MOTOR, PROBLÉMY - zvyšování otáček a spínání větráků
- pavel33
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Východní Čechy, Polička
MOTOR, PROBLÉMY - zvyšování otáček a spínání větráků
Zdravím, mám takový problém, z ničeho nic se najednou začali zvedat otáčky motoru z 850 tak na 1150 a zároveň se spustí ventilátory a snaží se vychladit motor, i když je studený, v servisu mi řekli že je špatné čidlo na 1 ventilátoru na sahaře, tak vyměnili saharu celou, protože 1 ventilátor se neprodává a ono se to chovalo 2 dny dobře a začlo to znovu, další postup - špatné teplotní čidlo, tak výměna projistotu obou čidel a zase 2 dny vpoho a znovu,
nemáte s touto záležitostí někdo zkušenost, přivítám každou zprávu
díky pavel
nemáte s touto záležitostí někdo zkušenost, přivítám každou zprávu
díky pavel
- pitukes
- Jezdec
- Příspěvky: 226
- Registrován: 18.02.2008 18:05
- Bydliště: I´m from exit
Re: Motor - zvyšování otáček a spínání větráků
Vidis, postup servisu je taky, ze by ti najradsej vymenili pol auta a problem moze byt v malickosti.
Mne sa zacal tocit maly vetrak ventilatora. Toci stale aj ked je studeny motor. Vag ukazal, ze je vadny velky ventilator, v ktorom je jednotka dochladzovania. Zohnal som druhy, vymenili sme to a tocilo sa to dalej.
Zatial to do leta neriesim, mam odpojeny kontakt, takze mi to netoci.
Mne sa zacal tocit maly vetrak ventilatora. Toci stale aj ked je studeny motor. Vag ukazal, ze je vadny velky ventilator, v ktorom je jednotka dochladzovania. Zohnal som druhy, vymenili sme to a tocilo sa to dalej.
Zatial to do leta neriesim, mam odpojeny kontakt, takze mi to netoci.
- pavel33
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Východní Čechy, Polička
Re: Motor - zvyšování otáček a spínání větráků
máš pravdu
radši vše nové než hledat, mě vyměnili oba ventilátory a stejně se roztáčejí, hlavně mi nejvíc vadí ty zvýšený otáčky třeba při rozjezdech na křižovatce, nebo popojíždění v kolonách je to docela problém, teď mě radí to tam nechat a že projdou celou elektroinstalaci že je někde studený spoj nebo co, ale to se mě nehodí auto potřebuji každý den a navíc co budou chtět za opravu se neví - prý podle času tak se mám na co připravovat jestli se tady někdo nenajde s radou
radši vše nové než hledat, mě vyměnili oba ventilátory a stejně se roztáčejí, hlavně mi nejvíc vadí ty zvýšený otáčky třeba při rozjezdech na křižovatce, nebo popojíždění v kolonách je to docela problém, teď mě radí to tam nechat a že projdou celou elektroinstalaci že je někde studený spoj nebo co, ale to se mě nehodí auto potřebuji každý den a navíc co budou chtět za opravu se neví - prý podle času tak se mám na co připravovat jestli se tady někdo nenajde s radou
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
Re: Motor - zvyšování otáček a spínání větráků
Mozno by som podozrieval aj snimac tlaku v klimatizacii (treba ist na diagnostiku).
Na Sharane 1.8T 2001 nam ventilatory chodili ako sa im zachcelo ked sme mali vadnu (zatecenu a riadne zoxidovanu) "riadiacu jednotku" ventilatorov. Islo o ciernu hranolovitu krabicku rozmerov asi 12x4x3 cm do ktorej viedli dva velke ovalne konektory s hrubsimi kablami a v ktorej nebolo nic ine len tri relatka - na Sharane sa nachadzala nedaleko baterie - bol k nej dobry pristup.
Neviem ako to ma Touran, ale isiel by som po kabloch od ventilatorov kam ma zavedu.
Idealne by bolo keby si auto dal sikovnemu autoelektrikarovi, ktory dobre pozna VW.
Jo a povodne ventilatory nech Ti vratia - aj tie zvyknu na VW odchadzat - raz sa Ti mozu hodit alebo ich predas, ak problem nebol v nich.
Na Sharane 1.8T 2001 nam ventilatory chodili ako sa im zachcelo ked sme mali vadnu (zatecenu a riadne zoxidovanu) "riadiacu jednotku" ventilatorov. Islo o ciernu hranolovitu krabicku rozmerov asi 12x4x3 cm do ktorej viedli dva velke ovalne konektory s hrubsimi kablami a v ktorej nebolo nic ine len tri relatka - na Sharane sa nachadzala nedaleko baterie - bol k nej dobry pristup.
Neviem ako to ma Touran, ale isiel by som po kabloch od ventilatorov kam ma zavedu.
Idealne by bolo keby si auto dal sikovnemu autoelektrikarovi, ktory dobre pozna VW.
Jo a povodne ventilatory nech Ti vratia - aj tie zvyknu na VW odchadzat - raz sa Ti mozu hodit alebo ich predas, ak problem nebol v nich.
- pavel33
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Východní Čechy, Polička
Re: Motor - zvyšování otáček a spínání větráků
Pilotek píše:Mozno by som podozrieval aj snimac tlaku v klimatizacii (treba ist na diagnostiku).
Na Sharane 1.8T 2001 nam ventilatory chodili ako sa im zachcelo ked sme mali vadnu (zatecenu a riadne zoxidovanu) "riadiacu jednotku" ventilatorov. Islo o ciernu hranolovitu krabicku rozmerov asi 12x4x3 cm do ktorej viedli dva velke ovalne konektory s hrubsimi kablami a v ktorej nebolo nic ine len tri relatka - na Sharane sa nachadzala nedaleko baterie - bol k nej dobry pristup.
Neviem ako to ma Touran, ale isiel by som po kabloch od ventilatorov kam ma zavedu.
Idealne by bolo keby si auto dal sikovnemu autoelektrikarovi, ktory dobre pozna VW.
Jo a povodne ventilatory nech Ti vratia - aj tie zvyknu na VW odchadzat - raz sa Ti mozu hodit alebo ich predas, ak problem nebol v nich.
jo díky za radu, na diagnostice jsem byl a nic to nepsalo, zkusíme ještě to čidlo tlaku klimatizace, jako kdyby si motor myslel že je přehřátý a musí se vychladit, to by to čidlo třeba mohlo dělat, no a vrátili mě pouze ten větší , protože ten malý byl opravdu v pr...
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
Re: Motor - zvyšování otáček a spínání větráků
Ventilatory bezia z dvoch "dovodov":
- ked sa motor nestaci chladit naporovym vzduchom,
- ked sa zapne klima - ochladzovanie kondenzatora klimatizacie (podobny chladic ako chladic motora len trochu tensi, ktory je umiestneny hned pri nom "doska vedla dosky" - cez oba potom maly a velky ventilator tahaju vzduch).
Na modernejsich VW su oba ventilatory (resp. aspon ten velky) dvojrychlostne.
Ked sa zapne Climatic klima, mali by sa rozbehnut oba na prvy stupen. Neviem ako je to s Climatronicom, ale pocitam ze podobne.
Ked tlak v klime napriek behu ventilatorov na prvy stupen narasta (napr. velka horucava, stojace auto), zopne sa velky ventilator na druhy stupen (riadny hukot).
Podobne ak by zacala stupat teplota motora (snimac teploty chladiacej kvapaliny) nad rozhodovaciu medzu, zapne sa velky ventilator na druhy stupen.
Vykonove zopnutie ventilatorov na tom spominanom Sharane ma na starosti "riadiaca jednotka" (tri relatka v ciernej plastovej krabicke).
Cize v Tvojom pripade to vyzera najpravdepodobnejsie na:
- nespravnu informaciu o teplote motora (snimac teploty chladiacej kvapaliny),
- nespravnu informaciu o tlaku v klimatizacii (snimac tlaku v klimatizacii),
- nespravnu cinnost "riadiacej jednotky ventilatorov".
Samozrejme okrem samotnych snimacov moze byt problem v nejakom konektore (zaoxidovany) ci poskodenej kabelazi.
A v poslednom rade moze byt vadna RJ motora - ale to je malo pravdepodobne.
Mozno ze spominane dva snimace nie su zle uplne (t.j. nezapise sa chyba do pamati zavad), ale neudavaju skutocnu teplotu (resp. tlak). Ak mas u koho, popozerajte VAGom bloky meranych hodnot a sledujte hodnoty udavane tymito dvoma snimacmi, ci ukazuju realne (pripadne ich sledujte v grafe-trende).
- ked sa motor nestaci chladit naporovym vzduchom,
- ked sa zapne klima - ochladzovanie kondenzatora klimatizacie (podobny chladic ako chladic motora len trochu tensi, ktory je umiestneny hned pri nom "doska vedla dosky" - cez oba potom maly a velky ventilator tahaju vzduch).
Na modernejsich VW su oba ventilatory (resp. aspon ten velky) dvojrychlostne.
Ked sa zapne Climatic klima, mali by sa rozbehnut oba na prvy stupen. Neviem ako je to s Climatronicom, ale pocitam ze podobne.
Ked tlak v klime napriek behu ventilatorov na prvy stupen narasta (napr. velka horucava, stojace auto), zopne sa velky ventilator na druhy stupen (riadny hukot).
Podobne ak by zacala stupat teplota motora (snimac teploty chladiacej kvapaliny) nad rozhodovaciu medzu, zapne sa velky ventilator na druhy stupen.
Vykonove zopnutie ventilatorov na tom spominanom Sharane ma na starosti "riadiaca jednotka" (tri relatka v ciernej plastovej krabicke).
Cize v Tvojom pripade to vyzera najpravdepodobnejsie na:
- nespravnu informaciu o teplote motora (snimac teploty chladiacej kvapaliny),
- nespravnu informaciu o tlaku v klimatizacii (snimac tlaku v klimatizacii),
- nespravnu cinnost "riadiacej jednotky ventilatorov".
Samozrejme okrem samotnych snimacov moze byt problem v nejakom konektore (zaoxidovany) ci poskodenej kabelazi.
A v poslednom rade moze byt vadna RJ motora - ale to je malo pravdepodobne.
Mozno ze spominane dva snimace nie su zle uplne (t.j. nezapise sa chyba do pamati zavad), ale neudavaju skutocnu teplotu (resp. tlak). Ak mas u koho, popozerajte VAGom bloky meranych hodnot a sledujte hodnoty udavane tymito dvoma snimacmi, ci ukazuju realne (pripadne ich sledujte v grafe-trende).
- pavel33
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Východní Čechy, Polička
Re: MOTOR, PROBLÉMY - zvyšování otáček a spínání větráků
tak jsem byl dneska na vag, ale nic jsme nenašli, tak ještě zkusím jít na klimu a uvidím
- VWman
- Řidič
- Příspěvky: 104
- Registrován: 01.02.2008 23:44
Re: MOTOR, PROBLÉMY - zvyšování otáček a spínání větráků
už někdo přišel na to co tuhle patálii způsobuje? už mne to pronásleduje ca 2 měsíce... nastartuju studený auto a ventilátory se rozběhnou na max... délka jejich běhu je pokaždé jiná... a občas se mi stává že přijdu po pár hodinách k autu a slyším jak maká malý ventilátor.. točí se fakt pomalu ale fakt dlouhý hodiny.... závady nula... G62 vyměněno.. žádná změna
- Chozin
- Moderátor
- Příspěvky: 1436
- Registrován: 23.05.2008 15:32
- Bydliště: Frýdlant
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, PROBLÉMY - zvyšování otáček a spínání větráků
Ahoj, řešil jsem něco podobnýho, jen u mě makal větrák klimačky naplno i když jsem vyndal klíč ze spínačka.
Dopadlo to tak, že jsem sehnal saharu z OII mají stejný konektor, na zkoušku co to udělá, větrák přestal a bylo po problému, ŘJ je ve větráku motoru a proto i když ten makal, byl tam problém.
Jen se musí sehnat stejně velká sahara u OII je o kousek větší.
Shodou okolností byl ve stejném servisu na ten samí problém s GV, a tam to bylo obráceně běžel větrák motoru.
Dopadlo to tak, že jsem sehnal saharu z OII mají stejný konektor, na zkoušku co to udělá, větrák přestal a bylo po problému, ŘJ je ve větráku motoru a proto i když ten makal, byl tam problém.
Jen se musí sehnat stejně velká sahara u OII je o kousek větší.
Shodou okolností byl ve stejném servisu na ten samí problém s GV, a tam to bylo obráceně běžel větrák motoru.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 16.05.2012 21:08
Re: MOTOR, PROBLÉMY - zvyšování otáček a spínání větráků
mám tu zákazníka se stejným problémem zvýšené otáčky a sepnuté ventilátory po 30 vteřinách po startu ,už jste to někdo vyřešil nebo nás necháte se trápit,,,
- Canndis
- Řidič
- Příspěvky: 51
- Registrován: 22.10.2007 20:13
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, PROBLÉMY - zvyšování otáček a spínání větráků
zdravim me touran 2.0 tdi 2003 pise kts 1 okruh ventilator a nesepne ani kdyz zapnu clima ale druhy okruh jdou oba nevi nekdo co vymenit?jestli neni jen nejake cidlo v riti?
Vw není zančka,vw je styl
-
- Řidič
- Příspěvky: 96
- Registrován: 06.01.2012 20:21
Re: MOTOR, PROBLÉMY - zvyšování otáček a spínání větráků
cau je normalni ze touran 2.o tdi v tehle vedrech pri delsim stani na krizovatce zvedne sam volnobezne otacky tak na 1tis pak se kousek jede a je to zas ok dik
- ROBIINU
- Profík
- Příspěvky: 1188
- Registrován: 09.02.2009 17:24
- Bydliště: Olomouc
Re: MOTOR, PROBLÉMY - zvyšování otáček a spínání větráků
Řekl bych ze to bude tim ze se zapne klima...tak si trochu přidá
TOURAN 131 kW / 401 Nm chip by TDIFUN …
-
- Řidič
- Příspěvky: 50
- Registrován: 31.01.2011 16:20
- Bydliště: Třebíč
Re: MOTOR, PROBLÉMY - zvyšování otáček a spínání větráků
Ahoj všem, nevím do které diskuze napsat....mám problém auto jede cca 1km pak motor sám zhasne, ale jde hned nastartovat, běží cca 15 sec. a zase zhasne. To se může opakovat pořád. Naftové čerpadlo zavrčí při zapnutí klíčku (jestli jde potom to už nevím...), ale spíš jako kdyby něco pod volantem cvaklo. Když to nechám 15 min. stát a asi to schladne....? tak to pak jede. Prosím nevíte co by to mohlo být?
díky.
díky.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 05.08.2010 18:15
Re: MOTOR, PROBLÉMY - zvyšování otáček a spínání větráků
Zdary,dělalo mi to taky,po výměně čidla teploty vody na hlavě po problému.