Kovové ťukání při volnoběhu

Moderátor: SandrikGVI

Uživatelský avatar
xwritter
Řidič
Řidič
Příspěvky: 111
Registrován: 04.12.2010 12:28
Bydliště: Brno

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od xwritter »

se servisem ROS zkušenost nemám a doufám, že dlouho už zase mít nebudu (s žádným servisem). Musím opravit svůj předchozí příspěvek. Nechápu to, ale už mi to (cca týden) nedělá, připadá mi, že po přehrání SW se zvedly otáčky volnoběhu o 100 (z 600 na 700). Možná to tak nastavili v servisu schválně, aby to už nedělalo, nevím. Každopádně už týden neslyším při volnoběhu vůbec nic, i když je motor zahřátý po dlouhé jízdě, tak otáčky nepadnou na 600, ale cca na 700. Přitom, když jsem odjížděl ze servisu, tak to normálně ťukalo tak jako na začátku a taky jsem jim to hned na místě po převzetí reklamoval a oni to uznali, proto jsem sem psal, že to nepomohlo....fakt nechápu, tak nevím, ještě to budu pozorovat

Uživatelský avatar
xwritter
Řidič
Řidič
Příspěvky: 111
Registrován: 04.12.2010 12:28
Bydliště: Brno

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od xwritter »

Tak už je to přes 2 měsíce a kovové ťukání jsem od té doby neslyšel, asi pomohlo to přehrání sw.

TraI
Řidič
Řidič
Příspěvky: 87
Registrován: 15.09.2010 12:07

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od TraI »

xwritter píše:Tak už je to přes 2 měsíce a kovové ťukání jsem od té doby neslyšel, asi pomohlo to přehrání sw.
Ahoj, ještě v předchozím příspěvku jsi psal o otáčkách motoru na volnoběh, které ti v servisu v rámci "řešení" závady zvýšili (dle tebe z 600 na 700 asi tak).
To ovšem víme všichni, že když dáš za volnoběhu nohu mírně na plyn a ty otáčky si o tu stovku zvedneš takhle sám, tak rezonance zmizí, protože se prostě projevuje za těch okolností (tedy klasický neupravovaný u tohoto motoru tovární běžný volnoběh ca 600).
Nic tedy nespravili, nic nevyřešili, jenom udělali to, aby se ti to neprojevovalo. Klasika.
Asi jako kdyby nám léčili všechno morfiem, že o tom nebudeme vědět, ale nemoci zůstávaly...
Ostatním:
Pokud to rachtá vepředu před spolujezdcem, je to plastový rozvod palivových hadic šikmo z motorového prostoru pod auto. Chce to utěsnit v šachtě nějakým pružně-pevným materiálem.
Pokud je to od zadu (u podlahy vzadu za spolujezdcem), tak je to šit palivový filtr UFI made in china. Stačí koupit MANN např. a nechat si vyměnit, bo v origo servisu dostanete opět zase UFI.

Uživatelský avatar
vhorky
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 11.01.2012 13:31

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od vhorky »

xwritter píše:Tak už je to přes 2 měsíce a kovové ťukání jsem od té doby neslyšel, asi pomohlo to přehrání sw.
U mě byla výměna komplet rozvodů a nahrání nového SW. Cena cca 11.000 Kc. Trvalo to týden. Zatím zvuk jako když byl vůz nový, čili spokojenost.
Volkswagen Golf GTI 2.0 TFSI 147 kW

Uživatelský avatar
sako22
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 05.12.2012 19:20

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od sako22 »

Ja len dodavam rovnaky problem - rychle drncanie niekde pri spolujazdcovej priehradke, pri pridani plynu prestane..zafixovanie hadic nepomohlo..znie to skor ako cerpadlo :(

vw jetta 1,2 TSi
VW Jetta 1,2TSi

Uživatelský avatar
xwritter
Řidič
Řidič
Příspěvky: 111
Registrován: 04.12.2010 12:28
Bydliště: Brno

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od xwritter »

Byl jsem teď na pravidelném servisu v 30tis.km, v rámci kontroli nahráli nový SW a drnčení se vrátilo zpět, připadalo mi že otáčky motoru při volnoběhu jsou zpátky na 600/min (před servisním zásahem byly na 700 až 800). Tak jsem jim auto vrátil zpět, aby to opravili. Prý vyměnili palivový filtr a drnčení se uklidnilo, ale připadá mi, že spíš pouze zvýšili otáčky motoru zpět na 700 až 800 - jak už jsem psal v jednom z předchozích příspěvků. Každopdáně to drnčení při volnoběhu bylo fakt intenzivní, teď je to sice taky slyšet, ale opravdu jen lehce při úplném tichu.

Uživatelský avatar
funkstarbaby
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 29.01.2014 11:10

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od funkstarbaby »

Ahoj, mám asi podobný problém s VW Jetta 2011 1.2 TSI. Natočil jsem to na mobil, není to náhodou tento zvuk?:
http://www.youtube.com/watch?v=qzAXh1rwYQc" onclick="window.open(this.href);return false;
Volkswagen Jetta VI 1.2TSI 77kW

Uživatelský avatar
sako22
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 05.12.2012 19:20

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od sako22 »

kaaaaamo presne akoby som pocul moju jettu, ale podla autorizovanych vw servisov je to uplne v poriadku...
VW Jetta 1,2TSi

Uživatelský avatar
sako22
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 05.12.2012 19:20

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od sako22 »

[quote="TraI"][quote="xwritter"]
Ostatním:
Pokud to rachtá vepředu před spolujezdcem, je to plastový rozvod palivových hadic šikmo z motorového prostoru pod auto. Chce to utěsnit v šachtě nějakým pružně-pevným materiálem.

Nemas k tomu daky nakres/foto, chcem to skusit utesnit, ci to pomoze. Vdaka
VW Jetta 1,2TSi

Uživatelský avatar
funkstarbaby
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 29.01.2014 11:10

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od funkstarbaby »

A co se mi nestalo asi 3 dny zpět... úplně cizí starší paní se mě ptá, jestli jsem s tím autem spokojen, že ho má taky. Ale že poslední 2 měsíce se jí začalo na volnoběh ozývat klepání někde mezi podlahou spolujezdce a motorovým prostorem. Ve VW servisu jí řekli, že prý to je normální u tohoto motoru. Tak jsou oni normální? Proč to nedělá od začátku, ale až po dvou letech provozu, když je to "normální" ???
Co s tím ? Když se mnou někde jede jako spolujezdec, tak na semaforech nervózně poklepávám plyn, abych nemusel všem vysvětlovat, co mi tam ťuká...
Volkswagen Jetta VI 1.2TSI 77kW

TraI
Řidič
Řidič
Příspěvky: 87
Registrován: 15.09.2010 12:07

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od TraI »

Můžu dodat fotky, když bude potřeba.
Ale:
Z motorového prostoru odcházejí vlevo za nádobkou chladicí kapaliny palivové hadice do takové černé plastové šachty (tunelu - truhlíku) šikmo vzad.
Tento plastový tunel je příčinou onoho drnčení.
Obvykle pomůže jej trvale něčím vyšponovat v poloze zamáčknuté, když ho tlačíš shora, například seříznutou tvrdší gumou apod., a to třeba mezi šachtu (tunel) a kovovou bočnici...
Je třeba to vyladit, nebo i víc kusů, například též naopak vpravo vedle plastu do štěrbiny mezi něj a výlisek karoserie v kterém leží... nejlépe všechno.
Druhý člověk v autě ti potvrdí, že když si budeš s tímhle plastovým kusem hrát, tlačit na něj a tak, tak to vždycky přestane.
Taky se může dostat do pozice, kdy bude drnčet ještě daleko víc, tak zase zpět a jinak si s tím štelovat...

Já jsem to tam musel namlátit i přes dlouhý majzlík gumovou palicí za ty různé výstupky co ten plast má a pak tam nacpat dokonce místo gumy takové to dvousložkové lepidlo co se prodává jako váleček 'plastelíny', a taky ho tam pořádně zase našťouchat.
Od té doby mám svatý klid a pokoj v zimě v létě, při jakýchkoli otáčkách.

Uživatelský avatar
funkstarbaby
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 29.01.2014 11:10

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od funkstarbaby »

Tak jsem dnes šel podle tvého návodu a je to tak jak píšeš. Jedná se o tu černou plastovou "šachtu", kterou vede palivové potrubí šikmo pod středový tunel auta a dál dozadu k nádrži. Zajímavé bylo, že když jsem chytil plastovou část, kde vchází obě trubičky do šachty a táhnul směrem k motoru, tak uvnitř auta bylo ticho. Tak jsem našel v garáži kus gumy, kterou jsme používali jako zarážku na zdi proti odření dvěří a z této gumy jsem uříznul dva kusy, které jsem asi 30 minut (při nastartovaném motoru) cpal do šachty z různých stran, někdy drnčení zesilovalo a někdy mizelo úplně. Nakonec jsem našel polohu, ve které je z 80% po problému. Jen sem tam se ozve a to témeř neslyšitelně to dřív otravné ťukání. Otázka je, jak dlouho to vydrží, jestli se po čase šachta opět nerozhodne drnčet a třeba zase v jiné poloze.
Přikládám fotky toho, jak jsem situaci vyřešil. Ale jestli můžeš poslat jak to máš ty, rád se podívám, protože třeba jsem na to šel špatnou cestou. Díky předem za foto.

Druhá věc, která se tím vyřešila, bylo někdy nepřijemné zarezonování při akceleraci (hlavně na dvojku, trojku a někdy i čtverku).
Ve VW servisu , kde jsem dvakrát reklamoval drnčení z podlahy při akceleraci, mi řekli, že se jedná o nějakou klapku turba, která je volně ložená a při náhlém přidání plyn prý drnčí. Tak to prosím nebyla klapka, ale zase ona zmíněná šachta pro palivové hadice.
BTW také mi řekli, že prý byla nějaká svolávačka na drnčení palivového potrubí u Golfa 6 a Jetta 6 a že mi to udělali, že to vyplnili nějakou hmotou. Dnes jsem tu hmotu viděl - tu šachtu mám vyplněnou molitanem, ale jak se ty trubky třesou, tak molitan po čase "vytřepou" a proto začaly nyní drnčet.

Závěr tedy je, že ve VW moc dobře ví, odkud problém pochází, ale je jednodužší říct, že to je u tohoto motoru normální, a ať si s tím zákazník neláme hlavu, než to všem nějak opravovat, nedej bože udělat na to svolávačku.

Takže tak :-)

Doplňuji 7.3.: Už to zase klepe, sice jen málo a je slyšet jen při vypnutí ventilátoru na OFF. Alespoň ty rezonance při akceleraci jsou pryč...takže tato úprava byla nedostatečná a budu muset použít něco jiného, možná většího. Problém vidím v tom, že ta samotná černá plastová šachta to klepání nezpůsobuje, způsobují ho palivové trubky, které se "třepou" uvnitř této šachty.
Čili řešení tohoto problému násilným upevněním šachty "do jiné polohy", kde se jí trubky tolik nedotýkají, je jen takové polovičaté řešení.
Optimální by bylo nějakým materiálem omotat, nebo jinak vytěsnit přímo ty trubky uvnitř. Otázka je, jestli někdo ví, zda to jde udělat např. z montážní jámy.
Přílohy
01.jpg
02.jpg
03.jpg
Naposledy upravil(a) funkstarbaby dne 05.06.2014 16:31, celkem upraveno 1 x.
Volkswagen Jetta VI 1.2TSI 77kW

Uživatelský avatar
funkstarbaby
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 29.01.2014 11:10

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od funkstarbaby »

05/2013 - gumové špalíky jsem vyndal, protože to klepalo zase...
4.6. 2014 jsem měl další servis oleje atd, znovu stížnost na klepání volnoběhu, hlavně v chladnějším počasí.
Bylo mi řečeno, že tento problém mají všechny 1.2 TSI, bez ohledu na výkon, a že záleží komu se to projeví a komu ne.
Výplň, kterou do šachty dávají je nějaký molitan, trochu mi s ním pohýbali a teď to neklepe, ale to je prý otázka času, zda znovu nezačne.
Nabídli mi, že pokud to bude dělat zase, tak je jedno spolehlivé řešení zvednout auto (u nich při dalším servisu), rozdělat šachtu s potrubím a na palivové trubky nasadit takové ty měkké dlouhé pěnové izolace, jako používají topenáři na potrubí v domě (používá se asi jako tepelná izolace). Prý to už dělali a pak byl pokoj definitivně...
Volkswagen Jetta VI 1.2TSI 77kW

Odpovědět

Zpět na „Závady a servisní služby“