Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Špatné studené starty, 1.4 TSI 103kW
PříspěvekNapsal: 07.02.2018 18:21 
Offline
Závodník
Závodník

Hodnost:

Závodník

Registrován:

07.02.2018

Příspěvky:

2

Zdravím, mám Tourana z roku 2012, motor 1.4 TSI 103kW 7st. DSG. Nájezd 90tis., jezdím nejčastěji 2x denně trasu 15-20 km.

Můj problém spočívá v tom, že auto špatně startuje, když je studené. Průběh startu vypadá většinou takto:
(auto stojí na rovině, venkovní teplota okolo 0°C)

1) Dám klíček do polohy I, chviličku počkám, až se začne hýbat ručička paliva (cca. 1 vteřinu)
2) Dám kliček do polohy II a točím, cca. 3-4 vteřiny. Na první točení to naskočí ojediněle.
3) Dám zpět klíček do polohy 0 a opět do polohy II a točím. Většinou po 1 vteřině začne naskakovat a klíček pustím. Po cca. 2 vteřinách naskočí normálně a najede i ručička otáčkoměru. Asi 30 vteřin jsou zvýšené otáčky (1200) a zní to jako by byl děravý výfuk, poté otáčky klesnou na 800 a motor tiše brumlá, ale toto je asi vlastnost. Většinou je cítit zápach benzínu, úměrný délce točení.

Diagnostika nic. Jízda po té absolutně v pohodě, po zahřátí se nechá vytočit a výkon neztrácí. Když je motor zahřátý, startuje v na první otočení. Teplota na to nemá moc vliv, i když při vyšší teplotě se mi zdá, že startuje lépe. Připadá mi to, jakoby se při delším stání (několik hodin) zavzdušnilo vysokotlaké čerpadlo, nebo hadice před ním. Zkoušel jsem (zatím pouze jednou) nechat auto stát čumákem dolů. Výsledek byl takový, že motor ihned naskočil, ale zase hned chcípnul jako by ve vysokotlakém čerpadle zůstalo trochu paliva.

Prosím o radu co s tím, resp. na co se nejvíce zaměřit.

Děkuji, Petr

P.S.: nemáte někdo servisní manuál (Touran, r.v.2012, motor 1.4 TSI 103kW, 7st. DSG), děkuji.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Špatné studené starty, 1.4 TSI 103kW
PříspěvekNapsal: 09.02.2018 17:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

10.07.2013

Příspěvky:

765

Bydliště:

Brno

zkuste nekolikrat dat klicek do polohy jedna, ale zase ho vratit zpet... nevim, jak je to u benzinu, ale u dieselu se timto mohl natlakovat okruh (u Fabie II benzin to zase bylo otevrenim dveri u ridice)... meli sme stejny problem pri stani cumakem do kopce u dieselu, ale tam to byly nakonec vymackany vstriky v ulozeni...

_________________
1T2, 1,9TDi, 77kW, BLS, 2007


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Špatné studené starty, 1.4 TSI 103kW
PříspěvekNapsal: 08.03.2018 16:46 
Offline
Závodník
Závodník

Hodnost:

Závodník

Registrován:

07.02.2018

Příspěvky:

2

Díky za reakci. Kdy se u Tourana poprvé spouští palivové čerpadlo netuším, ale zmiňovaná rada funguje na půl, protože když nechám klíček dlouho v poloze I (třeba minutu, dvě), tak je start pocitově trochu lepší.

Po měsíci bych rád shrnul moje pokusy o řešení problému se špatným startem. Třeba to někomu pomůže, nebo něco někoho napadne.

Protože má auto nalítáno skoro 90 tis. vyměnil jsem v rámci servisního intervalu a hlavně pro vyloučení závad: vzduchový filtr, svíčky, zapalovací cívky a palivový filtr. Vše šlo v pohodě, jen jedna svíčka nešla utáhnout vnější elektrodou směrem k výfukovým ventilům, ale snad to nebude dělat žádnou neplechu a nedojde k přehřátí svíčky.

Výsledek byl excelentní, auto startovalo hned, ale z motoru začal kapat olej:-( Unik byl způsoben vypadlou hadičkou, která vede od odvětrávání klikové hřídele, resp. od odlučovače oleje přes ventil (v dokumentu, který popisuje motor 1.4 TSI je to Check valve for crankcase breather), který má asi zabezpečovat jeho funkčnost a u přeplňovaných motorů je připojen na odlučovač a na začátek i na konec sání, zřejmě kvůli rozdílným provozním plnícím tlakům. Každopádně, hadička vypadla z připojení na konec sání (asi při výměně svíček a cívek) a způsobovala jak únik oleje, tak snížení plnícího tlaku, ale zároveň asi přívod dodatečného vzduchu do motoru, tak že motor krásně startoval. Bohužel ale zároveň moc nedržel volnoběžné otáčky, ale to se není čemu divit. Po připojení hadičky zpět, se vše pozvolna (ne hned!) vrátilo do normálu, tzn. auto nechce nastartovat a musí se několik vteřin točit.

A teď dotaz: Jak často dochází k poruše odlučovače oleje a zda porucha může způsobovat výše popsaný problém. Také jsem si při výměně vzduchového filtru všimnul, že je sací potrubí velmi mastné a má na stěnách jakousi emulzi, je to normální? Zároveň se mi zdá, že výfukové plyny zvláštně smrdí, ale to může být subjektivní. Mám k dispozici VW diagnostiku, ale nevím na jaké parametry se mám zaměřit, tzn. napadlo mě např. zalogovat některé hodnoty při startu, třeba by z nich někdo něco poznal...

Budu rád za jakýkoliv nápad nebo radu a budu dál zkoušet.

Díky moc!


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Špatné studené starty, 1.4 TSI 103kW
PříspěvekNapsal: 09.03.2018 09:20 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.01.2011

Příspěvky:

8

zdravím
předem upozorňuji, že nejsem mechanik ,ale zvládám takové ty běžné opravy typu výměny oleje,svíček, nějaké to čidlo atd.
Mám tourana stejné motorizace.
Měl jsem podobný problém (nebo tedy mám). V servise VW má kamarád známého, tak jsem se tam vypravil. Vysvětlil mu problém: auto špatně za studena startuje, když chytne, tak má pár desitek vteřin houpavé otáčky a až po chvilce se uklidní a spadne do volnoběžných otáček.Odpověď byla: u této motorizace (prý jeden z nejporuchovějších motorů od vw vůbec) je to bormální, je tak naprogramováva řídící jednotka aby rychle kvůli emisím ohřála katalizátor, takže jde do motoru velmi bohatá směs. Nicméně jsem to měl prý extrem a prý to chce lepší svíčky (bosch platinum). po výměně svíček se to maličko zlepšilo a auto startuje hned.


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Originál a repas turbo Volkswagen
Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group