Turbodíra 1.4 TDI 51kW

rv. 2001-2008

Moderátoři: Martin. D, BigBang

Odpovědět
citroneek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 20.08.2015 10:08

Turbodíra 1.4 TDI 51kW

Příspěvek od citroneek »

Ahoj. Jednoho dne mi odešla regulace turba. Auto padalo do nouzáku ( blikala kontrolka žhavení, svitila kontrolka motoru ). S autem jsem potřeboval nutně jezdit než půjde na opravu, takže jsem najezdil cca 1000km v nouzáku. No, turbo se nechalo komplet zrepasovat a dala nová regulace turba. Turbo je KKK. Turbo se namontovalo, všechno v pořádku, ale objevila se turbodíra. Turbo seplo až ve 3000 otáčkách. Dvojka byla asi nejkritičtější stupeň, kdy auto vůbec do těch 3tis nejelo .. Ale jak Turbo zabralo, umělo to zarazit do sedačky. Nějak jsem to neřešil, na Turbo byla po repasu záruka a mezitím jsem pořídil druhý auto. No teď v tom začala jezdit přítelkyně, tak to zase začínám řešit, a nikdo si neví rady. Vyzkoušelo se snad všechno.

Auto bylo na diag. nic nehlásí. Sledovaly se reálný hodnoty za jízdy, nic neobvyklýho.
Vyzkoušená nová váha vzduchu.
Vyčištěn EGR,vyčištěno sání.
Nový čidlo odchylky tlaku DPF.
Nový čidlo tlaku sacího potrubí.
Zkouška zaslepení EGR.
Zkouška odpojení DPF od soustavy
2x spuštěná nucená regenerace DPF
Kontrola všech hadic a hadiček podtlaku
Novej ventil N75

(( Jeden mechanik si povšimnul, že táhlo od regulace turba je trochu očouzený sazema, takže je turbo přidušený, protože je DPF plnej a ty saze posílá zpátky.. ale dpf mi vylučuje to odpojení od soustavy a taky to že normalne regeneruje a nesviti kontrolka ))

Nic z toho situaci nezměnilo a furt je tam turbodíra.. Jediný co jsem za tu dobu vypozoroval je, že turbo za studenyho motoru už nesepne VŮBEC. Naopak při regeneraci DPF turbo táhne od 1900otáček, jedinej stav auta kdy turbo funguje jak má.. Vyplývá mi z toho, že je DPF v prdeli, ale kontrolka nesvítí, normálně regeneruje a při odpojení od soustavy beze změny.

Jinak nájezd 270t km, bez zásahu do ŘJ. Polo 9n3, vyroba 2008

Kdyby kdokoliv měl nějakou zkušenost budu hrozně vděčnej. Už jsem za všechny díly a diagnostiky vyhodil tolik penez, že už by mi vyhodneji vyšlo koupit jiný Polo :D

Odpovědět

Zpět na „Polo 9N/9N3“