STĚRAČE PŘEDNÍ -Zarezlý čep, údržba, opravy
- janhelebrant
- Řidič
- Příspěvky: 93
- Registrován: 19.10.2008 11:41
- Bydliště: Mělník
STĚRAČE PŘEDNÍ -Zarezlý čep, údržba, opravy
Ahoj poradí mi někdo jak demontovat ramínka stěračů u VW Touran 2005.Díky
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
Re: Výměna gumiček u stěračů.
Ak mas vanovske protibezne stierace (niektore novsie Tourany maju klasicke stierace) tak vypni zapalovanie a potlac packu stieracov nadol. Oba stierace vyjdu do hornej tzv. servisnej polohy a zostanu tam. Potom idu ramena stieracov odklopit a otocenim stieratka o vyse 90 stupnov ich dostanes do polohy kedy sa daju vysunut z osiek, na ktorych su nastoknute.
Naspat ich dostanes opacnym postupom - zapni zapalovanie, potlac packu stieracov nadol (alebo nahor?) a stierace pekne po jednom opat zaparkuju normalne.
Naspat ich dostanes opacnym postupom - zapni zapalovanie, potlac packu stieracov nadol (alebo nahor?) a stierace pekne po jednom opat zaparkuju normalne.
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
STĚRAČE PŘEDNÍ - Zarezlý čep, údržba stěračů -návod
Tak mne uz moje protibezne prave "dosluzili" (Touran 2003 175 tis.km). Vodicovym najprv niekedy po vypnuti motora a zapalovania zostalo chvilu jemne mykat (take klepotanie a ked som ruku prilozil na rameno stieraca, citil som jemne trhanie) - neprisiel som na nic cim by to mohlo byt.
Teraz mi vodicov vypaluje poistku (25A v skrinke poistiek a rele v motorovom priestore uplne vlavo (v smere jazdy) vedla kastliku na baterku). Spolujazdcov tym padom nejde tiez lebo RJ jeho servomotora je ovladana zavisle z RJ servomotora vodicovho stieraca.
Ked bude cas musim to rozobrat (ak ste to uz niekto robili, prosim poradte ako na to) - podozrievam zaoxidovany tazko iduci cap otacania stieraca (znama bolest Sharan/Alhambra/Galaxy) alebo nejaky problem v samotnom servomotore (tam uz to bude bud narocnejsie a/alebo drahsie).
Teraz mi vodicov vypaluje poistku (25A v skrinke poistiek a rele v motorovom priestore uplne vlavo (v smere jazdy) vedla kastliku na baterku). Spolujazdcov tym padom nejde tiez lebo RJ jeho servomotora je ovladana zavisle z RJ servomotora vodicovho stieraca.
Ked bude cas musim to rozobrat (ak ste to uz niekto robili, prosim poradte ako na to) - podozrievam zaoxidovany tazko iduci cap otacania stieraca (znama bolest Sharan/Alhambra/Galaxy) alebo nejaky problem v samotnom servomotore (tam uz to bude bud narocnejsie a/alebo drahsie).
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
Re: Touran stierace protibezne vs. klasicke
Tak uz to mam za sebou, nebolo to nic zlozite. Bol zaoxidovany cap otacania vodicovho stieraca (aj vo zveraku som mal problem s nim pohnut). Ale to jemne mykanie-klopkanie ramenami stieracov (myka oboma) robi (niekedy po vypnuti zapalovania) stale. Bud je to nejaka tajomna funkcia, alebo chyba softu RJ, alebo chyba (opotrebene miesto) snimaca polohovej spatnej vazby ak ju servomotory maju, neviem.
Takze postup ak to niekoho bude zaujimat:
1) Odmontovat stierace - na sklo si fixou poznacit spravnu polohu stieracov, otvorit kapotu, na matici ramienok plastova ktytka, pod nou matica na 13 kluc, prestreknut WDckom a opatrne rameno vykyvat - vyklopit stierac, spodnu cast ramena po klb ohybu pouzit ako paku a jemnymi pohybmi hore-dolu rameno vykyvat z tisichranu.
2) Stiahnut gumovy tesniaci profil (keder) na hranici motoroveho priestoru a plastoveho krytu pod stieracmi (pod celnym sklom).
3) Plastovy kryt pod celnym sklom je nacvaknuty do drazky gumoplastoveho lemu celneho skla po celej dlzke vycnievajuciom jazyckom - opatrne (nepacit o sklo ale zospodu spod krytu) od okrajov tenkym skrutkovacom dvihat a postupne kryt smerom dohora vytiahnut.
4) Odmontovat spodny plech - prepazku priestoru pre stierace s izolaciou zo strany motora - v rohoch dve skrutky na kluc 10, zospodu plechu 3 take iste skrutky.
5) Oba stieracove nezavisle motory s kratkym noznicovym mechanizmom su si podobne - jeden elektricky konektor (ja som si pre istotu radsej odpojil baterku), dve velkoplosne torx skrutky cez gumove silentbloky a vzadu to este cele drzi vycnievajucim ocelovym trnom v gumovej prechodke v karoserii.
6) Po vybrati mechanizmu z auta si poznacit polohy vsetkych pak mechanizmu voci sebe (napr. skrabnutim ihlou) aby ste to zmontovali tak ako to bolo.
Na cape otacania je plastova krytka proti stekajucej vode, pod nou ocelova poistka (taka jednoduchsia seggerka), pod nou podlozka.
Po povoleni matice na 10 kluc na osi motorceka sa uz cap spolu s pakami mechanizmu da vytiahnut (ja som ho tazko rozhybaval WDckom, az to bolo horuce ako sa to tazko hybalo).
Na oboch koncoch capu su tenke gumove tesniace O-kruzky (neposkodit), na pate capu su dve tenke axialne trecie podlozky (horna rovna, spodna zvlnena). Vysolichat cap aj mosadzne lozisko - najhorsie casti opatrne jemny pilnik, potom velmi jemny brusny papier, nakoniec nejaka brusna pasta, na zaver docista technicky benzin, namazat (ja som dal taku tahavu tmavu vazelinu a este som ju pocukroval grafitovym praskom).
Takze postup ak to niekoho bude zaujimat:
1) Odmontovat stierace - na sklo si fixou poznacit spravnu polohu stieracov, otvorit kapotu, na matici ramienok plastova ktytka, pod nou matica na 13 kluc, prestreknut WDckom a opatrne rameno vykyvat - vyklopit stierac, spodnu cast ramena po klb ohybu pouzit ako paku a jemnymi pohybmi hore-dolu rameno vykyvat z tisichranu.
2) Stiahnut gumovy tesniaci profil (keder) na hranici motoroveho priestoru a plastoveho krytu pod stieracmi (pod celnym sklom).
3) Plastovy kryt pod celnym sklom je nacvaknuty do drazky gumoplastoveho lemu celneho skla po celej dlzke vycnievajuciom jazyckom - opatrne (nepacit o sklo ale zospodu spod krytu) od okrajov tenkym skrutkovacom dvihat a postupne kryt smerom dohora vytiahnut.
4) Odmontovat spodny plech - prepazku priestoru pre stierace s izolaciou zo strany motora - v rohoch dve skrutky na kluc 10, zospodu plechu 3 take iste skrutky.
5) Oba stieracove nezavisle motory s kratkym noznicovym mechanizmom su si podobne - jeden elektricky konektor (ja som si pre istotu radsej odpojil baterku), dve velkoplosne torx skrutky cez gumove silentbloky a vzadu to este cele drzi vycnievajucim ocelovym trnom v gumovej prechodke v karoserii.
6) Po vybrati mechanizmu z auta si poznacit polohy vsetkych pak mechanizmu voci sebe (napr. skrabnutim ihlou) aby ste to zmontovali tak ako to bolo.
Na cape otacania je plastova krytka proti stekajucej vode, pod nou ocelova poistka (taka jednoduchsia seggerka), pod nou podlozka.
Po povoleni matice na 10 kluc na osi motorceka sa uz cap spolu s pakami mechanizmu da vytiahnut (ja som ho tazko rozhybaval WDckom, az to bolo horuce ako sa to tazko hybalo).
Na oboch koncoch capu su tenke gumove tesniace O-kruzky (neposkodit), na pate capu su dve tenke axialne trecie podlozky (horna rovna, spodna zvlnena). Vysolichat cap aj mosadzne lozisko - najhorsie casti opatrne jemny pilnik, potom velmi jemny brusny papier, nakoniec nejaka brusna pasta, na zaver docista technicky benzin, namazat (ja som dal taku tahavu tmavu vazelinu a este som ju pocukroval grafitovym praskom).
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
Re: STĚRAČE PŘEDNÍ - Zarezlý čep, údržba stěračů -návod
[Doplnam dalsiu skusenost: to jemne mykanie (a klepotavy zvuk) stieracmi na par sekund vyskytujuce sa obcas po vypnuti motora a zapalovania som uz nezaznamenal odkedy som vymenil baterku za novu.] - NESPRAVNA HYPOTEZA.
Opravujem svoju nespravnu hypotezu - jemne mykanie jednym z ramien stieracov po vypnuti motora (spojene s klepotanim na cca 5 - 10 sekund) nie je sposobene dozivajucim akumulatorom, ANI ZAPECENYM CAPOM JEDNEHO ZO STIERACOV (to bola druha hypoteza). Vyzerá to skôr na neošetrený okrajový jav v algoritme software na preklápania britov stiračov, aby sa neotlačili.
Kedze sa mi zapecenie capu stieraca opakovalo po cca 1,5 roku opat, pristupil som k rieseniu kolegov zo sekcie Sharan/Alhambra/Galaxy (DAKUJEM) - na najpristupnejsie miesto valcoveho hlinikoveho telesa capu stieraca som jemnym pilnikom vytvoril rovnu plosku (sirky cca 4mm), vyvrtal otvor, narezal zavit a osadil malicku maznicku M6. "Dekalamitkou" to raz za pol roka-rok premazem a uvidim, ci to bude dlhodobo uspesne.
Opravujem svoju nespravnu hypotezu - jemne mykanie jednym z ramien stieracov po vypnuti motora (spojene s klepotanim na cca 5 - 10 sekund) nie je sposobene dozivajucim akumulatorom, ANI ZAPECENYM CAPOM JEDNEHO ZO STIERACOV (to bola druha hypoteza). Vyzerá to skôr na neošetrený okrajový jav v algoritme software na preklápania britov stiračov, aby sa neotlačili.
Kedze sa mi zapecenie capu stieraca opakovalo po cca 1,5 roku opat, pristupil som k rieseniu kolegov zo sekcie Sharan/Alhambra/Galaxy (DAKUJEM) - na najpristupnejsie miesto valcoveho hlinikoveho telesa capu stieraca som jemnym pilnikom vytvoril rovnu plosku (sirky cca 4mm), vyvrtal otvor, narezal zavit a osadil malicku maznicku M6. "Dekalamitkou" to raz za pol roka-rok premazem a uvidim, ci to bude dlhodobo uspesne.
Naposledy upravil(a) Pilotek dne 28.10.2012 11:17, celkem upraveno 5 x.
- pitukes
- Jezdec
- Příspěvky: 226
- Registrován: 18.02.2008 18:05
- Bydliště: I´m from exit
Re: STĚRAČE PŘEDNÍ - Zarezlý čep, údržba stěračů -návod
nazdar, mam ten isty problem, po zapnuti stieracov mi vodicov stierac zacne klepotat (protibezne stierace)
-
- Profík
- Příspěvky: 988
- Registrován: 11.10.2008 21:52
- Bydliště: Žilina
Re: STĚRAČE PŘEDNÍ - Zarezlý čep, údržba stěračů -návod
Ale mne to robilo po VYPNUTI stieracov/zapalovania (Touran kazdy druhy krat ked sa vypnu stierace alebo kazdy n-ty krat (neviem presne) ked sa nestieralo ale vypne sa zapalovanie trosku pohne stieracmi tak aby sa preklopili gumicky a nezostali zdeformovane stale do jednej strany).
Tebe to zacne klepat ked ich ZAPNES? T.j. nezacnu stierat? Tak to bude s najvacsou pravdepodobnostou uplne zapeceny cap jedneho z nich.
Tebe to zacne klepat ked ich ZAPNES? T.j. nezacnu stierat? Tak to bude s najvacsou pravdepodobnostou uplne zapeceny cap jedneho z nich.
- pitukes
- Jezdec
- Příspěvky: 226
- Registrován: 18.02.2008 18:05
- Bydliště: I´m from exit
Re: STĚRAČE PŘEDNÍ - Zarezlý čep, údržba stěračů -návod
Oni stieraju uplne v pohode, aj chod je stieracov je plynuly, ale pri samotnom pohybe ked sa uz stierace vracaju do dole vtedy mi to zaklepe tak na sekundu.
- k_michal
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 20.01.2008 15:56
- Bydliště: BB - LC
Re: STĚRAČE PŘEDNÍ - Zarezlý čep, údržba stěračů -návod
tiez som mal obdobne problemy ktore prerastli az do velkej hadky stieracov,
a nasledneho uplneho zastavenia najprv jedneho a po case aj druheho motora stieraca,
takze som musel zakupit obidva motory a stieram dalej
vcelku slusna palka, ale su nove tak hadam nieco vydrzia, bez toho sa fakt neda jazdit.
a nasledneho uplneho zastavenia najprv jedneho a po case aj druheho motora stieraca,
takze som musel zakupit obidva motory a stieram dalej
vcelku slusna palka, ale su nove tak hadam nieco vydrzia, bez toho sa fakt neda jazdit.
- Dovetail
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 06.01.2009 17:05
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: STĚRAČE PŘEDNÍ - Zarezlý čep, údržba stěračů -návod
Omlouvam se dopredu....mam dotaz tykajici se zadniho sterace a nechci kvuli tomu zakladat nove tema..Tak se zeptam tady.. Nejaky poberta si u me pujcil kryt ostrikovace zadniho sterace...takovy ten plastovy maly kryt...Nemel by jste nekdo treba nahradni,ktery by jste mi prodal...nechce se mi jet na vrakoviste,jelikoz tam vzdycky chteji za tyhle male veci hrozne rakety.Dik za info...
-
- Jezdec
- Příspěvky: 419
- Registrován: 08.01.2009 18:53
Re: STĚRAČE PŘEDNÍ - Zarezlý čep, údržba stěračů -návod
Mne ho tiez ukradli,vo Francii stoji ten kryt 1,96€.To az moc velka palka nie je.
- Dovetail
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 06.01.2009 17:05
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: STĚRAČE PŘEDNÍ - Zarezlý čep, údržba stěračů -návod
No to je pakatel...ale do Francie se mi pro nej nechce. Zkusim si jedine zavolat na Jarov a uvidim kolik si za novy original reknou....jarod78 píše:Mne ho tiez ukradli,vo Francii stoji ten kryt 1,96€.To az moc velka palka nie je.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 419
- Registrován: 08.01.2009 18:53
Re: STĚRAČE PŘEDNÍ - Zarezlý čep, údržba stěračů -návod
Preco nie,dnes v Parizi tu mame jasno a vonku je na slnku 22°Dovetail píše:No to je pakatel...ale do Francie se mi pro nej nechce. Zkusim si jedine zavolat na Jarov a uvidim kolik si za novy original reknou....jarod78 píše:Mne ho tiez ukradli,vo Francii stoji ten kryt 1,96€.To az moc velka palka nie je.
- All.esh
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 16.10.2009 19:44
- Bydliště: Chotěboř
Re: STĚRAČE PŘEDNÍ - Zarezlý čep, údržba stěračů -návod
NAzdar, to samé jsem udělal i já,jen s tím,že mi motor u spolujezdce staále nejede. Pojistky ok. Nevím a lámu si hlavu. Poradíte?k_michal píše:tiez som mal obdobne problemy ktore prerastli az do velkej hadky stieracov,
a nasledneho uplneho zastavenia najprv jedneho a po case aj druheho motora stieraca,
takze som musel zakupit obidva motory a stieram dalej
vcelku slusna palka, ale su nove tak hadam nieco vydrzia, bez toho sa fakt neda jazdit.
-
- Řidič
- Příspěvky: 83
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: STĚRAČE PŘEDNÍ - Zarezlý čep, údržba stěračů -návod
zdarec klubáci mám ten samý problém zasekl se mi pravý stěrač a myslím že odešel motorek (najeto 183000 R.V.2003).nemáte někdo tušení na kolik vyjde nový motorek?a kde se dá sehnat?díky