Ahojte, potreboval by som radu co mam robit ked stale svieti kontrolka tlaku v pneu na vW polo 9n3 r. 2009, na najblissej pumpe som ich dofukal no kontrolka nezhasina. Co mam robit? Ist na PC alebo je nieco jednoduchsie a jednoznacnejsie ako odstranit svietiacu kontrolku?
Dakujem za rady, s pozdravom Juraj
Podarilo sa mi najt odpoved v SK fore:
http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=99&t=14688" onclick="window.open(this.href);return false;
Kontrolka tlaku v pneu
Moderátoři: Martin. D, BigBang
-
- Jezdec
- Příspěvky: 327
- Registrován: 01.10.2007 08:55
- Bydliště: Prague
Re: Kontrolka tlaku v pneu
Jde o "nepřímou" kontrolu tlaku. Tzn. že kontrola tlaku se u Pola 9N3 měří pomocí RJ ABS a snímačů ABS na kolech.
RJ vyhodnocuje počet otáček a pokud se nějaké kolo začne otáčet rychleji, než je nakalibrováno, vyhlasí poplach
Postup:
Nahustíš pneu na předepsaný tlak - hodnoty jsou na víčku u nádrže.
Pozn. Má se to dělat ve studeném stavu.
Sedneš do auta, zapneš zapalovaní nebo nastartuješ (to je jedno) a asi 3 sec. podržíš tlačítko kontroly tlaku v pneu.
Jako potvrzení to pípne a zhasne kontrolka. Teď se nějakou dobu bude RJ kalibrovat, to už ale není nějak vidět a po ujetí cca. 2-10km je systém nakalibrován a plně funkční.
To jak se někde píše o těch senzorech přímo v každém kole zvlášt se na Polo z výroby nikdy nemontovalo.
Je to rychlejší a účinější systém, ale výměna jednoho čidla přijde na cca. 4-8tis. a životnost čidla závisí na baterii a je cca. 4-7 let. Každopádně s tímto systémem člověk vidí na displeji navigace nebo budíků aktuální stav v každé pneu, včetně rezervy.
RJ vyhodnocuje počet otáček a pokud se nějaké kolo začne otáčet rychleji, než je nakalibrováno, vyhlasí poplach
Postup:
Nahustíš pneu na předepsaný tlak - hodnoty jsou na víčku u nádrže.
Pozn. Má se to dělat ve studeném stavu.
Sedneš do auta, zapneš zapalovaní nebo nastartuješ (to je jedno) a asi 3 sec. podržíš tlačítko kontroly tlaku v pneu.
Jako potvrzení to pípne a zhasne kontrolka. Teď se nějakou dobu bude RJ kalibrovat, to už ale není nějak vidět a po ujetí cca. 2-10km je systém nakalibrován a plně funkční.
To jak se někde píše o těch senzorech přímo v každém kole zvlášt se na Polo z výroby nikdy nemontovalo.
Je to rychlejší a účinější systém, ale výměna jednoho čidla přijde na cca. 4-8tis. a životnost čidla závisí na baterii a je cca. 4-7 let. Každopádně s tímto systémem člověk vidí na displeji navigace nebo budíků aktuální stav v každé pneu, včetně rezervy.