DSG7 - bliká klíček a zařazené stupně - řadí a jede

Moderátor: SandrikGVI

supik11
Člen klubu
Příspěvky: 27
Registrován: 20.05.2014 07:11

DSG7 - bliká klíček a zařazené stupně - řadí a jede

Příspěvek od supik11 »

Zdar,
nepotkali jste se někdo s řešením tohoto problému?

Po ohřátí oleje (od 70 C výše) v převodovce začne na displeji střídavě blikat zařazený stupeň a servisní klíč. Blikání je na všechny mody převodovky. Nic na budíkách ani vedle řadící páky nebliká. Převodovka normálně řadí dopředu i dozadu.

Na diagnostice našli problém 06079, P17BF "hydraulické čerpadlo", "ochrana vůle", "sporadická".

Rada ze sobotního servisu - zkusit vyměnit olej v převodovce a pokud to nepomůže, tak asi mechatroniku.

Díky za rady,
supik11
VW golf VI variant rv. 2011, 1,6 Tdi, DSG, grey , cca 288tis. km

Novic2
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 03.08.2012 12:32

Re: DSG7 - bliká klíček a zařazené stupně - řadí a jede

Příspěvek od Novic2 »

Ahoj
moc ti nepomůžu ale pro zajímavost:
To stejný se mi včera stalo taky a došlo to až do fáze že přestala převodovka řadit úplně.
Ujel jsem cca. 50 km a po zastavení a opětovném rozjetí začal blikat servisní klíček a auto řadilo jenom 1-3-5-7
Po vypnutí a opětovném nastartování svítila navíc kontrolka poruchy motoru a převodovka řadila už jenom 1 a velmi s těží 3.
Po zastavení zpátečka úplně mrtvá.
Ráno připravený na odtah jsem to ještě zkusil a klíček neblikal a převodovka šlapala normálně - ujel jsme 40 km do servisu a čekám na diagnostiku.
Žlutá kontrolka motoru svítí stále.
Najeto 124 tis a v září skončila záruka - jako kdyby tam bylo nějaké "kur..tko"

Uvidím co mi dneska nebo zítra zavolají ze servisu.

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: DSG7 - bliká klíček a zařazené stupně - řadí a jede

Příspěvek od Pantani »

Hm, tak to nevypadá moc dobře! gór pokud z čistě laickýho pohledu se podobnej průser snaží autorizovanej servis řešit výměnou oleje. Jestli to tím vyřešej, bude to zázrak, jinak mně ten jejich návrh řešení přijde spíš úsměvnej. Hodně štěstí oběma! :!:
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Novic2
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 03.08.2012 12:32

Re: DSG7 - bliká klíček a zařazené stupně - řadí a jede

Příspěvek od Novic2 »

Takže dnešní telefonické vyjádření servisu:
Diagnostika nám tu závodu neodhalila - převodovka musí ven ať zjistí zda tam není mechanická závada.
Poté určí další postup. :? :negative:
Snad výměna mechatroniky

Novic2

VW golf VI variant rv. 2012, 1,6 Tdi, DSG

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: DSG7 - bliká klíček a zařazené stupně - řadí a jede

Příspěvek od Pantani »

A máš to auto ještě v nějaký záruce?
Na netu jsem viděl už víc videí, kde se podobný divný problémy projevovaly taky a mám dojem, že většinou to skončilo mechatronikou.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

supik11
Člen klubu
Příspěvky: 27
Registrován: 20.05.2014 07:11

Re: DSG7 - bliká klíček a zařazené stupně - řadí a jede

Příspěvek od supik11 »

Pokud už to zastavilo, tak tam nějaká závada být musí, ne??

Já zatím čekám a i jezdím. ťuk ťuk ťuk
Jsem objednaný na diagnostiku v úterý, ve středu budu chytřejší.

Ale určitě budu testovat možnost kulance od VW. Za zeptání nic nedám.
VW golf VI variant rv. 2011, 1,6 Tdi, DSG, grey , cca 288tis. km

Novic2
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 03.08.2012 12:32

Re: DSG7 - bliká klíček a zařazené stupně - řadí a jede

Příspěvek od Novic2 »

Určitě bych tu kulanci nadhodil.
U mě, když technik volal stav - že budou převodovku vytahovat, se zmínil o případné kulanci.
Budu vědět zítra odpo. co zjistili a vymysleli
Jinak auto je po záruce - klasická 2-letá skončila září 2014 a prodloužená žádná zaplacená nebyla.
A mám najeto cca. 124 000 k tomuto týdnu.

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: DSG7 - bliká klíček a zařazené stupně - řadí a jede

Příspěvek od Pantani »

Hm, tak na spojky aby dali nějakou kulanci tak musí bejt nájezd do 100k km, jinak údajně žádná kulance nehrozí. Už teda nevím kdej sem to četl. Problém průměrnýho českýho servisáka v aut. servisu je ale ten, že takovej průměrnej cyp není schopnej najít závadu bez toho, aby mu to ukázal počítač - to je bohužel smutná pravda. Přeju vám oběma, abyste narazili zrovna na někoho nadprůměrně schopnýho.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Novic2
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 03.08.2012 12:32

Re: DSG7 - bliká klíček a zařazené stupně - řadí a jede

Příspěvek od Novic2 »

Takže dnešní informace od technika: po vyndání převodovky jsme zjistili že je opravdu vadná mechatronika. A oprava bude provedená kulancí vcetne práce (ta teda ze 70%).
Pokud díl přijde zítra odpo je to hotové :good:
Asi určitá série těchto převodovek ten problém má a ve vw je to všeobecně známo.
Musím podoknout ze auto nikdy v jiném servisu než vw nebylo . V tomto teda poprvé.
Tímto přeji všem koho to postihne hodně štěstí a pevné nervy.

supik11
Člen klubu
Příspěvky: 27
Registrován: 20.05.2014 07:11

Re: DSG7 - bliká klíček a zařazené stupně - řadí a jede

Příspěvek od supik11 »

Já jsem taky po výměně mechatroniky. Cenu se ještě dozvím, ale vypadá to na díly a půl práce na účet VW, zbytek na mě. ;-)
Zatím najeto 260 km a bez problémů. ťuk ťuk ťuk

Jinak kdo si pamatuje na mou výměnu spojek z léta 2014 (ve 145tis. km), tak mi řekl pán z nového servisu, že to taky mělo jít na záruku, resp. kulanci a prošlo by to. No tak mě pánové z Brna nechali zaplatit. :-( Aspoň vím, kde mám servisovat auto.
VW golf VI variant rv. 2011, 1,6 Tdi, DSG, grey , cca 288tis. km

Uživatelský avatar
Mishaw
Závodník
Závodník
Příspěvky: 546
Registrován: 15.03.2012 19:45
Bydliště: Doha

Re: DSG7 - bliká klíček a zařazené stupně - řadí a jede

Příspěvek od Mishaw »

Stalo se nám to samé před pár týdny na Passatu. 1.4TSI 7st DSG. Převodovka řadila jen lichý kvalty a blikal do toho klíček. Po vypnutí a znovu nastartování zatím jezdí jak má (od té doby cca 2-3tis km a OK). Tak snad nás to nepotká někde v zahraničí :D
Stalo se mi to po hrubějším sešlápnutí plynu při výjezdu do kopce a zatočení, takže možná je důležitý nechat DSGčko se rozjet samo, bez nějakýho razantnějšího použití plynu :)
Momentálně šoféruji:
2x GEnx-1B
Seat Leon Cupra R280 APR Stage 2
Ford Ranger Wildtrak 3.2
VW CC 2.0TDI R-line Motorpower

supik11
Člen klubu
Příspěvky: 27
Registrován: 20.05.2014 07:11

Re: DSG7 - bliká klíček a zařazené stupně - řadí a jede

Příspěvek od supik11 »

Mishaw píše: Stalo se mi to po hrubějším sešlápnutí plynu při výjezdu do kopce a zatočení, takže možná je důležitý nechat DSGčko se rozjet samo, bez nějakýho razantnějšího použití plynu :)
U mě bylo úplně jedno jak se šlapalo na plyn. Dokonce bylo i jedno jestli to mělo zrovna řadit nebo ne. Prostě se najednou rozsvítilo a bylo. Vždy byl ohřátý olej v převodovce a s teplým olejem, dle km, to pak bylo po ujetí 10-15 km.
VW golf VI variant rv. 2011, 1,6 Tdi, DSG, grey , cca 288tis. km

supik11
Člen klubu
Příspěvky: 27
Registrován: 20.05.2014 07:11

Re: DSG7 - bliká klíček a zařazené stupně - řadí a jede

Příspěvek od supik11 »

Takže celková cena opravy 2500,- s DPH. :yahoo:
VW golf VI variant rv. 2011, 1,6 Tdi, DSG, grey , cca 288tis. km

chobino
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 01.01.2016 16:38

Re: DSG7 - bliká klíček a zařazené stupně - řadí a jede

Příspěvek od chobino »

Pánové, konečně něco podobného mému problému. Škoda Octavia 2 facelift 1,6tdi77kW DSG. 5 měsíců po záruce,auto 2 a půl roku staré najeto 254000km. nastartuji, dám D, auto ssebou cukne, rozbliká se Déčko a střídá se s klíčkem, neřadí liché kvalty, občas tam skočí rovnou 2ka na kterou jde jet, ozývá se cvakání. Co myslíte, spíš spojka nebo mechatronika, co kulance, je šance? Pná servisní historie ve škodovce. Diagnostika píš, příliš vysoký moment

supik11
Člen klubu
Příspěvky: 27
Registrován: 20.05.2014 07:11

Re: DSG7 - bliká klíček a zařazené stupně - řadí a jede

Příspěvek od supik11 »

Spojku jsem měnil před závadou s mechatronikou, projevovalo se to při pomalých rozjezdech klepáním až k zadní nápravě. Pak měla spojka cca 10tis. a začalo to blikání převodovky.
Bude to nejspíš mechatronika, tu kulanci bych určitě zkusil. Tato závada je tradiční a VW ji uznává i na kulanci (takže asi tuší, že je tam něco výrobně špatně).

Úspěch kulance bude hlavně o tom, jestli se bude chtít servisu papírovat. Takže musíš najít nějaký ochotný servis. Mě se to hledání vyplatilo, viz. posty výše.

Držím palce a dej vědět.
VW golf VI variant rv. 2011, 1,6 Tdi, DSG, grey , cca 288tis. km

Odpovědět

Zpět na „Závady a servisní služby“