Motor 1,4MPi 44 kW

rv. 1994 - 2001

Moderátoři: Martin. D, BigBang

laznickj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 18.10.2008 10:28
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od laznickj »

Ahoj jsem tady nový a chtěl bych od zkušených majitelů poradit. Nedávno jsem prodal svého japonce a zařekl jsem se, že už nikdy starého japonce nechci (velký problém sehnat díly za rozumnou cenu) proto jsem se teď rozhodl pro koncern a jelikož velký auto nepotřebuju padlo mi do oka polo. Chci koupit rok 2000. Z tohoto roku mi přijde polo nejhezčí jaké kdy bylo a je. Pardon jestli jsem někoho urazil :D . Ale teď k věci rozhoduji se mezi naftou a benzínem. Už se pomalu, ale jistě smiřuju s tím, že nafta nebude jelikož tříválec je moc drahý a sdi je taky docela málo. Proto jsem si našel motor 1,4. Chci se vás teda zeptat jaká je spotřeba v polu, servisní intervaly v kolika se dělají rozvody a kolik to zhruba koštuje a nějaké další info o motoru i autu. Na co si dát pozor při nákupu atd. Za jakékoliv rady budu rád. :wink:

Uživatelský avatar
pavlik
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 228
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od pavlik »

Ahoj,já mám polo sice rok 99 ale s motorem 1,4 44kW.Mám motor s označením APQ (jsou tam minimální rozdíly) a nemám jedinej problém.Rozvody se dělají po 90000km,svíčky po 60000km,olej a filtr po 15000km.Na běžný ježdění je to živý dost,do 160km/h to jde.Spotřeba na dálky kolem 5,5l/100km, kombinovaná město a okolí 6,5l/100km,v zimě kolem 7l/100km.
Mám kola 195/45 R15 na 175/65 R13 to bylo asi o 3dcl míň.

laznickj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 18.10.2008 10:28
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od laznickj »

pavlik píše:Ahoj,já mám polo sice rok 99 ale s motorem 1,4 44kW.Mám motor s označením APQ (jsou tam minimální rozdíly) a nemám jedinej problém.Rozvody se dělají po 90000km,svíčky po 60000km,olej a filtr po 15000km.Na běžný ježdění je to živý dost,do 160km/h to jde.Spotřeba na dálky kolem 5,5l/100km, kombinovaná město a okolí 6,5l/100km,v zimě kolem 7l/100km.
Mám kola 195/45 R15 na 175/65 R13 to bylo asi o 3dcl míň.
Hezký děkuju za info. Spotřeba mě mile překvapila. Asi do tohoto motoru vážně půjdu.

Uživatelský avatar
Standa
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4145
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Poblíž CV / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od Standa »

pavlik píše:Spotřeba na dálky kolem 5,5l/100km, kombinovaná město a okolí 6,5l/100km,v zimě kolem 7l/100km.
Sakra, něco je špatně, když jezdim o litr na víc :x :lol:
Zatim mé zkušenosti - motor AEX
2x měněnej termostat během 20tis km
a koupil jsem to (147kkm) s prasklinou na svodech, ale nevim, jestli je to nějaká častá závada :wink:

Uživatelský avatar
kelav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pardubice

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od kelav »

Ahoj, já mám taky motor AEX 1,4 44kW. Taky patřím mezi ty, kterým odešel termostat, ale jinak absolutně nic, bez problémů. Spotřeba podobná jako píše Pavlík. Do 6 litrů na dálku, ve městě kolem 7. V zimě to trošičku stoupne. Závady? Kromě termostatu žádné. Po koupi auta ale následovalo klasické kolečko - rozvody, svíčky, filtry, náplně, maziva. Pravidelně pak chodím na výměnu oleje a filtrů. Pokud tomu motoru dáš tuhle základní péči, odvděčí se Ti spolehlivým chodem s nízkou spotřebou...

laznickj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 18.10.2008 10:28
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od laznickj »

Tak vozítko už mám doma. Musím říct, že je v tom parádní svezení. Mám jen jeden menší problém. Když auto nastartuju studené začnou po chvilce kolísat otáčky a auto zdechne. Po druhém startu se to už nestane a otáčky drží úplně normálně. Někdy se tomu dá zamezit tím že prošlápnu plyn, ale ne vždy to pomůže. Jednou to prostě skoro vždycky chcípne.

Uživatelský avatar
Standa
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4145
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Poblíž CV / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od Standa »

většinou pomůže vyčistit škrtící klapku, měl jsem podobný problém (je to vcelku běžné) :wink:

laznickj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 18.10.2008 10:28
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od laznickj »

Mohl by jsi mi poradit jak na to? Zkusim to udelat. Diky

Uživatelský avatar
Standa
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4145
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Poblíž CV / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od Standa »

tak matně z patra, sundat filtr, odpojit vše od škrtící klapky (lanko, konektory,..) a odšroubovat celuo jednotku od sacího potrubí. Pak jí vyčistit nejlépe nějakym čistícím sprejem (nebo benzínem), kolem klapky (uvnitř) jsou většinou usazeniny.

Nejsem odborník, kdyžtak nesrovnalosti vyjádří někdo zkušenější :mrgreen:

kdyžtakk mrkni sem http://www.vw-polo.com/jaknapolo/klapka/mpi.htm

laznickj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 18.10.2008 10:28
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od laznickj »

Tak jsem to rozdělal přesně podle návodu. Klapku mám trochu jinou, protože není ovládaná lankem, ale servem. Mám elektronický plyn. Klapka byla pěkně zaneřáděná, ale v tom si troufnu tvrdit nebyla příčina. Při odpojování hadic a konektoru jsem v jedné z hadic která není na obrázku a není to přívod paliva, ale asi nějaký podtlak či co našel 3cm díru. Prozatím než seženu náhradní díl sem ji omotal vulkanizační gumovou páskou a po projetí jsem byl v šoku. Auto je jak vyměněné. Jako kdyby najednou mělo o 20 koní víc. Mnohem lepší zrychlení, pružné zrychlení parádní, ale nejvíc to jde poznat na rozjezdech. Před touto opravou bylo nemožné se s autem rozjet přes spojku bez plynu protože hned zdechlo. Teď se rozjede bez plynu i dokopce. Prostě taková blbost a opravdu mega rozdíl. Jen by mě zajímalo co to je za hadici. Jde to přes nějaký ventil a vývod to má vedle přívodu paliva. Při pohledu zepředu je vývod zepředu klapky. Škoda že jsem to nenafotil.

laznickj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 18.10.2008 10:28
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od laznickj »

Tak jen se mi podarilo odstranit jednu zavadu hned tu mam dalsi a doufam za uz posledni :( . V sobotu mi odesel starter. Byl jsem zjistovat co s nim je a vypada to na odeslou volnobezku. Vcera jsem teda starter vydelal a zavezl ho na opravu. Cena by mela byt kolem 700,-kc.m Jinak nikomu nepreji starter vydelavat je to uplna gynekologicka prace. Ruce mam zalomene jeste dnes :lol: .

Uživatelský avatar
kelav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pardubice

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od kelav »

Jojo, máš starší auto. To jsou ty porodní bolesti, až se jich zbavíš, tak to bude fajn a už budeš jen jezdil, měnit olej a dolejvat benzín :D

Uživatelský avatar
Martin. D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2471
Registrován: 16.06.2008 05:57

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od Martin. D »

laznickj píše:Tak vozítko už mám doma. Musím říct, že je v tom parádní svezení. Mám jen jeden menší problém. Když auto nastartuju studené začnou po chvilce kolísat otáčky a auto zdechne. Po druhém startu se to už nestane a otáčky drží úplně normálně. Někdy se tomu dá zamezit tím že prošlápnu plyn, ale ne vždy to pomůže. Jednou to prostě skoro vždycky chcípne.
Mám úplně stejné Polo a jsem s ním naprosto spokojený :!: Určo s ním budeš taky spokojený. Jo a tu hadičku jsme taky měnil. A od té doby nic. :D

laznickj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 18.10.2008 10:28
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od laznickj »

Takze dobra zprava. Starter je opraveny a znovu v aute. Auto chyta na drb. Cena byla nakonec 800,- takze taky pohoda. Ted uz to snad chvilku vydrzi. Už se těším až ho zase projedu :D . Pan byl velice ochotnej a hlavne rychlej. Opraveno to bylo za 2 dny. Muzu jen doporucit.

izzy9
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 03.06.2013 17:35

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od izzy9 »

Martin. D píše:
laznickj píše:Tak vozítko už mám doma. Musím říct, že je v tom parádní svezení. Mám jen jeden menší problém. Když auto nastartuju studené začnou po chvilce kolísat otáčky a auto zdechne. Po druhém startu se to už nestane a otáčky drží úplně normálně. Někdy se tomu dá zamezit tím že prošlápnu plyn, ale ne vždy to pomůže. Jednou to prostě skoro vždycky chcípne.
Mám úplně stejné Polo a jsem s ním naprosto spokojený :!: Určo s ním budeš taky spokojený. Jo a tu hadičku jsme taky měnil. A od té doby nic. :D

Můžu se zeptat o jakou hadičku se jedná? Vypadá to, že mám podobný problém. Děkuji!

Odpovědět

Zpět na „Polo 6N1/6N2“