Defekt a výměna kola

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
fkabl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 340
Registrován: 26.07.2010 13:48

Defekt a výměna kola

Příspěvek od fkabl »

Včera jsem měl s Golfem poprvé defekt. Zjištěno na parkovišti mimo bydliště. Musel jsem nasadit rezervu, zajet do servisu. Díra větší, takže sice zalepeno, ale raději jsme pneu nechali jen jako rezervu a rezervu (stejná nová Continentalka) přezuta na liťák. Mám 2 dotazy:

1) Zda nebude dělat nějaké problémy to, že 3 pneu na autě už jsou sjety tak z 50% a čtvrtá má úplně nový vzorek? (na levém zadním kole). Přece každý, kdo zničí jednu pneu, nekupuje vždy novou celou sadu, ne?

2) Při výměně jsem použil originál zvedák z auta a postupoval přesně podle manuálu (str. 322-323). Cituji: "Vyhledejte bod pro úchyt zvedáku = obr.202 pod vozidlem, který je co nejblíže kolu, které má být vyměněno." "Zvedák nasazujte pouze na popsaných místech. Čelist musí bezpečně obepínat výstupek prahu= str. 322, obr. 203". Přesně tohle jsem udělal a i na obrázku to tak přesně je. V čem je problém? V tom, že práh se v místě uchycení zvedáku přesto mírně prohnul, zdeformoval a jakoby obtisknul. Auto bylo na rovině, samozřejmě nenaložené.
Pak jsem to naštvaně zkoumal, lehnul pod auto a zjistil, že aniž by o tom byla zmínka v manuálu, nebo to nakresleno na obrázku v něm, asi 10 cm za prahem pod autem po celé délce auta je další "výstupek" a na 4 místech, blízko značek na prahu, jakoby i zpevněný. Tak nevím, zda jsem si to (podle výrobce) neměl sám vydedukovat a dát to tam? Má někdo zkušenost?

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Defekt a výměna kola

Příspěvek od Pantani »

fkabl píše:1) Zda nebude dělat nějaké problémy to, že 3 pneu na autě už jsou sjety tak z 50% a čtvrtá má úplně nový vzorek? (na levém zadním kole). Přece každý, kdo zničí jednu pneu, nekupuje vždy novou celou sadu, ne?
Osobně bych měl asi možná snahu dát na celou nápravu nový gumy, bo bych měl pak pocit, že auto bude jinak držet do levý a jinak do pravý zatáčky. Je to ale možná jen psychologickej moment a plaším... :?:
fkabl píše:Pak jsem to naštvaně zkoumal, lehnul pod auto a zjistil, že aniž by o tom byla zmínka v manuálu, nebo to nakresleno na obrázku v něm, asi 10 cm za prahem pod autem po celé délce auta je další "výstupek" a na 4 místech, blízko značek na prahu, jakoby i zpevněný. Tak nevím, zda jsem si to (podle výrobce) neměl sám vydedukovat a dát to tam? Má někdo zkušenost?
Pod auto už jsem koukal, ty téměř neviditelný značky jsem nakonec našel, ale sám nevím, kam bych to dal. Říkáš, že pod těma značkama 10 cm směrem jakoby doprostřed auta je to zpevněný víc? Tajně doufám, že to nebudu nikdy potřebovat :-(
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

fkabl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 340
Registrován: 26.07.2010 13:48

Re: Defekt a výměna kola

Příspěvek od fkabl »

Tak hever jsem měl daný dobře, ale na blbém výstupku. Měl to být až ten zadní pod autem. Volal jsem právě do VW. Ale v manuálu to mají prostě popsáno a nakresleno blbě:-( Díval jsem se kolegovi na Rapida a tam bych tu chybu neudělal. Rapid to má řešeno podobně, taky značka na prahu, ale práh je celý uplně kulatý bez předního výstupku po celé délce. Tudíž není za co hever chytit, donutí vás to lehnout pod auto a najít ten výstupek zadní. Jsem nasraný, mají to mít uděláno a popsáno jednoznačně.

Uživatelský avatar
SCHROJF
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 08.03.2013 07:39
Bydliště: TT,PK

Re: Defekt a výměna kola

Příspěvek od SCHROJF »

Musim suhlasit,ze obrazok (vid.manual) nieje az taky jednoznacny,a ak mas R line prahy ako ja,znacku tam vobec nemas...musis sa riadne zohnut pod auto,aby si ten vystupok nasiel.
Přílohy
defekt.jpg
defekt.jpg (23.44 KiB) Zobrazeno 2326 x
Mk 6 Rabitt 1.2 TSI 7 DSG (united gray)

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: Defekt a výměna kola

Příspěvek od svatan »

Pravděpodobně ze stejného důvodu předchozí majitel taktéž mírně prohnul práh vepředu...Já si toho 2. zadního výstupku teda všiml, ale přesto dochází k tomu, že hever trochu omele ten ochranný nástřik podvozku:-( Ten tvar není ideální...
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

nuru
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 26.03.2013 13:03

Re: Defekt a výměna kola

Příspěvek od nuru »

Mám dojem, že hever byl na špatném místě. Je-li správně osazen, nijak nepoškodí spodek. Hever sice mohl být u značky vylisované v prahu, ale nebyl správně posazený v prolisu prahu. Pokud se hever dá správně, na pohled se zdá "hodně utopený" ke střední ose auta, což bez předchozího nastudování málokoho napadne, kde je to správné místo.

Uživatelský avatar
SCHROJF
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 08.03.2013 07:39
Bydliště: TT,PK

Re: Defekt a výměna kola

Příspěvek od SCHROJF »

nuru píše:Mám dojem, že hever byl na špatném místě. Je-li správně osazen, nijak nepoškodí spodek. Hever sice mohl být u značky vylisované v prahu, ale nebyl správně posazený v prolisu prahu. Pokud se hever dá správně, na pohled se zdá "hodně utopený" ke střední ose auta, což bez předchozího nastudování málokoho napadne, kde je to správné místo.
Presne tak...hever musi byt o dost dalej k stredu auta,ako to je na tom obrazku...podla ktoreho by si mal dat hever snad hned na prah auta!
Mk 6 Rabitt 1.2 TSI 7 DSG (united gray)

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: Defekt a výměna kola

Příspěvek od svatan »

Teď nevím jestli příspěvek byl na mě, ale samozřejmě, že když to dá někdo přímo za práh, tak je to blbě a ohne se to, protože to na to nebylo dělaný...Já spíš mluvil o tom, že i když se to dá na správný místo dozadu, tak se prostě trochu drbe na hranách nebo tlačných plochách ten antikorozní nástřik.
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

fkabl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 340
Registrován: 26.07.2010 13:48

Re: Defekt a výměna kola

Příspěvek od fkabl »

Tady zadavatel. Tak mi to nedalo a šuplerou jsem přeměřil vzorek na té nové pneu (přezuté z rezervy) a staré, druhé pneu na nápravě. A byl jsem překvapen, že rozdíl mezi nimi je "pouhých" 2 mm. Vzorek nové 8mm, staré 6mm. Po značku ojetí to je tedy cca 6mm x 4mm. Jinak řečeno, pneu jsou sjety zatím pouze z jedné třetiny 1/3. To mě docela překvapilo, protože mám najeto na autě přesně 50 tis. km. Poctivě přezouvám na zimní, takže na letních je najeto cca 30 tis. km. Vypadá to tedy, že bych na letních pneu (Continental Sportcontact 2) mohl teoreticky nalítat cca 90 tis. km!!!
1) Je to vůbec možné, přijde mi to neuvěřitelně moc?
2) Mám kupovat druhou novou pneu na nápravu, nebo se na rozdíl 2mm vykašlat, nechat to tak a dát je na přední nápravu, tu novou na nejnamáhanější přední levou stranu (před řidiče - nejčastěji jezdím sám 120 kg řidič s prázdným autem)?

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Defekt a výměna kola

Příspěvek od Pantani »

1) to abysme si je teď všichni koupili! ;-) :-D
2) seš si jistej, že při přezouvání ty gumy neprohazuješ buďto ty nebo lidi někde v servisu?
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

fkabl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 340
Registrován: 26.07.2010 13:48

Re: Defekt a výměna kola

Příspěvek od fkabl »

Tak na rozdíl 2 mm vzorku kašlu a kolo nechám na autě. Stejně nikdy auto nejede stejně naložené s ideálně rozloženou vahou a silnice nejsou hladké a vodorovné. Ale dám ho na předek. Jen přemýšlím, zda na pravou stranu, ke krajnici, kde prý jsou kola a pneu víc namáhané terénem silnice, nebo nalevo před řidiče, protože jezdím hlavně sám s prádným autem a vážím krásných 120kg, takže levá strana by měla být víc zatěžovaná?

Ležel jsem pod autem a s baterkou detailně zkoumal ten práh a docela dobrý, jen zevnitř, zezadu prahu (není to vidět) hever odtrhnul asi 1 cm takového toho "plastického" nástřiku na prahu. Mám strach, aby to tam nezačalo reznout. Mám lahvičku s originální barvou na opravu ťukanců, tak jsem to místo raději aspoň natřel barvou. Mám to preventivně ošetřit i nějak jinak? A případně jak a čím? Díky.

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: Defekt a výměna kola

Příspěvek od svatan »

Myslím že tu gumu moc hrotíš...

Co se týče toho poškození, já to udělal tak, že jsem to očistil, odmastil a otrhnutou část zamáznul lepidlem Pattex Totalfix, ale myslím že postačí i nějaký silikon. A pak přetřít barvou případně.
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Odpovědět

Zpět na „Závady a servisní služby“