U:DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
U:DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC
Dodatečná montáž klimatizace
PŘIPRAVÍME SI PEVNÝ NERVY A DOSTATEČNOU ZÁSOBU Jedná se o manuální klimu,climatronic je taky trošku o něčem jiným.
Popis se týká GIII s motorizací 1,8 AAM, čili jiné benzínové verze zřejmě budou mít odlišnosti při montáži a diesely zcela určitě.
Ideální věc je,sehnat si druhý auto s klimou,postavit si je vedle sebe a jenom přehazovat.(obzvlášť vypečená je elektrika s různou výbavou a rokem výroby).Takže nejlépe,stejnej ročník,motorizace a výbava.Já měl elektriku 93,nebyl tam výhřev zadního okna a motorovej svazek úplně jinej,takže se musely preparovat dráty a předělávat svazky.
Potřebné součásti:
MOTOR:
Kompresor, ,hadice,,dehydrátor, (vysoušeč)
Ventil podtlaku na ovládání vnitřní cirkulace+hadičky
Plastovej podběh se zásobníkem podtlaku
Alternátor+ jeho držák s napínákem řemene
Jiná řemenice vodní pumpy
Jinej drážkovej řemen
Jinej klínovej řemen
Dvouvrtulová chladičovka s velkým chladičem a chladičem od klimy
Delší hadice k chladiči
El. Svazek od pojistkovky do motoru
Řídící jednotka ventilátoru
Čidlo teploty,je v nárazníku,tlakovej spínač-je v dehydrátoru
Pro klid duše vyměňte všechny gumičky a těsnění,ať to nemusíte vyndavat znova,kupte nový servisní ventily
INTERIER:
Topení s klimou i s ovládáním
El. Svazek od pojistkovky k panelu klimy+ topení
Těsnící gumičky do spojů hadic a trubek,aby měl člověk klid
Spínač A/C a spínač vnitřní cirkulace
Rámeček kolem koleček topení,páč má jinak 0,1,2,3,4 u kolečka větráku
Spodní kastlík spolujezdce je menší kvůli klima/topení
V INTERIERU
Demontujeme volant,páčky,budíky,airbagy,palubku,kastlík,středovej tunel.
Taky nějaký vzduchovody
Povolíme si traverzu,co je za palubkou.
Sundáme stěrače,plasty pod oknem(jsou tam šrouby od palubky),při tý příležitosti můžeme promazat táhla stěračů
Odpojíme hadice od topení,vyšroubujem matice upevňující topení a topení vyjmeme i s táhly a ovládáním.
Kvůli klimě budeme muset do příčky vyvrtat jednu díru na šroub topení,jednu díru na trubku odkapu kondenzátu a flexou vyříznout obdélníkovej otvor na vstup hadic z motoru(je vyříznutá v tlumící pěně,takže se člověk docela i trefí.Měl jsem strach a nakonec se povedlo,DVAKRÁT MĚŘ A JEDNOU ŘEŽ TU PLATÍ 100%NĚ
Nasadíme klimu(doporučuju si jí předem rozebrat,vyčistit od bordelu,vyfoukat,promazat klapky,případně nalepit nový molitanový těsnící pásky a zkusit těsnost obou výměníků,dokud je to venku)
A přišroubujeme.Dokud je přístup,utěsníme si prostup odkapu skrz příčku silikonem
Přepojíme svazek z pojistkovky k topení a ovladačům,pokud máme jinej,musíme stříhat,pájet a improvizovat,pokud tomu aspoň trochu nerozumíte,nepouštějte se do toho,neboi si přizvěte někoho,kdo tomu hoví a má schémata.
Obráceným postupem namontujeme palubku,bagy atd…
BACHA NA BAGY,AŽ BUDETE PŘIPOJOVAT BATERKU!!! ZAPNETE SI ZAPALOVÁNÍ A POTOM V MOTORÁKU PŘIPOJÍTE BATERKU.
Pak bude potřeba VAGem smazat závadu,páč bude svítit kontrolka bagů.
V MOTORU
Vyměníme držák alternátoru
Namontujeme kompresor(zkoukněte ložisko ve spojce a spojku samotnou,jestli je funkční) a alternátor(opět kontrola)
Vyměníme řemenici na vodní pumpě,páč pumpa bude hnaná společně se servem klíňákem,takže dáme i delší klínovej řemen
Namontujeme delší drážkovej řemen,kterej nepožene vodní pumpu,ale teď bude hnát kompresor
Zkontrolujte si napínák,ať se vám nevymstí.
Výměna chladičovky za dvouvrtulovou(vyzkoušejte si funkci větráku,případně si vyměňte řemínek od větráků)
Já dával z VR6,takže vývody chladiče na druhý straně,čili výměna hadic za jiný.
Přiděláme trubky chladiva,dehydrátor(vysoušeč) nový gumičky a servisní ventily by měly bejt samozřejmostí
Teplotní čidlo umístit za nárazník
Namontujte řidící jednotku větráků ,pod expanzkou je na ní místo-2 šroubky M6
Pokud to půjde,vyměňte el.svazek,jinak vás čeká to co mě,preparace kabelů a konektorů z původního svazku.
Namontujte plastovej podběh (LP) se zásobníkem podtlaku a ventil podtlaku-je na něj připravený místu nad posilovačem brzd,a propojte ventil,zásobník,klimu(mezi hadicema vody do výměníku je slabá trubička) a hadici posilovače brzd hadičkama
Nacvakejte konektory
Pokud to není ve svazku,je třeba ještě propojit svazek s řídící jednotkou,aby přidala otáčky při sepnutí kompresoru.
Nechte odsát,znovu naplnit klimu a doplnit olej do okruhu.
A chladíme
FOTKY V PŘÍLOZE-NĚKTERÝ JSOU MOJE,NĚKTERÝ NE,NĚCO JE Z NETU,NĚCO OD KOLEGŮ KLUBÁKŮ
PŘIPRAVÍME SI PEVNÝ NERVY A DOSTATEČNOU ZÁSOBU Jedná se o manuální klimu,climatronic je taky trošku o něčem jiným.
Popis se týká GIII s motorizací 1,8 AAM, čili jiné benzínové verze zřejmě budou mít odlišnosti při montáži a diesely zcela určitě.
Ideální věc je,sehnat si druhý auto s klimou,postavit si je vedle sebe a jenom přehazovat.(obzvlášť vypečená je elektrika s různou výbavou a rokem výroby).Takže nejlépe,stejnej ročník,motorizace a výbava.Já měl elektriku 93,nebyl tam výhřev zadního okna a motorovej svazek úplně jinej,takže se musely preparovat dráty a předělávat svazky.
Potřebné součásti:
MOTOR:
Kompresor, ,hadice,,dehydrátor, (vysoušeč)
Ventil podtlaku na ovládání vnitřní cirkulace+hadičky
Plastovej podběh se zásobníkem podtlaku
Alternátor+ jeho držák s napínákem řemene
Jiná řemenice vodní pumpy
Jinej drážkovej řemen
Jinej klínovej řemen
Dvouvrtulová chladičovka s velkým chladičem a chladičem od klimy
Delší hadice k chladiči
El. Svazek od pojistkovky do motoru
Řídící jednotka ventilátoru
Čidlo teploty,je v nárazníku,tlakovej spínač-je v dehydrátoru
Pro klid duše vyměňte všechny gumičky a těsnění,ať to nemusíte vyndavat znova,kupte nový servisní ventily
INTERIER:
Topení s klimou i s ovládáním
El. Svazek od pojistkovky k panelu klimy+ topení
Těsnící gumičky do spojů hadic a trubek,aby měl člověk klid
Spínač A/C a spínač vnitřní cirkulace
Rámeček kolem koleček topení,páč má jinak 0,1,2,3,4 u kolečka větráku
Spodní kastlík spolujezdce je menší kvůli klima/topení
V INTERIERU
Demontujeme volant,páčky,budíky,airbagy,palubku,kastlík,středovej tunel.
Taky nějaký vzduchovody
Povolíme si traverzu,co je za palubkou.
Sundáme stěrače,plasty pod oknem(jsou tam šrouby od palubky),při tý příležitosti můžeme promazat táhla stěračů
Odpojíme hadice od topení,vyšroubujem matice upevňující topení a topení vyjmeme i s táhly a ovládáním.
Kvůli klimě budeme muset do příčky vyvrtat jednu díru na šroub topení,jednu díru na trubku odkapu kondenzátu a flexou vyříznout obdélníkovej otvor na vstup hadic z motoru(je vyříznutá v tlumící pěně,takže se člověk docela i trefí.Měl jsem strach a nakonec se povedlo,DVAKRÁT MĚŘ A JEDNOU ŘEŽ TU PLATÍ 100%NĚ
Nasadíme klimu(doporučuju si jí předem rozebrat,vyčistit od bordelu,vyfoukat,promazat klapky,případně nalepit nový molitanový těsnící pásky a zkusit těsnost obou výměníků,dokud je to venku)
A přišroubujeme.Dokud je přístup,utěsníme si prostup odkapu skrz příčku silikonem
Přepojíme svazek z pojistkovky k topení a ovladačům,pokud máme jinej,musíme stříhat,pájet a improvizovat,pokud tomu aspoň trochu nerozumíte,nepouštějte se do toho,neboi si přizvěte někoho,kdo tomu hoví a má schémata.
Obráceným postupem namontujeme palubku,bagy atd…
BACHA NA BAGY,AŽ BUDETE PŘIPOJOVAT BATERKU!!! ZAPNETE SI ZAPALOVÁNÍ A POTOM V MOTORÁKU PŘIPOJÍTE BATERKU.
Pak bude potřeba VAGem smazat závadu,páč bude svítit kontrolka bagů.
V MOTORU
Vyměníme držák alternátoru
Namontujeme kompresor(zkoukněte ložisko ve spojce a spojku samotnou,jestli je funkční) a alternátor(opět kontrola)
Vyměníme řemenici na vodní pumpě,páč pumpa bude hnaná společně se servem klíňákem,takže dáme i delší klínovej řemen
Namontujeme delší drážkovej řemen,kterej nepožene vodní pumpu,ale teď bude hnát kompresor
Zkontrolujte si napínák,ať se vám nevymstí.
Výměna chladičovky za dvouvrtulovou(vyzkoušejte si funkci větráku,případně si vyměňte řemínek od větráků)
Já dával z VR6,takže vývody chladiče na druhý straně,čili výměna hadic za jiný.
Přiděláme trubky chladiva,dehydrátor(vysoušeč) nový gumičky a servisní ventily by měly bejt samozřejmostí
Teplotní čidlo umístit za nárazník
Namontujte řidící jednotku větráků ,pod expanzkou je na ní místo-2 šroubky M6
Pokud to půjde,vyměňte el.svazek,jinak vás čeká to co mě,preparace kabelů a konektorů z původního svazku.
Namontujte plastovej podběh (LP) se zásobníkem podtlaku a ventil podtlaku-je na něj připravený místu nad posilovačem brzd,a propojte ventil,zásobník,klimu(mezi hadicema vody do výměníku je slabá trubička) a hadici posilovače brzd hadičkama
Nacvakejte konektory
Pokud to není ve svazku,je třeba ještě propojit svazek s řídící jednotkou,aby přidala otáčky při sepnutí kompresoru.
Nechte odsát,znovu naplnit klimu a doplnit olej do okruhu.
A chladíme
FOTKY V PŘÍLOZE-NĚKTERÝ JSOU MOJE,NĚKTERÝ NE,NĚCO JE Z NETU,NĚCO OD KOLEGŮ KLUBÁKŮ
- Přílohy
-
- klima.rar
- (3.47 MiB) Staženo 1036 x
Naposledy upravil(a) KOŠŤÁL dne 02.10.2011 20:58, celkem upraveno 2 x.
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: DODATEČNÁ MONTÁŽ KLIMATIZACE
- Přílohy
-
- klima.pdf
- (239.4 KiB) Staženo 931 x
-
- schema.rar
- (426.7 KiB) Staženo 843 x
- Greddy48
- Pilot
- Příspěvky: 731
- Registrován: 05.09.2009 13:27
- Bydliště: Meziměstí (VW)ižňov
- Kontaktovat uživatele:
Re: DODATEČNÁ MONTÁŽ KLIMATIZACE
Píšeš nejlíp ze stejnýho motoru a roku Tak to já dával z Golfa 1.8 66kW ABS, rok 93 do Venta 1.9TDI 66kw rok 96 A taky maká Už jsem to hodil na vypínač, takže neběží pořád, ale časem to chci pořešit, když budu mít třeba možnost půjčit si ten tlakovej spínač...
Díly na prodej-levně: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=192022" onclick="window.open(this.href);return false;
Diagnostika koncernu VW a ostatních značek
Diagnostika koncernu VW a ostatních značek
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: DODATEČNÁ MONTÁŽ KLIMATIZACE
Byla by to ovšem nejschůdnější cesta-jasně,zapojení bude stejný,ale člověk se neobejde bez schémat a vercajku
- Greddy48
- Pilot
- Příspěvky: 731
- Registrován: 05.09.2009 13:27
- Bydliště: Meziměstí (VW)ižňov
- Kontaktovat uživatele:
Re: DODATEČNÁ MONTÁŽ KLIMATIZACE
Ale není to tak těžký, jak to vypadá, každej mi říká, že jsem blázen... Ale nic na tom není, můžeš říct sám určitě
Díly na prodej-levně: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=192022" onclick="window.open(this.href);return false;
Diagnostika koncernu VW a ostatních značek
Diagnostika koncernu VW a ostatních značek
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: DODATEČNÁ MONTÁŽ KLIMATIZACE
neníGreddy48 píše:Ale není to tak těžký
vypadá to příšerněGreddy48 píše:... jak to vypadá...
to jsme dvaGreddy48 píše: každej mi říká, že jsem blázen...
- skacel99
- VWmaniak
- Příspěvky: 9993
- Registrován: 30.10.2008 15:25
- Bydliště: Jevíčko
Re: DODATEČNÁ MONTÁŽ KLIMATIZACE
musím pochválit,tohle vypadá na parádní návod.možná by to šlo použít i na Climatronic
můj GV 2.0TDI 4motion http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=129&t=281722
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
prodám na GIII http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=220614
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: DODATEČNÁ MONTÁŽ KLIMATIZACE
to určitě,klimatronic se bude lišit pouze elektrikou a bude u něj chybět podtlakový ovládání vnitřní cirkulace
-
- Pilot
- Příspěvky: 810
- Registrován: 14.08.2010 15:54
- Bydliště: HazloVW
- Kontaktovat uživatele:
Re: DODATEČNÁ MONTÁŽ KLIMATIZACE
měl bych dotaz pro ty který dávali klimu z jinýho motoru na jinej, zrovna rozplejtám kabeláž a zjistil sem že dráty od klimy vedou do ŘJ a nevím co teď s tím nevím jak to vypinovat z toho konektoru a jestli to má vůbec cenu to vypinovávat ven
Koupím:
ovladač el střechy cabrio
ovladač el střechy cabrio
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: DODATEČNÁ MONTÁŽ KLIMATIZACE
hlavně to musíš zapojit,to je kvůli tomu,aby se ti zvedly otáčky a nechcípnul motor,když sepne kompresor
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: DODATEČNÁ MONTÁŽ KLIMATIZACE
Climatronic:
http://www.vwgolf-info.nl/handleidingen ... tronic.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vwgolf-info.nl/handleidingen ... tronic.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- Keflek
- VWjunior
- Příspěvky: 1647
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC
taky dobrej odkazek...
http://www.davidprojects.net78.net/VwGo ... fitAC.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.davidprojects.net78.net/VwGo ... fitAC.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Touran 2.0 TDi
- kubovaryk
- Závodník
- Příspěvky: 580
- Registrován: 02.06.2008 20:22
- Bydliště: SR-bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC
som to nejak narychlo cital on tam daval dalsie cidlo na teplotu vody?? ta holandska stranka ci aka co tam doraba klimatronik?
kebyze chcem prerobit klasicku klimu na klimatronik tak mi staci AC jednotka digi panel alebo este nejake veci typu podtlaky a tak?
kebyze chcem prerobit klasicku klimu na klimatronik tak mi staci AC jednotka digi panel alebo este nejake veci typu podtlaky a tak?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 07.05.2010 18:32
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: DODATEČNÁ MONTÁŽ MAN.KLIMATIZACE+ ODKAZ NA CLIMATRONIC
Může klima fungovat i bez toho relátka, který je v pojistkový skříňi? Pokud ano, nevíte jeho označení?Keflek píše:taky dobrej odkazek...
http://www.davidprojects.net78.net/VwGo ... fitAC.html" onclick="window.open(this.href);return false;