Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ

Moderátoři: Chozin, alesino

Uživatelský avatar
scheni
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 237
Registrován: 10.03.2008 19:26
Bydliště: Frýdek Místek

Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ

Příspěvek od scheni »

Ahoj všem,
mam trochu prekérku. Mám Tourana r.v.2006, motor BMM, 2.0 TDi 8 ventilů najeto 180 tisic.
Auto se chová tak, že za jízdy se ztrácí voda. Ztrácí se proto, že jde do vody tlak, ten vytlačí vodu z okruhu, a auto se přehřívá.
Zajímavé je, že nekoluje voda v okruhu, Hadice u termostatu je studená. Hadice co vede nahoře z chladiče je vařící, a přetlaková hadička je taky vařící. Tou se tlačí voda do nádobky (vřelá). Jakoby motor neměl okruh.
Termostat jsme měnili, je tam nový, problém přetrvává.

S diagnostikou těsnění pod hlavou motor v dílně rozebrali, a ejhle motor je unitř jako nový, těsnění pod hlavou je OK, hlava není prasklá, není vyžraná nic....

Je zde názor, že je prohlý blok motoru mezi 2 a 3tím válcem. Jak by se to ale mohlo stát ?
Nestlihli to už dnes změřit, budou pokračovat zítra (v pondělí) ale co když to tím nebude ? Napadá někoho ještě něco čím by to mohlo být ?
Vrtulka na vodní pumpě je OK, neprotáčí se.
S autem se nakonec dalo jezdit jen tak, že rychlost do max 100 km/h, topení na plné pecky a otevřené okna.


den poté 1: dnes jsem zkoušel převařit původní termostat, a je OK, normálně se otevřel....
jinak rozvody jsou ještě původní, ale vodní pumpa je v pořádku, to to taky nebude.

den poté 2:mám tu návrhy:
- vadný chladič výfukových spalin ( jak se to jmenuje oficiálně ? )
- někomu se stalo že byla prasklá vložka válce....

den poté 3:zasílám foto rozebraného motoru. Hlava jede na broušení + zkouška tlaku
- nechápu usazeniny mezi blokem a hlavou ? Některé kanálky nebyly ani průchozí.
- těsnění pod hlavou s největší pravděpodobností není original, ale proč u motoru co má najeto 180 tisic ? Tyto motory navrčí klidně 300 tisic.
- otvory v těsnení jsou menší, než v bloku a hlavě, tím to změnšuje průchod vody. Je to těsnění správné ? Nedal tam někdo něco jiného ?

- blok motoru půjde na přeměření, zdali je rovný.

díky za Vaše názory
Scheni
Přílohy
hlava motoru
hlava motoru
blok motoru
blok motoru
těsnění hlavy
těsnění hlavy
netěsnost těsnění (viditelný průchod kapaliny)
netěsnost těsnění (viditelný průchod kapaliny)
současnost:
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Kwapo
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1368
Registrován: 26.07.2008 22:19
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ

Příspěvek od Kwapo »

Trochu mimo téma, ale píšeš rozvody původní a má to najeto 180 tis. a navíc se v tom motoru evidentně někdo
hrabal a asi to nebyl zrovna odborník, podle toho těsnění.
To si s těma rozvodama koleduješ o další a větší problém :fool:

Uživatelský avatar
jasan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 355
Registrován: 26.08.2013 17:18
Bydliště: LnS

Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ

Příspěvek od jasan »

bud kriva hlava nebo blok...jedno z toho...nebo oboje...nekdo to mohl uvarit a nebo to ma najeto dost....rozvody puvodni?? tak to rychle udelej kdyz to je stejne rozhozeny!!!

http://www.rovnanibloku.wbs.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek Touran 2008, 1.9 BXE 77kw

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ

Příspěvek od CentriFUGA »

Pokud mají rozvody origo 180tisíc, tak buď rád. že si jezdil tak dlouho :-D

Samozřejmě vyměnit i s pumpou, to že je pumpa dobrá je skvělá diagnostika!

Tipoval bych to na tu hlavu, případně i blok, ale každopádně už něco byl špatně, protože se v tom někdo rejpal a dal tam těsnění co tam nepatří, takže tak ... Seš si vůbec jistej těma kilometrama ?
Tvůj výrok, že vydrží 300 je sice správný, ale musí se o něj člověk taky trochu starat ...

Uživatelský avatar
Kwapo
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1368
Registrován: 26.07.2008 22:19
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ

Příspěvek od Kwapo »

Ještě bych se zeptal, jak dlouho ho máš a kolik jsi s ním zatím najel?
Přijde mi to, jako by o závadě původní majitel věděl, nechal to jen co
nejlevněji "opravit" a rychle prodal.

Uživatelský avatar
scheni
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 237
Registrován: 10.03.2008 19:26
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ

Příspěvek od scheni »

Kwapo píše:Ještě bych se zeptal, jak dlouho ho máš a kolik jsi s ním zatím najel?
Přijde mi to, jako by o závadě původní majitel věděl, nechal to jen co
nejlevněji "opravit" a rychle prodal.
Bohužel máš naprostou pravdu. Vozidlo jsem koupil před týdnem, jedná se o dovoz z německa.
Všechno bylo OK, auto vypadá dobře, testovací jízda taky v pohodě, ale po delší jízdě při větší zátěži problémy. Cesta přes okrsky OK. Proto se mi vada před koupí neprojevila, a to jsem s autem ujel určitě 10km. Voda čistá, nikde žádná emulze, žádná vyvřelina. Vše jak nové.

Když jsme auto koupil, ujel jsem cca 20km, zahlásilo mi to málo vody, a tak jsem dolil. Poté jsem ujel asi dalších 20 a zase málo vody....a to už jsem cítil že je něco v nepořádku.
Mno, a vypadlo z toho nakonec toto.

Prodejce (bazar, ale zatím nebudu jmenovat) se k tomu zatím postavil dobře, tak uvidíme, zdali v tom bude pokračovat a nebo mě pošle někam.... (v takovém případě jsem připraven se náhrady škody domáhat) podle občanského zákoníku na to totiž mám právo (řešil jsem to s firemním právníkem)

Pokud vše dobře dopadne, a s prodejcem se dohodnu na kompenzaci, tak budu dělat kladnou reklamu a prodejce doporučím ( předem říkam, nejedná se o nějakou velkou síť bazarů )

Ono, kdybych auto koupil, a jezdil s ním jen krátké trasy, tak by se mi to neprojevilo, ale při delší jízdě problém.
Napadá mě myšlenka, zdali vůbec prodejce o této závadě věděl, protože mu muselo být na 99% jasné, že se mu to vrátí zpět.
současnost:
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
klasek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3749
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kaňk
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ

Příspěvek od klasek »

No vypadá to zajímavě :negative: Každopádně podle fotek to na 180000km nevypadá. A pochybuju, že rozvody jsou původní. Interval výměny u tohoto roku byl tuším 120-150tis km podle použitého řemen nebo 6let.
Co se týče vodního čerpadla, vrtulka se může zdát ok, ale po zahřátí se roztáhne a potom se protáčí.
Podle čeho jste všichni usoudili, že to těsnění není správně?? Ty dírky nikdy nejsou u všech otvorů stejně velké jako jsou otvory v hlavě a bloku.

Uživatelský avatar
scheni
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 237
Registrován: 10.03.2008 19:26
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ

Příspěvek od scheni »

Tento motor má interval výměny rozvodů 150 000 km.

Dle slov mechanika tam již nebyly original rozvody, takže je někdo dělal.

Jinak jsem tak sondoval, a usazeniny v bloku jsou prý běžná věc.

Více názorů dohromady jsme se shodli, že motor trpěl touto vadou již delší dobu, avšak vozidlo jezdilo jen krátké trasy, a tak vzniklo co vzniklo....hlava ohlá jako luk od Legolase :smoke:
současnost:
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
scheni
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 237
Registrován: 10.03.2008 19:26
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ

Příspěvek od scheni »

tak, už přijela hlava z GO, je po výměně vedení ventilů, zabroušení snad všeho.
Jinak na foto jde vidět, jak jsou totálně ucpané kanály mezi vložkama, a byla to docela sranda je prorazit ( zrovna jsem byl u toho)

Jinak také přidávám foto obroušeného bloku. Taky jistě veselá práce, a snad to bude OK.

Jinak, co myslíte, měnit šálky na vačce ? Nebo to nemá smysl, když je původní vačka ?

Nemám je na foto, ale již bylo vidět, jak jsou ošoupané, a nemají takovou tu bronzovou barvu po krajích.
Díky za radu.
Přílohy
hlava motoru
hlava motoru
obroušený a zarovnaný blok
obroušený a zarovnaný blok
současnost:
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
scheni
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 237
Registrován: 10.03.2008 19:26
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ

Příspěvek od scheni »

Tak šálky na uložení vačky šly taky nové. Zde asi nemá smysl šetřit, jelikož vačka vypadala samotná docela dobře.

:drinks:
současnost:
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
scheni
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 237
Registrován: 10.03.2008 19:26
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ

Příspěvek od scheni »

NÉÉÉÉÉ, PŘI KOMPLETACI (a už skoro složeném celém motoru v autě) PRASKL ŠROUB NA VAČCE.....zalomil se v hlavě asi cm uvnitř....je to v prdeli... :negative:

CHLAPI, hlava musí dolu, takže asi při skládání i opět nové těsnění, že ?
současnost:
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
scheni
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 237
Registrován: 10.03.2008 19:26
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ

Příspěvek od scheni »

Mechanik se zaměřil na šrouby, a na některých místech jde vidět, jak jsou výrazně zužené, a natažené.

Říkal mi, že toto ještě neviděl, a že už toho viděl mnoho.

Rozhodně by mě zajímalo, co s tím kdo dělal, že to takto dorasoval :negative:

Dle mého názoru byla ta hlava hodně tepelně namáhaná. A někdo to měl již několikrát rozebrané, proto taky ty šrouby.

No to jsem zvědav, co se stane, až se to poskládá, jestli to vůbec bude fungovat..... :baseball:

Hlava už je opět na dílně, jen se tiše modlím, že to půjde vyndat tou jednodušší cestou... bylo by to totiž dneska, a zítra by to mohlo být složené. :drinks:
současnost:
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
scheni
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 237
Registrován: 10.03.2008 19:26
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ

Příspěvek od scheni »

tak, hlava je opravná (nevím ještě jak to dostali ven) ale každopádně zasílám fotky:
- šroubů, zvýrazněno je to zužení (protažení)
- šálku vačkového hřídele
Přílohy
protažení šroubů držáku vačky
protažení šroubů držáku vačky
šalky vačky
šalky vačky
současnost:
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
karlospv
Člen klubu
Příspěvky: 1377
Registrován: 04.10.2007 11:01
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ

Příspěvek od karlospv »

Jak to nakonec vsechno dopadlo?

Uživatelský avatar
scheni
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 237
Registrován: 10.03.2008 19:26
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ

Příspěvek od scheni »

jak to dopadlo ? Dobrá otázka...

Auto je opravené, oprava stála cca 13500 (a to nepočítám věci, které jsem si měnil dobrovolně...např šálky, různá těsnění a blá blá blá.....)

Mno, a prodejce ? Zpočátku, ok, zaplatíme, no problem, atd......ale tedka jak je vše hotovo mě poslal někam....bohužel zkouší to na osobu, která má horkou krev, a nenechá si to líbit.
Takže pokud se s ním nedomluvím, věřte, že o tom prodejci bude vědět hodně lidí v ČR, a také věřím tomu, že nejednoho to odradí od případné koupě vozidla. Vznikne mu tak větší škoda, než dluží on mě.

:evil:
současnost:
VW Touran Goal
2.0 TDi PD BMM 103 kW, 7 míst, klasický rodinka vůz
pokec o autě http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 4#p3110814" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Motor“