Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ
- scheni
- Jezdec
- Příspěvky: 237
- Registrován: 10.03.2008 19:26
- Bydliště: Frýdek Místek
Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ
Ahoj všem,
mam trochu prekérku. Mám Tourana r.v.2006, motor BMM, 2.0 TDi 8 ventilů najeto 180 tisic.
Auto se chová tak, že za jízdy se ztrácí voda. Ztrácí se proto, že jde do vody tlak, ten vytlačí vodu z okruhu, a auto se přehřívá.
Zajímavé je, že nekoluje voda v okruhu, Hadice u termostatu je studená. Hadice co vede nahoře z chladiče je vařící, a přetlaková hadička je taky vařící. Tou se tlačí voda do nádobky (vřelá). Jakoby motor neměl okruh.
Termostat jsme měnili, je tam nový, problém přetrvává.
S diagnostikou těsnění pod hlavou motor v dílně rozebrali, a ejhle motor je unitř jako nový, těsnění pod hlavou je OK, hlava není prasklá, není vyžraná nic....
Je zde názor, že je prohlý blok motoru mezi 2 a 3tím válcem. Jak by se to ale mohlo stát ?
Nestlihli to už dnes změřit, budou pokračovat zítra (v pondělí) ale co když to tím nebude ? Napadá někoho ještě něco čím by to mohlo být ?
Vrtulka na vodní pumpě je OK, neprotáčí se.
S autem se nakonec dalo jezdit jen tak, že rychlost do max 100 km/h, topení na plné pecky a otevřené okna.
den poté 1: dnes jsem zkoušel převařit původní termostat, a je OK, normálně se otevřel....
jinak rozvody jsou ještě původní, ale vodní pumpa je v pořádku, to to taky nebude.
den poté 2:mám tu návrhy:
- vadný chladič výfukových spalin ( jak se to jmenuje oficiálně ? )
- někomu se stalo že byla prasklá vložka válce....
den poté 3:zasílám foto rozebraného motoru. Hlava jede na broušení + zkouška tlaku
- nechápu usazeniny mezi blokem a hlavou ? Některé kanálky nebyly ani průchozí.
- těsnění pod hlavou s největší pravděpodobností není original, ale proč u motoru co má najeto 180 tisic ? Tyto motory navrčí klidně 300 tisic.
- otvory v těsnení jsou menší, než v bloku a hlavě, tím to změnšuje průchod vody. Je to těsnění správné ? Nedal tam někdo něco jiného ?
- blok motoru půjde na přeměření, zdali je rovný.
díky za Vaše názory
Scheni
mam trochu prekérku. Mám Tourana r.v.2006, motor BMM, 2.0 TDi 8 ventilů najeto 180 tisic.
Auto se chová tak, že za jízdy se ztrácí voda. Ztrácí se proto, že jde do vody tlak, ten vytlačí vodu z okruhu, a auto se přehřívá.
Zajímavé je, že nekoluje voda v okruhu, Hadice u termostatu je studená. Hadice co vede nahoře z chladiče je vařící, a přetlaková hadička je taky vařící. Tou se tlačí voda do nádobky (vřelá). Jakoby motor neměl okruh.
Termostat jsme měnili, je tam nový, problém přetrvává.
S diagnostikou těsnění pod hlavou motor v dílně rozebrali, a ejhle motor je unitř jako nový, těsnění pod hlavou je OK, hlava není prasklá, není vyžraná nic....
Je zde názor, že je prohlý blok motoru mezi 2 a 3tím válcem. Jak by se to ale mohlo stát ?
Nestlihli to už dnes změřit, budou pokračovat zítra (v pondělí) ale co když to tím nebude ? Napadá někoho ještě něco čím by to mohlo být ?
Vrtulka na vodní pumpě je OK, neprotáčí se.
S autem se nakonec dalo jezdit jen tak, že rychlost do max 100 km/h, topení na plné pecky a otevřené okna.
den poté 1: dnes jsem zkoušel převařit původní termostat, a je OK, normálně se otevřel....
jinak rozvody jsou ještě původní, ale vodní pumpa je v pořádku, to to taky nebude.
den poté 2:mám tu návrhy:
- vadný chladič výfukových spalin ( jak se to jmenuje oficiálně ? )
- někomu se stalo že byla prasklá vložka válce....
den poté 3:zasílám foto rozebraného motoru. Hlava jede na broušení + zkouška tlaku
- nechápu usazeniny mezi blokem a hlavou ? Některé kanálky nebyly ani průchozí.
- těsnění pod hlavou s největší pravděpodobností není original, ale proč u motoru co má najeto 180 tisic ? Tyto motory navrčí klidně 300 tisic.
- otvory v těsnení jsou menší, než v bloku a hlavě, tím to změnšuje průchod vody. Je to těsnění správné ? Nedal tam někdo něco jiného ?
- blok motoru půjde na přeměření, zdali je rovný.
díky za Vaše názory
Scheni
současnost:
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kwapo
- VWagenista
- Příspěvky: 1368
- Registrován: 26.07.2008 22:19
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ
Trochu mimo téma, ale píšeš rozvody původní a má to najeto 180 tis. a navíc se v tom motoru evidentně někdo
hrabal a asi to nebyl zrovna odborník, podle toho těsnění.
To si s těma rozvodama koleduješ o další a větší problém
hrabal a asi to nebyl zrovna odborník, podle toho těsnění.
To si s těma rozvodama koleduješ o další a větší problém
- jasan
- Jezdec
- Příspěvky: 355
- Registrován: 26.08.2013 17:18
- Bydliště: LnS
Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ
bud kriva hlava nebo blok...jedno z toho...nebo oboje...nekdo to mohl uvarit a nebo to ma najeto dost....rozvody puvodni?? tak to rychle udelej kdyz to je stejne rozhozeny!!!
http://www.rovnanibloku.wbs.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rovnanibloku.wbs.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
- CentriFUGA
- VWexpert
- Příspěvky: 2574
- Registrován: 23.03.2013 23:28
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ
Pokud mají rozvody origo 180tisíc, tak buď rád. že si jezdil tak dlouho
Samozřejmě vyměnit i s pumpou, to že je pumpa dobrá je skvělá diagnostika!
Tipoval bych to na tu hlavu, případně i blok, ale každopádně už něco byl špatně, protože se v tom někdo rejpal a dal tam těsnění co tam nepatří, takže tak ... Seš si vůbec jistej těma kilometrama ?
Tvůj výrok, že vydrží 300 je sice správný, ale musí se o něj člověk taky trochu starat ...
Samozřejmě vyměnit i s pumpou, to že je pumpa dobrá je skvělá diagnostika!
Tipoval bych to na tu hlavu, případně i blok, ale každopádně už něco byl špatně, protože se v tom někdo rejpal a dal tam těsnění co tam nepatří, takže tak ... Seš si vůbec jistej těma kilometrama ?
Tvůj výrok, že vydrží 300 je sice správný, ale musí se o něj člověk taky trochu starat ...
- Kwapo
- VWagenista
- Příspěvky: 1368
- Registrován: 26.07.2008 22:19
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ
Ještě bych se zeptal, jak dlouho ho máš a kolik jsi s ním zatím najel?
Přijde mi to, jako by o závadě původní majitel věděl, nechal to jen co
nejlevněji "opravit" a rychle prodal.
Přijde mi to, jako by o závadě původní majitel věděl, nechal to jen co
nejlevněji "opravit" a rychle prodal.
- scheni
- Jezdec
- Příspěvky: 237
- Registrován: 10.03.2008 19:26
- Bydliště: Frýdek Místek
Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ
Bohužel máš naprostou pravdu. Vozidlo jsem koupil před týdnem, jedná se o dovoz z německa.Kwapo píše:Ještě bych se zeptal, jak dlouho ho máš a kolik jsi s ním zatím najel?
Přijde mi to, jako by o závadě původní majitel věděl, nechal to jen co
nejlevněji "opravit" a rychle prodal.
Všechno bylo OK, auto vypadá dobře, testovací jízda taky v pohodě, ale po delší jízdě při větší zátěži problémy. Cesta přes okrsky OK. Proto se mi vada před koupí neprojevila, a to jsem s autem ujel určitě 10km. Voda čistá, nikde žádná emulze, žádná vyvřelina. Vše jak nové.
Když jsme auto koupil, ujel jsem cca 20km, zahlásilo mi to málo vody, a tak jsem dolil. Poté jsem ujel asi dalších 20 a zase málo vody....a to už jsem cítil že je něco v nepořádku.
Mno, a vypadlo z toho nakonec toto.
Prodejce (bazar, ale zatím nebudu jmenovat) se k tomu zatím postavil dobře, tak uvidíme, zdali v tom bude pokračovat a nebo mě pošle někam.... (v takovém případě jsem připraven se náhrady škody domáhat) podle občanského zákoníku na to totiž mám právo (řešil jsem to s firemním právníkem)
Pokud vše dobře dopadne, a s prodejcem se dohodnu na kompenzaci, tak budu dělat kladnou reklamu a prodejce doporučím ( předem říkam, nejedná se o nějakou velkou síť bazarů )
Ono, kdybych auto koupil, a jezdil s ním jen krátké trasy, tak by se mi to neprojevilo, ale při delší jízdě problém.
Napadá mě myšlenka, zdali vůbec prodejce o této závadě věděl, protože mu muselo být na 99% jasné, že se mu to vrátí zpět.
současnost:
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;
- klasek
- VWexpert
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kaňk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ
No vypadá to zajímavě Každopádně podle fotek to na 180000km nevypadá. A pochybuju, že rozvody jsou původní. Interval výměny u tohoto roku byl tuším 120-150tis km podle použitého řemen nebo 6let.
Co se týče vodního čerpadla, vrtulka se může zdát ok, ale po zahřátí se roztáhne a potom se protáčí.
Podle čeho jste všichni usoudili, že to těsnění není správně?? Ty dírky nikdy nejsou u všech otvorů stejně velké jako jsou otvory v hlavě a bloku.
Co se týče vodního čerpadla, vrtulka se může zdát ok, ale po zahřátí se roztáhne a potom se protáčí.
Podle čeho jste všichni usoudili, že to těsnění není správně?? Ty dírky nikdy nejsou u všech otvorů stejně velké jako jsou otvory v hlavě a bloku.
- scheni
- Jezdec
- Příspěvky: 237
- Registrován: 10.03.2008 19:26
- Bydliště: Frýdek Místek
Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ
Tento motor má interval výměny rozvodů 150 000 km.
Dle slov mechanika tam již nebyly original rozvody, takže je někdo dělal.
Jinak jsem tak sondoval, a usazeniny v bloku jsou prý běžná věc.
Více názorů dohromady jsme se shodli, že motor trpěl touto vadou již delší dobu, avšak vozidlo jezdilo jen krátké trasy, a tak vzniklo co vzniklo....hlava ohlá jako luk od Legolase
Dle slov mechanika tam již nebyly original rozvody, takže je někdo dělal.
Jinak jsem tak sondoval, a usazeniny v bloku jsou prý běžná věc.
Více názorů dohromady jsme se shodli, že motor trpěl touto vadou již delší dobu, avšak vozidlo jezdilo jen krátké trasy, a tak vzniklo co vzniklo....hlava ohlá jako luk od Legolase
současnost:
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;
- scheni
- Jezdec
- Příspěvky: 237
- Registrován: 10.03.2008 19:26
- Bydliště: Frýdek Místek
Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ
tak, už přijela hlava z GO, je po výměně vedení ventilů, zabroušení snad všeho.
Jinak na foto jde vidět, jak jsou totálně ucpané kanály mezi vložkama, a byla to docela sranda je prorazit ( zrovna jsem byl u toho)
Jinak také přidávám foto obroušeného bloku. Taky jistě veselá práce, a snad to bude OK.
Jinak, co myslíte, měnit šálky na vačce ? Nebo to nemá smysl, když je původní vačka ?
Nemám je na foto, ale již bylo vidět, jak jsou ošoupané, a nemají takovou tu bronzovou barvu po krajích.
Díky za radu.
Jinak na foto jde vidět, jak jsou totálně ucpané kanály mezi vložkama, a byla to docela sranda je prorazit ( zrovna jsem byl u toho)
Jinak také přidávám foto obroušeného bloku. Taky jistě veselá práce, a snad to bude OK.
Jinak, co myslíte, měnit šálky na vačce ? Nebo to nemá smysl, když je původní vačka ?
Nemám je na foto, ale již bylo vidět, jak jsou ošoupané, a nemají takovou tu bronzovou barvu po krajích.
Díky za radu.
současnost:
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;
- scheni
- Jezdec
- Příspěvky: 237
- Registrován: 10.03.2008 19:26
- Bydliště: Frýdek Místek
Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ
Tak šálky na uložení vačky šly taky nové. Zde asi nemá smysl šetřit, jelikož vačka vypadala samotná docela dobře.
současnost:
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;
- scheni
- Jezdec
- Příspěvky: 237
- Registrován: 10.03.2008 19:26
- Bydliště: Frýdek Místek
Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ
NÉÉÉÉÉ, PŘI KOMPLETACI (a už skoro složeném celém motoru v autě) PRASKL ŠROUB NA VAČCE.....zalomil se v hlavě asi cm uvnitř....je to v prdeli...
CHLAPI, hlava musí dolu, takže asi při skládání i opět nové těsnění, že ?
CHLAPI, hlava musí dolu, takže asi při skládání i opět nové těsnění, že ?
současnost:
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;
- scheni
- Jezdec
- Příspěvky: 237
- Registrován: 10.03.2008 19:26
- Bydliště: Frýdek Místek
Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ
Mechanik se zaměřil na šrouby, a na některých místech jde vidět, jak jsou výrazně zužené, a natažené.
Říkal mi, že toto ještě neviděl, a že už toho viděl mnoho.
Rozhodně by mě zajímalo, co s tím kdo dělal, že to takto dorasoval
Dle mého názoru byla ta hlava hodně tepelně namáhaná. A někdo to měl již několikrát rozebrané, proto taky ty šrouby.
No to jsem zvědav, co se stane, až se to poskládá, jestli to vůbec bude fungovat.....
Hlava už je opět na dílně, jen se tiše modlím, že to půjde vyndat tou jednodušší cestou... bylo by to totiž dneska, a zítra by to mohlo být složené.
Říkal mi, že toto ještě neviděl, a že už toho viděl mnoho.
Rozhodně by mě zajímalo, co s tím kdo dělal, že to takto dorasoval
Dle mého názoru byla ta hlava hodně tepelně namáhaná. A někdo to měl již několikrát rozebrané, proto taky ty šrouby.
No to jsem zvědav, co se stane, až se to poskládá, jestli to vůbec bude fungovat.....
Hlava už je opět na dílně, jen se tiše modlím, že to půjde vyndat tou jednodušší cestou... bylo by to totiž dneska, a zítra by to mohlo být složené.
současnost:
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;
- scheni
- Jezdec
- Příspěvky: 237
- Registrován: 10.03.2008 19:26
- Bydliště: Frýdek Místek
Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ
tak, hlava je opravná (nevím ještě jak to dostali ven) ale každopádně zasílám fotky:
- šroubů, zvýrazněno je to zužení (protažení)
- šálku vačkového hřídele
- šroubů, zvýrazněno je to zužení (protažení)
- šálku vačkového hřídele
současnost:
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;
- karlospv
- Člen klubu
- Příspěvky: 1377
- Registrován: 04.10.2007 11:01
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ
Jak to nakonec vsechno dopadlo?
Prodam naraznik na G3 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=138878
- scheni
- Jezdec
- Příspěvky: 237
- Registrován: 10.03.2008 19:26
- Bydliště: Frýdek Místek
Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ
jak to dopadlo ? Dobrá otázka...
Auto je opravené, oprava stála cca 13500 (a to nepočítám věci, které jsem si měnil dobrovolně...např šálky, různá těsnění a blá blá blá.....)
Mno, a prodejce ? Zpočátku, ok, zaplatíme, no problem, atd......ale tedka jak je vše hotovo mě poslal někam....bohužel zkouší to na osobu, která má horkou krev, a nenechá si to líbit.
Takže pokud se s ním nedomluvím, věřte, že o tom prodejci bude vědět hodně lidí v ČR, a také věřím tomu, že nejednoho to odradí od případné koupě vozidla. Vznikne mu tak větší škoda, než dluží on mě.
Auto je opravené, oprava stála cca 13500 (a to nepočítám věci, které jsem si měnil dobrovolně...např šálky, různá těsnění a blá blá blá.....)
Mno, a prodejce ? Zpočátku, ok, zaplatíme, no problem, atd......ale tedka jak je vše hotovo mě poslal někam....bohužel zkouší to na osobu, která má horkou krev, a nenechá si to líbit.
Takže pokud se s ním nedomluvím, věřte, že o tom prodejci bude vědět hodně lidí v ČR, a také věřím tomu, že nejednoho to odradí od případné koupě vozidla. Vznikne mu tak větší škoda, než dluží on mě.
současnost:
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;