Dobrý den,
Mám VW POLO 1.2/40kW najeto 107000km (typ motoru BMD) r.v. po 5/2007. Z ničeho nic se mi rozsítila žlutá kontrolka motoru. V manuálu jsem si našel , že se jedná o kontrolku emisí a výfukových plynů. Hned jsem se vylekal, že se jedná o lambda sondu (polo má dvě) nebo dokonce o katalyzátor. Tak jsem hned druhý den mazal do servisu na diagnostiku. Tam mi zjistili tuto závadu: Snímač vačkového hřídele G40: nesmyslný signál. V servise mi řekli, že to nic není, chybu smázli (kontrolka zhasla) a že kdyby se to mělo opakovat ať přijedu a oni mi vymění ten snímač. Doma jsem zkontroloval kabel a konektor - vše v pohodě. Zkusil jsem čidlo odpojit a nastartovat. Motor naskočil, ale měl divný zvuk, benzín smrděl jakoby byl špatně spálený, motor běžel jakoby v nouzovém režimu - prý si čte údaje z nějaké tabuly v paměti. Pak jsem čidlo zapojil a znova nastartoval a kontrolka zhasla. Asi po 600ti km se rozsvítila znova. Jelikož se nic nezměnilo na výkonu ani na spotřebě, jezdil jsem dál. Občas mi kontrolka zhasla (prý po 20ti správných startech, řídící jednotka maže chybu automaticky), ale teď už svítí pořád. A v poslední době auto začíná ztrácet výkon. Hlavně při rozjezdu jako by auto bylo přivázaný nebo ho někdo vzadu držel. Když se dostanou otáčky nad 3000 tak už je vše v pohodě. Takže jsem si objednal nový snímač vačkového hřídele (dokonce je kompatibilní i na Fábie - musí to být stejný motor BDM ) a zkusím ho vyměnit.
Zajímalo by mě jestli má někdo podobné zkušenosti a jestli to vyřeší výměna toho snímače? (já doufám že jo:-)))
Snímač vačkového hřídele
Moderátoři: Martin. D, BigBang
- vitusmotuz
- Řidič
- Příspěvky: 154
- Registrován: 26.01.2009 11:06
- Bydliště: Stredné Slovensko
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 21.11.2010 12:57
Re: Snímač vačkového hřídele
Tak jsem vyzvedl čidlo na poště a hned jsem ho vyměnil. Vše krásně pasovalo. Nastartoval jsem, ale kontrolka svítila pořád. Druhý den ráno jsem auto nastartoval a kontrolka už nesvítila Cestu do práce jsem si po delší době opět užil. Auto jelo nádherně, krásně šlo za plynem, žádné výkonostní výpadky, prostě staré dobré pólíčko. Uvidíme po cca 1000km, ale troufám si říct, že to bylo tím čidlem. Akorát mi nejde do hlavy co se s tím čidlem vlastně stalo. Je to součástka nemechanická, bezkontaktní. Jedině snad co mě napadá, že prostě časem nějak zmagnetizuje nebo naopak.
- vitusmotuz
- Řidič
- Příspěvky: 154
- Registrován: 26.01.2009 11:06
- Bydliště: Stredné Slovensko
Re: Snímač vačkového hřídele
tak vidis ked sa mas aspon od coho odrazit tak je to super horsie je ked ti auto robi starosti a v pamati ziadna zavada vela stastnych KM
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 21.11.2010 12:57
Re: Snímač vačkového hřídele
Díky moc!