Svolávací akce Dieselgate

Moderátor: SandrikGVI

Uživatelský avatar
Ative
Pilot
Pilot
Příspěvky: 883
Registrován: 23.07.2010 16:37
Bydliště: Svatobořice-Mistřín

Re: Svolávací akce Dieselgate

Příspěvek od Ative »

Zajímavý článek.Píšou tam,že úpravu na 1,6Tdi nejde nějak poznat.
ex. VW BORA 1.6 : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=225335" onclick="window.open(this.href);return false;
New VW Golf 6 Variant 1.6 Tdi

supik11
Člen klubu
Příspěvky: 27
Registrován: 20.05.2014 07:11

Re: Svolávací akce Dieselgate

Příspěvek od supik11 »

Můj servisák mi to taky nedoporučil - že lepší to nebudeš mít, ovlivněné díly (DPF, EGR) ti nevymění za nové a zatím to nikdo nejezdil tisíce km. Takže dopis je taky v separovaném odpadu.
VW golf VI variant rv. 2011, 1,6 Tdi, DSG, grey , cca 288tis. km

passatb7plus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 11.05.2017 22:57

Re: Svolávací akce Dieselgate

Příspěvek od passatb7plus »

Mám otázku ,pokud přijedu do autorizovaného servisu na pravidelnou prohlídku udělají úpravu software "Svolávací akce Dieselgate" i když výslovně uvedu že si to úpravu software nepřeji.

VW pošle dopis, abych prý přijel na " svolávací akci " a že jim je líto že moje důvěra je podrobována zkoušce ???

campagnolo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 327
Registrován: 01.10.2007 08:55
Bydliště: Prague

Re: Svolávací akce Dieselgate

Příspěvek od campagnolo »

Mám Golfa 1,6 TDI 77kW 4Motion, 2011,(from MEXICO) najeto 220.000km.
Vše šlape jak hodinky.
Každýmu, kdo by mi chtěl přehrát SW v rámci DIESELGATE bych ruce urazil.

LHÁŘŮM SE NEDÁ VĚŘIT!!!!! :negative: :negative: :negative: :negative:

Uživatelský avatar
SandrikGVI
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2239
Registrován: 18.01.2011 20:20
Bydliště: Středočechy :D

Re: Svolávací akce Dieselgate

Příspěvek od SandrikGVI »

campagnolo píše:Každýmu, kdo by mi chtěl přehrát SW v rámci DIESELGATE bych ruce urazil.
Moje reč :good: :good: :good:

campagnolo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 327
Registrován: 01.10.2007 08:55
Bydliště: Prague

Re: Svolávací akce Dieselgate

Příspěvek od campagnolo »

Tak jsem pro zajímavost poslal dotaz na VW IMPORT CZ a chtěl jsem vědět jaké hodnoty bude motor vykazovat po nahraní nového SW. POZOR !!!!!! Oni to nevědí!!!!!!
ZDE ODPOVĚĎ!!!!!!!!

Dobrý den,

děkujeme za Váš dotaz a zároveň nám dovolte, abychom Vás informovali, že konkrétní hodnoty nám nejsou známy, vycházíme z platné evropské homologace. Hlavním úkonem SW upgradu je odstranění datové mapy pro testovací režim. Úprava datové mapy pro normální provoz nebyla prioritní a maximálně došlo k její optimalizaci vzhledem k aktuálnímu stavu vědění. Vycházíme z faktu, že vozidlo i s aktuální datovou mapou splňuje veškeré legislativní požadavky ČR pro provoz na pozemních komunikacích.

Děkujeme za pochopení.


S přáním pěkného dne

Průšová Tereza
Informační linka Volkswagen

Uživatelský avatar
Tibike1x
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 01.06.2015 03:25
Bydliště: BA-DNV
Kontaktovat uživatele:

Re: Svolávací akce Dieselgate

Příspěvek od Tibike1x »

Zdravím.
Prišiel mi dopis na úpravu RJ. Mam Caddy Cross 2.0 TDI motor typ CFH - 81 kW.
Nemáte niekto skusenost ako to dopadne. Chodim do Rakuska a aj Nemecka, tak mam strach.
VW CADDY CROSS 2.0 TDI 4Motion 2014

makipata
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 20.03.2017 21:20

Re: Svolávací akce Dieselgate

Příspěvek od makipata »

Ative píše:Zdravím, tak se i mě došel doporučený dopis od VW na svolávací akci týkající se kauzy dieselgate. Prvně sem myslel,že se tohle 1,6TDi vyhne,ale mýlil sem se.Tak bych se chtěl zeptat,zdali už někdo z Vás tuhle "opravu" podstoupil? Či jaký máte na to názor?
Zdar chlapi,
absolvoval jsem to v červu s tím, že pokud to nebude "to vono", nechám čipnout a "doplněk" vyhodím.
Mám 1,6 TDI 77 kW. Do sání nic nedali, podle technika (známe se dost dlouho na to abych mu mohl věřit) nahrál SW s umazanou částí - 30 minut po nastartování jiné složení směsi pro lepší emise.
Na výkonu a spotřebě nepozoruju změnu. Jezdím na předpisovku, tempomat, stejné trasy...
Do zahraničí je dobré papír mít, je otázka času kdy budou buzerovat i na našich STK.
Trvalo to cca hoďku, dali kafe, flašku oleje a nějakou vodu jako omluvu za čas a cestu.
Nedělám reklamu, pokud to tak vypadá, prosím o edit. Byl jsem v Porsche Č. Budějovice.
To je moje zkušenost.
Jirka

campagnolo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 327
Registrován: 01.10.2007 08:55
Bydliště: Prague

Re: Svolávací akce Dieselgate

Příspěvek od campagnolo »

Zatím nikdo nic po nikom nechce a to i na "civilizovaném" západě.
Dokonce Bavorská Polizei odmítla nový SW u stávajících cca 500 vozidel, kterých se to týká.
https://www.rbb-online.de/kontraste/arc ... nzern.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Navíc se v Reichu rozjíždí nový skandál a to s kartelovýma dohodama a aktuálně sami sebe udávají, Daimler, VW atd.

Chystají se hromadné žaloby proti VW, protože i po aplikaci nového SW auta slibované emise v provozu neplní.
Takže toho strašení, že něco něčím neprojde bych se zatím vůbec nebál.

Navíc by muselo být na všech STK přesně stanoveno "čím" doložíš přítomnost nového SW ve voze a to musí nařídit stát a tím pádem zase podraží služby, bo STK zadara navíc nic zkoumat a kontrolovat nebude.
Celé to vyšumí a za 4 roky tyhle auta budou už stejne většinou na vrakáči, to je jediná možná "vládní" cesta.

PS: Usměrňovač proudění vzduchu ti do sání v Budějkách nedali, protože ho buď nemají, nebo to jsou totální diletanti. Nejspíš obojí. K novému SW u 1,6 TDI CAY jednoznačně patří usměrňovač proudění vzduchu.

Uživatelský avatar
Ative
Pilot
Pilot
Příspěvky: 883
Registrován: 23.07.2010 16:37
Bydliště: Svatobořice-Mistřín

Re: Svolávací akce Dieselgate

Příspěvek od Ative »

http://www.auto.cz/uprava-1-6-tdi-kvuli ... isu-109936" onclick="window.open(this.href);return false;
Co si o tom myslíte? Ve videu má ta octa 91kw na válcích,nějaké divné ne :D
ex. VW BORA 1.6 : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=225335" onclick="window.open(this.href);return false;
New VW Golf 6 Variant 1.6 Tdi

Uživatelský avatar
SandrikGVI
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2239
Registrován: 18.01.2011 20:20
Bydliště: Středočechy :D

Re: Svolávací akce Dieselgate

Příspěvek od SandrikGVI »

článek z http://www.autoforum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
mě tam na přehrání nikdo nedostane :good: cesta jak do Německa tak do Rakouska a bez jediného problému...mít z toho strach? nikdy :good:

Nejen výsledky testů, ale i zkušenosti majitelů naznačují, že nechat si přehrát software řízení motoru TDI stiženého Dieselgate není ideálním řešením.


Mohlo by se zdát, že kauza Dieselgate je minulostí. Volkswagen na západní straně Atlantiku vykupuje dieselové vozy a dokonce některé už může znovu prodávat, v Evropě je pak motory TDI upravuje tak, aby podle stejného klíče fungovaly v testu emisí i mimo něj. Sem tam se pak vyskytne nějaký menší zádrhel v procesu této mašinérie, nicméně finanční výsledky skupiny naznačily, že na fungování VW Group to vliv nemá. Němci se tak dokonce navzdory krizi vyšvihli na první místo mezi světovými výrobci aut.

Jenže realita není tak růžová a evropské opravy začínají přidělávat vedení VW vrásky na čele. Nový software nesnižuje emise bez následků. Zmiňováno je přitom prakticky vždy totéž - majitelé si stěžují na méně nenucenou jízdní dynamiku, častější zastávky u čerpacích stanic, problematické startování či podivný zvukový projev. Realita je tak ve srovnání s původním tvrzením VW Group, že přehrání softwaru nikterak neovlivní fungování vozu, zjevně odlišná. A někteří mají i větší problémy.

„Vůz zničehonic zastaví a je problematické ho znovu nastartovat. Dříve přecházel do tzv. regeneračního režimu (kdy jsou saze nashromážděné ve filtru spáleny při vysoké teplotě - pozn. red.) párkrát do roka, ale nyní tak činí prakticky při každé cestě. Je to auto mojí manželky, která s ním vozí naše dvě děti. Jak já to aktuálně vidím, tak zničili perfektně fungující vůz,“ popisuje problémy s Volkswagenem Golf 1,6 TDI James Harrison a podobně to cítí i další.

„Mám obavy, jaké budou dlouhodobé následky těchto problémů. Pokud vůz regeneruje každý den, jak to asi ovlivní životní cyklus EGR a zbytku výfukového systému, jejichž oprava bude stát desetitisíce?“ ptá se Harrison a zřejmě správně - ani problémy s drahým EGR nejsou nové. „Momentálně bojuji s dealerstvím, kde byla oprava provedena. Chci aby uznalo, že je s mým vozem problém. Zatím neúspěšně. Máme ještě Škodu, které se svolávací akce týká, ale zatím ji nikam nevezmu.“

Harrison ale není se svými problémy sám, na webu sociálních sítích již vznikly skupiny, kde se řidiči, jimž nový software výrazně zhoršil provozní vlastnosti auta, sdružují. Řada z nich tvrdí, že toto byl jejich poslední koncernový vůz. Mnozí se pak připojují k hromadným žalobám, ze kterých by VW Group měl mít skutečný vítr. Aktuálně jej žene k soudu skupina 35 tisíc řidičů, jejichž počet navíc každým dnem stoupá o 500.

Právníci jsou si případem jisti, přičemž očekávají, že zakrátko bude mít skupina 100 000 řidičů. To představuje dvanáctinu všech majitelů TDI, jichž se svolávací akce ve Velké Británii týká. Všichni po Volkswagenu požadují stejné odškodnění, jaké dostali lidé ve Spojených státech. To německá automobilka samozřejmě tvrdošíjně odmítá, přestože k němu již byla vyzvána i některými politiky.

Volkswagen tvrdí, že pouze 3 600 majitelů z 480 000, jejichž vozy byly ve Velké Británii upraveny, si stěžovalo. Toto číslo ale zrovna neodpovídá výše zmiňovanému - buď si tedy jedna strana vymýšlí, nebo ne každý, kdo chce VW žalovat, řešil problém s automobilkou také jinak. Na každý pád víme, že problémy nejsou spojené pouze s britskými vozy, neboť nespokojenost hlásí i řidiči ze zbytku Evropy, takže se může snadno jednat o statisíce aut.

Volkswagen lze tak přirovnat k boxerovi, který sice vyhrál první kolo, nicméně jej ještě čeká dlouhý zápas. I během něj mohou mít Němci navrch, také ale nemusí - VW si sám nainstaloval trojského koně do více jak 10 milionů vlastních aut a může se s tím potýkat ještě spoustu let. Pro nás, obyčejné zákazníky, je poučení ze všeho jasné - nenechávejte si software přehrát, dokud nebude jasnější, že vašemu autu neublíží. Nic špatného jste neudělali a nemusíte si nechat auto opravit, pakliže máte pochybnosti, že výsledkem bude skutečné zlepšení. Nakonec ani VW se za to zřejmě zlobit nebude - účast na svolávací akci je dobrovolná a výsledek může znamenat problém pro něj i pro vás...

campagnolo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 327
Registrován: 01.10.2007 08:55
Bydliště: Prague

Re: Svolávací akce Dieselgate

Příspěvek od campagnolo »

V CZ zatím žádný zákon ani narizeni upravu SW majitelum neuklada. Pres emise na STK projdete legalne i bez upravy. Pouze vozy prihlasene v Nemecku maji na nemckem TUV bez upravy SW uz smulu a neprojdou. Pokud jedete s vozem prihlasenym v CZ do nemecka, problem mit nebudete. Navic nemecka policie nemuze na silnici instalaci SW jak overit. To umi a muze pouze TUV v ramci nemecke STK.
Takze s vozy prihlasenymi v CZ ktere maji platnou STK muzete jezdit v klidu jak u nas, tak v zahranici aniz mate nahrany SW v ramci svolavaci akce. Dealer vam bude mazat med kolem huby, protoze za kazde upravene auto kasiruje poplatek od Importu!!!
Slate plati: KDO LZE, TEN KRADE. Že milé VW :-)

supik11
Člen klubu
Příspěvky: 27
Registrován: 20.05.2014 07:11

Re: Svolávací akce Dieselgate

Příspěvek od supik11 »

Já byl v úterý v Olfinu v HK, protože se mi rozsypal zámek pátých dveřích a byl jsem několik dní v Čechách na cestách. Ani jsme nezaložili zakázku, protože na autě visí svolávačka dieselgate a bez přehrání SW nejde vyměnit zámek. A tzv. reverz jsem nemohl podepsat, protože nejsem majitel auta. Připadal jsem si jako v Hlavě 22.

To pro někoho může být problém, ale pro mě už ne. Takže zámek vyměněn u mého servisu, za 1300,- Kč.
VW golf VI variant rv. 2011, 1,6 Tdi, DSG, grey , cca 288tis. km

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Svolávací akce Dieselgate

Příspěvek od motorpower »

SW není problém přehrát zpět, takže pokud jste do toho někdo spadl..zavolejte.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Uživatelský avatar
Rayx
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: jz

Re: Svolávací akce Dieselgate

Příspěvek od Rayx »

campagnolo píše:Tak jsem pro zajímavost poslal dotaz na VW IMPORT CZ a chtěl jsem vědět jaké hodnoty bude motor vykazovat po nahraní nového SW. POZOR !!!!!! Oni to nevědí!!!!!!
ZDE ODPOVĚĎ!!!!!!!!

Dobrý den,

děkujeme za Váš dotaz a zároveň nám dovolte, abychom Vás informovali, že konkrétní hodnoty nám nejsou známy, vycházíme z platné evropské homologace. Hlavním úkonem SW upgradu je odstranění datové mapy pro testovací režim. Úprava datové mapy pro normální provoz nebyla prioritní a maximálně došlo k její optimalizaci vzhledem k aktuálnímu stavu vědění. Vycházíme z faktu, že vozidlo i s aktuální datovou mapou splňuje veškeré legislativní požadavky ČR pro provoz na pozemních komunikacích.

Děkujeme za pochopení.


S přáním pěkného dne

Průšová Tereza
Informační linka Volkswagen
Tohle je lež jako věž ... Úprava datové mapy pro normální provoz nebyla prioritní a maximálně došlo k její optimalizaci vzhledem k aktuálnímu stavu vědění. Vycházíme z faktu, že vozidlo i s aktuální datovou mapou splňuje veškeré legislativní požadavky ČR pro provoz na pozemních komunikacích.

Datová mapa pro "testovací režim" mohla klidně zůstat, ta totiž během normálního používání na silnici nepřišla ke slovu ... Takže prioritní byla právě úprava nejedné mapy pro normální provoz, aby sundali hodnoty NOx dolů ... Proto kromě jiného vyšší využití EGR, tím sundáte teplotu spalování a tím NOx, ale zároveň tím zvedáte PM částice=saze, takže se DPF rychleji zaplní, což vede k častějším regeneracím na stejném úseku ve srovnání se situací před přehráním ...
Vypadá to, jako kdyby NOx byly to největší zlo, se kterým se bojuje, CO, HC a CO2 zůstávaj v pozadí, stejně jako u všech benzínových přímovstřiků, který díky chudé směsi a lambda > 1 vlastně produkují to samý jako diesly, příliš mnoho NOx ...

Odpovědět

Zpět na „Závady a servisní služby“