Motor 1,4MPi 44 kW

rv. 1994 - 2001

Moderátoři: Martin. D, BigBang

Uživatelský avatar
DanekS
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 06.08.2016 18:06
Bydliště: Čáslav

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od DanekS »

Ahoj, jestli myslím to co kolegové tak to bude hadice odvětrání klikové skříně. Tu jsem měl teda zničenou já, a na volnoběh to dost pomohlo. Jinak jde do klapky ještě hadička z ventilu co vede z uhlíkového filtru. Musím teda dodat že mám 1995 1.4i 44 kw, ale mělo by to být podobné :-)
VW Polo 6n1 1.4i 44kW

Mika66
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 06.01.2017 19:53

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od Mika66 »

Zdravím všechny,

po dlouhém trápení s mým miláčkem VW polo 1.4 MPI, 44kw, rv.2000, typ motoru AKK jsem si přišel pro radu sem k Vám mezi místní odborníky.

Můj problém začal následovně. Při občasném startu (ne vždy) se auto chytlo normálně, ale tak nějak zvláštně se mi houpal zvuk motoru, otáčky to úplně neovlivňovalo (ne významně). Pak se občas stalo, že při záběru se auto rozklepalo a chcíplo, pak vždy nastartovalo už bez jakýchkoliv výše popsaných symptomů. Vždy se to stávalo když auto déle stálo , třeba 10 a víc hodin.

Pak se problém prohloubil a začalo se to stupňovat, ale spíše ze dne na den. Auto blbě chytalo, trvalo to i více pokusů. Hodně se dusilo, při rychlém sešlápnutí motoru se přidusilo vždy a trochu to ovlivnilo otáčky - výfuk flusal.

Tento problém jsem řešil, zkontroloval vzduchový filtr - byl čistý. V servise mi řekli, že je skočený zub - rozvody. Můj známý mi řekl, že to rozvody určitě nejsou ať vyměním svíčky, pak kabely a pak cívku. Vyměnil jsem svíčky a auto jezdilo v pohodě, i to zlepšilo celkem kvalitu jízdy. ALE občas se vyskytl problém s tím startováním, ale ne vy významné míře - spíše vyjmečně, že jsem to nebral vážně a myslel jsem že problém byl ve svíčkách.

Tak a dneska to samé jako předtím :))) Auto startuje pouze při přidání plynu a pak bojuje, motor škube, klepe se a pak má nepravidelný zvuk, občas se chytne do normálního rytmu. Koupil jsem kabely a cívku od Boshe a nic se absolutně nezměnilo.

Chtěl bych dodat, že ten nepravidelný zvuk se mi občas stal i s novými svíčkami a prostě jsem jel a ignoroval to a po cca 10-15 minutách se to ztratilo a mělo to svůj zvuk.

Co jsem zde vyčetl na fóru napadá mě už pouze ta škrticí klapka, že by mohl být problém tam - to auto jakoby nemělo a nedostávalo správně vzduch - nevím v autech se absolutně nevyznám, ale rychle se učím :D jinak to nejde.

Chci podle návodu tady na stránkách tu klapku vyčistit - vymontovat, vyčistit a pak vyresetovat.

Moje otázka tedy zní. Mohl by mi tu prosím někdo poradit na co si dát pozor, co třeba zkontrolovat - jaké hadice u té klapky, nebo zda bych si měl zkusit vyměnit něco jiného, nebo prostě jakákoliv jiná rada co by mi mohla pomoci? Jsem zoufalý a budu rád za každou radu. To auto mám rád a nerad bych se ho zbavoval , jen kvůli tomu, že mu nerozumím.

Díky moc lidi.

Michal

Uživatelský avatar
Martin. D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2471
Registrován: 16.06.2008 05:57

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od Martin. D »

Co diagnostika, píše něco? Hlavně nepoužívej násilí, při čištění nepoužívat ostré věci. Vystříkat benzinem nebo čističem na brzdy a vytřít hadrou, několikrát opakovat.....

Mika66
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 06.01.2017 19:53

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od Mika66 »

Tak jsem byl na diagnostice a ukazovalo to sporadickou chybu - čidlo chladicí kapaliny.

Automechanik odpojil toto čidlo a auto dělalo přesně to co jsem zde psal - prostě se chytalo při startu. Při připojení to běželo jak má a jízda je taky normální.

Teď jsem si uvědomil, že mi to často neukazovalo teplotu na panelu a to může být ten problém. Objednal jsem nové čidlo, tak uvidíme zda to bude tím. Četl jsem zde na fóru, že to může dělat totální bordel s motorem, při startu, při jízdě apod. , tak doufám že je to tím.

Mika66
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 06.01.2017 19:53

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od Mika66 »

Tak je to tedy čidlem.

Při odpojení čidla výše zmíněné příznaky, nelze nastarovat, škytání, prostě kompletně auto jezdí úplně na h***o. Při vrácení a smazání chyby, všechno OK.

ALE ! Koupil jsem nové čidlo, dal ho tam, stejně to háže prostě chybu. Nevíte čím to může být? Kabeláž, elektronika? Něco jiného? Nemůžu jezdit s počítačem a každý den to prostě resetovat, to bych se zbláznil...

darko-m
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 27.09.2016 09:43
Bydliště: Prostějov

Re: Motor 1,4MPi 44 kW

Příspěvek od darko-m »

vyměn si kabely od svíček ! Jak si furt operoval ze svíčkama,popraskal ti uhlík v káblech.Mě se to stalo u dvou aut.Od té doby,jak se mění svíčky,mění se i kabely.Výjimka je pouze u motorů s modulem zapalování nasazený rovnou na svíčkách
VW Polo 6N1 1.6 55 kw (1999)

Odpovědět

Zpět na „Polo 6N1/6N2“