Zdravím
Po štarte mi po preradení do 4 alebo aj 5 vypadne turbo a auto stratí ťah... Keď je motor zohriaty sa to nedeje.. Všetko ide ok... Zároveň svieti kontrolka motora ale čo tak čítam je to bežné v pole 9n 1,4 tdi..
ešte mám otázku že keď mi vypne to turbo v 90km za hodinu tak nie vždy sa mi chce zastaviť vypnúť motor a znovu naštartovať aby všetko išlo ako má tak proste len stlačím spojku vypnem motor dám kľúč do štartovacej polohy a pustím spojku zo zaradenou rýchlosťou... Môže to zničiť motor alebo ako inak to robiť za jazdy... Ďakujem za odpovede
Výpadok turba
Moderátoři: Martin. D, BigBang
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výpadok turba
Určitě zajeď na diagnostiku, že ti něco svítí rozhodně neni běžný To že chcípneš motor za jízdy a znova ho nastartuješ mu nic neudělá. Vyšlápnutou spojkou ho oddělíš od převodovky, takže je mu jedno jestli startuješ za jízdy nebo když auto stojí. Tomu motoru to je jedno a v uvozovkách to nepozná. Poznáš to ty, jelikož ti přestane jít posilovač řízení a brzd, takže není vhodné tu proceduru provádět za jízdy v zatáčce a brždění... Ten nouzák nenastane při přeřazení, ale jakmile šlápneš na plyn a požaduješ akceleraci. Turbo začíná tlačit, pokud bychom vynesli do grafu průběh tlaku v závislosti na čase, tak by tam byla vidět špička a nejpravděpodobněji ta špička přesáhne maximální dovolenou mez => padne to do nouze. Bude to klasickej problém - zanesený naklápění lopatek turba jízdou v nízkejch otáčkách, případně ventil N75
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4768
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Výpadok turba
Ale on psal,že startuje motor roztočením přes převodovku. Ne ,že vyšlápne spojku ,startérem nahodí motor a a pak pustí spojku. Prostě klasické roztlačení. Já bych tento způsob nedoporučoval. V takových rychlostech dostanou rozvody pěkně zabrat.
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výpadok turba
Tak to jsem špatně četl. Pokud startuje „přes kvalt“, tak to je rychlá cesta do pekel... Mylně jsem četl, že chcípne a normálně nastartuje startérem. To by žádnej problém nebyl. Nechápu, že někoho napadne startovat motor z roztočenejch kol, kór když to je nafťák
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club