Problém s ohřevem motoru 2.0 TDI 103 kw
- cze143
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 09.03.2010 15:43
- Bydliště: Praha
Problém s ohřevem motoru 2.0 TDI 103 kw
Ahoj. Tourana jsem koupil nového před čtyřmi lety, takže vím jak se choval v minulosti. Tuto zimu mi nastal problém s ohřevem motoru. Zaregistroval jsem to samozřejmě po Novém roce jak uhodily mrazy. Auto se začne zahřívat celkem rychle (cca po 5 km se mi pohne ručička teploměru a topení začíná topit). Pokud jedu a auto je v tahu, tak teplota pomalu ale jistě stoupá. Pokud ale zastavím na semaforu, nebo jedu z kopce, tak teplota na budíku klesá. Když jedu delší trasu a podaří se mi auto zahřát na provozní teplotu (90°C) a potom zastavím a nechám běžet motor, tak po cca 5 minutách začne opět klesat teplota. Mám nastavenou klimatizaci neustále na AUTO a 24°. Když jí vypnu, tak teplota jde na horu. A teď to nejdůležitější. Čekal jsem, že až bude trochu tepleji, tak auto bude držet 90° jako tomu bylo předchozí roky. Ale omyl. Minulý týden mi to dělalo přesně to samé i když bylo 10°. A teď babo raď.
Samo, že to řeším se servisem. Už jsem tam byl 2x. Takže proběhla výměna termostatu, nějakých 2 teplotních čidel, všechna možná diagnostika a přeprogramování všeho možného. Suma sumárum 13 tis. v pr... No a teď jsem byl informován, že je to normální, že to dělají všechna auta s tímto motorem. Hovadina, když 3,5 roku mi to na tom samém autě běhalo tak jak mělo. Tzn. vylezlo to na 90° a tam to drželo ať se dělo co se dělo.
Pokud máte nějaké nápady nebo podobné zkušenosti, tak vám budu vděčný když si to nenecháte pro sebe.
Díky a mějte se.
Samo, že to řeším se servisem. Už jsem tam byl 2x. Takže proběhla výměna termostatu, nějakých 2 teplotních čidel, všechna možná diagnostika a přeprogramování všeho možného. Suma sumárum 13 tis. v pr... No a teď jsem byl informován, že je to normální, že to dělají všechna auta s tímto motorem. Hovadina, když 3,5 roku mi to na tom samém autě běhalo tak jak mělo. Tzn. vylezlo to na 90° a tam to drželo ať se dělo co se dělo.
Pokud máte nějaké nápady nebo podobné zkušenosti, tak vám budu vděčný když si to nenecháte pro sebe.
Díky a mějte se.
- alesino
- Moderátor
- Příspěvky: 2998
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: HavířOff
Re: Problém s ohřevem motoru 2.0 TDI 103 kw
ahoj ...
kolik máš najeto ... neztrácí se ti chladící kapalina ... máš tam příhřev motoru Webasto ...
kolik máš najeto ... neztrácí se ti chladící kapalina ... máš tam příhřev motoru Webasto ...
- cze143
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 09.03.2010 15:43
- Bydliště: Praha
Re: Problém s ohřevem motoru 2.0 TDI 103 kw
Najeto je 103000, chladící kapalina se neztrácí a bufík tam je taky.
- ronej
- Řidič
- Příspěvky: 153
- Registrován: 12.11.2008 20:52
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: Problém s ohřevem motoru 2.0 TDI 103 kw
no tak webasto je v háji, zajdi někde kde ho dělají, vyčistit sito, svíčka, čerpadlo, ve vagu by to mnělo vypsat nějaké chyby. Koukni, jestli ti jde dým z výfuku webasta, ale zas těch +10 st. to je divný
- cze143
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 09.03.2010 15:43
- Bydliště: Praha
Re: Problém s ohřevem motoru 2.0 TDI 103 kw
Právě že je divný, že se to úplně stejně chová i při docela vysokých teplotách. A na diagnostice ve značkovém servisu je vše bez závad.
A vám to teplotu drží, nebo taky v závislosti na zatížení motoru teplota kolísá?
A vám to teplotu drží, nebo taky v závislosti na zatížení motoru teplota kolísá?
- alesino
- Moderátor
- Příspěvky: 2998
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: HavířOff
Re: Problém s ohřevem motoru 2.0 TDI 103 kw
právě aby nedocházelo k ochlazování kapaliny tam je Webasto a zároveň " dohřívalo " a nekolísala teplota / stání na křižovatce , jízda z kopce ap. / ...
podle všeho bych viděl problém tam ... jak už psal Ronej podívat se jestli bufík spouští / dýmí / eventuelně pak po vypnutí motoru by měl se měl slyšitelně dochlazovat ... samozřejmě při všech těch podstatných spouštěcích provozních parametrech / teplota pod +5 st. , nesvítí rezerva paliva , máš na climatronicu zmáčklé AUTO a musíš mít nastartováno /
mělmosobně teplota nekolísá drží v létě jak má a v zimě dohřívá Webasto ...
možná je to ještě pak ta varianta co je slabostí všech 100/103 kW motorů - únik chladicí kapaliny , těsnění pod hlavou , prasklá hlava ... podotýkám MOŽNÁ nechci strašit ... spíše to píšu v návaznosti na to , že VAG nevypisuje žádnou chybu , což by u poruchy nebo špatné funkce přihřívače asi měl ...
podle všeho bych viděl problém tam ... jak už psal Ronej podívat se jestli bufík spouští / dýmí / eventuelně pak po vypnutí motoru by měl se měl slyšitelně dochlazovat ... samozřejmě při všech těch podstatných spouštěcích provozních parametrech / teplota pod +5 st. , nesvítí rezerva paliva , máš na climatronicu zmáčklé AUTO a musíš mít nastartováno /
mělmosobně teplota nekolísá drží v létě jak má a v zimě dohřívá Webasto ...
možná je to ještě pak ta varianta co je slabostí všech 100/103 kW motorů - únik chladicí kapaliny , těsnění pod hlavou , prasklá hlava ... podotýkám MOŽNÁ nechci strašit ... spíše to píšu v návaznosti na to , že VAG nevypisuje žádnou chybu , což by u poruchy nebo špatné funkce přihřívače asi měl ...
-
- Jezdec
- Příspěvky: 419
- Registrován: 08.01.2009 18:53
Re: Problém s ohřevem motoru 2.0 TDI 103 kw
Mne tam teplotu drzi ,ak sa raz zohreje na 90° tak mi uz potom teplota nekolisa,ale to som ti velmi nepomohol.cze143 píše:
A vám to teplotu drží, nebo taky v závislosti na zatížení motoru teplota kolísá?
- pan tovarnik
- Jezdec
- Příspěvky: 243
- Registrován: 17.11.2009 20:59
- Bydliště: Kerkonoše
Re: Problém s ohřevem motoru 2.0 TDI 103 kw
heled ale pokud by byla popraskaná hlava tak by se motor spíš přehřejval a to spíš při jízdě do kopce, ale jemu toplota klesá to je divný, kdyby nepsal že už se měnil termostat tak bych řekl že to bude on.alesino píše:právě aby nedocházelo k ochlazování kapaliny tam je Webasto a zároveň " dohřívalo " a nekolísala teplota / stání na křižovatce , jízda z kopce ap. / ...
podle všeho bych viděl problém tam ... jak už psal Ronej podívat se jestli bufík spouští / dýmí / eventuelně pak po vypnutí motoru by měl se měl slyšitelně dochlazovat ... samozřejmě při všech těch podstatných spouštěcích provozních parametrech / teplota pod +5 st. , nesvítí rezerva paliva , máš na climatronicu zmáčklé AUTO a musíš mít nastartováno /
mělmosobně teplota nekolísá drží v létě jak má a v zimě dohřívá Webasto ...
možná je to ještě pak ta varianta co je slabostí všech 100/103 kW motorů - únik chladicí kapaliny , těsnění pod hlavou , prasklá hlava ... podotýkám MOŽNÁ nechci strašit ... spíše to píšu v návaznosti na to , že VAG nevypisuje žádnou chybu , což by u poruchy nebo špatné funkce přihřívače asi měl ...
Rada pro borce se závadou někdy lepší zajet do obyč servisu kde dělají lidi kteří tu práci mají rádi a rozumí tomu něž velikej autorizák kde dělají samí ing. co je nikde nechtěj protože jich je jako sraček a o kvalitního řemesníka nebo opraváře je nouze.
Občas zazlobí ... ale jinak super autíčko jak říká můj mladší synek, Tujánek.
- alesino
- Moderátor
- Příspěvky: 2998
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: HavířOff
Re: Problém s ohřevem motoru 2.0 TDI 103 kw
jen čistá úvaha ... nespíná ti náhodou samovolně ventilátor chladiče ...
auto ti normálně topí do kabiny nebo tam máš kosu ...
jak píšu jsou to jen tipy a úvahy ...
zkoušel jsi porovnávat teplotu co ti ukazuje teploměr na budíkách s tím co ti ukazuje VAG jestli náhodou není problém v budíkách ...
jinak musím souhlasit s názorem , že je mnohdy lepší zajet i jinam než do " značkového " VW
auto ti normálně topí do kabiny nebo tam máš kosu ...
jak píšu jsou to jen tipy a úvahy ...
zkoušel jsi porovnávat teplotu co ti ukazuje teploměr na budíkách s tím co ti ukazuje VAG jestli náhodou není problém v budíkách ...
jinak musím souhlasit s názorem , že je mnohdy lepší zajet i jinam než do " značkového " VW
- cze143
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 09.03.2010 15:43
- Bydliště: Praha
Re: Problém s ohřevem motoru 2.0 TDI 103 kw
Včera jsem to vyzvedl ze servisu (už po třetí ) a zjistili sporadickou poruchu bufíku (říkal něco v tom smyslu "že to nedává plamen"). Hlava válců a těsnění pod hlavou je v pohodě (podle tvrzení servisu).
Trošku mě zaráží, že když jsem tam byl poprvé, tak tvrdili, že termostat nejde zkontrolovat pouhou diagnostikou. Tak ho vyměnili, že prý byl špatný. Když jsem byl reklamovat opravu a říkám, že tím termostatem se to nevyřešilo, tudíž bylo zbytečné ho měnit, tak mi tvrdili, že mají výpis z diagnostiky, kde mi můžou doložit, že byl opravdu vadný.Taky ze začátku tvrdili, když jsem jim popisoval co se s tím autem děje, že to není normální. A teď do mě hustí, že je to úplně normální
Včera jsem jel ze servisu, během 6 km se to zahřálo na 90°, pak jsem to nechal 5 minut stát na volnoběh a teplota klesla na 70°. Venkovní teplota plus 1°C. Z bufíku jsem nezaznamenal žádný kouř, ale trošku to smrdělo spálenou naftou. Ještě budu pořádně sledovat co dělá bufík, ale tipoval bych to na něj.
Když to nevyřeší v autorizovaném servisu, tak si nechám vrátit peníze (což bude asi tvrdý boj) a zkusím nějaký menší servis.
Trošku mě zaráží, že když jsem tam byl poprvé, tak tvrdili, že termostat nejde zkontrolovat pouhou diagnostikou. Tak ho vyměnili, že prý byl špatný. Když jsem byl reklamovat opravu a říkám, že tím termostatem se to nevyřešilo, tudíž bylo zbytečné ho měnit, tak mi tvrdili, že mají výpis z diagnostiky, kde mi můžou doložit, že byl opravdu vadný.Taky ze začátku tvrdili, když jsem jim popisoval co se s tím autem děje, že to není normální. A teď do mě hustí, že je to úplně normální
Včera jsem jel ze servisu, během 6 km se to zahřálo na 90°, pak jsem to nechal 5 minut stát na volnoběh a teplota klesla na 70°. Venkovní teplota plus 1°C. Z bufíku jsem nezaznamenal žádný kouř, ale trošku to smrdělo spálenou naftou. Ještě budu pořádně sledovat co dělá bufík, ale tipoval bych to na něj.
Když to nevyřeší v autorizovaném servisu, tak si nechám vrátit peníze (což bude asi tvrdý boj) a zkusím nějaký menší servis.
- pan tovarnik
- Jezdec
- Příspěvky: 243
- Registrován: 17.11.2009 20:59
- Bydliště: Kerkonoše
Re: Problém s ohřevem motoru 2.0 TDI 103 kw
v tom servisu budou asi pěkný vemena.cze143 píše:Včera jsem to vyzvedl ze servisu (už po třetí ) a zjistili sporadickou poruchu bufíku (říkal něco v tom smyslu "že to nedává plamen"). Hlava válců a těsnění pod hlavou je v pohodě (podle tvrzení servisu).
Trošku mě zaráží, že když jsem tam byl poprvé, tak tvrdili, že termostat nejde zkontrolovat pouhou diagnostikou. Tak ho vyměnili, že prý byl špatný. Když jsem byl reklamovat opravu a říkám, že tím termostatem se to nevyřešilo, tudíž bylo zbytečné ho měnit, tak mi tvrdili, že mají výpis z diagnostiky, kde mi můžou doložit, že byl opravdu vadný.Taky ze začátku tvrdili, když jsem jim popisoval co se s tím autem děje, že to není normální. A teď do mě hustí, že je to úplně normální
Včera jsem jel ze servisu, během 6 km se to zahřálo na 90°, pak jsem to nechal 5 minut stát na volnoběh a teplota klesla na 70°. Venkovní teplota plus 1°C. Z bufíku jsem nezaznamenal žádný kouř, ale trošku to smrdělo spálenou naftou. Ještě budu pořádně sledovat co dělá bufík, ale tipoval bych to na něj.
Když to nevyřeší v autorizovaném servisu, tak si nechám vrátit peníze (což bude asi tvrdý boj) a zkusím nějaký menší servis.
Občas zazlobí ... ale jinak super autíčko jak říká můj mladší synek, Tujánek.
- janhelebrant
- Řidič
- Příspěvky: 93
- Registrován: 19.10.2008 11:41
- Bydliště: Mělník
Re: Problém s ohřevem motoru 2.0 TDI 103 kw
Chlapi,mám v háji nezávislé topení Webasto.Když vyměním kus za kus bude to fungovat nebo se to musí naprogramovat?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 07.02.2009 17:50
Re: Problém s ohřevem motoru 2.0 TDI 103 kw
Nefunguje webasto.
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
Re: Problém s ohřevem motoru 2.0 TDI 103 kw
cze143
bufik se vypina zhruba po dosazeni 70st, takze to chovani muze byt v poradku. A take funguje jen pokud je 5st a min.
bufik se vypina zhruba po dosazeni 70st, takze to chovani muze byt v poradku. A take funguje jen pokud je 5st a min.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 05.02.2023 19:33
Re: Problém s ohřevem motoru 2.0 TDI 103 kw
Ahoj, chci se zeptat jestli už jsi přišel na to čím to bylo? Sice se mi to děje u Passata B6 1.6 Tdi blumotion, ale řeším teď ten samý problém. Děkuji za odpověď.