Výpadok turba

rv. 2001-2008

Moderátoři: Martin. D, BigBang

Odpovědět
Borko
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 08.10.2015 02:45

Výpadok turba

Příspěvek od Borko »

Zdravím
Po štarte mi po preradení do 4 alebo aj 5 vypadne turbo a auto stratí ťah... Keď je motor zohriaty sa to nedeje.. Všetko ide ok... Zároveň svieti kontrolka motora ale čo tak čítam je to bežné v pole 9n 1,4 tdi..
ešte mám otázku že keď mi vypne to turbo v 90km za hodinu tak nie vždy sa mi chce zastaviť vypnúť motor a znovu naštartovať aby všetko išlo ako má tak proste len stlačím spojku vypnem motor dám kľúč do štartovacej polohy a pustím spojku zo zaradenou rýchlosťou... Môže to zničiť motor alebo ako inak to robiť za jazdy... Ďakujem za odpovede
Polo 9N 1,4 TDi

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpadok turba

Příspěvek od BigBang »

Určitě zajeď na diagnostiku, že ti něco svítí rozhodně neni běžný ;) To že chcípneš motor za jízdy a znova ho nastartuješ mu nic neudělá. Vyšlápnutou spojkou ho oddělíš od převodovky, takže je mu jedno jestli startuješ za jízdy nebo když auto stojí. Tomu motoru to je jedno a v uvozovkách to nepozná. Poznáš to ty, jelikož ti přestane jít posilovač řízení a brzd, takže není vhodné tu proceduru provádět za jízdy v zatáčce a brždění... Ten nouzák nenastane při přeřazení, ale jakmile šlápneš na plyn a požaduješ akceleraci. Turbo začíná tlačit, pokud bychom vynesli do grafu průběh tlaku v závislosti na čase, tak by tam byla vidět špička a nejpravděpodobněji ta špička přesáhne maximální dovolenou mez => padne to do nouze. Bude to klasickej problém - zanesený naklápění lopatek turba jízdou v nízkejch otáčkách, případně ventil N75
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4768
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Výpadok turba

Příspěvek od srotty »

Ale on psal,že startuje motor roztočením přes převodovku. Ne ,že vyšlápne spojku ,startérem nahodí motor a a pak pustí spojku. Prostě klasické roztlačení. Já bych tento způsob nedoporučoval. V takových rychlostech dostanou rozvody pěkně zabrat.

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpadok turba

Příspěvek od BigBang »

Tak to jsem špatně četl. Pokud startuje „přes kvalt“, tak to je rychlá cesta do pekel... Mylně jsem četl, že chcípne a normálně nastartuje startérem. To by žádnej problém nebyl. Nechápu, že někoho napadne startovat motor z roztočenejch kol, kór když to je nafťák :roll:
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Odpovědět

Zpět na „Polo 9N/9N3“