MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto
- T150
- VWjunior
- Příspěvky: 1749
- Registrován: 29.01.2009 22:05
- Bydliště: PRAHA neni jenom most a hrad, PRAHA je matka měst a nálad
MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto
tak se ukažte
Jednou jsem čuměl na jednu ve vlaku a pak jsem se jí zeptal, proč mlčí. Řekla, že mlčí, protože chce.
Chápete to? Ona chce a mlčí?
Chápete to? Ona chce a mlčí?
- Rob187
- Řidič
- Příspěvky: 198
- Registrován: 18.12.2007 20:23
- Bydliště: Jeseníky
Re: kolik na 6ku při 4tis otáčkách??
no nejsem si jistý, ale kolem 200 km/hod
- T150
- VWjunior
- Příspěvky: 1749
- Registrován: 29.01.2009 22:05
- Bydliště: PRAHA neni jenom most a hrad, PRAHA je matka měst a nálad
Re: kolik na 6ku při 4tis otáčkách??
tak to pojisti fotkouRob187 píše:no nejsem si jistý, ale kolem 200 km/hod
Jednou jsem čuměl na jednu ve vlaku a pak jsem se jí zeptal, proč mlčí. Řekla, že mlčí, protože chce.
Chápete to? Ona chce a mlčí?
Chápete to? Ona chce a mlčí?
- Rob187
- Řidič
- Příspěvky: 198
- Registrován: 18.12.2007 20:23
- Bydliště: Jeseníky
Re: kolik na 6ku při 4tis otáčkách??
ok, hned jak obuji na letní a bude příležitost, tak hodím foto
- Rob187
- Řidič
- Příspěvky: 198
- Registrován: 18.12.2007 20:23
- Bydliště: Jeseníky
Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto
Tak jsem to dnes trochu protáh, ale foto bohužel ještě není, protože jsem jel jen po okrsce a v provozu se fotí na ho.no, ještě při té rychlosti. Jinak při 4000 ot/min jedu 200 km/hod, možná malinko přes
- T150
- VWjunior
- Příspěvky: 1749
- Registrován: 29.01.2009 22:05
- Bydliště: PRAHA neni jenom most a hrad, PRAHA je matka měst a nálad
Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto
jojo ten dvoulitr má delší tu převodovku asiRob187 píše:Tak jsem to dnes trochu protáh, ale foto bohužel ještě není, protože jsem jel jen po okrsce a v provozu se fotí na ho.no, ještě při té rychlosti. Jinak při 4000 ot/min jedu 200 km/hod, možná malinko přes
Jednou jsem čuměl na jednu ve vlaku a pak jsem se jí zeptal, proč mlčí. Řekla, že mlčí, protože chce.
Chápete to? Ona chce a mlčí?
Chápete to? Ona chce a mlčí?
- OndraVW
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 21.03.2008 15:39
- Bydliště: Beroun
Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto
tak ja to mam stejne jako Rob187 - na 4tis neco malo pres 200.T150 píše:jojo ten dvoulitr má delší tu převodovku asiRob187 píše:Tak jsem to dnes trochu protáh, ale foto bohužel ještě není, protože jsem jel jen po okrsce a v provozu se fotí na ho.no, ještě při té rychlosti. Jinak při 4000 ot/min jedu 200 km/hod, možná malinko přes
- Jirka_S
- Řidič
- Příspěvky: 120
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto
Zdar pánové,
foto budíků svého Touranu nemám, ale líbí se mi jaké vám tam svítí kontrolky
Jirka
foto budíků svého Touranu nemám, ale líbí se mi jaké vám tam svítí kontrolky
Jirka
- CATALYSATOR
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 15.03.2017 16:44
Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto
Taky koukám kontrolky pěkné hoši,zítra to vyzkouším a foto dodám kdyžtak.
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto
Teda pěkně staré téma vytáhnuté kdoví odkud.......
Ty kontrolku jsou ale opravdu super Jeden nemá olej, druhý naftu a k tomu ta kontrolka motoru.
Ty kontrolku jsou ale opravdu super Jeden nemá olej, druhý naftu a k tomu ta kontrolka motoru.
- Jiruna09
- Závodník
- Příspěvky: 605
- Registrován: 01.06.2016 15:29
- Bydliště: okres Benešov
Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto
A ještě jsi přehlédl: nemá naftu, svítí kontrolka motoru a jede 100 se studeným motorem. Ale 4tis/min s kontrolkou oleje u mě vede, jelikož takto bych se bál nechat motor běžet v garáži.
- CentriFUGA
- VWexpert
- Příspěvky: 2574
- Registrován: 23.03.2013 23:28
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto
Co je na tom, jet 100 se studeným motorem ?
Ten olej, atd je jasný, že je špatně, ale přece když máš studený motor a jedeš v klidu bez razantních rozjezdu tak můžeš jet třeba 120 ne ?
Ten olej, atd je jasný, že je špatně, ale přece když máš studený motor a jedeš v klidu bez razantních rozjezdu tak můžeš jet třeba 120 ne ?
- Jiruna09
- Závodník
- Příspěvky: 605
- Registrován: 01.06.2016 15:29
- Bydliště: okres Benešov
Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto
Osobně mám vžité, že studený motor nechám chvilku běžet na volnoběh a pak normálně jedu ale bez zátěže dokud se motor nezahřeje min na 70°C, jelikož olej má v tu chvíli sotva 50°C.
1. I když olej je všude, kde by měl být, dosáhne svých nejlepších vlastností až někde u 70°C = vyšší opotřebení
2. Jednotlivé součásti motoru se zahřívají rozdílně a dochází tak k rozdílnému teplotnímu rozpínání. Vezmi si třeba jen píst a válec. Píst se dostane na provozní teplotu (roztáhne se) podstatně rychleji než válec, který je navíc dále chlazen. = vyšší opotřebení
3. Nerovnoměrné zahřívání se týká i samotných dílů. Zůstaneme-li u zmíněného válce, bude mít jinou teplotu uvnitř, než z venku (navíc je dále chlazen). = vyšší opotřebení
4. Emise studeného motoru budou určitě šílené. EGR bude posílat zpět maximum plynů, DPF se bude pěkně plnit sazemi, případně močovina bude tryskat jak z nadrženého tchoře = vyšší opotřebení
Výše uvedené se samozřejmě děje i u zahřívání bez velké zátěže, ale určitě v podstatně menší míře, než když jedu 100 km/hod: Čím vyšší rychlost, tím více energie na překonání odporů jízdy + odpor samotného studeného motoru. Více energie = více paliva = více tepla = větší teplotní rozdíly + více emisí = větší opotřebení
Ale je to můj osobní názor a netvrdím, že je správný. 100Km/hod se studeným motorem a kontrolkou motoru jako vyšší zátěž beru. Raději obětuji pár minut do ohřátí (třeba zbytečně), než riskovat větší opotřebení (nižší životnosti).
1. I když olej je všude, kde by měl být, dosáhne svých nejlepších vlastností až někde u 70°C = vyšší opotřebení
2. Jednotlivé součásti motoru se zahřívají rozdílně a dochází tak k rozdílnému teplotnímu rozpínání. Vezmi si třeba jen píst a válec. Píst se dostane na provozní teplotu (roztáhne se) podstatně rychleji než válec, který je navíc dále chlazen. = vyšší opotřebení
3. Nerovnoměrné zahřívání se týká i samotných dílů. Zůstaneme-li u zmíněného válce, bude mít jinou teplotu uvnitř, než z venku (navíc je dále chlazen). = vyšší opotřebení
4. Emise studeného motoru budou určitě šílené. EGR bude posílat zpět maximum plynů, DPF se bude pěkně plnit sazemi, případně močovina bude tryskat jak z nadrženého tchoře = vyšší opotřebení
Výše uvedené se samozřejmě děje i u zahřívání bez velké zátěže, ale určitě v podstatně menší míře, než když jedu 100 km/hod: Čím vyšší rychlost, tím více energie na překonání odporů jízdy + odpor samotného studeného motoru. Více energie = více paliva = více tepla = větší teplotní rozdíly + více emisí = větší opotřebení
Ale je to můj osobní názor a netvrdím, že je správný. 100Km/hod se studeným motorem a kontrolkou motoru jako vyšší zátěž beru. Raději obětuji pár minut do ohřátí (třeba zbytečně), než riskovat větší opotřebení (nižší životnosti).
- CentriFUGA
- VWexpert
- Příspěvky: 2574
- Registrován: 23.03.2013 23:28
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto
Máš tam nějaké nepravdy (podle mě).
Hlavně teda to, že ohříváš motor při stání, na volnoběh, bez zátěže. Naftový motor se na volnoběh NIKDY sám neohřeje na provozní teplotu.
Druhá věc - lechtat studené auto ani ne na 2000otáček je také blbost, protože zase při malých otáčkách a studeném motoru jsou zde vyšší tlaky.
Za mě - ano, jet hned se studeným motorem na dálnici na plný kotel, nebo jet hned na 4tisíce otáček je samozřejmě špatně. Nicméně stejně špatně je si myslet, že při jízde studeného auta na 1300otáček mu děláš lépe, nehledě na to, že ten motor potom ohříváš daleko déle. Chce to jet rozumně, s citem a tudíž 100km/h se studeným motorem na 6q při 2000otáček je uplně v pohodě ... kdyby to jel na trojku a blížil se k červenému, neřeknu ani popel ...
Hlavně teda to, že ohříváš motor při stání, na volnoběh, bez zátěže. Naftový motor se na volnoběh NIKDY sám neohřeje na provozní teplotu.
Druhá věc - lechtat studené auto ani ne na 2000otáček je také blbost, protože zase při malých otáčkách a studeném motoru jsou zde vyšší tlaky.
Za mě - ano, jet hned se studeným motorem na dálnici na plný kotel, nebo jet hned na 4tisíce otáček je samozřejmě špatně. Nicméně stejně špatně je si myslet, že při jízde studeného auta na 1300otáček mu děláš lépe, nehledě na to, že ten motor potom ohříváš daleko déle. Chce to jet rozumně, s citem a tudíž 100km/h se studeným motorem na 6q při 2000otáček je uplně v pohodě ... kdyby to jel na trojku a blížil se k červenému, neřeknu ani popel ...
- Jiruna09
- Závodník
- Příspěvky: 605
- Registrován: 01.06.2016 15:29
- Bydliště: okres Benešov
Re: MOTOR, OTÁČKY - Kolik otáček, srovnání, foto
Nastartuji a chvilku počkám = více jak minuta to nebude netechnicky bych to nazval "než se motor probudí". Že bych takto nafťáka neohřál vím.
Píšeš lechtat na 2000 otáček, ale já pochopil, že se jedná o 2,0 TDI. Nevím jak to měli tyto motory, ale já u svého současného 2,0 TDI teda za lechtání beru 1500otáček a 2000 je hranice kdy zašít myslet na řazení (když není kopec). A kdybych se řídil co mi radí auto, jsem min o dalších 200 otáček níže, ale to by mi utrhlo uši.
Lechtám to právě 1500-1600 = cca 60-65km na 4q; 75-80km na 5q; (95-100km na 6q, ale tolik do ohřátí nejedu)
Píšeš lechtat na 2000 otáček, ale já pochopil, že se jedná o 2,0 TDI. Nevím jak to měli tyto motory, ale já u svého současného 2,0 TDI teda za lechtání beru 1500otáček a 2000 je hranice kdy zašít myslet na řazení (když není kopec). A kdybych se řídil co mi radí auto, jsem min o dalších 200 otáček níže, ale to by mi utrhlo uši.
Lechtám to právě 1500-1600 = cca 60-65km na 4q; 75-80km na 5q; (95-100km na 6q, ale tolik do ohřátí nejedu)