sirdo píše:mas odkaz na to vyjadrenie uradu?...
Na vecne nezdôvodnené zadržiavanie
auta nie je ani zákonná opora. Ibaže by Vám poskytli náhradu za daný čas
na potrebný opravný výkon, ktorý pripúšťam môže byť aj náročnejší a je
možno potrebné odsledovať nápravu v priebehu niekoľkých dní, tzv.
testovať ho. Neviem, či to takto zdôvodňujú.
Príslušné ustanovenie zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa je
v smere bezodkladného vybavenia reklamácie jednoznačné.Cit.
§ 18
(1)
Predávajúci je povinný spotrebiteľa riadne informovať o podmienkach a
spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť,
a o vykonávaní záručných opráv. Reklamačný poriadok musí byť na
viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi.
(4)
Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený
zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho
právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia
spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný
určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých
prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v
odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa
reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu
vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30
dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po uplynutí lehoty na vybavenie
reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na
výmenu výrobku za nový výrobok.
Na margo bezdôvodného podmieňovania 30 dňovej držby vozidla pri
reklamácii, ktorá v zmysle vyššie uvedeného má byť vybavená ihneď, v
zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní, ešte pripájam:
(2)
Predávajúci nesmie
a)
ukladať spotrebiteľovi povinnosti bez právneho dôvodu,
b)
upierať spotrebiteľovi práva podľa § 3,
c)
používať nekalé obchodné praktiky a neprijateľné podmienky v
spotrebiteľských zmluvách.1
Pokiaľ Vám bolo písomne a záväzne deklarované, dokonca ste priplatili
za to, že čítanie značiek vo všetkých krajinách a hlavne v domovskej
krajine - Vás ako zákazníka a nového majiteľa je štandardná elektronicko
softwerová výbava novozakúpeného vozidla, nie je o čom, v rámci
uplatneného reklamačného konania sú povinní to dať do poriadku.
Reklamáciu sú povinní spísať.
(8)
Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi
potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov
diaľkovej komunikácie,22a) predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení
reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie
doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však
spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení
reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať
uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
(9)
Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad
najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
(10)
Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na
požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí
obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe
vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
Za daných okolností by bolo možné na uvádzanú diferenciu a rozpor, ak k
tomu máte nesporný dôkaz: informácie poskytnuté pred kúpou vozidla x
skutkový stav - hľadieť aj ako na poskytovanie klamlivých informácií
skresľujúco ovplyvňujúcich rozhodovanie spotrebiteľa, znemožňujúcich
jeho správne a plnoinformované rozhodnutie a "nákupný súhlas".
Informácie pred kúpou, ich pravdivosť a komplexnosť nemožno podceňovať
a predajca je nimi svojou zodpovednosťou voči spotrebiteľovi viazaný, je
povinný ich naplniť tak, aby ich zabezpečením svojho zákazníka nijako
neprimerane neobmedzoval. Spotrebiteľa pred kúpou nemožno vystavovať
žiadnym rizikám obchádzaním, zatajovaním a opomenutím podstatných
informácií.
Daný prístup a zbavovanie sa zodpovednosti za poskytnutie nesprávnych
informácií nesie znaky konania hraničiaceho s nekalou reklamou a
uplatňovaním nekalých obchodných praktík, ktoré sú v zmysle toho istého
zákona zakázané.
§ 8 Klamlivé konanie a klamlivé opomenutie
(1)
Obchodná praktika sa považuje za klamlivú, ak zapríčiňuje alebo môže
zapríčiniť, že spotrebiteľ urobí rozhodnutie o obchodnej transakcii,
ktoré by inak neurobil, pretože obsahuje nesprávne informácie a je preto
nepravdivá, alebo akýmkoľvek spôsobom uvádza do omylu alebo môže uviesť
do omylu priemerného spotrebiteľa,.....
(2)
Obchodná praktika sa taktiež považuje za klamlivú, ak zapríčiňuje alebo
môže zapríčiniť, že priemerný spotrebiteľ urobí rozhodnutie o obchodnej
transakcii, ktoré by inak neurobil, a zahŕňa
a)
marketing produktu vrátane porovnávacej reklamy, ktorý spôsobuje
nebezpečenstvo zámeny s akýmkoľvek iným produktom, ochrannou známkou,
obchodným menom alebo iným rozlišujúcim znakom účastníka hospodárskej
súťaže,
(3)
Obchodná praktika sa tiež považuje za klamlivú, ak s prihliadnutím na
jej charakter, okolnosti a obmedzenia komunikačného prostriedku opomenie
podstatnú informáciu, ktorú priemerný spotrebiteľ potrebuje v závislosti
od kontextu na to, aby urobil rozhodnutie o obchodnej transakcii, a tým
zapríčiňuje alebo môže zapríčiniť, že priemerný spotrebiteľ urobí
rozhodnutie o obchodnej transakcii, ktoré by inak neurobil.
(4)
Za klamlivé opomenutie sa tiež považuje, ak predávajúci skrýva alebo
poskytuje nejasným, nezrozumiteľným, viacvýznamovým alebo nevhodným
spôsobom podstatné informácie uvedené v odseku 3, alebo neoznámi
obchodný účel obchodnej praktiky, ibaže je zrejmý z kontextu, pričom v
dôsledku klamlivého opomenutia priemerný spotrebiteľ prijme rozhodnutie
o obchodnej transakcii, ktoré by inak neprijal.
(6)
Pri výzve na kúpu sa za podstatné informácie, ak už nie sú zrejmé z
kontextu, považujú informácie o
a)
hlavných vlastnostiach produktu v rozsahu primeranom komunikačnému
prostriedku a produktu,
d)
dohode o spôsobe platby, podmienkach dodania, vyhotovenia a vybavovania
reklamácie, ak sa odlišujú od požiadaviek odbornej starostlivosti,