6n1 1.4 16v - teplota, olej, chladiaca kvapalina

rv. 1994 - 2001

Moderátoři: Martin. D, BigBang

Odpovědět
Uživatelský avatar
creativized
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 28.03.2016 03:40

6n1 1.4 16v - teplota, olej, chladiaca kvapalina

Příspěvek od creativized »

Zdravím páni. Pár dni dozadu som si zadovážil tento furik a hned mám niekoľko problémov.

Je normálne aby sa mi motor zohrial za ani nie minut na 90°C pri pomalej kľudnej jazde? Vody je dosť takže chladiť by to malo. Mal som feldu 1,3mpi no tam sa pre zmenu s otvorenym termostatom motor neohrial na viac ako 80 (za jazdy). Tu sa mi zohreje do minúty motor so zavretym, s otvorenym zapnem kurenie o niečo dlhšie.
Vedel by mi niekto poradiť čo to môže byť? Najazdené cerstvo 200k km

Ďalšia vec je olej. Odniekiaľ to tečie. Nie prúdom no strácam olej. Je to na vodičovej strane pod motorom.
Zrat by nemalo neviem som ešte modrý dym. No biely za studena áno. Čo konkrétne tam môže byť v čudu nevie niekto?

Ďakujem pekne

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: 6n1 1.4 16v - teplota, olej, chladiaca kvapalina

Příspěvek od BigBang »

S teplotou je otázka jestli se opravdu zahřeje nebo ti jen kecá teploměr. Napadá mě jestli ti vůbec čerpadlo čerpá :idea: Třeba HTPčko takhle rychle vodu ohřát umí.

Takže olej se ti ztrácí. Pokud by tekl ven, viděl bys to. Otevři kapotu a podívej se kde. Případný stečený olej s nachytanou špínou utři a pečlivě sleduj odkud se bere. V motoráku máš místa habaděj, tak je to sranda ;)
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Uživatelský avatar
creativized
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 28.03.2016 03:40

Re: 6n1 1.4 16v - teplota, olej, chladiaca kvapalina

Příspěvek od creativized »

Motor je horúci samozrejme, vodu neviem či čerpá. Ako by som to zistil? Napadlo ma ešte urobit komplet prečistenie chladiaceho systému no čo s chlad. Kvapalinou čo tam je? Cez leto stačí aj destilovana voda pokiaľ nebude mrznut

Majiteľ mi povedal že treba pretesnit LEN vaňu, no tečie to aj zhora niekde ako keby spod hlavy. Plus vo vzduchovom filtry mám olej... Nie veľa len filter je os oleja trochu
Oleja stratim tak 1l/2000km čo je celkom dosť keďže urobím denne 100km

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: 6n1 1.4 16v - teplota, olej, chladiaca kvapalina

Příspěvek od BigBang »

hadice ke chladiči je je bez tlaku měkká, když čerpadlo tlačí, tak tlakem uvnitř ztvrdne ;) Klidně ti může téct olej pod hlavou byť těsnění nemusí být „prorvaný“ ze strany válce. Co s chladicí kapalinou? Se starou? Do kanďáku/lahví od fridexu a odevzdat na sběrňáku. Nalil bych tam novou rovnou naředěnou na zimu. Je taky možný, že se předchozímu majiteli ztrácela kapalina a dolíval jen čistej fridex => horší přestup tepla = dřív se to ohřeje a málo teče :idea:
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Uživatelský avatar
Mr.Marco
Řidič
Řidič
Příspěvky: 106
Registrován: 10.09.2011 12:20
Kontaktovat uživatele:

Re: 6n1 1.4 16v - teplota, olej, chladiaca kvapalina

Příspěvek od Mr.Marco »

vymen si separator oleja,je to pod hlavou taky plastovy box,z neho ti ide hadica do vzduchoveho filtra..tečie ti olej zo separatora lebo experti vo VW tam daju plastove tesnenie a vekom ho jeb-e..separator stoji novy cca 40eur a prestane ti to aj žrat olej a drbat ho do filtra.

kukiak
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 25.09.2016 09:03

Re: 6n1 1.4 16v - teplota, olej, chladiaca kvapalina

Příspěvek od kukiak »

Zene sa podarilo asi pred pol rokom uvarit 1.4 44kw.. Nejakym sposobom zasekol sa termostat. Odvtedy zacal zrat olej aj vodu. Olej tak 0,8l na 1000km... Kvapalinu dolievam asi kazdych 500km ked sa dostane na MIN, nalejem zase na MAX, nemam odmerane kolko toho je :D.. Okrem toho auto jazdi normalne, mierne samozrejme dymi, takze pali vodu.. Pod vieckom na nalievanie sa tvori "kapucinko", takze je to asi jasne.. To auto som kupil za 300e. Neoplati sa mi donho teda davat skoro ziadne peniaze.. Nenajazdi s tym vela, otazka je, kolko to v takomto stave vydrzi a co autu hrozi? Prepoklad, ze kvoli tej emulzii olej asi mazat dobre nebude, ale tak zase sam si ho aj zozere, takze sa casto musi dolievat, tak sa aj vymeni nie? :D.. Aka je sanca ze to bude len tesnenie pod hlavou?? Moze byt kludne prasknuta aj hlava nie?

Skoda, takato zaseknuta "prkotina" a cele auto v riti.. Ma sice 220k najazdene, ale podvozok aj brzdy su na tom velmi dobre, boli pred casom menene :-/.

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: 6n1 1.4 16v - teplota, olej, chladiaca kvapalina

Příspěvek od BigBang »

Proto je dobrý občas během jízdy kouknout na teploměr jestli se neděje něco, co by nemělo... Jestli to je jen těsnění nebo i hlava se zjistí až po rozebrání.
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

kukiak
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 25.09.2016 09:03

Re: 6n1 1.4 16v - teplota, olej, chladiaca kvapalina

Příspěvek od kukiak »

Vravim, ze zena :D..
Najazdi s tym 3000km za rok.. Neoplati sa mi do toho vrazat peniaze, preto som sa pytal, ci to nejaky cas teda vydrzi ked budem vsetko vcas dolievat..

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: 6n1 1.4 16v - teplota, olej, chladiaca kvapalina

Příspěvek od BigBang »

Jezdit s tím půjde, jen čím déle se s tím jezdit bude, tím větší škoda na tom vznikne. I kdyby to bylo jen těsnění, tak bude potřeba srovnat hlavu, ale pokud se s tím bude jezdit, může jít do kytek i blok a to je pak jednodušší sehnat novej motor. A na emisích pravděpodobně taky neprojdeš, teoreticky...
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Odpovědět

Zpět na „Polo 6N1/6N2“