VW Polo 1,2 51kW BZG - olej Longlife

rv. 2001-2008

Moderátoři: Martin. D, BigBang

Odpovědět
BcMizu
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 29.01.2017 11:07

VW Polo 1,2 51kW BZG - olej Longlife

Příspěvek od BcMizu »

Ahojte,
som novy na fore a potrebujem radu.
Zakupil som od svagrinej toto auto VW Polo 1,2 51kW, r.v. 2008, motor BZG s Longlife olejom. Asi viem co to znamena, leje sa tam 5W-30. Ako som cital fora na nete, dozvedel som sa, ze lepsi by bol 5W-40. Auto ma najazdenych cca 152tis km. Jazdi v meste. Jazdilo mesto/sem tam dialnica z BA do ZA a pod. Na kapote ma nalepku ze najblizsia vymena by mala byt pri 160tis km. A teraz moja otazka:

pri tejto vymene oleja ponechat Longlife 5W-30 alebo prejst na 5W-40?

Vopred dakujem za vas nazor
Michal

Uživatelský avatar
Martin. D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2471
Registrován: 16.06.2008 05:57

Re: VW Polo 1,2 51kW BZG - olej Longlife

Příspěvek od Martin. D »

Určitě přejít na 5W-40 a pevné výměny oleje....

BcMizu
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 29.01.2017 11:07

Re: VW Polo 1,2 51kW BZG - olej Longlife

Příspěvek od BcMizu »

Martin. D píše:Určitě přejít na 5W-40 a pevné výměny oleje....
Dakujem za nazor.
Pevna vymena po 7500-8000tis km?


Este otazka....
Najblizsia vymena je pri 160tis, teraz mame cca 152tis... mam čakať alebo vymenu na 5W-40 urobit aj teraz?

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: VW Polo 1,2 51kW BZG - olej Longlife

Příspěvek od BigBang »

Interval výměny jsi trefil dobře, jen bych doplnil 1 rok ;) Otázka není kolik máš teď na tacho, ale v kolika kilometrech byl olej měněn naposledy? Chápu, že auto je z rodiny, tak nemáš důvod nevěřit provedenýmu servisu, nicméně bych ten olej vyměnil hned. Najdi si běžnou 5w40 ACEA A3 s normou VW502.00 a měň podle intervalu výše. Žere motor nějaký olej? Pokud ne, buď rád, pokud ano, bude mít zaděláno na problém ;) Longlife intervaly a oleje nejsou vhodný pro krátké trasy a časté starty.

Jen tak na rychlo jsem našel
http://www.oleje.cz/p/q8-formula-excel-5w-40-1-l--16827" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oleje.cz/p/eni-i-sint-5w-40-1-l--19141" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oleje.cz/p/mogul-extreme-5w-40-1-l--18617" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oleje.cz/p/total-quartz-9000 ... 1-l--18423" onclick="window.open(this.href);return false;

Oleje jsou v motoru necelý 3l, takmůžeš koupit velkej kanystr a mít na dvě výměny, když pak dokoupíš potřebné množství.
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

BcMizu
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 29.01.2017 11:07

Re: VW Polo 1,2 51kW BZG - olej Longlife

Příspěvek od BcMizu »

BigBang píše:Interval výměny jsi trefil dobře, jen bych doplnil 1 rok ;) Otázka není kolik máš teď na tacho, ale v kolika kilometrech byl olej měněn naposledy? Chápu, že auto je z rodiny, tak nemáš důvod nevěřit provedenýmu servisu, nicméně bych ten olej vyměnil hned. Najdi si běžnou 5w40 ACEA A3 s normou VW502.00 a měň podle intervalu výše. Žere motor nějaký olej? Pokud ne, buď rád, pokud ano, bude mít zaděláno na problém ;) Longlife intervaly a oleje nejsou vhodný pro krátké trasy a časté starty.
Hm, interval som niekde čital. Ale podla rocneho najazdu po mojom malom meste (mozno sem tam okolite mesta) mi to naozaj vychadza do 7300-10000km rocne. Teda raz rocne vymenit olej. Podla zaznamov som zistil ze vzdy dolievali 2,8 litra a konkretne Castrol 5W-30 Edge v cene do 14 EUR za liter. (asi dost nie?). Naposledy to bolo pri 145tis km. Teraz mame cca 152tis km takze asi uz aj na case nabehnut na 5W-40. Pri Longlife je dalsia vymena naplanovana na 160tis km. ale kedze manzelka soferuje kratke trasy (denne do 20km!!!) tak asi bude vhodnejsie opustit LongLife. Ak teda celu problematiku dobre chapem, som v autach laik :-)

Aky je postup pri vymene celeho oleja? Treba auto aj davat na zdvihak? V zaznamoch som si vsimol ze menili aj olejovy filter a uctovali odmastovac. V prirucke pisu pri tomto motore BEZ LONGLIFE Specifikaciu motor. oleja VW 501 01, VW 502 00, VW 504 00. A s LONG LIFE VW 504 00, VW 503 00.

Ako zistim ci motor zerie nadmerne olej? Podla mojich informacii bol naposledy meneny a tym padom aj posledne naliaty olej 29.7.2016 pri hore spominanych 145tis km. Kontrolka oleja nesvieti tak si trufnem povedat ze olej netecie. Keby tiekol, aky problem si myslel?
BigBang píše:Oleje jsou v motoru necelý 3l, takmůžeš koupit velkej kanystr a mít na dvě výměny, když pak dokoupíš potřebné množství.
Dakujem aj za tipy na oleje a toto je dobry napad :-)

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: VW Polo 1,2 51kW BZG - olej Longlife

Příspěvek od BigBang »

Ohledně provozu na LL interval jsi to pochopil správně ;) Jak zjistíš, že motor žere olej? Že při výměně naliješ po horní rysku a po XY kilometrech zkontroluješ hladinu a ono ubyde = budeš muset znova dolít. Pak už následuje jednoduchá matematika mezi dolitým objemem a XY najetými kilometry.

Ohledně výmeny oleje to je trošku složitější. Jako první bys měl olej zahřát, tak si dej před výměnou cca 15km cestu, ať hezky teče.

Co budeš potřebovat:
  • olej (nečekaně :mrgreen: )
    olejový filtr
    o-kroužky na trn (závisí jaké dostaneš k filtru, ale celkem jsou 3)
    měděnou podložku pod vypouštěcí šroub
    gola sadu (pravděpodobně nějakou 5mm imbus, případně 17 nebo 19 klíč/ořech na vypouštěcí šroub; torx T25 nebo křížový šroubovák na případné sundání deklu pod autem)
    hever :mrgreen:
    velké sika kleště nebo něco jiného, čím povolit filtr pokud by nešel po dobrém (existují na to i univerzální přípravky)
    hadr
    nádobu na zachycení starého oleje (ideálně nějakou vaničku odpovídajícího objemu, aspoň 4-5l)
Pravděpodobně nejsi tak placatý, abys pod auto vlezl aniž bys ho musel zvedat, takže zvednout ho budeš muset. Ideální by bylo zajet někam na kanál, ale jde to, byť blbě i bez kanálu či dílenskýho zvedáku. Musíš zvednout předek - obě strany souměrně. Sundáš dekl pod motorem, pokud to bude potřeba, abys měl přístup k vypouštěcímu šroubu na vaně.

je to sice Fabie, nicméně to bude stejné
podv12bzg.jpg
samotná vana a vypouštěcí šroub
vana12bzg.jpg
Než vypoštěcí šroub povolíš, je dobrý povolit starý olejový filtr. Ten najdeš zvrchu v motorovém prostoru. Jestli ho uvidíš rovnou nebo ne záleží na roku výroby auta. Pokud ho nevidíš, máš starší variantu. K filtru se dostaneš po sundání velkého plastového deklu na motoru. Je tam jen naklapnut v gumových západkách - stačí zatáhnout. Jen pozor jsou tam připojeny ještě dvě hadičky, které je nutné odpojit, tak si je ohlídej. Jednak abys je náhodou nepřetrhl a jednak abys vědel kam je potom zapojit. Jsou jen nasunuté. Kde najdeš filtr a jak ho vyměníš najdeš níže.
starydekl.jpg
Pokud máš novější variantu, máš o práci míň. Zde je přístup bez nutné demontáže čehokoliv.
novydekl.jpg
V místě šipky je umístěn olejový filtr. Je vhodné ho vyměnit, protože pokud se ucpe, veškeré nečistoty, které se v oleji objeví volně cirkulují motorem a nikdo nechce jemný prach aby se mu dostal např. do ložisek. Správně by to plastové víčko mělo být utažené tak, že bys ho měl s trochou síly povolit holou rukou. Víčko vyšroubovat, filtr by na něm měl být nastrčen. Jen pozor, vyšroubovávat a následně vytahovat pomalu - filtr je plný oleje, tak ať ho zbytečně nevycamráš po motoru.

Nyní můžeš povolit vypouštěcí šroub a vypustit olej. Nezapomeň si připravit na vypouštění nádobu. Nech to cca 30 minut vykapat, když to necháš déle, nic se nestane. Po vykapání zašroubuj zpět šroub s novou podložkou. V případě, že by se ti nepodařilo novou měděnou podložku sehnat, vezmi tu starou a vyžíhej ji nad plamenem (prostě ji strč nad plamen sporáku aby se rozžhavila). Tímto změkne a po dotažení vypouštěcího šroubu se přizpůsobí a bude těsnit - nouzovka, ale funguje.

Starý filtr stáhneš z trnu na víčku. Někdy tam pekelně drží, tak opatrně ať ten trn nezlomíš. Po sundání starého filtru je vhodné nasadit nové o-kroužky. Velký dostaneš na 99 % k filtru, ty malé si budeš muset na 99 % koupit (stejně jako novou podložku pod vypouštěcí šroub). Nový filtr nasuneš na trn a zaliješ novým olejem.

Pokud už mezi tím olej vykapal, můžeš zašroubovat vypouštěcí šroub, nezapomeň na podložku. Utáhnout bys ho měl 30 Nm, když to vezmeš s citem malou 1/4" golou tak, abys jí nestrhl, bude to ok. Následně můžeš zalitý nový filtr našroubovat zpět. Utáhnout opět jen holou rukou (správně by to mělo být na 25 Nm, čemuž odpovídá cca tolik, co zvládneš rukou a hlavně asi nebudeš mít k dispozici přípravek a momenťák). Nyní můžeš nalít nový olej. Lij pomalu, klidně napřed jen necelé 2l, abys měl kontrolu kolik ho tam opravdu je. Vždy po nalití počkej pár minut ať doteče do vany. V případě starého provedení s velkým krytem na motoru je vhodné ho teď nasadit zpět a připojit hadičky. Dej si pozor, abys ho nasadil přesně, jinak nebude těsnit příruba na škrticí klapce a bude si to přisávat mimo vzduchový filtr (ten je v tom deklu a ty dvě hadičky jsou podtlaky, takže by to dělalo neplechu při volnoběhu). Pokud budeš mít dolito na risku max, nastartuj motor a nech do dvě, tři minuty běžet. Olej se během dostane všude tam kam má. Znovu zkontroluj hladinu (určitě bude níž než před tím) a dolij na max rysku. Není kam spěchat, chvíli oleji trvá než doteče, tak abys nepřelil ;) Starý olej odevzdáš v uzavřené nádobě (třeba v petkách) na místě tomu určeném, u nás v ČR to jsou třeba sběrné dvory.

Nakonec výstižné video od kolegy olejáře


Uf, snad jsem to napsal pochopitelně :)
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

BcMizu
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 29.01.2017 11:07

Re: VW Polo 1,2 51kW BZG - olej Longlife

Příspěvek od BcMizu »

No teda!!
Tak toto bola maximalne vycerpavajuca informacia! Velmi pekne dakujem. Myslel som ze to zvladnem aj sam ale po precitaci som sa rozhodol vyuzit servis. Predsa, maju vsetko co potrebuju a asi im nebudem fušovat do remesla iked to vyzera pomerne jednoducho ale... :-)

Ale s tym zahriatim oleja je to logicky tip.

ESTE AZ VRELA VDAKA!

PS. Asi si budem musiet nachystat viac penazi. Zhodli sme sa so servisom, ze vymenime rozvody (neboli menene, Polo ma 152tis km, takze asi z prevencie) a sucasne zmenim olej na 5w-40. Ceny inych znaciek (Febi, Ruville, cca 76 EUR) su o 30 eur lacnejsie nez original sada tak neviem ci setrit alebo nie. Okrem tohoto vymenime vsetky mozne filtre teda olejovy (to je jasne), palivovy, pelovy, vzduchovy.

PS. Video je velmi pekne spracovane :-)

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: VW Polo 1,2 51kW BZG - olej Longlife

Příspěvek od BigBang »

Zajet do servisu je taky možnost :) Zvláště když plánuješ i ty rozvody. Napínáky už budou ochozený. Rozvodový sady ti neporadím, ale myslím si, že ani s jednou jmenovanou chybu neuděláš. Contitech taky dělá sady na HTP?
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

BcMizu
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 29.01.2017 11:07

Re: VW Polo 1,2 51kW BZG - olej Longlife

Příspěvek od BcMizu »

BigBang píše:Zajet do servisu je taky možnost :) Zvláště když plánuješ i ty rozvody. Napínáky už budou ochozený. Rozvodový sady ti neporadím, ale myslím si, že ani s jednou jmenovanou chybu neuděláš. Contitech taky dělá sady na HTP?
Asi robia, ale neviem ci ja na moju verziu Pola. Ja som cerpal informacie napr. z tejto stranky:

https://www.mototech.sk/Rozvodove-sady- ... 1291_4.htm

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4744
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: VW Polo 1,2 51kW BZG - olej Longlife

Příspěvek od srotty »

Contitech dělá řemenové rozvody.Ty máš ale řetěz.

Odpovědět

Zpět na „Polo 9N/9N3“