Vyvažováky 2.0 TDI CR
Moderátor: jets
-
- Nový člen
- Příspěvky: 25
- Registrován: 26.07.2009 16:26
Vyvažováky 2.0 TDI CR
Ahoj všem,
v poslednim čisle Světa Motorů píšou v bazaru o Tiguanu. Mimo jiné zmiňují problém s olejovým čerpadlem poháněným od vyvažovacích hřídelů. Prý pohon čerpadla selhává stejně jako na motorech PD, kde docházelo k častému selhání tvarového spoje (dojde ke stržení hran na šestihranné hřídeli a stejně tak ve vyvažovací hřídeli = selže mazaní motoru).
U Tiguanů k tomu prý dochází již při 150 000 km. A to přesto, že motory CR by měly mít prodloužený šestihran a pouzdro ve vyvažovacím hřídeli.
Slyšel jste někdo o této závadě v souvislosti s Tigošema nebo to někoho z vás dokonce potkalo?
v poslednim čisle Světa Motorů píšou v bazaru o Tiguanu. Mimo jiné zmiňují problém s olejovým čerpadlem poháněným od vyvažovacích hřídelů. Prý pohon čerpadla selhává stejně jako na motorech PD, kde docházelo k častému selhání tvarového spoje (dojde ke stržení hran na šestihranné hřídeli a stejně tak ve vyvažovací hřídeli = selže mazaní motoru).
U Tiguanů k tomu prý dochází již při 150 000 km. A to přesto, že motory CR by měly mít prodloužený šestihran a pouzdro ve vyvažovacím hřídeli.
Slyšel jste někdo o této závadě v souvislosti s Tigošema nebo to někoho z vás dokonce potkalo?
- jets
- Moderátor
- Příspěvky: 2634
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvažováky 2.0 TDI CR
myslím že tu ještě nikdo tolik km nemá... ani jsem nic takového neslyšel
každé přistání po kterém se dá odejít po svých je dobré
- Jerry XXL
- Pilot
- Příspěvky: 877
- Registrován: 22.11.2009 11:45
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvažováky 2.0 TDI CR
jets - já už mám 145 000 km
A jediný co mě teď snad čeká je výměna rozvodů. Budu je dělat v 150 a zároveň vyměním olej v převodovce
A jediný co mě teď snad čeká je výměna rozvodů. Budu je dělat v 150 a zároveň vyměním olej v převodovce
{Jerry} - Tiguan Sport & Style 2,0 TDi 6M 4Motion - Bílý
(http://moje.auto.cz/Jerry-XXL/jerry.html) & (viewtopic.php?f=249&t=170652)
{Tom} - Golf 1.9 TDi 6M - Černo / Červený
(http://moje.auto.cz/Jerry-XXL/tom.html) & (viewtopic.php?f=129&t=248614)
(http://moje.auto.cz/Jerry-XXL/jerry.html) & (viewtopic.php?f=249&t=170652)
{Tom} - Golf 1.9 TDi 6M - Černo / Červený
(http://moje.auto.cz/Jerry-XXL/tom.html) & (viewtopic.php?f=129&t=248614)
- pithy
- Řidič
- Příspěvky: 124
- Registrován: 06.04.2011 18:12
- Bydliště: Brno
Re: Vyvažováky 2.0 TDI CR
Já mám přes 148 000 km a zatím OK, rozvody nechám až na 180t km, olej v převodovce jsem měnil ve 120t a byl to pěknej humus.Jerry XXL píše:jets - já už mám 145 000 km
A jediný co mě teď snad čeká je výměna rozvodů. Budu je dělat v 150 a zároveň vyměním olej v převodovce
Tiguan 2.0 TDI - R.I.P., Octavia 66kW
-
- Nový člen
- Příspěvky: 25
- Registrován: 26.07.2009 16:26
Re: Vyvažováky 2.0 TDI CR
Sem si myslel, že tady nebude moc lidí co mají najeto přes 150 tkm. No jo tady každej kupuje funglovku .
Když jsem se to dočetl tak jsem začal shánět informace po netu, abych si ověřil to co psali ve SM.
Uživatel sharik4x4, kterej upravuje původní vyvažováky na motorech PD (vložení pouzdra do vyvažováku a náhrada šestihranu z odolněnšího materiálu) mi odepsal, že se ještě u motoru CR nesetkal a ani o této závadě v souvislosti CeéRkama neslyšel. Na vwglobe.cz zase psali, že u CR motorů je již systém upravený a měl by vydržet 300 000 km (proto mi nesedí těch 150 tkm u tiguanu), ale je dobré být obezřetný a hlídat tlak oleje. Což je ale největší problém, kontrolka oleje je při volnoběhu odpojená takže pokud dojde k selhání mazání na maxidotu naskočí hláška až při zvýšení otáček, což už bude zpravidla pozdě. Pokud dojde k selhání ve vyšších otáčkách tak nikdo asi nikdo v mžiku neuvědomí co se děje a motor nevypne okamžitě. A ikdyby turbu stačí při těchto otáčkách jen chvilinka bez mazání a ložiska jsou v prdeli.
Nejhorší na této závadě tedy je, že přichází nečekaně a neprojevuje se pozvolnou ztrátou tlaku oleje tak jako u některých motorů BMW. Takže ani případné vyvedení snímače tlaku (nejlépe umístěného na vstupu do turbodmychadla) nemusí být dostatečné pro včasnou reakci ve smyslu odstavení motoru.
Když jsem se to dočetl tak jsem začal shánět informace po netu, abych si ověřil to co psali ve SM.
Uživatel sharik4x4, kterej upravuje původní vyvažováky na motorech PD (vložení pouzdra do vyvažováku a náhrada šestihranu z odolněnšího materiálu) mi odepsal, že se ještě u motoru CR nesetkal a ani o této závadě v souvislosti CeéRkama neslyšel. Na vwglobe.cz zase psali, že u CR motorů je již systém upravený a měl by vydržet 300 000 km (proto mi nesedí těch 150 tkm u tiguanu), ale je dobré být obezřetný a hlídat tlak oleje. Což je ale největší problém, kontrolka oleje je při volnoběhu odpojená takže pokud dojde k selhání mazání na maxidotu naskočí hláška až při zvýšení otáček, což už bude zpravidla pozdě. Pokud dojde k selhání ve vyšších otáčkách tak nikdo asi nikdo v mžiku neuvědomí co se děje a motor nevypne okamžitě. A ikdyby turbu stačí při těchto otáčkách jen chvilinka bez mazání a ložiska jsou v prdeli.
Nejhorší na této závadě tedy je, že přichází nečekaně a neprojevuje se pozvolnou ztrátou tlaku oleje tak jako u některých motorů BMW. Takže ani případné vyvedení snímače tlaku (nejlépe umístěného na vstupu do turbodmychadla) nemusí být dostatečné pro včasnou reakci ve smyslu odstavení motoru.
- jets
- Moderátor
- Příspěvky: 2634
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvažováky 2.0 TDI CR
dneska jsem se ptal mechanika a prý se to mého 125kW netýká, mám to už prý řešené jinak
každé přistání po kterém se dá odejít po svých je dobré
- pithy
- Řidič
- Příspěvky: 124
- Registrován: 06.04.2011 18:12
- Bydliště: Brno
Re: Vyvažováky 2.0 TDI CR
Jak jsem se informoval před koupí funglovky(protože jsem před tím měl PD), u CR je předchozí problém s olejovým čerpadlem vyřešen.hrabik píše:Sem si myslel, že tady nebude moc lidí co mají najeto přes 150 tkm. No jo tady každej kupuje funglovku .
Tiguan 2.0 TDI - R.I.P., Octavia 66kW
- mr.majky
- Řidič
- Příspěvky: 60
- Registrován: 15.03.2009 00:08
- Bydliště: Bardejov SR
Re: Vyvažováky 2.0 TDI CR
citam tu ze niektory ste uz riesili alebo planujete riesit rozvody, mam na Tiguane 120 tis. km a rozvody som este nemenil, nie je v tomto motore retaz ? pri kolkych km treba menit rozvody ? diky
- sharik4x4
- VWagenista
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Vyvažováky 2.0 TDI CR
Tak po přečtení příspěvků,musím uvést věci na pravou míru.Všechny motory 2,0TDI v tiguanu mají vyvažovací hřídele.Do roku 9/2009 jde o stejný typ vyvažovacího modulu jak u motorů PD,tak i pro CR motory.Od roku 9/2009 mají motory již inovovaný typ vyvažováků,kde již nedochází k protočení hřídelky/šestihranu.Bohužel u starého typu k protočení a následné ztráty tlaku oleje-nemazání motoru dojde vždy,je to jen otázka času,stylu jízdy a najetých km.Průměrně k problému dochází kolem 200tkm.Průměr znamená nim.150-max.300tkm.
Více v sekci passat 3C-vyvažováky.
Více v sekci passat 3C-vyvažováky.
- sharik4x4
- VWagenista
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Vyvažováky 2.0 TDI CR
Tak dnes jsem přitáhnul tiguana s motorem CR ,myslím že to byl CBBB a najeto 205 tkm a protočíno !!!!! Naštěstí se to stalo na studeném motoru a turbo to přežilo.Pán měl štěstí a už po opravě vesele jezdí.
Oprava vyvažovacích modulů na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group.www.vyvazovaky.cz,tel. 604543482
- Eddy 82
- Řidič
- Příspěvky: 119
- Registrován: 18.10.2011 21:23
- Bydliště: Malacky
Re: Vyvažováky 2.0 TDI CR
Mám 103kW, kód motora CFFB, mám si robiť starosti, alebo môžem ostať v kľude?
Golf Variant 2.0 TDI, DSG Highline
-
- Pilot
- Příspěvky: 762
- Registrován: 02.06.2011 19:24
Re: Vyvažováky 2.0 TDI CR
S dnešními motory vw nebudeš nikdy v kłuďe
R-Line, bílej ďábel, fourkolka, upravená ropa s koulí a klackem.
Kola dělaj auto autem, takže samožřejmě 19" pryže i v zimě. Zaffčasu prodáno...
Nyní Tojota Raf 4 4gen benzin f automatu.
Kola dělaj auto autem, takže samožřejmě 19" pryže i v zimě. Zaffčasu prodáno...
Nyní Tojota Raf 4 4gen benzin f automatu.
- sharik4x4
- VWagenista
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Vyvažováky 2.0 TDI CR
CFFB je CR druhé generace, tam už je spoustu věcí OK,vyvažováky taky OK.Takže buď v klidu a raději sleduj olympiádu.
- Nemo
- Pilot
- Příspěvky: 786
- Registrován: 18.03.2008 19:19
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvažováky 2.0 TDI CR
No ako to tu tak čítam, chalani už niekto riešil aj to či ten poriešený systém vyvažovákov u motorov CR 2.generácie pasuje na motory CR prvej generácie? Velmi by ma to zaujímalo a myslím, že by to pomohlo aj mnohým iným, ktorý by boli schopný ak sa im teda nechce k sarikovi4x4 na úpravu, zohnať si tento systém z novšieho motora. Je to len moja úvaha, ale ak niekto vie naisto či to pasuje alebo nie velmi by pomohol
Prvá láska vw bora 1,6 16v AZD
Momentálne Passat 2.0 TDI CR DSG
Momentálne Passat 2.0 TDI CR DSG
- sharik4x4
- VWagenista
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Vyvažováky 2.0 TDI CR
Pasuje tam celý modul,jen má o dva šrouby méně.Ale těžko ho seženeš,když se dával od roku 2010.Nový stojí 32000Kč.