Příběh o Polo 9n3 a jeho ventilech

rv. 2001-2008

Moderátoři: Martin. D, BigBang

Odpovědět
Uživatelský avatar
sanevil
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 15.01.2008 18:19
Kontaktovat uživatele:

Příběh o Polo 9n3 a jeho ventilech

Příspěvek od sanevil »

Zdravím všechny.
Chtěl bych se s vámi podělit o moje zážitky s VW Polo 9N3 (r.v. 2005). Po 3,5 roce používání (najeto cca 35 000) se mi občas stalo, že se motor při volnoběhu „roztřásl“ a rozsvítila se mi dioda řídící jednotky. Stávalo se to pouze když motor běžel pod 1000 otáček. Zajel jsem na diagnostiku která vyplivla chybu: špatné spalování na 2 válci. Zkoušel jsem prohodit svíčky potom cívky. Myslel jsem si že bude chyba ve vstřikovací trysce ale po změření tlaku vyšlo najevo že na 2 válci je o 3 menší tlak….ajaj. Odvezl auto do servisu kde sundali hlavu a výsledek: podpálený výfukový ventily.
Dost jsem byl překvapený že u takového motoru se po 35 000 kilometrech podpálí ventily. Dle slov člověka který mi spravoval hlavu může. (jeho kamarád, který je „odborník“ na motor. hlavy tvrdí že opravuje tříválce z VW Polo a Fabie pořád – opravoval výf. ventily na tříválci který měl najeto 15 000 km). Teď mám motor opravený, po 1000 km na kontrolu jestli si všechno sedlo tak jak má a po každých 5000 km výměna oleje.

Toť vše. Jestli jste měl někdo podobný problémy, tak budu rád když se zde o ně podělíte.
Děkuji.

Uživatelský avatar
filda2003
Závodník
Závodník
Příspěvky: 540
Registrován: 13.10.2007 18:40
Bydliště: Valašské Meziříčí / Zlín

Re: Příběh o Polo 9n3 a jeho ventilech

Příspěvek od filda2003 »

Ahoj.

Slabší motory bohužel trpí na tento problém pokud je hodně podtáčíš.
Pokud jezdíš v pěti lidech do kopce a auto chudák tlačí třeba na 2000ot/min. tak se není čemu divit.
Je to bohužel slabší motor, která je tzv. vysokootáčkový. Když jedu po rovině taky jedu třeba na pětku s 2000ot/min. Ale do kopce překvaltuju na trojku a jedu třeba na 3500ot/min i víc.

Nemám přesně stejný motor jako ty (mám 4 válec 1000ccm 33kW), ale tyhle informace jsou pro všechny takové motory stejné.
VW Polo 6N 1.0i > VW Bora 1.9TDI > Audi A6 C5 Quattro 2.5TDI S-LINE > Škoda Octavia I 1.9TDI > Škoda Octavia I 1.6i SR > VW Jetta 1.9TDI CL > VW Touran 1T3 2.0TDI LIFE

Uživatelský avatar
sanevil
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 15.01.2008 18:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Příběh o Polo 9n3 a jeho ventilech

Příspěvek od sanevil »

Nemyslím, že bych motor nějak podtáčel. Podle mne je to výrobní chyba těch ventilů.

anacixem
Profík
Profík
Příspěvky: 1194
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV

Re: Příběh o Polo 9n3 a jeho ventilech

Příspěvek od anacixem »

Dá se řící že asi normální věc u těhle motorů-Už jsem viděl na Polu ventil a ten byl rozkvetlej jak kopretina,tlaky nula takže dvouválec.Rozhodilo se to povyměnovalo a je to ok.Zatím to jezdí v poho.
Lupo TDi ++
Sharan TDi

Uživatelský avatar
sanevil
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 15.01.2008 18:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Příběh o Polo 9n3 a jeho ventilech

Příspěvek od sanevil »

Já doufám, že teď to bude běhat tak jak má.

fleny
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 16.04.2009 13:08

Re: Příběh o Polo 9n3 a jeho ventilech

Příspěvek od fleny »

tak sem byl dneska ve volkswagnu se stejnym problemem.na volnobech se obcas mirne trese nic velkyho.zmerili mi tlak na valcich a vysledek 1valec 11.2 baru 2valec 17.8 a 3valec 7.9.vyjeli mi soupis nahradnich dilu ktere by byli potreba a vysplhalo se to na 22000 bez prace:-/:-(.prej to neni beste tak zavazny,ale bude to chtit vymenit.cela hlava,ventyly,vackova hridel atd...:-/ mam najeto 45000 to se mi nezda tolik na to,abych musel menit celou hlavu atd.

Uživatelský avatar
sanevil
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 15.01.2008 18:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Příběh o Polo 9n3 a jeho ventilech

Příspěvek od sanevil »

Já to mám už opravený. Měl jsem podpálený ventily. Bádal jsem po tom, proč se něco podobnýho stane. Ptal jsem se dvou techniků, kteří dělají na VW a problém je katalizátoru. Je nějaká vadná série katalizátorů. Něco se po čase v kat. uvolní a špatně jdou ven výf. plyny. Tím se část plynů vrací spátky do motoru a to podlaluje vetily. Volal jsem do CB auto a tam prý mají akci za 12 000 kde vymění hlavu+ vadný katalizátor. Možná by to za zkoušku stálo (jestli nejste z druhý strany republiky).

fleny
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 16.04.2009 13:08

Re: Příběh o Polo 9n3 a jeho ventilech

Příspěvek od fleny »

no jo co se da delat.v servise mi rekli kdyby auto bylo stary 3roky tak mi pulku zaplati.ale uz ho mam 4rokem.a to si menil celou hlavu +ventyly atd???jsem s Ceskych budejovic.

Uživatelský avatar
sanevil
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 15.01.2008 18:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Příběh o Polo 9n3 a jeho ventilech

Příspěvek od sanevil »

Měnil jsem ventily+vodítka. Pokud to nemáš hotový, tak zkus zavolat do CB auto, kde to to opraví za těch 12 000. Kde jsi s tím byl v servise?

fleny
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 16.04.2009 13:08

Re: Příběh o Polo 9n3 a jeho ventilech

Příspěvek od fleny »

byl sem v Porche Ceske budejovice.napsali mi novou hlavu hridel ventyly a spoustu tesneni a sroubu.tak ze by mi nejspis stacily ty ventyly?:-)

Uživatelský avatar
sanevil
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 15.01.2008 18:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Příběh o Polo 9n3 a jeho ventilech

Příspěvek od sanevil »

Říkám, já vyměnil akorát vetily + vodítka ne ventily. Dělal mi to jeden borec z ČB kterej na to má mašinu. 12 000,- . Do porsche bych nejel ani za zlatý prase. Sice jsem tam koupil auto, ale potom jsem se s nima tak pohádal, že už tam nikdy nevkročím. Nehorázný zloději.

Odpovědět

Zpět na „Polo 9N/9N3“