ELEKTRO, BATERIE - Výměna, vybíjení

Palubní desky, elektro...

Moderátoři: Chozin, alesino

Odpovědět
Uživatelský avatar
jirka14
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 283
Registrován: 05.09.2008 14:43
Bydliště: Zlínský kraj

ELEKTRO, BATERIE - Výměna, vybíjení

Příspěvek od jirka14 »

Zdravím všechny přítomné, a prosím o radu nebo tip.
Dnes ráno jsem poprvé nenastartoval svůj "zánovní" vůz. Důvod: totálně vybitá baterie, a to tak, že ani nefungoval centrál, a nenažhavila se ani jedna kontrolka po otočení klíčkem. Auto jsem nakonec nastartoval přes kabely od kolegy, a fičel do servisu.
Tam mi řekli, že to asi bude nadýl, protože i při vypnutých všech spotřebičích a je na baterce dle měření stále odběr asi 2A. Tak prej je jesné, že to přes noc baterku vycucne. Musím podotknout, že jsme ve třech lidech asi hodinu chodili kolem auta, a stále hledali zapnutý nějaký spotřebič. Bohužel nic. Vzhledem k tomu, že ještě ze servisu nevolali, tak počítám, že na to ještě nepřišli.
Nemáte prosím někdo nějaký tajný tip, kde ten odběr může být. Jestli to není třeba nějaké klasická nemoc Touranů apod.
VW Touran 2.0TDI 103kw DSG, r.v. 2005

Předem díky za všechny rady a tipy!

Jirka
V̶W̶ ̶T̶o̶u̶r̶a̶n̶ ̶2̶,̶0̶ ̶T̶D̶I̶ ̶1̶0̶3̶ ̶k̶w̶ ̶D̶S̶G̶
VW Golf Sportsvan 1,4 TSI 92kw DSG

touran19
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 16.03.2008 01:58

ELEKTRO, BATERIE - Výměna, vybíjení

Příspěvek od touran19 »

Ahoj, až budeš mít nějaký výsledek, jak si dopadl, dej určitě vědět. Teď mi taky došla baterka a řeším, jakou místo ní. Zdá se mi, že mi taky taky pořád něco odebírá šťávu. Jakou budeš dávat novou autobaterii? Rozmýšlím se mezi touhle : http://www.battery.cz/autobaterie-varta ... 33-2-v1650#

a touto: http://www.varta-autobaterie.cz/silver- ... ah-11.html
passat individual, automat 125kw, dynaudio, solární šíbr ...

Uživatelský avatar
jirka14
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 283
Registrován: 05.09.2008 14:43
Bydliště: Zlínský kraj

ELEKTRO, BATERIE - Výměna, vybíjení

Příspěvek od jirka14 »

Čau, tak závada byla po jednom dni v servisu odstraněna.
Údajně odešlo nějaké relátko v jednotce komfortu. Stačilo vyměnit pouze to to relé, a vše je OK. Akorát prej bylo náročnější hledání, protože ta závada nešla vyčíst z paměti. Nejsem zas nějak extra odborník, tak nemůžu říct, jestli to je pravda, nebo ne.
Baterii jsem měnit nemusel, takže neporadím kterou, s tím zkušenost zatím naštěstí nemám. Ale zima přichází, tak se uvidí....
Tak přeji šťastnou ruku při výběru.
V̶W̶ ̶T̶o̶u̶r̶a̶n̶ ̶2̶,̶0̶ ̶T̶D̶I̶ ̶1̶0̶3̶ ̶k̶w̶ ̶D̶S̶G̶
VW Golf Sportsvan 1,4 TSI 92kw DSG

touran19
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 16.03.2008 01:58

ELEKTRO, BATERIE - Výměna, vybíjení

Příspěvek od touran19 »

Díky za zprávu. Jen tak pro informaci, nakonec to vyhrála tahle autobaterie. Přeci jen mám na autě připojeno dost věcí :
http://www.battery.cz/autobaterie-banner-50500-v2851

Ať auto slouží :-)
passat individual, automat 125kw, dynaudio, solární šíbr ...

Pilotek
Profík
Profík
Příspěvky: 988
Registrován: 11.10.2008 21:52
Bydliště: Žilina

ELEKTRO, BATERIE - Výměna, vybíjení

Příspěvek od Pilotek »

Aj mne v mrazoch (1/2009) na Tourane TDI 2003 dosluzila tovarenska 74Ah bateria (VW OEM Varta). Tiez som kupil snad z toho najlepsieho co sa do kastliku Tourana (a Golfa V aj ostatnych jeho bratrancov a sestrenic) da dat za este "rozumne" peniaze (t.j. nepocitam gelovky):

Banner Uni Bull 50500 - 80Ah, 700A v cervenom puzdre s polmi na oboch stranach prekrytymi cervenymi krytkami, ktore po otvoreni tvoria rukovat na prenasanie.
http://www.bannerbatterien.com/banner/f ... BullCZ.pdf

Ma presne rozmery ako tovarenska 278x175x190mm a az na tu "pravu" krytku nevyuzitych polov ktora trosku koliduje s vikom kastliku (da sa zavriet, ale trochu ho naduva) tam pasuje.
Lavu krytku som dal prec a odlozil si ju pre pripadne prenasanie baterie.

Touran sa po vymene aku zmenil k lepsiemu - mnohe "poruchy" ktore sa tu a tam objavovali (hlasenie "Airbag - napinace" so zapipanim obcas po nastartovani, zapipanie a blikajuca kontrolka hladiny chladiacej kvapaliny po velmi mrazivej noci, trhanie volantom pri rychlom manevrovani ihned po nastartovani... mi uz (musim zaklopat) nerobi.
Zrejme tato "nova" generacia CAN Bus aut s mnohymi riadiacimi jednotkami je dost citliva na podpatie po nastartovani sposobene odchadzajucou baterkou.

touran19
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 16.03.2008 01:58

ELEKTRO, BATERIE - Výměna, vybíjení

Příspěvek od touran19 »

Tak me presne to same dela muj Touran, r.v. 2003. Baterku jsem vymenil presne za tu samou, jak popisujes ty. Ale stacilo 14 dni na mrazu bez jizdy (na letisti o dovolene) a je to zase v haji. Po 14 dnech sem nenastartoval. Po prijezdu jsem dal baterku na 5 hodin na nabijecku a stejne nevydrzi auto dva dni na mrazu, abych pak treti den nastartoval. Mel jsem to v pondeli v servisu a nic nenasli :cry: Airbag napinace se sice uz nerozsvecuje ale chladici kapali po kazdem nastartovani. Staci vsak kousek popojet, vytahnout klicek znovu nastartovat a kontrolka uz nesviti. tak jsem z toho celkem nestasntej, protoze kazdu druhy den davam baterku pro jistotu na tri hodiny na nabijecku. Aby se pak auto rozjelo. V aute mam jen radio a sherlog a alarm.
passat individual, automat 125kw, dynaudio, solární šíbr ...

Pilotek
Profík
Profík
Příspěvky: 988
Registrován: 11.10.2008 21:52
Bydliště: Žilina

ELEKTRO, BATERIE - Výměna, vybíjení

Příspěvek od Pilotek »

To skor vyzera, ze Ti to slabo dobija. Zmeraj voltmetrom napatie na poloch baterie pri chode motora na volnobeh. Malo by tam byt vyse 14V.

Ak dobija OK, zmeraj odber pri odstavenom aute ci nieco bateriu nevybija:
- odpoj (napr. zaporny) pol
- do obvodu PEVNE pripoj doveryhodny ampermeter a nechaj ho tam pripojeny
- nechaj si otvorenu kapotu a zamkni auto
- pockaj cca pol hodiny-hodinu a pozri odber prudu naprazdno, malo by tam byt len cca 20-30-40mA.

To radio tam mas original, nic sa na aute v poslednom case nedorabalo?

Ani nova bateria sa neda uplne vylucit (vadny kus). Ja som pred par tyzdnami reklamoval zanovnu VARTA Blue Dynamic. Po par mesiacoch pouzivania zacala blbnut tak, ze po jednej noci nenastartovala auto. U dodavatela krutili hlavami, ale dokazali sme im to tak, ze sme baterky prehodili medzi dvoma autami - do rana neslo nastartovat druhe auto a povodne bez problemov.

touran19
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 16.03.2008 01:58

ELEKTRO, BATERIE - Výměna, vybíjení

Příspěvek od touran19 »

Ahoj.
Mockrat diky za radu. Pristi tyden jde auto znovu do servisu, tentokrat do jineho. Taky si myslim, ze je to vadna baterie. Dam vedet :-)
passat individual, automat 125kw, dynaudio, solární šíbr ...

Pilotek
Profík
Profík
Příspěvky: 988
Registrován: 11.10.2008 21:52
Bydliště: Žilina

ELEKTRO, BATERIE - Výměna, vybíjení

Příspěvek od Pilotek »

Zhrniem moje dlhodobe priznaky porucajucej sa baterky (po par dnoch odstavenia v mrazoch som uz nepretocil) - to ze to boli priznaky odchadzajucej baterie viem az teraz po jej vymene - mozno to niekomu pomoze:
- casto po nastartovani zapipanie a hlaska na displeji "Airbag - napinace",
- niekedy po velmi mrazivej noci zapipanie, kontrolka chladiacej kvapaliny a hlaska "Do dilny"
- pri prudsom manevrovani volantom ihned po nastartovani dlhsie stojaceho auta citelne "mykanie" (kolisanie ucinku) posilnovaca,
- niekedy po vypnuti motora aj zapalovania (srandovne pisat u TDI o zapalovani, ale rozumieme sa) jemne mykanie ramien stieracov (klepotavy zvuk na par sekund) - zatial mi to neurobilo.

Takze upravujem: Hlasku "Airbag - napinace" obcas spravi (ked dlhsie stoji v garazi) aj po vymene baterie. Tam by zrejme pomohol novsi soft RJ - zrejme testuje periferie prilis skoro po nastartovani.

Upravujem druhy krat: to klepotanie a jemne mykanie ramenom stieraca po vypnuti klucika bolo sposobene zapecenym/zaoxidovanym capom jedneho zo stieracov - kedze Touran po kazdom druhom vypnuti stieracov resp. po kazdom x-tom vypnuti klucika pohne stieracmi, aby sa gumicky neprelezali ohnute na jednu stranu.
Naposledy upravil(a) Pilotek dne 24.12.2009 11:44, celkem upraveno 1 x.

Medvídek1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 09.10.2009 12:14

ELEKTRO, BATERIE - Výměna, vybíjení

Příspěvek od Medvídek1 »

Mám dotaz,včera jsem se snažil nastartovat mojeho tourana,ale baterie byla prázdná(kontrolky jenom blikaly a startér jenom cvakal).Dal jsem ji asi na 5 hodin nabít a pak nebyl problem s nastartováním,ale začalo mi svítit kontrolka elektromechanické řízení a kontrolka ESP,čas od času se ukázal nápis napínání pásů.Je možné že tato závada je od slabé baterky,je jí asi 5 roků.
Dík za radu :(

Pilotek
Profík
Profík
Příspěvky: 988
Registrován: 11.10.2008 21:52
Bydliště: Žilina

ELEKTRO, BATERIE - Výměna, vybíjení

Příspěvek od Pilotek »

Daj baterku poriadne do plna nabit a ak este raz zlyha, kup novu.

Nova baterka Ti pravdepodobne pomoze od kontroliek riadenia a ESP. Obcasne hlasenie "Airbag napinace" mi vsak zostalo aj po vymene za novu Bannerku.

Uživatelský avatar
winsblack
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 324
Registrován: 30.08.2009 21:10
Bydliště: Kozmice (opavsko)
Kontaktovat uživatele:

ELEKTRO, BATERIE - Výměna, vybíjení

Příspěvek od winsblack »

hehe tak todle mě potkalo cirka týden zpátky. auto sem nahodil přes kabely dojel k mechanikovi ketrej mi diagnostikoval odběrv kldiovém stavu 1.5 ampery což je svinsky moc. tak ted čekám na dobíječce až bude čas na to juknout a mezitím ve chvílích osobního volna řešíme bufík mekku všech VW maniaků. Takže rada na závěr zkontrolovat zda není nějaký odběr a baterii kvalitně dobít.

Uživatelský avatar
alesino
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2998
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: HavířOff

ELEKTRO, BATERIE - Výměna, vybíjení

Příspěvek od alesino »

nabij baterku na " plno " a pak zkus článek po článku změrit měřákem na hustotu elektrolytu a ten ti ukáže jakou mají kapacitu a uvidíš jestli je baterie OK nebo KO ... je to rychle a levné řešení pak bych šel dál ...

Stav nabití Napětí v klidu [V] Hustota elektrolytu [g/cm3]
100% > 12,60 1,26 - 1,28 v pořádku
75% 12,40 - 12,54 1,24 - 1,25
50% 12,24 - 12,40 1,21 - 1,24 ihned dobít
25% 11,88 - 12,18 1,13 - 1,18
0% < 11,88 < 1,12

Uživatelský avatar
ROBIINU
Profík
Profík
Příspěvky: 1188
Registrován: 09.02.2009 17:24
Bydliště: Olomouc

ELEKTRO, BATERIE - Výměna, vybíjení

Příspěvek od ROBIINU »

Ahoj, řešil jsem tohle cca před 3 týdny. Dopadlo to tak, že jsem koupil novou. U nás mají nějaký zkušební stroj, který jí zatíží a řekne Ti co a jak. Koupil jsem 76A a podle tabulek mi řekli,že tam má být 100A. tak mi jí půjčil, jestli se mi tam vejde a byla o 5 cm delší a 85A taky. Jo a když jsem jim tam nechal starou dali mi 8% slevu :lol: konečná cena 3339,- Varta se stříbrným jádrem
TOURAN 131 kW / 401 Nm chip by TDIFUN …

Uživatelský avatar
T150
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1749
Registrován: 29.01.2009 22:05
Bydliště: PRAHA neni jenom most a hrad, PRAHA je matka měst a nálad

ELEKTRO, BATERIE - Výměna, vybíjení

Příspěvek od T150 »

ROBIINU píše:Ahoj, řešil jsem tohle cca před 3 týdny. Dopadlo to tak, že jsem koupil novou. U nás mají nějaký zkušební stroj, který jí zatíží a řekne Ti co a jak. Koupil jsem 76A a podle tabulek mi řekli,že tam má být 100A. tak mi jí půjčil, jestli se mi tam vejde a byla o 5 cm delší a 85A taky. Jo a když jsem jim tam nechal starou dali mi 8% slevu :lol: konečná cena 3339,- Varta se stříbrným jádrem
si mi řikal že sis koupil za 1200,- čínskou ty varto........tak co tu machruješ :mrgreen: :mrgreen:
Jednou jsem čuměl na jednu ve vlaku a pak jsem se jí zeptal, proč mlčí. Řekla, že mlčí, protože chce.

Chápete to? Ona chce a mlčí? :D

Odpovědět

Zpět na „Elektro“