Ahoj všichni,
jen tak pro pobavení a možná také jako memento, co za svini to umí být:
V 2014 jsem rodině z Říše dovezl Tourana. 2009 po faceliftu, najeto cca 70k, koupeno u VW dealera v Dippoldiswalde.
Až do srpna minulého roku jsme s tím neměli žádný problém, jen normální výdaje za pravidelný servis. Motor troch žral olej, cca litr na 5k, což mi bylo řečeno, že je naprosto v rámci VW normy a u těhle motorů docela normální.
Ve zmíněném srpnu jela manželka z dovolené z jižních Čech (Tyran měl tehdy cca 102k) a poté, co přijela do Prahy, tak se jí rozsvítila kontrolka EPC a motor velmi zhrubnul. Tedy odtáhli jsme to do autorizovaného servisu, kde jsme doteď dělali servis a tam nám řekli, že asi bude propálený píst a že oprava pod kilo nepůjde.
Tedy odtáhli jsme vůz ke garážistovi, co VW umí (na doporučení).
Kontrola komprese ukázala, že tam je 5-9-0,3-0 (norma říká tuším 9-15, max 3 rozdíl). Po rozborce se ukázalo: Válec 3-4 plný jemného bordelu, opálený, svody do černa, plné mazlavých sazí, sání to samo. Písty 1 a 2 v pořádku, neopálené, s čistými svody.
Rozebrali jsme tedy motor, na válcích 3 a 4 zjištěn doslova rozpad pístů mezi hlavou pístu a pístními kroužky u jednoho a čistý lom u druhého. V olejové vaně hromada kovových dílů. Ventily s ohnutými dříky, hlava šla na repasi. Turbína turba má tři ohnuté špičky lopatek, ale sama nemá vůli (to přijde)
Jako příčina byly vyhodnoceny vadné vstřiky a následná příliš bohatá směs ve válcích, která způsobila detonační hoření.
Celková částka za opravu 62k (díly cca 50k, včetně nových rozvodů), turbo ponecháno jak je.
Fotky pístů v příloze.
Tak si příště kupte raději benzín!
Příběh o Tyranu 1.4 TSI 103 kW CAVC: EPC -> motor jak žentour -> oprava za 60k
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 02.04.2018 14:02
Příběh o Tyranu 1.4 TSI 103 kW CAVC: EPC -> motor jak žentour -> oprava za 60k
Naposledy upravil(a) Schmouddle dne 02.04.2018 23:00, celkem upraveno 1 x.
- CentriFUGA
- VWexpert
- Příspěvky: 2574
- Registrován: 23.03.2013 23:28
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příběh o Tyranu 1.4 TSI 103 kW CAVC: EPC -> motor jak žentour -> oprava za 60k
Ale u motorů 1,4 a 1,8TSi je těchto problémů spoustu, bohužel ... u 1,8TSi jsou problém rozvody a napínak, u 1,4TSi je to jenom to, že prostě obsah ničím nenahradíš...dostat z motoru velikosti felicie 103kW musí mít nějaký následek ... při kolika km se to stalo ?
A pak všichni řeknou že u TDi máš turbo a DPF, ale i kdyby odešlo oboje najednou, tak to za 30 pořídíš a jezdíš dalších 300.000km
A pak všichni řeknou že u TDi máš turbo a DPF, ale i kdyby odešlo oboje najednou, tak to za 30 pořídíš a jezdíš dalších 300.000km
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Příběh o Tyranu 1.4 TSI 103 kW CAVC: EPC -> motor jak žentour -> oprava za 60k
Kdyby tam byl nějaký rozumný 2.0 TFSI, tak by to bylo o něčem jiném. Malý motor s, relativně, velkým výkonem může dlouho fungovat v malém autě.
A vůbec tu není zmínka o dalších faktorech, které na to mají velký vliv..... Měnil se olej po cca 15tkm, nebo se dodržoval nesmyslný LL interval? Jak se s autem jezdilo? Pianko, nebo se často využíval plný výkon? Atd....
A vůbec tu není zmínka o dalších faktorech, které na to mají velký vliv..... Měnil se olej po cca 15tkm, nebo se dodržoval nesmyslný LL interval? Jak se s autem jezdilo? Pianko, nebo se často využíval plný výkon? Atd....
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 02.04.2018 14:02
Re: Příběh o Tyranu 1.4 TSI 103 kW CAVC: EPC -> motor jak žentour -> oprava za 60k
Koupil jsem to v Německu s 67k, na tacháči, měla to přede mnou nějaká mamina. My jsme na tom do závady natočili dalších cca 40k, obvykle město, kolem města s občasnou dálkou (Chorvatsko, výlety po ČR)Peťas píše: ↑05.04.2018 18:31Kdyby tam byl nějaký rozumný 2.0 TFSI, tak by to bylo o něčem jiném. Malý motor s, relativně, velkým výkonem může dlouho fungovat v malém autě.
A vůbec tu není zmínka o dalších faktorech, které na to mají velký vliv..... Měnil se olej po cca 15tkm, nebo se dodržoval nesmyslný LL interval? Jak se s autem jezdilo? Pianko, nebo se často využíval plný výkon? Atd....
Co to mám tak olej měněn po 10k nebo po roce.
Nicméně po opravě to má 140tkm a zatím OK.