Klepání v zadní části karoserie

rv. 2008-2018

Moderátoři: Martin. D, BigBang

moony
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 27.05.2011 21:27

Klepání v zadní části karoserie

Příspěvek od moony »

Ahoj,

mám problém a nápady jak ho řešit mi už došly.
Problémem je otravný a obtěžující klepání, které přichází odněkud zleva vzadu (za řidičem). Je to neskutečnej vopruz. Ti kteří sedí vzadu detekují hluk někde v místech mezi C sloupkem a zadními dveřmi (je to 5-ti dveřový). Přesně lokalizovat místo je však prakticky nemožné.
Projevuje se to jako klepání, které je na drobných nerovnostech velmi intenzivní, avšak frekvence klepání neodpovídá frekvenci drncání auta. na klepání nemají vliv větší nerovnosti (při velkém propružení či rozhoupání vozu není nic slyšet), na druhou stranu si to občas klepne i při jízdě po dokonalé rovince.
Co jsem už zkontroloval a vím 100%, že nemá vliv:
- zadní tlumič, uložení zadního tlumiče, manžeta a prachovka tlumiče (zkontrolováno jízdou se zcela demontovaným tlumičem)
-vnitřní obložení C sloupku (bylo zcela demontováno)
-obložení LZ dveří (demontováno)
- bowdeny, kabeláž a další nesmysly uvnitř dveří
- pístnice zvedání pátých dveří (demontováno)
-zámek a uložení zadního sedadla (demontováno)
-výfuk a jeho uložení, včetně různého stínění a plastů na spodku auta
-plasty a obložení kufru.
-plastový podběh LZ kola (demontováno)

Dále se domnívám, že nemá vliv ani zámek dveří, jelikož se nic nezmění ani při pootevření dveří za jízdy - klepání se drží uvnitř karoserie. Silentblok zavěšení nápravy se mi jeví OK, ale tam jsme poměrně omezen jak ho vyzkoušet - páčením jsem nic divnýho nenašel.

Jo a někdy mám skoro pocit, že se to projevuje víc při rozjezdu, než při propružení auta.

Pokud by měl někdo radu, budu za ni vděčný.

moony
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 27.05.2011 21:27

Re: Klepání v zadní části karoserie

Příspěvek od moony »

Nu tolik rad jsem ani nečekal 8O . Každopádně nyní mám odstrojenou celou zadní část auta, všechen tapec, sedačky a příslušenství venku, silentblok ZN vyměněný a klepe to dál a jeví se to jakoby to šlo z dutiny karoserie - nosníku. Tam už těžko něco najdu...

Jinak přátelé, když tak vidím, jakým způsobem je auto sestavené, lituju, že jsem nezůstal u 6N1. 6R je prachobyčejná plechovka, za kterou by mi byla hanba si říct tolik peněz, být výrobcem... Styl "co není vidět ojebeme" už bohužel není jen doménou výrobců béčkového zboží.

Nevíte někdo o něčem ve stylu montážní pěny, co by se dalo do dutiny napumpovat, ale aby to nebylo hydrofilní jako je montážka?
Mě nic jiného nenapadá.

chatumbabub
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 19.08.2013 17:01

Re: Klepání v zadní části karoserie

Příspěvek od chatumbabub »

poradit ti neumim, ale mas fotky toho jak to po odstrojeni vypada? Docela by me to zajimalo :-)
Polo 6R, 1.2 TSI 77kw
Golf VII 1.4 TSI 110kW Highline
Golf VII GTI Performance 2.0 TSI 180kW DSG

moony
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 27.05.2011 21:27

Re: Klepání v zadní části karoserie

Příspěvek od moony »

ahoj, tak fotky bohužel nemám. Sice nevím, co konkrétně by tě mohlo zajímat, nicméně je to smutný pohled - představa, že by do tohodle kočárku někdo navalil zezadu je docela děsivá. Deformační zony 0, jedinou tuhou částí jsou šavle, které nesou výztuhu nárazníku a podpírají pružiny - ty jsou ale poměrně nízko např. pro případ, že tě smete dodávka, SUV či cokoliv vyššího. Jinak pár sbodovanejch plechů, které i promáčkneš prstem. Nejvýraznějším bezpečnostním prvkem je dobře nafouklá rezerva.Střední část skeletu se jeví masivní (prahy, B sloupek atd, ale co je to platné těm na zadním sedadle, když při nárazu ze zadu to tam musí projet bez jakéhokoliv odporu.
To auto je naleštěná bída - z venku je to velice hezké a vypadá to masivně, ale zadní část vcelku odpovídá Škodě Favorit.
Na německým foru jsem viděl 2 roky staré auta se shnilýma dveřma (údajně ani v DE neuznáno jako reklamace!!!), mě tam evidentně mlátí nějakej utrženej plech v zadním prahu, za mne zklamání na celé čáře - never more...

Uživatelský avatar
FreeMaroStyle
Řidič
Řidič
Příspěvky: 160
Registrován: 16.04.2008 17:19
Bydliště: Prostřední Bečva
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání v zadní části karoserie

Příspěvek od FreeMaroStyle »

Zkoušel jsi kontrolovat i výfuk?? Silentbloky praské, jestli nedrnčí o nápravu či něco jiného??
exVw Corrado 1.8i G60 118kW & exVw Golf IV 1.9TDi 85kW AJM
Vw Polo 6R 1.2 HTP & BMW 1er M-Packet

moony
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 27.05.2011 21:27

Re: Klepání v zadní části karoserie

Příspěvek od moony »

ano, zkoušel jsem už snad úplně všechno. Ono je vůbec problém lokalizovat odkud to přesně jde, ale 50% lidí, který jsem donutil to hledat se shodují , že to jde jakoby od toho okýnka v C sloupku, 50% zhruba z místa, kde navazuje zadní blatník na práh a mě z místa řidiče, jakoby to šlo z B slouku nebo zadních dveří.Prostě se totou alobalovou kastlí nese...

A rozhodně na to má vliv teplota - čím je tepleji, tím víc to klepe.

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání v zadní části karoserie

Příspěvek od BigBang »

Jen když se vrátím tvému postesknutí nad bezpečností při nárazu zezadu - je to uplně jedno, všechny nový auta jsou v tomhle ohledu obraný o co nejvíc materiálu, aby se ušetřilo. Nezmění se to do tý doby dokud se to na náraz zezadu nebude testovat. Je to stejný jako (v Americe pod hlavičkou IIHS již prováděný) náraz s pouze 20% přesahem - většina aut u tohodle testu propadá i když pravděpodobnost, že se takhle s někym střetneš, je opravdu velká... Dneska se prostě auta dělaj tak, aby splnila testy NCAP, v normovanym testu spotřeby jim palivo pomalu v nádrži přibejvalo, protože to je důležitý pro prodeje - co nejvíc hvězdiček (trochu mi to připomíná „čím víc proužek, tím víc Adidas“) a co nejmenší spotřebu. Nechci být za škarohlída, ano jsem rád za to, že se bezpečnost aut posunula tam, kam se posunula, ale kdyby se chtělo, tak by mohla být mnohem dál...
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

moony
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 27.05.2011 21:27

Re: Klepání v zadní části karoserie

Příspěvek od moony »

Ano, je to tak, zadní část vw polo se v podstatě neliší od zadní části škody favorit. Pár plíšků sbodovanejch do sebe.

Uživatelský avatar
C3
Závodník
Závodník
Příspěvky: 561
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání v zadní části karoserie

Příspěvek od C3 »

a nemuzou ti hopsat samostatny dvere? nejaka vule nebo neco v uchyceni?
Horky vzduch a velky tlak..k tomu kapka paliva..Síla velká tlaci pisty..kola hvízdaj..turbo krici..splodin dym+sila velka,nemas nic kdyz nemas diesla!

moony
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 27.05.2011 21:27

Re: Klepání v zadní části karoserie

Příspěvek od moony »

nevím, zkoušel jsem poladit i zámek, zkoušel jsem jet i s pootevřenýma dveřma - pořád jako by to šlo někde z kastle. Místo, na kterým se shodlo nejvíc testujících je dutina prahu v místě, kde přechází práh do podběhu a šavle LZP. Toto místo jsem vypěnoval - samozřejmě ne stavební pěnou ale tímto: http://www.x-zbozi.cz/terofoam-sd-1616.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Efekt je tak 50%, klepe to míň, ale pořád to je slyšet víc než je příjemné. Ta pěna je tak šíleně drahá, že kdybych to měl mít vypěnované s jistotou, že je dutina komplet, stálo by mě to půlku průměrný mzdy.
Navíc mě mate, že po ránu, když je chladno to ani neťukne, přes dopoledne na to praskne slunko a z práce už jedu tuc tuc tuc.. Ale už si zvykám...

Postmen
Řidič
Řidič
Příspěvky: 146
Registrován: 14.09.2010 14:32

Re: Klepání v zadní části karoserie

Příspěvek od Postmen »

Jako nechci být za chytrého ale pokud se nepletu je to funglofka ne? Tudiž bych to řešil s VW.

Uživatelský avatar
C3
Závodník
Závodník
Příspěvky: 561
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání v zadní části karoserie

Příspěvek od C3 »

jeste me napada... rapidy nez sly na trh, byla vytvorena rada pro "vnitrni potrebu"... a obcas nam tam neco bouchlo... nevedeli jsme,co to je a tak...az s technikama jsme to zkoumali do extremu a zjistili, ze 5. dvere (liftback) maji na kazde strane jinak nastaveny doraz a pri hupu se jedna strana dotykala opozdene... a ne vzdycky... ty dorazy jsou viditelne od oka,ze je kazdy jinak ;) resp. stacilo zprutka zatlacit na jedne nebo druhe strane a zavada odhalena ;)
Horky vzduch a velky tlak..k tomu kapka paliva..Síla velká tlaci pisty..kola hvízdaj..turbo krici..splodin dym+sila velka,nemas nic kdyz nemas diesla!

moony
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 27.05.2011 21:27

Re: Klepání v zadní části karoserie

Příspěvek od moony »

auto není již pod zárukou - má 3 a půl roku.
Co se dorazů týká, seřízeny jak dorazy 5-tých dveří, tak dorazy sedaček... Jsou nastaveny tak, aby tam bylo pnutí, u 5 tých dveří symetrické v desetině....

moony
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 27.05.2011 21:27

Re: Klepání v zadní části karoserie

Příspěvek od moony »

jo a ještě dodatek - tyhle věci nikdo z VW řešit nebude. Mechanik zpravidla prohlásí, že nic neslyší a hotovo. Na mém autě byly z výroby vadné horní uložení zadních tlumičů - klepalo to dokonce podobně. Závadu jsem reklamoval (auto mělo rok) a nakonec jsem si to musel diagnostikovat sám, přijet, vysvětlit co a jak a pak proběhla náprava. A to jsem měl štěstí, že proti mě seděl člověk, kterej byl ochoten přistoupit na to, že mám pravdu...

Uživatelský avatar
Petras4891
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 06.12.2010 21:12

Re: Klepání v zadní části karoserie

Příspěvek od Petras4891 »

stačí oddělat zadní nárazník který drží zespodu 4 šroubku a z boku v podběhu 2
Přílohy
06112012030.jpg

Odpovědět

Zpět na „Polo 6R / 6C“