Spojka na 1.4TSI
Moderátor: SandrikGVI
- svatan
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 12.07.2012 10:37
Spojka na 1.4TSI
Ahoj chlapi,
nedávno jsem si všiml takové věci - přijde mi, že spojkový pedál jde celkem najednou tak jako lehko zmáčknout, prvních cca 5cm pohybu člověk stlačí pomalu tím, že o něj jen opře nohu. Čím by to mohlo být, není tam třeba nějaká pružinka, která mohla prasknout? Jako nejdřív jsem si říkal, že si to namlouvám, ale fakt mi přijde, že to takové když jsem to kupoval nebylo...Jinak spojka jako taková zabírá až dole, neprokluzuje, vypadá OK. Auto má najeto 80.000km.
Vím, že kamarád, který si koupil novýho Golfa VI 1.2TSI 63kw měl už od začátku tu spojku strašně měkkou, až mi to vadilo, takže rozdíly mezi motorizacemi jsou, ale já to takové podle mě dřív neměl...
nedávno jsem si všiml takové věci - přijde mi, že spojkový pedál jde celkem najednou tak jako lehko zmáčknout, prvních cca 5cm pohybu člověk stlačí pomalu tím, že o něj jen opře nohu. Čím by to mohlo být, není tam třeba nějaká pružinka, která mohla prasknout? Jako nejdřív jsem si říkal, že si to namlouvám, ale fakt mi přijde, že to takové když jsem to kupoval nebylo...Jinak spojka jako taková zabírá až dole, neprokluzuje, vypadá OK. Auto má najeto 80.000km.
Vím, že kamarád, který si koupil novýho Golfa VI 1.2TSI 63kw měl už od začátku tu spojku strašně měkkou, až mi to vadilo, takže rozdíly mezi motorizacemi jsou, ale já to takové podle mě dřív neměl...
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
- svatan
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 12.07.2012 10:37
Re: Spojka na 1.4TSI
Pěkné svátky:-) Tak spojka má další vývoj, všiml jsem si, že ono změkčení pedálu se projevuje po chvíli razantnější jízdy, tím myšleno vysoká rychlost, nebo využití max. výkonu, resp. otáček motoru. Potom je pedál měkký a první polovinu dráhy je úplně mrtvý. Co je ale horší, jednou nebo dvakrát se mi stalo, že se dokonce pedál "zasekl" ve spodní poloze a já mu musel pomoct nohou nahoru. Při této situaci šla špatně zařadit rychlost. Dalším jevem, kterého jsem si všiml je pískavý zvuk z motoru, který přestane při i jemném sešlápnutí spojkového pedálu a opět začne po uvolnění. Nevím, jestli mají oba jevy souvislost, ale to by byla náhoda kdyby ne.
Co to může být? Po Vánocích se vydám ke známému do servisu, tak pak napíšu, jak jsem dopadl, pokud to tu ještě někdo vůbec čte:-)
Co to může být? Po Vánocích se vydám ke známému do servisu, tak pak napíšu, jak jsem dopadl, pokud to tu ještě někdo vůbec čte:-)
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
- SandrikGVI
- Moderátor
- Příspěvky: 2239
- Registrován: 18.01.2011 20:20
- Bydliště: Středočechy :D
Re: Spojka na 1.4TSI
jen pis...casem se nas tu sejde vic a kazdej bude rad za jakoukoliv radu
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: Spojka na 1.4TSI
Neboj, čte!
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
- Wlashack_cz
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 30.06.2014 23:14
Re: Spojka na 1.4TSI
Tohle může dělat spojkové ložisko.svatan píše:...Dalším jevem, kterého jsem si všiml je pískavý zvuk z motoru, který přestane při i jemném sešlápnutí spojkového pedálu a opět začne po uvolnění...
Golfík VII 1.4 TSI 7°DSG
- svatan
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 12.07.2012 10:37
Re: Spojka na 1.4TSI
Tak závada odstraněna, myslím že by to pro vás mohla být zajímavá informace...
Pískavý zvuk motoru opravdu způsoben opotřebovaným spojkovým ložiskem. Co ale bylo horší, mechanik při demontáži zjistil dobitou celou spojku:-( Jednak zbytkové obložení na lamele tak 0,5-1mm=tak na 10-15.000km a pak hlavně přítlačák byl celý vyhřátý, vykalený do modra od horka. Čili po dohodě jsme přistoupili k výměně celé spojky. Po náročnějším shánění dílů se cena materiálu ustálila na 7.500Kč (nechal mi to za nákupku, běžná cena sady 11.500Kč, je to Sachs jako originál) a práce na 2.400Kč, čili jsem v tom za desítku. Pro zajímavost jenom díly v autorizáku by přišly na 18.000, kašpaři!
Co měl ale štve je to, jak brzo to odešlo (mám najeto 83.000km) a hlavně ten vyhřátý tlačák. Nevím, buď neumím řídit/řadit, nebo s tím první majitel do 45.000km jezdil jak ko*ot. To že se levá noha nemá nechávat opřená o pedál vím:-) Čipovaný to není. Problém se zasekáváním a měknutím pedálu vypadá také zmizel-dneska jsem to zkusil oroštovat na maximálku a žádné měknutí se nekonalo, jen jsem teda cítil to obložení spojky. Doufám, že je to jen od prvotního vypálení od zahřátí a neznačí to ještě nějaký další skrytý problém, třeba ze špatně nastavené spojky. Ale žádnýho prokluzu si nevšímám...
Pískavý zvuk motoru opravdu způsoben opotřebovaným spojkovým ložiskem. Co ale bylo horší, mechanik při demontáži zjistil dobitou celou spojku:-( Jednak zbytkové obložení na lamele tak 0,5-1mm=tak na 10-15.000km a pak hlavně přítlačák byl celý vyhřátý, vykalený do modra od horka. Čili po dohodě jsme přistoupili k výměně celé spojky. Po náročnějším shánění dílů se cena materiálu ustálila na 7.500Kč (nechal mi to za nákupku, běžná cena sady 11.500Kč, je to Sachs jako originál) a práce na 2.400Kč, čili jsem v tom za desítku. Pro zajímavost jenom díly v autorizáku by přišly na 18.000, kašpaři!
Co měl ale štve je to, jak brzo to odešlo (mám najeto 83.000km) a hlavně ten vyhřátý tlačák. Nevím, buď neumím řídit/řadit, nebo s tím první majitel do 45.000km jezdil jak ko*ot. To že se levá noha nemá nechávat opřená o pedál vím:-) Čipovaný to není. Problém se zasekáváním a měknutím pedálu vypadá také zmizel-dneska jsem to zkusil oroštovat na maximálku a žádné měknutí se nekonalo, jen jsem teda cítil to obložení spojky. Doufám, že je to jen od prvotního vypálení od zahřátí a neznačí to ještě nějaký další skrytý problém, třeba ze špatně nastavené spojky. Ale žádnýho prokluzu si nevšímám...
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: Spojka na 1.4TSI
Hm, tak to je radost, ale když už to musí bejt, tak je fajn že to vyšlo aspoň takhle za tu desítku! V autorizáku chtěj opravdu 18k za spojku, můžu potvrdit z vlastní zkušenosti.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
- SHODAN
- Závodník
- Příspěvky: 623
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: f Práglu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka na 1.4TSI
nevite jaka je tam sada ty spojky? 6 kvalt.. obcas mi tam blbe skoci 1 stupen a nebo cukne... ale nevim jakou, Sestistupnova mechanicka prevodovka
převodovka typ MQ-250 (SAC 3000 970 082 | SACHS) nebo MQ-200 (SAC 3000 951 088 | SACHS) , jedna sada se uz nevyrabi tak nevim
převodovka typ MQ-250 (SAC 3000 970 082 | SACHS) nebo MQ-200 (SAC 3000 951 088 | SACHS) , jedna sada se uz nevyrabi tak nevim
- svatan
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 12.07.2012 10:37
Re: Spojka na 1.4TSI
díval jsem se na fakturu a bohužel... mám tam nasáno jen spojková sada Sachs Xtend takže netuším..
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
- SHODAN
- Závodník
- Příspěvky: 623
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: f Práglu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka na 1.4TSI
tak tam bude objednaci kod? a kde si to kupoval jestli to neni tajny
- svatan
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 12.07.2012 10:37
Re: Spojka na 1.4TSI
není... bylo to přes známého, vesnický sevis, kupoval to on. Ale vzpomínám si, že ji taky musel vyměnit - napoprvé se netrefil. Možná je nejjednodušší objednat až na základě toho, co tam najdeš po rozebrání (pokud ti někdo jiný nenapíše přesně typ)
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Spojka na 1.4TSI
Máš převodovku MQ 200 0AJ, pokud se jedná o manuální 6kvalt. Ta 250 se dávala podle informační brožury pro servisy jen do silnější 1.4 i s kompresorem.
Naposledy upravil(a) Shorty dne 23.07.2017 22:56, celkem upraveno 1 x.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- SHODAN
- Závodník
- Příspěvky: 623
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: f Práglu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka na 1.4TSI
jj manual 6 kvalt VW Golf VI 1.4 TSI CAXA, takze bud SACHS nebo LUK ale asi SACHS... kazdopande, diky za rady
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Spojka na 1.4TSI
V tom ti asi už neporadím. Ono to bude asi podobná kvalita, obě firmy už nějaký pátek patří do velkých koncernů - LUK pod Schaffler a Sachs pod ZF.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V