U : oprava altiku
- Keflek
- VWjunior
- Příspěvky: 1647
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
U : oprava altiku
Duvod opravy : svitici kontrolka dobijeni,alternator nedobijel...
Predpoklad - demontovany alternator
1: Demontovat krytku a volnobezku/remenici alternatoru...na volnobezku je treba spesl naradi...pokud je volnobezka na vymenu,staci ji zavarit a ve sveraku povolit pomoci 12tihranne hvezdy (myslim ze 10,nebo 12)
2:povolit 4 x sroub - vetsinou krizovy - dojde k ovolneni loziska a "jisticiho" plechu
3: vysroubovat 3 x sroub a demontovat plastovy kryt
4: opatrne uvolnit a roztahnout kontakty diodoveho mustku a vinuti (malym sroubovackem a klestemi)
5: vysroubovat 2 x sroub,sejmout regulator + 3 x sroub a sejmout diodovy mustek
6: vysroubovat 4 x sroub (krizovy,nebo 8 orech) drzici bloky alternatoru k sobe
7: oddelit od sebe casti alternatoru
8: stahnout zadni lozisko - zadni
9: pozor opatrne oddelit privod vinuti z kontaktu zberneho krouzku a stahnout cely krouzek (vetsino se znici - je to plast novy cca 100 kc)
10: oddelit rotor od druhe casti altiku a stahnout druhe - predni lozisko - ocistit hridel,maznout a nalisovat nove (staci prez orisek naklepat - jde lehce)
11: nalisovat novy sberny krouzek
12: poradne proletovat a pripajet dratky vinuti zpet ke kontaktum sberneho krouzku
13: nalisovat nove lozisko - postup stejny jako u zadniho - slozit obe poloviny alternatoru k sobe,dotahnout 4 x sroub (bod 6) rotor se musi volne otacet i po dotazeni !!! Pokud ne,nejsou bloky alternatoru stazeny rovnomerne - dotahovat krizem
14:ocistit kontaktni vyvody vinuti a nasadit diodovy mustek s taktez ocistenymi kontakty
15:zatahnout kontakty do sebe zpet a proletovat...namontovat regulator a vse podotahovat. Nasadit zpet plastovy kryt...
Muj problem spocival v opotrebeni sberneho krouzku (nedosednuti uhliku) pri te prilezitosti jsem prekontroloval loziska a provedl jejich vymenu...
Dalsi z problemu muze byt vadny diodovy mustek )fota jak promerit s hodnotama prilozim pozdeji)
stejne tak muze byt poskozene vinuti v rotoru,nebo statoru...
popripade kratke a nedosedajici uhliky regulatoru (asi nejsnazsi oprava neni ani treba sundavat altik
Jakekoliv dotazy a nejasnosti prez S.Z.
Predpoklad - demontovany alternator
1: Demontovat krytku a volnobezku/remenici alternatoru...na volnobezku je treba spesl naradi...pokud je volnobezka na vymenu,staci ji zavarit a ve sveraku povolit pomoci 12tihranne hvezdy (myslim ze 10,nebo 12)
2:povolit 4 x sroub - vetsinou krizovy - dojde k ovolneni loziska a "jisticiho" plechu
3: vysroubovat 3 x sroub a demontovat plastovy kryt
4: opatrne uvolnit a roztahnout kontakty diodoveho mustku a vinuti (malym sroubovackem a klestemi)
5: vysroubovat 2 x sroub,sejmout regulator + 3 x sroub a sejmout diodovy mustek
6: vysroubovat 4 x sroub (krizovy,nebo 8 orech) drzici bloky alternatoru k sobe
7: oddelit od sebe casti alternatoru
8: stahnout zadni lozisko - zadni
9: pozor opatrne oddelit privod vinuti z kontaktu zberneho krouzku a stahnout cely krouzek (vetsino se znici - je to plast novy cca 100 kc)
10: oddelit rotor od druhe casti altiku a stahnout druhe - predni lozisko - ocistit hridel,maznout a nalisovat nove (staci prez orisek naklepat - jde lehce)
11: nalisovat novy sberny krouzek
12: poradne proletovat a pripajet dratky vinuti zpet ke kontaktum sberneho krouzku
13: nalisovat nove lozisko - postup stejny jako u zadniho - slozit obe poloviny alternatoru k sobe,dotahnout 4 x sroub (bod 6) rotor se musi volne otacet i po dotazeni !!! Pokud ne,nejsou bloky alternatoru stazeny rovnomerne - dotahovat krizem
14:ocistit kontaktni vyvody vinuti a nasadit diodovy mustek s taktez ocistenymi kontakty
15:zatahnout kontakty do sebe zpet a proletovat...namontovat regulator a vse podotahovat. Nasadit zpet plastovy kryt...
Muj problem spocival v opotrebeni sberneho krouzku (nedosednuti uhliku) pri te prilezitosti jsem prekontroloval loziska a provedl jejich vymenu...
Dalsi z problemu muze byt vadny diodovy mustek )fota jak promerit s hodnotama prilozim pozdeji)
stejne tak muze byt poskozene vinuti v rotoru,nebo statoru...
popripade kratke a nedosedajici uhliky regulatoru (asi nejsnazsi oprava neni ani treba sundavat altik
Jakekoliv dotazy a nejasnosti prez S.Z.
Naposledy upravil(a) Keflek dne 08.03.2011 17:49, celkem upraveno 1 x.
Touran 2.0 TDi
- Keflek
- VWjunior
- Příspěvky: 1647
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Pafel
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 31.07.2010 20:49
- Bydliště: Little Rock
- Kontaktovat uživatele:
Re: U : oprava altiku
Pěknej, popis!!
Nedávno jsme s bratrem řešili také závadu, ale nevím, zda to tu někdo psal či nepsal, ale zajímavě jsme to vyřešili:
Altík nedobíjel, ale byl po repasi, takže uhlíky a kroužky ok, vinutí také. Zbýval jen stabilizační regulátor (beztak to je tranzistor který jen stabilizuje napětí, který jde do buzení na základě výstupního...) jenže ejhle, on origo stojí 1000-2000 kč.
No tak jsem chvilku brouzdal a on je altík watáží stejný od felicie 1,6ky a co? tam je ta součástka za 179 kč. Tak už tak vesele frčí...
Nedávno jsme s bratrem řešili také závadu, ale nevím, zda to tu někdo psal či nepsal, ale zajímavě jsme to vyřešili:
Altík nedobíjel, ale byl po repasi, takže uhlíky a kroužky ok, vinutí také. Zbýval jen stabilizační regulátor (beztak to je tranzistor který jen stabilizuje napětí, který jde do buzení na základě výstupního...) jenže ejhle, on origo stojí 1000-2000 kč.
No tak jsem chvilku brouzdal a on je altík watáží stejný od felicie 1,6ky a co? tam je ta součástka za 179 kč. Tak už tak vesele frčí...
VW Passat Variant B5 TDi 81kw+764
VW Golf III Variant TDi GT
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=128&t=175753" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Golf III Variant TDi GT
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=128&t=175753" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 25.06.2011 18:17
Re: U : oprava altiku
zdravim mam dotaz mam jiny alternator nez je na obrazku vlastnim golfaIII 1,9tdi 66KW mam tam alternator VALEO a tam je ten regulator s uhliky jiny nez pisete ze se da dat z felicie1,6 nechci kupovat original ten je drahy a nejsem elektrotechnik nemuzete mne poradit nejakou levnejsi variantu mam pryc uhliky dekuji za odpoved
- Keflek
- VWjunior
- Příspěvky: 1647
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: U : oprava altiku
bud vymena jen uhliku - chce to hodne silnou pajku
nebo shanet nejakou druhovyrobu...kelly,elan,apm....
nebo shanet nejakou druhovyrobu...kelly,elan,apm....
Touran 2.0 TDi
-
- Řidič
- Příspěvky: 137
- Registrován: 23.05.2010 20:47
Re: U : oprava altiku
hodne silnou pajku tim myslis 200 ,300 nebo vic wattu ? jinac nam vcera taky prestalo dobijet toledo a nevime pricinu ale po zmereni altik nedobiji
EX:škoda favorit,ford mondeo
VW golf mkII 1,3 -> G60
VW golf mkII 1,3 -> G60
-
- Řidič
- Příspěvky: 156
- Registrován: 13.05.2009 05:27
- Bydliště: spiš
Re: U : oprava altiku
...neviete niekto cislo toho zberneho kruzku co je na rotore?pripadne rozmery?a rozmery lozisk?bol by som vdacny...
vw
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1743
- Registrován: 31.03.2010 20:12
- Bydliště: Netolice
Re: U : oprava altiku
nemáte někdo spoupis dílů který jsou potřeba ? začli se mi ozejvat ložiska tak bych to rád řešil v začátku než se to pomrví ještě víc
Passat AVF 2004
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG
-
- Pilot
- Příspěvky: 810
- Registrován: 14.08.2010 15:54
- Bydliště: HazloVW
- Kontaktovat uživatele:
Re: U : oprava altiku
jak sundat tu řemenici ? nemám volnoběžku je to z benzína ale nedaří se mi nijak zaaretova tu řemenici abych ji mohl povolit
Koupím:
ovladač el střechy cabrio
ovladač el střechy cabrio
- mates-vento
- Závodník
- Příspěvky: 659
- Registrován: 20.08.2008 02:12
- Bydliště: někde mezi HK a Pce
Re: U : oprava altiku
Pokud vim tak na to je stahovák s tisícihranem, zhruba 100-200kč..
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)
- Keflek
- VWjunior
- Příspěvky: 1647
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: U : oprava altiku
vzduch povolovaci pistole...nebo zkus tu matici povolit jeste na namontovanym altiku...pripadne na kraji chytit do sikovek (opatrne) a pak lehce zapilovat a zarovnat ryhy ...
Touran 2.0 TDi
-
- Pilot
- Příspěvky: 810
- Registrován: 14.08.2010 15:54
- Bydliště: HazloVW
- Kontaktovat uživatele:
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1743
- Registrován: 31.03.2010 20:12
- Bydliště: Netolice
Re: U : oprava altiku
http://www.akuvavra.cz/eshop/alternator ... 71f332849c" onclick="window.open(this.href);return false;
který sběrný kroužky objednat ?
který sběrný kroužky objednat ?
Passat AVF 2004
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1743
- Registrován: 31.03.2010 20:12
- Bydliště: Netolice
Re: U : oprava altiku
tak dneska sem se do toho taky pustil výměna uhlíků, ložisek, sběrných kroužků
celkově je potřeba:
ložiska 6303 2rs c3, 6203 2rs c3, čtyři šroubky M4x20 se zápustnou hlavou, dva šroubky M3x10, dvě matičky M3, sada uhlíků BO 1127014028, sběrné kroužky BO 135172
Jelikož, jak rozebrat altík je tu popsaný tak popíšu jenom výměnu uhlíků
základní předpoklad je regler venku
nejdřív odvrtáme tyto dva nejtky (později nahradíme šroubkem)
http://sadra17.rajce.idnes.cz/altik#CIMG1287.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
poté odehneme část regleru a odštípneme označené části (nejtky)
http://sadra17.rajce.idnes.cz/altik#CIMG1289.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
tim uvolníme uhlíky a ted pohodlně vyměníme uhlíky na konci stačí zalisovat a připájet
http://mada-czesci.pl/components/com_vi ... 4999bc.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
poté celý regler složíme, šroubky samozřejmě zařízneme
http://sadra17.rajce.idnes.cz/altik#CIMG1290.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
celkově je potřeba:
ložiska 6303 2rs c3, 6203 2rs c3, čtyři šroubky M4x20 se zápustnou hlavou, dva šroubky M3x10, dvě matičky M3, sada uhlíků BO 1127014028, sběrné kroužky BO 135172
Jelikož, jak rozebrat altík je tu popsaný tak popíšu jenom výměnu uhlíků
základní předpoklad je regler venku
nejdřív odvrtáme tyto dva nejtky (později nahradíme šroubkem)
http://sadra17.rajce.idnes.cz/altik#CIMG1287.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
poté odehneme část regleru a odštípneme označené části (nejtky)
http://sadra17.rajce.idnes.cz/altik#CIMG1289.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
tim uvolníme uhlíky a ted pohodlně vyměníme uhlíky na konci stačí zalisovat a připájet
http://mada-czesci.pl/components/com_vi ... 4999bc.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
poté celý regler složíme, šroubky samozřejmě zařízneme
http://sadra17.rajce.idnes.cz/altik#CIMG1290.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Passat AVF 2004
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG