MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto

Moderátoři: Chozin, alesino

Uživatelský avatar
T150
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1749
Registrován: 29.01.2009 22:05
Bydliště: PRAHA neni jenom most a hrad, PRAHA je matka měst a nálad

MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto

Příspěvek od T150 »

tak se ukažte :-)
Přílohy
po rovině u Berouna :-)
po rovině u Berouna :-)
Jednou jsem čuměl na jednu ve vlaku a pak jsem se jí zeptal, proč mlčí. Řekla, že mlčí, protože chce.

Chápete to? Ona chce a mlčí? :D

Uživatelský avatar
Rob187
Řidič
Řidič
Příspěvky: 198
Registrován: 18.12.2007 20:23
Bydliště: Jeseníky

Re: kolik na 6ku při 4tis otáčkách??

Příspěvek od Rob187 »

no nejsem si jistý, ale kolem 200 km/hod

Uživatelský avatar
T150
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1749
Registrován: 29.01.2009 22:05
Bydliště: PRAHA neni jenom most a hrad, PRAHA je matka měst a nálad

Re: kolik na 6ku při 4tis otáčkách??

Příspěvek od T150 »

Rob187 píše:no nejsem si jistý, ale kolem 200 km/hod
tak to pojisti fotkou :-)
Jednou jsem čuměl na jednu ve vlaku a pak jsem se jí zeptal, proč mlčí. Řekla, že mlčí, protože chce.

Chápete to? Ona chce a mlčí? :D

Uživatelský avatar
Rob187
Řidič
Řidič
Příspěvky: 198
Registrován: 18.12.2007 20:23
Bydliště: Jeseníky

Re: kolik na 6ku při 4tis otáčkách??

Příspěvek od Rob187 »

ok, hned jak obuji na letní a bude příležitost, tak hodím foto :mrgreen:

Uživatelský avatar
Rob187
Řidič
Řidič
Příspěvky: 198
Registrován: 18.12.2007 20:23
Bydliště: Jeseníky

Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto

Příspěvek od Rob187 »

Tak jsem to dnes trochu protáh, ale foto bohužel ještě není, protože jsem jel jen po okrsce a v provozu se fotí na ho.no, ještě při té rychlosti. Jinak při 4000 ot/min jedu 200 km/hod, možná malinko přes :mrgreen:

Uživatelský avatar
T150
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1749
Registrován: 29.01.2009 22:05
Bydliště: PRAHA neni jenom most a hrad, PRAHA je matka měst a nálad

Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto

Příspěvek od T150 »

Rob187 píše:Tak jsem to dnes trochu protáh, ale foto bohužel ještě není, protože jsem jel jen po okrsce a v provozu se fotí na ho.no, ještě při té rychlosti. Jinak při 4000 ot/min jedu 200 km/hod, možná malinko přes :mrgreen:
jojo ten dvoulitr má delší tu převodovku asi :D
Jednou jsem čuměl na jednu ve vlaku a pak jsem se jí zeptal, proč mlčí. Řekla, že mlčí, protože chce.

Chápete to? Ona chce a mlčí? :D

Uživatelský avatar
OndraVW
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 21.03.2008 15:39
Bydliště: Beroun

Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto

Příspěvek od OndraVW »

T150 píše:
Rob187 píše:Tak jsem to dnes trochu protáh, ale foto bohužel ještě není, protože jsem jel jen po okrsce a v provozu se fotí na ho.no, ještě při té rychlosti. Jinak při 4000 ot/min jedu 200 km/hod, možná malinko přes :mrgreen:
jojo ten dvoulitr má delší tu převodovku asi :D
tak ja to mam stejne jako Rob187 - na 4tis neco malo pres 200.
P1010930.jpg
P1010934.jpg
P1010945.jpg

Uživatelský avatar
Jirka_S
Řidič
Řidič
Příspěvky: 120
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto

Příspěvek od Jirka_S »

Zdar pánové,
foto budíků svého Touranu nemám, ale líbí se mi jaké vám tam svítí kontrolky :-)

Jirka

Uživatelský avatar
CATALYSATOR
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 15.03.2017 16:44

Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto

Příspěvek od CATALYSATOR »

Taky koukám :D kontrolky pěkné hoši,zítra to vyzkouším a foto dodám kdyžtak.

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto

Příspěvek od Peťas »

Teda pěkně staré téma vytáhnuté kdoví odkud....... :wink:

Ty kontrolku jsou ale opravdu super :good: Jeden nemá olej, druhý naftu a k tomu ta kontrolka motoru. :laugh:
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
Jiruna09
Závodník
Závodník
Příspěvky: 605
Registrován: 01.06.2016 15:29
Bydliště: okres Benešov

Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto

Příspěvek od Jiruna09 »

A ještě jsi přehlédl: nemá naftu, svítí kontrolka motoru a jede 100 se studeným motorem. Ale 4tis/min s kontrolkou oleje u mě vede, jelikož takto bych se bál nechat motor běžet v garáži.

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto

Příspěvek od CentriFUGA »

Co je na tom, jet 100 se studeným motorem ?
Ten olej, atd je jasný, že je špatně, ale přece když máš studený motor a jedeš v klidu bez razantních rozjezdu tak můžeš jet třeba 120 ne ?

Uživatelský avatar
Jiruna09
Závodník
Závodník
Příspěvky: 605
Registrován: 01.06.2016 15:29
Bydliště: okres Benešov

Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto

Příspěvek od Jiruna09 »

Osobně mám vžité, že studený motor nechám chvilku běžet na volnoběh a pak normálně jedu ale bez zátěže dokud se motor nezahřeje min na 70°C, jelikož olej má v tu chvíli sotva 50°C.
1. I když olej je všude, kde by měl být, dosáhne svých nejlepších vlastností až někde u 70°C = vyšší opotřebení
2. Jednotlivé součásti motoru se zahřívají rozdílně a dochází tak k rozdílnému teplotnímu rozpínání. Vezmi si třeba jen píst a válec. Píst se dostane na provozní teplotu (roztáhne se) podstatně rychleji než válec, který je navíc dále chlazen. = vyšší opotřebení
3. Nerovnoměrné zahřívání se týká i samotných dílů. Zůstaneme-li u zmíněného válce, bude mít jinou teplotu uvnitř, než z venku (navíc je dále chlazen). = vyšší opotřebení
4. Emise studeného motoru budou určitě šílené. EGR bude posílat zpět maximum plynů, DPF se bude pěkně plnit sazemi, případně močovina bude tryskat jak z nadrženého tchoře = vyšší opotřebení
Výše uvedené se samozřejmě děje i u zahřívání bez velké zátěže, ale určitě v podstatně menší míře, než když jedu 100 km/hod: Čím vyšší rychlost, tím více energie na překonání odporů jízdy + odpor samotného studeného motoru. Více energie = více paliva = více tepla = větší teplotní rozdíly + více emisí = větší opotřebení

Ale je to můj osobní názor a netvrdím, že je správný. 100Km/hod se studeným motorem a kontrolkou motoru jako vyšší zátěž beru. Raději obětuji pár minut do ohřátí (třeba zbytečně), než riskovat větší opotřebení (nižší životnosti).

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto

Příspěvek od CentriFUGA »

Máš tam nějaké nepravdy (podle mě).
Hlavně teda to, že ohříváš motor při stání, na volnoběh, bez zátěže. Naftový motor se na volnoběh NIKDY sám neohřeje na provozní teplotu.
Druhá věc - lechtat studené auto ani ne na 2000otáček je také blbost, protože zase při malých otáčkách a studeném motoru jsou zde vyšší tlaky.
Za mě - ano, jet hned se studeným motorem na dálnici na plný kotel, nebo jet hned na 4tisíce otáček je samozřejmě špatně. Nicméně stejně špatně je si myslet, že při jízde studeného auta na 1300otáček mu děláš lépe, nehledě na to, že ten motor potom ohříváš daleko déle. Chce to jet rozumně, s citem a tudíž 100km/h se studeným motorem na 6q při 2000otáček je uplně v pohodě ... kdyby to jel na trojku a blížil se k červenému, neřeknu ani popel ...

Uživatelský avatar
Jiruna09
Závodník
Závodník
Příspěvky: 605
Registrován: 01.06.2016 15:29
Bydliště: okres Benešov

Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto

Příspěvek od Jiruna09 »

Nastartuji a chvilku počkám = více jak minuta to nebude netechnicky bych to nazval "než se motor probudí". Že bych takto nafťáka neohřál vím.

Píšeš lechtat na 2000 otáček, ale já pochopil, že se jedná o 2,0 TDI. Nevím jak to měli tyto motory, ale já u svého současného 2,0 TDI teda za lechtání beru 1500otáček a 2000 je hranice kdy zašít myslet na řazení (když není kopec). A kdybych se řídil co mi radí auto, jsem min o dalších 200 otáček níže, ale to by mi utrhlo uši.

Lechtám to právě 1500-1600 = cca 60-65km na 4q; 75-80km na 5q; (95-100km na 6q, ale tolik do ohřátí nejedu)

Odpovědět

Zpět na „Motor“