy. Velmi záleží na profilu, po rovině a z kopce se na stejné trati nezahřeje ani na polovinu. A opravdu hodně záleží na zapnutém topení - bere si opravdu poctivě každé teplo. Na těch pěti km trasy, po kterých mám vyzkoušeno zahřátí na 90°, jsem už také udělal jízdy, kdy se motor neohřál vůbec (ručka se nepohnula), pokud bylo topení na 25...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 02.02.2011 19:08
Re: "Problém" se zahříváním motoru 1.2TSI
Topeni mam 18-19C zapnute ale to se nezahriva ani pri vypnutem topeni
-
- Jezdec
- Příspěvky: 341
- Registrován: 26.07.2010 13:48
Re: "Problém" se zahříváním motoru 1.2TSI
Buď v klidu. Je to normální. Mám stejný motor a chová se stejně. Při cca -5 stupních, topení zapnutém na 20 stupňů se olej (dle palubního počítače) v motoru zahřeje na cca 70 stupňů po cca 10 km.
-
- Řidič
- Příspěvky: 119
- Registrován: 31.10.2010 17:48
- Bydliště: SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Problém" se zahříváním motoru 1.2TSI
Co myslis tym pridavnym kurenim ? Bufik ci nejake elektricke prihrievanie vody v motore resp priamo vzduchu ?Miloslav píše:Zdravím, měl bych takový dotaz...v zimě se motor dlouho zahřívá na provozní teplotu, tak bych se chtěl zeptat na vaše zkušenosti. Při -5°C, když ujedu trasu 8-9km se ručička teploměru pohne jen na 55°C se zaplým topením. Když je topení vyplé, tak to dělá prakticky to samé. Auto bylo v autorizovaném servisu, tam bylo řečeno, že motor se zahřívá normálně jako u TDI, takže to brali jako normalní. Doporučili mi, at zapínám vyhřívání zadního skla a používat vnitřní cirkulaci. Ještě mi bylo doporučeno domontovat přídavné topení (investice cca 10tis). Jedná se mi o to, jestli je to tak u všech 1.2, protože mi příjde zvláštní, aby se nové auto tak dlouho zahřívalo. Auto má najeto necelých 15tis. Budu rád, za vaše zkušenosti...předem díky
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 02.02.2011 19:08
Re: "Problém" se zahříváním motoru 1.2TSI
Motor to nezahriva je to elektricke pridavne topeni takze vzduchu!
- Golfinger Black
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 14.08.2010 20:17
- Bydliště: Plzen
Re: "Problém" se zahříváním motoru 1.2TSI
Mam 1.4tsi a uplne to samý, takze v klidku. Ale dej si prvni kilometry do kopce a uvidiš jak tam budes mit 90stupnu za chviliMiloslav píše:Zdravím, měl bych takový dotaz...v zimě se motor dlouho zahřívá na provozní teplotu, tak bych se chtěl zeptat na vaše zkušenosti. Při -5°C, když ujedu trasu 8-9km se ručička teploměru pohne jen na 55°C se zaplým topením. Když je topení vyplé, tak to dělá prakticky to samé. Auto bylo v autorizovaném servisu, tam bylo řečeno, že motor se zahřívá normálně jako u TDI, takže to brali jako normalní. Doporučili mi, at zapínám vyhřívání zadního skla a používat vnitřní cirkulaci. Ještě mi bylo doporučeno domontovat přídavné topení (investice cca 10tis). Jedná se mi o to, jestli je to tak u všech 1.2, protože mi příjde zvláštní, aby se nové auto tak dlouho zahřívalo. Auto má najeto necelých 15tis. Budu rád, za vaše zkušenosti...předem díky
-
- Řidič
- Příspěvky: 119
- Registrován: 31.10.2010 17:48
- Bydliště: SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Problém" se zahříváním motoru 1.2TSI
To sa da objednat priamo u VW ?Miloslav píše:Motor to nezahriva je to elektricke pridavne topeni takze vzduchu!
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 02.02.2011 19:08
- radekc
- Nový člen
- Příspěvky: 25
- Registrován: 15.08.2011 21:28
Re: "Problém" se zahříváním motoru 1.2TSI
Zdravím. Mám Golfika VI 1.2TSI 63kw. Najeto něco kolem 10tis.km. Řeším pomalý ohřev motoru, špatné topení, klesající teplota,....
Co to teda dělá.
Studený motor v zimě se pomalu ohřívá(až 13km), než dosáhne 90st, se zapnutým topením. Bez zapnutého topení se ohřeje mnohem rychlejc, ale pokud pustim topení, tak teplota klesá a nestoupá, ani při jízdě do kopce.
Při stání na volnoběh a zaplým topením teplota taky klesá, přičemž je přívodní hadice do chladiče teplá.
Cesta 20km, spíše do kopce, než po rovince, zácpy,... To samý, teplota klesá a klesá.... nepomáhá vytáčení motoru.. Celou cestu jsem rád, že jsem si vzal na sebe 2 svetry..
Mám to nyní v servise VW, vyměnili termostat, ale pořád se jim to nezdá, takže zjišťujou dál. Dám vědět.
Hlavně, já pozoruju, že to říká spousty lidí, že jim to takhle zlobí.
Co to teda dělá.
Studený motor v zimě se pomalu ohřívá(až 13km), než dosáhne 90st, se zapnutým topením. Bez zapnutého topení se ohřeje mnohem rychlejc, ale pokud pustim topení, tak teplota klesá a nestoupá, ani při jízdě do kopce.
Při stání na volnoběh a zaplým topením teplota taky klesá, přičemž je přívodní hadice do chladiče teplá.
Cesta 20km, spíše do kopce, než po rovince, zácpy,... To samý, teplota klesá a klesá.... nepomáhá vytáčení motoru.. Celou cestu jsem rád, že jsem si vzal na sebe 2 svetry..
Mám to nyní v servise VW, vyměnili termostat, ale pořád se jim to nezdá, takže zjišťujou dál. Dám vědět.
Hlavně, já pozoruju, že to říká spousty lidí, že jim to takhle zlobí.
Golf VI 1.2TSI 63kw
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 10.10.2011 10:03
Re: "Problém" se zahříváním motoru 1.2TSI
Taky jsem o tom přemýšlel, ale asi je to jednoduché. Proč netopí diesel? Protože má malé otáčky a to stejné je u TSI, pokud vyjedu v -15, nebudu ničit motor vytáčením nad 3000, když tomu nechám volný průběh, vyjedu po rovině, tak na 7 mi to ukazuje snad jen 1500 otáček a to jedu 70-80. Pak opravdu trvá, než se pohne ručička teploměru. Takže mám dvě možnosti, jet tímto způsobem nebo to vytáčet a topit, pak je ale otázka, jak dlouho ten motor vydrží. Vybral jsem si první způsob.
2,0 GTD VII DSG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 06.03.2012 13:00
Re: "Problém" se zahříváním motoru 1.6FSI
Zdravim chtěl bych se zeptat jestli někdo nevíte čim by mohlo bejt že se mi nechce když mam zaplé topení ohřát motor na 90 ani po ujetí 150 km jakmile ale topení vypnu ohřeje se na 90.stupňů jinak když jedu dálnici tak se to k té 90 přiblíží ale jakmile zpomalim tak to klesne tak na 75 stupnů.Oba termostaty jsem vyměnil a pořád stejné!!!
díky moc za každou radu
díky moc za každou radu
- jar_da
- Jezdec
- Příspěvky: 467
- Registrován: 03.07.2011 07:37
Re: "Problém" se zahříváním motoru 1.2TSI
za c) je správně a tím je - přídavné topení, Webasto,litra píše:Taky jsem o tom přemýšlel, ale asi je to jednoduché. Proč netopí diesel? Protože má malé otáčky a to stejné je u TSI, pokud vyjedu v -15, nebudu ničit motor vytáčením nad 3000, když tomu nechám volný průběh, vyjedu po rovině, tak na 7 mi to ukazuje snad jen 1500 otáček a to jedu 70-80. Pak opravdu trvá, než se pohne ručička teploměru. Takže mám dvě možnosti, jet tímto způsobem nebo to vytáčet a topit, pak je ale otázka, jak dlouho ten motor vydrží. Vybral jsem si první způsob.
taky mě toto překvapilo, auto je nové a hned první zimu trpím já a myslím, že i motor, proto budu dávat Webasto a bude klid, navíc v létě má funkci provětrávání interieru, tak bude využité tak nějak celej rok
CAXA