Climatronic - špatná funkce

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
Migen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 12.10.2010 07:59

Climatronic - špatná funkce

Příspěvek od Migen »

Ahoj,
předně se všem omlouvám, že píši na tomto foru, ikdyž mám OII (1.8 TSI MR08). Nicméně jsem zoufalý, tak to snad pochopíte(snažím se dostat informace kde to jen jde).
Můj problém: Climatronic mi fungoval řek bych tak jak má. Poslední týden mě občas začla topit strana u řidiče mín, nežli strana u spolujezdce (na obou stranách nastaveno 22°C). Když to zhrnu, tak z jedné strany šel vlažný vzduch až studený a z druhé teplý. Myslel sem, že by to mohlo být nějakou klapkou, ale když jsem nastavil na ovladači na obě strany teplotu na HI (topení jede naplno), tak mi obě strany topí stejně. Z toho duvodu si myslím, že by to mohlo být nějaký čidlo. Poslední dva dny se mi přidal ještě následující problém. Když je auto studené, nebo mírně zahřáté tak po vypnátí ECON modu (jede automatický režim s klimakompresorem - svítí pouze AUTO) se mi zvednou otáčky cca o 80ot/min a spotřeba na volnoběch se zvedne o cca 0.3 l/h. Tento jev je jasný, protože sepnutý kompresor zatíží motor. Ovšem když je motor zahřátý (prohřátý) a provedu to stejné jak při studeném motoru, tak se nemění otáčky ani spotřeba. At dělám co dělám spotřebu na volnoběh ukazuje 0.8 l/h. Jen podotýkám, že ještě minulý týden mi to fungovalo jak má. Pokud jsem při zahřátém motoru zapnul klimakompresor, tak mi vzrostla spotřeba z 0.8 l/h na 1.1l /h což ve své podstatě také potvrzuje že kompresor pracuje. Dnes asi obědnávám diagnostiku, bez které tento problém asi nevyřeším. Pokud se někdo s něčím podobným setkal, prosím o radu. Ještě bych na závěr napsal, že jsem vypozoroval toto: když je motor nezahřátý, třebo do 80°C na budiku, tak vše pracuje asi jak má. Po zahřátí viz popis nahoře. Předem díky

mefix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 451
Registrován: 08.09.2009 22:14

Re: Climatronic - špatná funkce

Příspěvek od mefix »

Ohledně rozdílných teplot vlevo/vpravo - nemůže to být tím, že máš puštěnou klimošku a nastaveno oněch 22 stupňů? Tedy každá strana dělá něco jiného, dle aktuální teploty? Vyzkoušej to tak, že vypneš ECON/klima necháš jen samotné topení a uvidíš, co to bude dělat.
Když nastavíš HI teplotu, tak topí "naplno", resp. vypne se termostat - to je správně.
Ohledně studeného/teplého motoru bych vůbec nic neřešil, pokud to chladí, resp. topí. Ze zkušenosti se Škodovkou vím, že pokud není motor na provozní teplotě, spotřeba na volnoběh je velmi zvláštní. Např. u TDI-PD 77 kW studený motor měl stejnou, případně o 0,1l/h menší spotřebu, než ohřátý motor. Stejně to ale neplatí o motoru (Škoda) TDI-PD 74 kW - studený měl větší spotřebu, teplý menší.
Napiš, zda něco zjistí na diagnostice.

Migen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 12.10.2010 07:59

Re: Climatronic - špatná funkce

Příspěvek od Migen »

Jelikož sem často sledoval spotřebu, tak na 100% vím, že pokud byl motor zahřátý tak na volnoběch (auto stojí) měl vždy spotřebu 0.8 l/h pokud sem zapnul klimu tak 1.1l/h. V tomto vidím zásadní problém - ted je vždy spotřeba 0.8l/h. Ještě sem zapoměl napsat, že sem měl orosená okna a i po zapnutí klimošky se neodmlžila. Dřív sem zapl klimu a do minuty bylo vše odmlžené. Myslim, že je tam opravdu nějaká chyba. Vždy vše záleží jak je motor ohřátý, pokud je studenej tak vše funguje - proto předpokládám nějaké čidlo. Budu vše sledovat dál, ale hlavní je udělat diagnostiku. Musím pořídit nějaký kabel a soft. doufejme že na vše bude stačit Hex - can + 805 vag.

Odpovědět

Zpět na „Závady a servisní služby“