Kontrolka EPC - problém?
-
- Řidič
- Příspěvky: 87
- Registrován: 15.09.2010 12:07
Kontrolka EPC - problém?
Chtěl bych požádat o radu: v poslední době (ca tři týdny) se mi stane, že během jízdy - ale jedině při (po) zastavení třeba na jednu-dvě minuty ale s ponechaným běžícím motorem - se mi 'o té pauze' rozsvítí oranžová kontrolka EPC a následně, když se chci rozjet, motor netáhne a mohu pokračovat maximálně 10-15 km/h. Zastavím, vypnu zapalování, nastartuji a EPC nesvítí a jedu normálně dál.
Nesetkal se někdo s obdobným problémem? Co by to mohlo být?
A nějaká rada, co s tím? Auto již není v záruce. Pokud by rada byla servis (ale chtěl bych raději slyšet jinou..), tak co typově s tím mohou udělat a za kolik, ví někdo?
Nesetkal se někdo s obdobným problémem? Co by to mohlo být?
A nějaká rada, co s tím? Auto již není v záruce. Pokud by rada byla servis (ale chtěl bych raději slyšet jinou..), tak co typově s tím mohou udělat a za kolik, ví někdo?
- Thorwards
- Závodník
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.12.2009 22:32
Re: Kontrolka EPC - problém?
Našel jsem něco podobného na škoda foru: http://forum.skodahome.cz/topic/3445-kontrolka-epc/" onclick="window.open(this.href);return false;
- alean
- VWjunior
- Příspěvky: 1644
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: North Moravia
Re: Kontrolka EPC - problém?
asi bys mohl napsat co to je za motor ,protože jinak to je tohle http://www.vykladkaret-vesteni.cz/kristalova-koule
- Thorwards
- Závodník
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.12.2009 22:32
Re: Kontrolka EPC - problém?
Týjo, ten odkaz fakt funguje, tak to jsem nečekal
- Golfinger Black
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 14.08.2010 20:17
- Bydliště: Plzen
Re: Kontrolka EPC - problém?
TraI píše:Chtěl bych požádat o radu: v poslední době (ca tři týdny) se mi stane, že během jízdy - ale jedině při (po) zastavení třeba na jednu-dvě minuty ale s ponechaným běžícím motorem - se mi 'o té pauze' rozsvítí oranžová kontrolka EPC a následně, když se chci rozjet, motor netáhne a mohu pokračovat maximálně 10-15 km/h. Zastavím, vypnu zapalování, nastartuji a EPC nesvítí a jedu normálně dál.
Nesetkal se někdo s obdobným problémem? Co by to mohlo být?
A nějaká rada, co s tím? Auto již není v záruce. Pokud by rada byla servis (ale chtěl bych raději slyšet jinou..), tak co typově s tím mohou udělat a za kolik, ví někdo?
- Golfinger Black
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 14.08.2010 20:17
- Bydliště: Plzen
Re: Kontrolka EPC - problém?
stalo se mi to taky, v servisu jen rekli, ze vynechal 3.valec. Ptali se, jestli tankuju kvalitni palivo, takze do toho servisu numusis, jak chces.
- jar_da
- Jezdec
- Příspěvky: 467
- Registrován: 03.07.2011 07:37
Re: Kontrolka EPC - problém?
rozhodně nepodceňovat, katalyzátor je příliš blízko a může odejít docela rychle,
pokud je to TSI, tak ty trpí na usazeniny na ventilech, (hodně záleží na palivu a oleji, olej bych dával s nízkým obsahem sulfátového popela)
může to být vadný vstřikovač, zapalovací modul
nejrychlejší je nechat změřit tlaky a prohodit dva vstřikovače mezi sebou, pokud se závada "přestěhuje" je to vstřikovač, pokud nee tak pravděpodobně zapalovací modul,
ovšem za předpokladu, že tlaky ve válcích jsou o.k.
pokud je to TSI, tak ty trpí na usazeniny na ventilech, (hodně záleží na palivu a oleji, olej bych dával s nízkým obsahem sulfátového popela)
může to být vadný vstřikovač, zapalovací modul
nejrychlejší je nechat změřit tlaky a prohodit dva vstřikovače mezi sebou, pokud se závada "přestěhuje" je to vstřikovač, pokud nee tak pravděpodobně zapalovací modul,
ovšem za předpokladu, že tlaky ve válcích jsou o.k.
CAXA
-
- Řidič
- Příspěvky: 87
- Registrován: 15.09.2010 12:07
Re: Kontrolka EPC - problém?
...situace měla rychlý vývoj, o víkendu jsem dojezdil. Na jedné křižovatce se ozvalo EPC a po novém startu už kontrolka ani nezhasla, navíc se přidal symbol motoru - katalyzátor.
Do servisu to bylo tak 7km, tak jsem dojel nouzově, jak to jelo.
Na diagnostice rovnou řekli, že je to porucha způsobená vytahaným řetězem (je to 1.2 TSI 77kW), že to celkově je chvíli před havárií, kdyby přeskočil, nebo prasknul. Elektronika prostě už nemohla motor 'ladit', když tam v rozvodech na volnoběh 'visel' nějaký řetěz, který už nepracoval vůbec, jak musí.
Nebyl problém předtím jet jakkoli svižně, normálně, ale jakmile se zastavilo a po volnoběhu se mělo zase rozjet. Poklesl tlak, mazací olej už byl zahřátý, řetěz se vyvěsil. Měl jsem teď zejména v zimě občas ty 'chraplavé' starty - jak se tady jinde také rozebírá...
Takže na výměnu celý rozvodový řetěz s napínáky.
---
Ani se nechce věřit, že tohle VW vyvinul a prodával.
Však jsem také četl, že s novou MQB a Golfem VII se bude vyrábět nová přeplňovaná 1,2 (63 a 77 kW) a 1,4 (90 až 110 kW) - hliníkový blok, výfukové svody budou plně integrovány do hlavy motoru, u přeplňovaných motorů bezprostředně následuje malé jednokomorové turbo. Ventilové rozvody se po epizodě s motorem 1,2 TSI vrátí k ozubenému řemenu, uspořádání DOHC a čtyřem ventilům na válec.
Do servisu to bylo tak 7km, tak jsem dojel nouzově, jak to jelo.
Na diagnostice rovnou řekli, že je to porucha způsobená vytahaným řetězem (je to 1.2 TSI 77kW), že to celkově je chvíli před havárií, kdyby přeskočil, nebo prasknul. Elektronika prostě už nemohla motor 'ladit', když tam v rozvodech na volnoběh 'visel' nějaký řetěz, který už nepracoval vůbec, jak musí.
Nebyl problém předtím jet jakkoli svižně, normálně, ale jakmile se zastavilo a po volnoběhu se mělo zase rozjet. Poklesl tlak, mazací olej už byl zahřátý, řetěz se vyvěsil. Měl jsem teď zejména v zimě občas ty 'chraplavé' starty - jak se tady jinde také rozebírá...
Takže na výměnu celý rozvodový řetěz s napínáky.
---
Ani se nechce věřit, že tohle VW vyvinul a prodával.
Však jsem také četl, že s novou MQB a Golfem VII se bude vyrábět nová přeplňovaná 1,2 (63 a 77 kW) a 1,4 (90 až 110 kW) - hliníkový blok, výfukové svody budou plně integrovány do hlavy motoru, u přeplňovaných motorů bezprostředně následuje malé jednokomorové turbo. Ventilové rozvody se po epizodě s motorem 1,2 TSI vrátí k ozubenému řemenu, uspořádání DOHC a čtyřem ventilům na válec.
- jar_da
- Jezdec
- Příspěvky: 467
- Registrován: 03.07.2011 07:37
Re: Kontrolka EPC - problém?
no tak to stačilo napsat v prvním příspěvku, že máš 1,2 tsi a chraplavé studené starty
CAXA
-
- Jezdec
- Příspěvky: 304
- Registrován: 06.01.2011 22:34
Re: Kontrolka EPC - problém?
caute hoši, ja mam takyto problem.. obcas sa mi stane ze ked startujem motor, tak strasne dlho toci kym naskoci.. horsie ako 10 rocne auto. Robi to sporadicky, mam to na videu v mobile ale neviem ako a ci vobec sa sem moze vlozit. Ukazoval som to v servise,na diagnostike vsetko ok.. tak pisali importerovi a ten nakazal vymenit starter. Starter vymenili ale zavada sa prejavuje stale. kontrolovali nejake tlaky, vstreky a nevie co ( moc sa v tom nevyznam ) a znova tie hodnoty poslali importerovi. Dnes mi volali ze importer navrhol vymenit nejaky reil..alebo nieco take co kontroluje alebo riadi vstrekovanie.. neviem moc som tomu nerozumel.. zajtra idem do servisu vraj vymena tak cca 1,5 hod. Mam motor 1.6 Tdi ..
Golf 7 1.6 Comfortline+"Comfort,Winter"paket,"Rear Assist",nastavenie jazdného profilu, PC "Premium", "Composition Media" s CD, športové sedadlá
- jar_da
- Jezdec
- Příspěvky: 467
- Registrován: 03.07.2011 07:37
-
- Jezdec
- Příspěvky: 304
- Registrován: 06.01.2011 22:34
Re: Kontrolka EPC - problém?
Hm? To znamena co?
Golf 7 1.6 Comfortline+"Comfort,Winter"paket,"Rear Assist",nastavenie jazdného profilu, PC "Premium", "Composition Media" s CD, športové sedadlá
- jar_da
- Jezdec
- Příspěvky: 467
- Registrován: 03.07.2011 07:37
-
- Jezdec
- Příspěvky: 304
- Registrován: 06.01.2011 22:34
Re: Kontrolka EPC - problém?
No uvidim co mi povedia zajtra v servise..
Golf 7 1.6 Comfortline+"Comfort,Winter"paket,"Rear Assist",nastavenie jazdného profilu, PC "Premium", "Composition Media" s CD, športové sedadlá
-
- Jezdec
- Příspěvky: 451
- Registrován: 08.09.2009 22:14
Re: Kontrolka EPC - problém?
01/2011
Serviceaktion für 1.6 TDI
Im Rahmen einer Werkstattaktion wird das Motorsteuergerät ersetzt. Es kann zu Startproblemen bei niedrigen Außentemperaturen kommen. Betroffen sind Modelljahr 2010-2011. http://www.michaelneuhaus.de/golf6/golf6-probleme.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Serviceaktion für 1.6 TDI
Im Rahmen einer Werkstattaktion wird das Motorsteuergerät ersetzt. Es kann zu Startproblemen bei niedrigen Außentemperaturen kommen. Betroffen sind Modelljahr 2010-2011. http://www.michaelneuhaus.de/golf6/golf6-probleme.htm" onclick="window.open(this.href);return false;