Kovové ťukání při volnoběhu

Moderátor: SandrikGVI

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od Pantani »

xwritter píše:ad. Sakra, když teď čtu znovu tvůj přispěvek, tak si říkám jestli za to nemůžou ty kolísající otáčky. Já si poklesu otáček nevšiml, ale občas při nastatování naopak vyletí otáčky na cca 1200 a po chvíli poklesnou...toto jsem už někde četl, že se to řešilo a myslím, že se došlo na to, že je to normální. Ale zase je zarážející, že se to nestává pravidelně.
Naopak, je to velmi pravidelná záležitost, ale ta pravidelnost je skrytá v teplotě okolního prostředí, takže se většinou všem zdá, že je to nepravidelný. Dělá to zřejmě všem s těmahle motorama napříč koncernem a já už si toho nevšímám.

A když už je tu diskuse o drnčení, mně to dělá taky! :lol: Jestli mi někde začnou odpadávat náhradní díly, tak doufám, že servis bude blízko a autobus taky :lol: Mám pocit, že to jde zepředu vpravo... ale ještě to nemám úplně vypozorovaný
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
Michael Green
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 13.11.2010 21:31

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od Michael Green »

Takze, asi to bude palivovy filtr. VW pouziva cinsky filtr.
VW Golf 1.2 TSI (77kW) ComfortLine

Uživatelský avatar
caravelle
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 453
Registrován: 06.10.2007 21:55
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od caravelle »

pridam sa aj ja.... mne to robi tiez ....
najprv som si myslel, ze to ide vpravo vpredu... som si myslel, ze mi hrkoce bordel v odkladacej schranke pred spolujazdcom, potom som mal podozrenie na klimatizaciu, potom som dostal tip, ze by to mohlo byt palivove cerpadlo/palivovy filter vpravo vzadu cca. v mieste pod zadnou sedackou .... to este nemam uplne preskumane... lebo naposledy mi to ako na potvoru nerobilo... tiez mam pocit, ze to dost zalezi od vonkajsej teploty ... ked je plus tak, nic, alebo takmer nic... ale ked je minus.... tak to pocut, presne ako tu niekto pisal, aj ked je klima na 3....

suma sumarum cca. za mesiac idem planovane do servisu tak, im poviem, aby mi to kukli....
Audi S4 Dolphin grey

Uživatelský avatar
Michael Green
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 13.11.2010 21:31

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od Michael Green »

Škoda Yeti

VW Golf 1.2 TSI (77kW) ComfortLine

TraI
Řidič
Řidič
Příspěvky: 87
Registrován: 15.09.2010 12:07

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od TraI »

Michael Green píše:Takze, asi to bude palivovy filtr. VW pouziva cinsky filtr.
Díky ti za dohledaná videa.
To je zřejmě přesně ono, co jsem tu také já popsal za svůj problém.
Vyplývá z toho videa u Yetiho, že je to:
  • problém dílu jako takového (jeho vnitřní konstrukce nebo třeba opotřebení apod.)
  • záležitost uchycení
  • obojí (díl se chová chybně) a uchycení jen přenáší, nebo opačně že uchycení nějak ovlivňuje nepříznivě díl z hlediska jeho funkce
?
Co je to konkrétně za díl? To je čerpadlo, nebo filtr nebo..?
Btw. teplota okolí asi hraje roli, jestli rachtá nebo ne.

Uživatelský avatar
Michael Green
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 13.11.2010 21:31

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od Michael Green »

To je palivovy filtr. Ve filtru ventilu pro snizeni tlaku drnci kulicka.

Kamos ma VW Golf 1.4 TSI a mel stejny problem. Vymenil cinsky filter UFI na Mann WK-69 (6.4 bar) a je spokojeny.

http://www.amazon.com/Mann-Filter-WK-69 ... B001DRPA1S

Obrázek


Taky lze pouzit:

- MAHLE KL572
- BOSCH 0450905959
VW Golf 1.2 TSI (77kW) ComfortLine

miromen
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 256
Registrován: 29.07.2009 08:55

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od miromen »

To že je filtr vyroben v Čině neznamena že je to Činska firma....

http://www.elit.cz/cz/sortiment-a-sluzb ... iltry.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
1.2 TSI 77kw

Uživatelský avatar
Michael Green
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 13.11.2010 21:31

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od Michael Green »

To že je filtr vyroben v Čině neznamena že je to Činska firma....
Ano, je to tak. Jsem to spatne popsal. Ale problem stejne zustava.
VW Golf 1.2 TSI (77kW) ComfortLine

Uživatelský avatar
xwritter
Řidič
Řidič
Příspěvky: 111
Registrován: 04.12.2010 12:28
Bydliště: Brno

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od xwritter »

Dlouho jsem tu nebyl a rozjelo se to tu pěkně, koukl jsem na videa a můžu potvrdit, že to zní hodně podobně! Hlavně na tom videu s Yetym, až pojedu do servisu, tak jim to řeknu. Každopádně to stále pozoruju a fakt je, že pokud otáčky při volnoběhu neklesnou na těch 600, tak to neklepe.

to Tral: je to určitě pravidelné, kovové ťukání - ne cvrdlikání :)) a vychází to 100% zezadu

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od Pantani »

Přijel jsem ze servisu, kde mi měnili palivovy filtr. Už při prvním stání jsem zaslechl, že starý zvuk je o mnoho zřetelnější, v určitých otáčkách se to rozléhá po interéru dost silně. Už při lehounkém přidání plynu je to pryč, asi jim to tam odvezu zpátky, ať s tím něco udělají, nedá se to vydržet... :-(
Nejsilněji to zní, když sedím na spolujezdcově sedačce a když dám hlavu k podlaze, je jasný, že to jde tam odsud. Zpod auta ale už tak zřetelný není, tak nevím. Zkoušel jsem hledat v motorovém prostoru, ale tam odsud to podle mýho není. V 1.4 je to udělaný okolo nádržky chladicí kapaliny trošku jinak než je tomu u 1.2 na obrázku výše.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od Pantani »

Od palivového čerpadla (je vzadu pod kufrem někde) jde dopředu nějaká guma, po který vedou prý kabely nebo co. Údajně to dělala ta guma, která tam byla trochu blbě usazená. Ozývalo se to z přístrojové desky před spolujezdcem nebo motorového prostoru pokud jsem seděl na místě řidiče. Od spolujezdce bylo už patrnější, že to jde odspodu - od noh někde pod sedačkou. Servisáka jsem upozorňoval na to, že jsem ležel pod autem a šlo to podle mýho tam odsud, ale nevěřil mi a šahal v motoru na všechno možný. Tak jsem měl nakonec pravdu... :-)
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

TraI
Řidič
Řidič
Příspěvky: 87
Registrován: 15.09.2010 12:07

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od TraI »

Michael Green píše:To je palivovy filtr. Ve filtru ventilu pro snizeni tlaku drnci kulicka.

Kamos ma VW Golf 1.4 TSI a mel stejny problem. Vymenil cinsky filter UFI na Mann WK-69 (6.4 bar) a je spokojeny.

http://www.amazon.com/Mann-Filter-WK-69 ... B001DRPA1S

Obrázek


Taky lze pouzit:

- MAHLE KL572
- BOSCH 0450905959
Kde se dá v Česku koupit? Případně BOSCH nebo jsem ještě viděl FEBI. Dost se liší ceny. MANNu by se dalo věřit? Předpokládám, že ve vw když půjdu na záruční opravu s tím, že mi zřejmě palivový filtr drnčí na volnoběh, vymění přinejlepším zase za UFI.

TraI
Řidič
Řidič
Příspěvky: 87
Registrován: 15.09.2010 12:07

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od TraI »

Tak těm, kdo zde hlásili problém s rezonancí na volnoběh (jen při ca 600+ ot.) subjektivně před spolujezdcem (na pravé straně, pod přístrojovou deskou, pod autem...) můžu už říct, co to je.
Jde o klepání plast-kov a jedná se o rezonanci vodícího kanálku palivového rozvodu (plastové kastle) o karosérii.
Pokud při této rezonanci - která je bohužel slyšet uvnitř auta, ale ne venku, nebo když jste v motoru - zatlačíte rukou tento plastový díl, do kterého ústí hadice (viz obrázek větší šipka), dozadu dolů (malá šipka), někdo v autě vám potvrdí, že to přestane. Na bočnici motorového prostoru tam přiléhají dva podobné plastové díly, tento je ten, který pokračuje šikmo dolů a vede palivové hadice, které do něj nahoře viditelně vstupují.
Obrázek
Toto nic nemění na tom, že další z nás mají problém s orig. VW palivovým filtrem (fy UFI Italy, made in China), který drnčivě rezonuje v prostoru pod zadním sedadlem také na pravé straně auta. Já mám třeba problémy oba.
---
G-VI 1.2 TSI

miromen
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 256
Registrován: 29.07.2009 08:55

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od miromen »

No ten prvni problem se mi nějak nezda. Nejde o klasicke klepani hadičky o nadobku od chladici kapaliny ?
1.2 TSI 77kw

TraI
Řidič
Řidič
Příspěvky: 87
Registrován: 15.09.2010 12:07

Re: Kovové ťukání při volnoběhu

Příspěvek od TraI »

miromen píše:No ten prvni problem se mi nějak nezda. Nejde o klasicke klepani hadičky o nadobku od chladici kapaliny ?
Ježišmarjá, já se tady podělím o fakta a ono se to 'nezdá'... :evil:
Žádná hadička o nádobku kapaliny neklepe - konstrukčně uchycením ani nemůže; také bych nepsal, že v motoru to neslyšíte. Navíc je gumová a to opravdu jaksi slyšet v interiéru, jak guma rezonuje o plast v motorovém prostoru, dost dobře nejde :roll:
Ne, je to, jak říkám. Ověřeno. Tečka. :wink:

Odpovědět

Zpět na „Závady a servisní služby“