Cross touran 1T3
-
- Řidič
- Příspěvky: 55
- Registrován: 13.05.2014 06:09
Cross touran 1T3
Zdravim, resil jste nekdo plechace na zimu u Crosse? Je tam na kazde naprave jiny rozmer, nechci si v zime znicit alu...
- Stuff
- Řidič
- Příspěvky: 69
- Registrován: 16.04.2015 10:52
Re: Cross touran 1T3
Myslím že jiný rozměr je jenom na 17", na 16" a 15" je stejný. A nakonec myslím že není problém dát i 17" 215ky v předu i v zadu. V TP mám psaný 215 a 235, ale zmíňka na jakou nápravu tam není žádná.
VW TOURAN Cross 2.0TDI 103kW, DSG
- score
- Řidič
- Příspěvky: 156
- Registrován: 14.11.2014 20:02
- Bydliště: Furth im Wald (DE) Olomouc
Re: Cross touran 1T3
právě že v malým je to definovaný, užší rozměr přední, širší zadní náprava, ale jen u 17´
u 16 mám rozměr stejnej pro obě nápravy
u 16 mám rozměr stejnej pro obě nápravy
ScOrE & MuScHi jezděj f černočerným Tuřínu od Crossů
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2875
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cross touran 1T3
podle TP tam muzou jen ty rozdilny 17" a 16" pak ve vzhledove otresnym rozmeru (6J 16" ET50 s 205/55) stejny vycteno z TP na 2.0/103... tady by asi nemel byt ale problem nechat si zapsat jinej rozmer pres VW, pokud se to nejak moc neprezene...
je to tam bohuzel napsany v tech harmonizacnich kodech (predek 215, zadek 235)... je celkem vtipny, ze bazary to prodavaji z nejakyho duvodu obracene i kdyz je tam urcite prostor pro nejakou "upravu" od nekoho, kdo to prepisuje do CZ VTP......V TP mám psaný 215 a 235, ale zmíňka na jakou nápravu tam není žádná...
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Cross touran 1T3
To je celkově uchylny mít na jedné nápravě užší pneu a na druhé širší... Kor jestli to má pak stejný profily na obou, tak přeci musí být i jiný celkový obvod kol na každé nápravě... Ač třeba neznatelny, ale stejně.
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2875
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cross touran 1T3
profily samozrejme stejny nejsou, je to jen o sirce disku a pneu (215/50 (107,5), 235/45 (105,75))... uplne to srovnani nemyslim vazne, ale formule maji taky sirsi zadni... je to proste o stabilite
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Cross touran 1T3
Přirovnat touran k formuli je docela slušný
Ještě že normální auta mají všude stejné šíře pneu i profily na obou osách, protože tohle vidím poprvé.
Netuším kdo na tohle tenkrát přišel
Ještě že to není jako chopper
Ještě že normální auta mají všude stejné šíře pneu i profily na obou osách, protože tohle vidím poprvé.
Netuším kdo na tohle tenkrát přišel
Ještě že to není jako chopper
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2875
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cross touran 1T3
tak takovejch aut je celkem hodne... i roomster ma celkem vyrazne jinou zadni napravu (ne jiny kola), i kdy u nej to asi nebude durazem na jizdni vlastnosti pravda je, ze je to akorat k nastvani, pac se ani kola motat nedaj... predpoklad je vybehat si jiny rozmery do TP
EDIT: ze ma cross jiny pruziny, to vim, ale jsou tu i jine (zesilene) prvky na naprave? diky
EDIT: ze ma cross jiny pruziny, to vim, ale jsou tu i jine (zesilene) prvky na naprave? diky
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
- CentriFUGA
- VWexpert
- Příspěvky: 2574
- Registrován: 23.03.2013 23:28
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cross touran 1T3
JirkVys: U BMW například celkem běžný jev mít vzadu širší pneumatiky díky zadnímu pohonu. u Tourana to samozřejmě smysl strácí, je to kvůli tomu aby nevypadala vzadu kola utopená a celé auto nepůsobilo dojmem tramvaje.
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Cross touran 1T3
Běžný jev je mít na obou nápravách stejný rozměr bez ohledu na to, kde je náhon.
Ztrácí význam aby měla zadní náprava "větší přilnavost" a přední menší, když můžou mít obě nápravy stejné rozměry.
V době posilovačů je zkrátka jedno jestli budu točit pneu o šíři 185 nebo 235
Aby kola nevypadala utopená... To přeci jen určuje ET.
Ale to je vcelku jedno, spíše mě zajímalo jaký to má význam čistě ze zvědavosti, zatím v tom žádný nevidím.
Ztrácí význam aby měla zadní náprava "větší přilnavost" a přední menší, když můžou mít obě nápravy stejné rozměry.
V době posilovačů je zkrátka jedno jestli budu točit pneu o šíři 185 nebo 235
Aby kola nevypadala utopená... To přeci jen určuje ET.
Ale to je vcelku jedno, spíše mě zajímalo jaký to má význam čistě ze zvědavosti, zatím v tom žádný nevidím.
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2875
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cross touran 1T3
tak klido to mohlo byt tak, ze se kola vyrabi pri dane sirce ve stejnem rozmeru (ale ruzne sirce) pro vice typu aut a hodilo se jim to kvuli vzhledu a ETckem to resit nemohli, protoze by museli komplet predelat i napravu... no a protoze na 6,5J se "neda" dat 235 pneu a na 8J zase 215, tak vymysleli holt takovej trochu hybrid... celej cross je jen o vzhledu, nic jinyho na tom neni (i kdyz u tech dilu na naprave stale nevim )
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Cross touran 1T3
Dobře, může být. Zkrátka něco splácali, aby to bylo odlišné od normálních vozidel
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2875
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cross touran 1T3
tak s tou odlisnosti to tlaci i ted, kdyz se to prodava jako bazar auto... je to proste k nezaplaceni
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Cross touran 1T3
Není to běžný jev, je to jenom častější jev, protože auta se zadním pohonem už prakticky neexistují (čest těm pár výjimkám).JirkaVys píše:Běžný jev je mít na obou nápravách stejný rozměr bez ohledu na to, kde je náhon.
Ztrácí význam aby měla zadní náprava "větší přilnavost" a přední menší, když můžou mít obě nápravy stejné rozměry.
V době posilovačů je zkrátka jedno jestli budu točit pneu o šíři 185 nebo 235
Koly s širokými pneumatikami sice, díky posilovači, zatočíš zhruba stejně snadno jako z užšími pneumatikami, ale pokud není silnice ideálně rovná (u nás prakticky nikde), tak sakra poznáš šířku pneumatiky ve volantu na tom jak moc "honíš" auto po cestě. A u větších výkonů potřebuješ na poháněnou (zadní) nápravu větší přilnavost, než na řídící (přední), která jí má vesměs dost i na užších pneumatikách, protože nemusí přenášet sílu pohonu.
U aut s předním pohonem je ale širší pneumatika vzadu totální nesmysl.
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Cross touran 1T3
Tak chvála bohu tomu že se zadním náhonem toho moc není, hlavně pokud to má motor vepředu... Tak moc dobře vím že tenkrát se starým BMW a náhonem na zadek jsem měl dost problém vůbec někam v zimě dojet, resp vyjet. Samozřejmě se nebavím o zavějích, ale ani dočista vysolene silnici.
To musím uznat, že i Škoda Forman obstál v zimě lépe, ač tam zase ujížděla věčně zadnice do stran
Zkrátka normální je mít na všech nápravách stejné rozměry, protože jak vzadu tak vepředu je potřeba přilnavost.
To musím uznat, že i Škoda Forman obstál v zimě lépe, ač tam zase ujížděla věčně zadnice do stran
Zkrátka normální je mít na všech nápravách stejné rozměry, protože jak vzadu tak vepředu je potřeba přilnavost.