Příběh o Tyranu 1.4 TSI 103 kW CAVC: EPC -> motor jak žentour -> oprava za 60k

Moderátoři: Chozin, alesino

Odpovědět
Schmouddle
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 02.04.2018 14:02

Příběh o Tyranu 1.4 TSI 103 kW CAVC: EPC -> motor jak žentour -> oprava za 60k

Příspěvek od Schmouddle »

Ahoj všichni,

jen tak pro pobavení a možná také jako memento, co za svini to umí být:

V 2014 jsem rodině z Říše dovezl Tourana. 2009 po faceliftu, najeto cca 70k, koupeno u VW dealera v Dippoldiswalde.
Až do srpna minulého roku jsme s tím neměli žádný problém, jen normální výdaje za pravidelný servis. Motor troch žral olej, cca litr na 5k, což mi bylo řečeno, že je naprosto v rámci VW normy a u těhle motorů docela normální.

Ve zmíněném srpnu jela manželka z dovolené z jižních Čech (Tyran měl tehdy cca 102k) a poté, co přijela do Prahy, tak se jí rozsvítila kontrolka EPC a motor velmi zhrubnul. Tedy odtáhli jsme to do autorizovaného servisu, kde jsme doteď dělali servis a tam nám řekli, že asi bude propálený píst a že oprava pod kilo nepůjde.

Tedy odtáhli jsme vůz ke garážistovi, co VW umí (na doporučení).
Kontrola komprese ukázala, že tam je 5-9-0,3-0 (norma říká tuším 9-15, max 3 rozdíl). Po rozborce se ukázalo: Válec 3-4 plný jemného bordelu, opálený, svody do černa, plné mazlavých sazí, sání to samo. Písty 1 a 2 v pořádku, neopálené, s čistými svody.
Rozebrali jsme tedy motor, na válcích 3 a 4 zjištěn doslova rozpad pístů mezi hlavou pístu a pístními kroužky u jednoho a čistý lom u druhého. V olejové vaně hromada kovových dílů. Ventily s ohnutými dříky, hlava šla na repasi. Turbína turba má tři ohnuté špičky lopatek, ale sama nemá vůli (to přijde)

Jako příčina byly vyhodnoceny vadné vstřiky a následná příliš bohatá směs ve válcích, která způsobila detonační hoření.

Celková částka za opravu 62k (díly cca 50k, včetně nových rozvodů), turbo ponecháno jak je.

Fotky pístů v příloze.

Tak si příště kupte raději benzín! :baseball:
Přílohy
IMG_3840.JPG
IMG_3847.JPG
IMG_3848.JPG
Naposledy upravil(a) Schmouddle dne 02.04.2018 23:00, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Příběh o Tyranu 1.4 TSI 103 kW CAVC: EPC -> motor jak žentour -> oprava za 60k

Příspěvek od CentriFUGA »

Ale u motorů 1,4 a 1,8TSi je těchto problémů spoustu, bohužel ... u 1,8TSi jsou problém rozvody a napínak, u 1,4TSi je to jenom to, že prostě obsah ničím nenahradíš...dostat z motoru velikosti felicie 103kW musí mít nějaký následek ... při kolika km se to stalo ?

A pak všichni řeknou že u TDi máš turbo a DPF, ale i kdyby odešlo oboje najednou, tak to za 30 pořídíš a jezdíš dalších 300.000km :-D

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Příběh o Tyranu 1.4 TSI 103 kW CAVC: EPC -> motor jak žentour -> oprava za 60k

Příspěvek od Peťas »

Kdyby tam byl nějaký rozumný 2.0 TFSI, tak by to bylo o něčem jiném. Malý motor s, relativně, velkým výkonem může dlouho fungovat v malém autě.

A vůbec tu není zmínka o dalších faktorech, které na to mají velký vliv..... Měnil se olej po cca 15tkm, nebo se dodržoval nesmyslný LL interval? Jak se s autem jezdilo? Pianko, nebo se často využíval plný výkon? Atd....
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Schmouddle
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 02.04.2018 14:02

Re: Příběh o Tyranu 1.4 TSI 103 kW CAVC: EPC -> motor jak žentour -> oprava za 60k

Příspěvek od Schmouddle »

Peťas píše:
05.04.2018 18:31
Kdyby tam byl nějaký rozumný 2.0 TFSI, tak by to bylo o něčem jiném. Malý motor s, relativně, velkým výkonem může dlouho fungovat v malém autě.

A vůbec tu není zmínka o dalších faktorech, které na to mají velký vliv..... Měnil se olej po cca 15tkm, nebo se dodržoval nesmyslný LL interval? Jak se s autem jezdilo? Pianko, nebo se často využíval plný výkon? Atd....
Koupil jsem to v Německu s 67k, na tacháči, měla to přede mnou nějaká mamina. My jsme na tom do závady natočili dalších cca 40k, obvykle město, kolem města s občasnou dálkou (Chorvatsko, výlety po ČR)
Co to mám tak olej měněn po 10k nebo po roce.

Nicméně po opravě to má 140tkm a zatím OK.

Odpovědět

Zpět na „Motor“