Odpor hnacího řetězce

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
garvan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 30.06.2010 10:21

Odpor hnacího řetězce

Příspěvek od garvan »

V pondělí jsem začal u svého Golfu pozorovat zajímavé chování. Jezdím s ním do práce každý den stejnou cestou a cesta zpět vede z kopce, dám za 6 a jedu tachometrových 80, neb je tam radar. Zatímco vždy to bylo tak, že to auto drželo pořád stejnou rychlost, občas jsem musel přibrzďovat, tentokrát jsem musel přidávat plyn, abych rychlost udržel. Od té doby cítím, že auto nejede tak lehce jako dřív, tedy že musím dávat víc plynu, abych jel stejnou rychlostí, motor pod 2t vibruje znatelně víc, protože se evidentně víc namáhá a třeba když brzdím motorem, tak je cítit znatelně větší odpor.

Nepatřičné zvuky nikde žádné, vizuálně taky vše v pořádku, spojka se chová jako dřív, mám podezření na nevracející se brzdy, ale zase když stojím a pustím i na drobném kopečku brzdy, auto se hned rozjede. V servisu jsem zatím nebyl, nemám na to čas. Kdyby někdo třeba věděl čím tohle může být, budu rád za každý nápad.

Mimochodem, také vám vrže přední náprava při přejezdu větších nerovností? Mám najeto 35t a dělá to tak od dvaceti, servis řekl, že se s tím nedá nic dělat, že je to uložení do kterého se dostává nečistota. Je fakt, že to nedělá pořád.

A ještě jedna věc, v poslední době se mi stalo, že mi na milisekundu zhasla celá přístrojovka, takový drobný bliknutí, při jízdě na volnoběh.

Předem děkuji za názory, Petr
1,2 TSI Trendline, Tornadorot, paket Sport, 310 a clima

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Odpor hnacího řetězce

Příspěvek od Pantani »

garvan píše:Zatímco vždy to bylo tak, že to auto drželo pořád stejnou rychlost, občas jsem musel přibrzďovat, tentokrát jsem musel přidávat plyn, abych rychlost udržel. Od té doby cítím, že auto nejede tak lehce jako dřív, tedy že musím dávat víc plynu, abych jel stejnou rychlostí, motor pod 2t vibruje znatelně víc, protože se evidentně víc namáhá a třeba když brzdím motorem, tak je cítit znatelně větší odpor.
Napadá mě: jízda proti větru, jízda s míň nafouknutýma gumama, ... dál nic a i tohle jsou nejspíš nesmysly :-)
garvan píše:Nepatřičné zvuky nikde žádné, vizuálně taky vše v pořádku, spojka se chová jako dřív, mám podezření na nevracející se brzdy, ale zase když stojím a pustím i na drobném kopečku brzdy, auto se hned rozjede.
Zkusil jsi po sjetí toho kopce na ty brzdy sáhnout? - jestli vědomě nebrzdíš, tak by dole musely bejt rozžhavený.
garvan píše:Mimochodem, také vám vrže přední náprava při přejezdu větších nerovností? Mám najeto 35t a dělá to tak od dvaceti, servis řekl, že se s tím nedá nic dělat, že je to uložení do kterého se dostává nečistota. Je fakt, že to nedělá pořád.
Vrzala mi pravá zadní (nejspíš, nebylo 100% jasné odkud to jde), ale přestalo to po pár tisících km samo. Neřešil jsem to nikdy.
garvan píše:A ještě jedna věc, v poslední době se mi stalo, že mi na milisekundu zhasla celá přístrojovka, takový drobný bliknutí, při jízdě na volnoběh.
Tipnul bych slabá baterie? Minimálně 2 lidi to tu řešili už před dlouhou dobou dost intenzivně, zkus trošku pohledat. Už si ale nejsem jistej, jestli to mělo stejný symptomy jako u tebe, rozhodně to ale bylo častější než 1 krátký výpadek po 35k km.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

garvan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 30.06.2010 10:21

Re: Odpor hnacího řetězce

Příspěvek od garvan »

Díky za odpověď, vliv počasí vylučuji, zrovna ten uvedený případ je v tunelu a to auto se tak chová pořád, tedy po větru i proti větru. Brzdy kontroluji každý den a disky jsou studený a i brzdy hřejí jako obvykle.

K vrzaní ono je to předek, jsou to ty silentbloky kde je to uchycené uprostřed vozidla (tedy vepředu). V práci máme oktávky a u některých to taky dělá. Holt v Praze jsou ulice špinavý až hanby :-(. A hlavně v servisu hned věděli co to je, tak jím říkám ať to v záruce vymění, ale to se jim nechtělo. Záruku mám pořád tak sem si řek, že až bude nejhůř, tak je k tomu donutím.

Baterka mě taky napadla, ale myslel jsem, že by se to projevilo i třeba při startování nebo když je velký odběr tak se utlumují světla, ale nic takového to nedělá. Kdysi jsem měl Clio a tam se mi stalo, že dvakrát během jízdy najednou auto zhaslo včetně zastavení motoru, jednou dokonce na dálnici. Po 14 dnech v servisu objevili nějaký tenký kabel od spínací skříňky, který měl maličko porušenou izolaci a někde to zkratovalo. Tehdy jsem byl rád, že se to nestalo třeba při předjíždění.

Každopádně díky. Asi to vyřeší až servis, ale obávám se, že jejich verdikt bude, že auto je v poho (oni s ním nejezdí a zas tak citelné to není) a já se budu užírat dál.
1,2 TSI Trendline, Tornadorot, paket Sport, 310 a clima

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Odpor hnacího řetězce

Příspěvek od Pantani »

garvan píše:Baterka mě taky napadla, ale myslel jsem, že by se to projevilo i třeba při startování nebo když je velký odběr tak se utlumují světla, ale nic takového to nedělá. Kdysi jsem měl Clio a tam se mi stalo, že dvakrát během jízdy najednou auto zhaslo včetně zastavení motoru, jednou dokonce na dálnici. Po 14 dnech v servisu objevili nějaký tenký kabel od spínací skříňky, který měl maličko porušenou izolaci a někde to zkratovalo. Tehdy jsem byl rád, že se to nestalo třeba při předjíždění.
Jestli se správně pamatuju, tak tady to někomu dělalo taky za jízdy - třeba zhasly jen vyloženě některý ovladače nebo něco podobnýho, myslím, že taky za jízdy, zkus trošku pohledat. Řešili to v ROS Brno. Může to být ale samozřejmě jak říkáš třeba nějaký ten zkrat, nebo ještě úplně něco jinýho, těžko říct...
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

blackhawk
Řidič
Řidič
Příspěvky: 87
Registrován: 19.10.2011 19:23

Re: Odpor hnacího řetězce

Příspěvek od blackhawk »

To kraťoučé zhasnutí budíků mi to udělalo asi 3x co auto mám. Taky nevím proč, jinak vše se tváří že je pořádku. Baterii jsem po 2 letech doléval destilovanou vodou i když je "bezúdržbová". Ale mám takový pocit, že se to stalo vždy v nějaké chvíli, kdy se měnil pracovní režim nebo zátěž motoru. Třeba náhlý pokles otáček, rychlé přeřazení, nebo změna rychlosti. Prostě už přesně nevím, ale rozhodně se to nikdy nestalo za plynulé jízdy. Možná by stálo za to dát to hned na diagnostiku.
VW Golf VI 1.4 TSI chip 104kW Comfortline

Odpovědět

Zpět na „Závady a servisní služby“