Budiky G IV na G III - udelej si redukci

udělej si sám

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Uživatelský avatar
Keflek
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1647
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Budiky G IV na G III - udelej si redukci

Příspěvek od Keflek »

Obrazek 1 + 2 přístrojová deska VW Golf IV do r.v. 1999, VW Polo 6N2, Seat Arosa a Škoda Octavia I

osazeni pinu konektoru:

1 Svorka 15,+ s klíčem
2 Kontrolka pravého blinkru
3 Vstup tachometru
4 Nezapojeno
5 Kontrolka rezervy paliva
6 Kontrolka airbagu
7 Svorka 31,kostra
8 Teplota chladící kapaliny
9 Svorka 31,kostra
10 Tlak oleje
11 Signál otáčkoměru
12 Svorka 61,dobíjení
13 Kat,žhavení
14 Kontrolka zadní mlhovky
15 Nezapojeno
16 Nezapojeno
17 Kontrolka dálkových světel, 56a
18 Kontrolka levého blinkru
19 Kontrolka ABS
20 Svorka 58d,podsvícení
21 Signál otevřených dveří
22 Kontrolka chladící kapaliny
23 Svorka 30,+ napájení
24 Svorka 31,kostra
25 Diagnostika,K
26 Pravá parkovačka
27 Levá parkovačka
28 Vstup tachometru
29 Kontrolka brzd
30 Kontakt S
31 Kontrolka bezp.pásů
32 Řízení spalování

obrazek 3 + 4 přístrojová deska VW Golf III (1992-1997), VW Caddy a Seat Ibiza
osazeni pinu konektoru :

1 Nezapojeno
2 Kontrolka chladící kapaliny
3 Svorka 31,kostra
4 Nezapojeno
5 Svorka 31,kostra
6 Paměť MFA
7 Signál Hallův snímač
8 Tlak oleje 1,8bar
9 Tlak oleje 0,3bar
10 Svorka 1,svorka W
11 Svorka 30,+ napájení
12 Svorka 58b,podsvícení
13 Svorka 15,+ s klíčem
14 Kontrolka bezp. Pásů
15 Nezapojeno
16 Svorka 61,dobíjení
17 Nezapojeno
18 Kontrolka brzd
19 Senzor vnější teploty
20 Kat,žhavení
21 Kontrolka rezervy paliva
22 Kontrolka levého blinkru
23 Teplota vody
24 Kontrolka pravého blinkru
25 Kontrolka dálkových světel
26 Nezapojeno
27 Vstup tachometru
28 Diagnostika

netusim jak je to mezi jednotlivymi typy budiku...zdroj google.com a vw-polo.com
Přílohy
budiky G IV.jpg
konektur G IV.jpg
konektur G IV.jpg (33.25 KiB) Zobrazeno 24822 x
budiky G III.jpg
konektor GIII.jpg
konektor GIII.jpg (41.87 KiB) Zobrazeno 24822 x
Touran 2.0 TDi

Uživatelský avatar
mates-vento
Závodník
Závodník
Příspěvky: 659
Registrován: 20.08.2008 02:12
Bydliště: někde mezi HK a Pce

Re: Budiky G IV na G III - udelej si redukci

Příspěvek od mates-vento »

Něco málo ověřených informací k překopání budíků z G4/Bora do G3/Vento

Využiju svého neaktuálního příspěvku a hodim sem pár informací. V současném stavu je to už víceméně kompletní - měly by bejt popsaný všechny zásadní rozdíly v elektrice a problémy, který při přestavbě nastávaj, možná ještě doplnim nějaký detaily ohledně kódování. To co sem dával Keflek mi nějak moc nesedí a asi bych se podle toho uplně neřídil.. Zapojoval jsem to podle informací, který tady popisuju a funguje to.

Nesnažil jsem se to psát jako návod, spíš jenom jako poznámky pro ty, kdo by se do toho chtěli pustit.
Pokud máte obě ruce levé, nevíte co je pájedlo a jak se používá, jak správně tahat a napojovat dráty a k čemu je třeba multimetr, tak na to radši zapomeňte.
Ne že by to bylo nějak složitý, ale nechce se mi řešit zbytečný dotazy :mrgreen:

Z mé hlavy to není, protože že je zbytečné vymýšlet věci, které už jsou vymyšlené. Takže jsem z větší části pouze přeložil návod z těchto stránek: http://theresias.com/ - přeloženo Googlem (http://theresias.com/ - origo v němčině).
A co nebylo tam, to jsem našel mezi 150ti stránkama diskuze na http://www.motor-talk.de/.
Taky pokud to neznáte, bude se vám hodit i popis kontaktů pojstkovy G3

Obrázek

Jaké zvolit budíky:

U GIV je variant hodně, ale doporučuji vybírat mezi budíky bez CAN (i CANové jsou asi možné, ale je potřeba mít převodník a všechny funkce stejně využít nejde. Rozdíly lze vyčíst z číla dílu:
  • 1J0 xxx xxx = Standartní budíky
  • 1J5 xxx xxx = Sport Edition s chromovými kroužky (POUZE ve spojení s CAN)
  • xxx 919 xxx = bez CAN bus (do 2000/2001)
  • xxx 920 xxx = s CAN bus (2000/2001 a výš)
Poslední trojčíslí určují další varianty nastavení a výbavy (viz třeba Etka).
Jednoduší je také zvolit variantu z podobné motorizace (benzin / diesel) a raději nebrat z pětiválce nebo šestiválce (i když by to teoreticky mělo jít překódovat).

Navíc existuje další možnost a tou jsou budíky z T4. U těch odpadají problémy se snímačem paliva a mechanicky se taky lépe pasují, ale mohou vznikat jiné problémy (možná snímání rychlosti). Tou dobou už jsem měl doma budíky z Bory, takže jsem se o T4 nezajímal ;)

Tady ještě něco o možnostech CANu: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=75&t=67789

Zástavba:

Když už jsem nakousnul tu mechaniku: budíky z G IV mají plexi obráceně lomené než G3, což je docela problém. Většina lidí to řešila úpravou černého průhledu z palubky a nové budíky nechali v původním stavu. Při tom ale vždycky někde zůstane nějaká škvíra, musí se hodně řezat do palubky a ani způsob uchycení budíků se mi moc nezdál.

Nakonec jsem zkombinoval původní a G IV plexi – z G IV předku jsem ořezal co šlo a nechal jsem jenom kroužky na ciferníky. Z G3 jsem kroužky ciferníků uřezal, horkovzuchem trochu natáhl do stran a slepil lepidlem na okna, co bylo zrovna po ruce.
Díky tomu jsem musel z palubky uříznout jenom nepatrný a zbytečný kousek, plastový průhled jsem neupravoval nijak a zároveň mi seděly i držáky budíků. Víc asi nemá smysl popisovat, fotky řeknou víc. Chce to akorát průběžně kontrolovat, jestli se do palubky vejdou – vychází to dost natěsno s tlačítkama budíků a vzduchovodama na ofuk okna.

- Pár fotek je v příspěvku o něco níž na téhle stránce, pro představu by to mělo stačit

Elektrické zapojení:
Rozmístění konektorů GIV
Rozmístění konektorů GIV
g4zeichnung_sm.jpg (7.39 KiB) Zobrazeno 23696 x
Tady to může být docela sranda, ale všecko už vymysleli koumáci z reichu. Ve zkratce: musí se upravovat zapojení kontrolky brzd, tlaku oleje a snímače nádrže. Ale pro začátek pár tabulek a pinoutů, které se třeba budou hodit:
  • Konektor / OEM číslo / Pozice
    Zelený 32pin (T32a) / 8L0 972 977 C / 1
    Modrý 32pin (T32) / 8L0 972 977 D / 6
    Červený 20pin / 4A0 972 883 B / 2
V případě obyčejných budíků si asi vystračíte se zapojením modrého konektoru. Pro MFA je už potřeba i pár drátů ze zeleného konektoru. Červený je pro navigaci (pouze MaxiDOT), ten asi nebude potřeba.

Pak si můžete zvolit variantu propojení, která vám bude vyhovovat – můžete třeba z G3 svazku střihnout konektor a napřímo připojit konektory z GIV, nebo to uděláte jako já a ze starých G3 budíků vybrakujete konektor a uděláte si redukci. Asi nejhezčí varianta je koupit na eBay hotovej svazek pro připojení GIV budíků do G3.

Možná teď někoho napadne, jestli teda má smysl tohle vůbec číst, když stačí koupit hotovej kabel a jenom ho napojit – tak jednoduché to není. Pár signálů se musí vždycky upravit. Navíc podle zkušeností z reichu, u redukcí z eBaye nikdy nemáte jistotu, jestli jsou zapojené správně.

Úprava snímače paliva:

Snímání stavu paliva v nádrži bez úprav ukazuje víceméně nesmysly, což se konec konců dá vyčíst z následujících charakteristik:

červená - G3 origo snímač
zelená - G3 snímač s přehozenym drátem (varianta A)
modrá - GIV snímač (varianta B)
Obrázek

Neboli:
Rozsah snímače G3: 40 => 300 ohms (plná => prázdná)
Rozsah snímače G4: 330 => 90 ohms (plná => prázdná)

Je víc možností, jak snímač upravit(viz zde). Za zmínku ale stojej jenom dvě:
A) obstojně funguje třeba přehodit drát z konce dráhy snímače na začátek a do serie ještě přidat odpor myslim že 33R (viz obr).
B) vzhledem k dnešním cenám náhradních dílů je ale celkem bez poroblémů použít snímač z G IV - tam máte jistotu, že to bude ukazovat dobře.

Já jsem nakonec z GIV koše z nádrže sundal destičku se stupnicí a plovákem, z G3 koše jsem sundal to samý, tu a tam prořízl kus plastu a vyvrtal pár děr, mno a destičku z GIV i s polovákem jsem napasoval na G3 koš pomocí stahovacích pásků :mrgreen: Zkoušel jsem vruty, ale ty se do tohohle plastu nehoděj - zkoušel jsem různý a vždycky se protočily.

Příklad úpravy původního plováku:
Obrázek


Pinout modrého konektoru budíků Golf IV 32-pin T32:
GIV Modrý konektor
GIV Modrý konektor
g4stk_blau.jpg (8.66 KiB) Zobrazeno 23696 x

Kód: Vybrat vše

1 Signál 15, (+12V po zapnutí zapalování)
2 Pravá blikna
3 Výstup 1 signálu elektronického tachometru
4 Kontrolka pro přívěs
5 Palivoměr
6 Airbag
7 Signál 31, zem snímačů
8 Teploměr chladící kapaliny
9 Signál 31, zem
10 Spínač (čidlo) tlaku oleje
11 Signál otáček
12 Signál 61, kontrolka dobíjení
13 Kontrolka žhavení
14 Kontrolka zadní mlhovky
15 - nic -
16 Kontrolka otevřeného kufru (pouze některé)
17 Signál 56a, kontrolka dálkových
18 Levá blikna
19 ABS
20 Signál 58b, podsvícení
21 Signál otevřených dveří řidiče
22 Hladina chladící kapaliny
23 Signál 30,  trvalé +12V
24 Signál 31, zem
25 Diagnostika, K-linka
26 Pravá parkovačka
27 Levá parkovačka
28 Vstup elektronického tachometru
29 Kontrolka brzd
30 S  Kontakt
31 Kontrolka pásů
32 Kontrolka závady motoru (exhaust warning light, pouze některé)
Pinout zeleného konektoru budíků Golf IV 32-pin T32a:
GIV Zelený konektor
GIV Zelený konektor
g4stk_gruen.jpg (9.54 KiB) Zobrazeno 23696 x

Kód: Vybrat vše

Pin Význam 
1 - nic -
2 Snímací cívka imobilizéru 1
3 Kontrolka parkovaček
4 CAN bus  - stínění
5 W line 
6 Spínač hladiny kapaliny ostřikovačů
7 Kontrolka brzdového obložení
8 Externí bzučák 
9 Externí gong 
10 Nízká hladina paliva (pouze některé)
11 Signál stojícího vozu
12 Klimatizace vypnuta
13 Kontrolka ruční brzdy
14 Kontrolka prokluzu
15 Kontrolka závady elektronického ovládání plynu
16 Výstup relátka imobilizéru
17 Snímací cívka imobilizéru 2
18 Signál závady teploty nebo hladiny oleje
19 CAN bus high 
20 CAN bus low 
21 Signál varování teploty oleje (vozidla bez varovnání hladiny oleje) 
22 - nic -
23 MFA nahoru
24 MFA dolu
25 MFA reset
26 Vstup pro venkovní teplotu
27 CAN bus high - výstup
28 CAN bus low - výstup
29 CAN bus  - stínění
30 Výstup 2 signálu elektronického tachometru
31 MFA Wählbereichsanzeige
32 Signál paliva
Pinout červeného konektoru budíků Golf IV 20-pin (pro úplnost):
GIV Červený
GIV Červený
g4stk_navi.jpg (3.9 KiB) Zobrazeno 23696 x

Kód: Vybrat vše

Pin Význam
1-4 - nic -
5 Shielding mass telematics 
6-11 - nic -
12 Radionavigation CLOCK 
13 Radionavigation DATA 
14 - nic -
15 Radionavigation ENABLE 
16-20 - nic -
Pinout konektoru budíků Golf III 28-pin:
G3 Konektor
G3 Konektor
g3stecker.jpg (14.19 KiB) Zobrazeno 23696 x

Kód: Vybrat vše

Pin Význam
1 Zem čidla venkovní teploty
2 Hladina chladící kapaliny
3 Signál 31, zem
4 Tlačítko resetu paměti MFA
5 Signál 31b, zem (MFA) 
6 Tlačítko přepnutí paměti MFA
7 Signál rychlosti (výstup)
8 Spínač tlaku oleje 1.8 bar 
9 Spínač tlaku oleje 0.3 bar 
10 Signál otáček
11 Signál 30, stálý +12V
12 Gignál 58b, podsvícení
13 Signál 15, +12V po zapnutí klíčku
14 Kontrolka brzdového obložení
15 Tlačítko přepínání hodnot MFA
16 Signál 61, dobíjení
17 Snímač teploty oleje
18 Kontrolka ručky a nízké hladiny brzdové kapaliny
19 Signál čidla venkovní teploty
20 Kontrolka žhavení
21 Palivoměr
22 Levá blikna
23 Tepota chaldící kapaliny
24 Pravá blikna
25 Kontrolka dálkových světel
26 Signál paliva
27 Signál rychlosti
28 MFA Wählbereichsanzeige
A tady nejdůležitější tabulka – propojení GIII – GIV:

Kód: Vybrat vše

Pin-G3 Pin-GIV      Význam
T28/ 1    Modrý/ 7, 9, 24   Zem čidla venkovní teploty
T28/ 2    Modrý/22              Hladina chladící kapaliny
T28/ 3    Modrý/ 7, 9, 24   Signál 31, zem
T28/ 4    Zelený/25             Tlačítko resetu paměti MFA
T28/ 5    Modrý/ 7, 9, 24   Signál 31b, zem (MFA) 
T28/ 6    -                      Tlačítko přepnutí paměti MFA
T28/ 7    Zelený/30       Signál rychlosti (výstup)
T28/ 8    Modrý/10        Spínač tlaku oleje 1.8 bar
T28/ 9    Modrý/10        Spínač tlaku oleje 0.3 bar 
T28/10    Modrý/11        Signál otáček
T28/11    Modrý/23        Signál 30, stálý +12V
T28/12    Modrý/20        Gignál 58b, podsvícení
T28/13    Modrý/1          Signál 15, +12V po zapnutí klíčku
T28/14    Zelený/7         Kontrolka brzdového obložení
T28/15    Zelený/23       Tlačítko přepínání hodnot MFA
T28/16    Modrý/12        Signál 61, dobíjení
T28/17    Zelený/18       Snímač teploty oleje
T28/18 !  Zelený/13       Kontrolka ručky (a nízké hladiny brzdové kapaliny)
                                         (nutná další úprava ! - viz popis, bod 1)
T28/19    Zelený/26       Signál čidla venkovní teploty
T28/20    Modrý/13        Kontrolka žhavení
T28/21    Modrý/5         Palivoměr
T28/22    Modrý/18        Levá blikna
T28/23    Modrý/8         Tepota chaldící kapaliny
T28/24    Modrý/2         Pravá blikna
T28/25    Modrý/17        Kontrolka dálkových světel
T28/26    Zelený/32       Signál paliva
T28/27    Modrý/28        Signál rychlosti
T28/28    Zelený/31       MFA Wählbereichsanzeige 

Po zapojení redukce podle této tabulky se moje budíky chovaly následovně:
- Správně fungující: kontrolka ručky
- aktivní signál špatného mazání (pouze když je zapnuté zapalování a motor neběží - v pořádku, viz bod 12)
- aktivní signál závady dobíjení (viz bod bod 5)
- Zapnuté kontrolky: immo, airbag, ASR, ABS

Podrobné informace k některým signálům:
  • 1) Kontrolka ruční brzdy a hladiny brzdové kapaliny – signály jsou stejné jako na G3, kde jsou ale spojené a ovládají jednu kontrolku (T28/18). GIV má kontrolku ručky (zelený/13) a hladiny brzdovky (modrý/29) zvášť, takže je potřeba signály z G3 rozdělit. To provedete odpojením signálu z pojistkovky z kontaktu C/1 a připojením tohoto signálu přímo na modrý/29.
  • 2) Kontrolka Airbagu (modrý/6) – pokud nevyužijete (nebo nemáte pytle), připojte na zem. Kontrolku je možné zapojit aby fungovala s G3, ale podle diskuzí nejspíš přes relé (neověřoval jsem, používám původní kontrolku).
  • 3) Kontrolka ABS (modrý/19) - pokud nevyužijete, připojte na zem. Zapojení se liší podle roku výroby vašeho ABS – od roku 1996 se používá novější systém, který lze připojit přímo (pin 1 ?), starší systémy se musí připojit přes relé (jinak bude signál fungovat opačně).
  • 4) Kontrolka zadní mlhovky (terminal 83b – modrý/14) se spíná +12V signálem přímo z přepínače světel (pin 12).
  • 5) Kontrolka dobíjení (signál 61 - modrý/12) – V některých případech se stalo, že kontrolka dobíjení nezhasla ihned po nastartování, ale až po zvýšení otáček na např 1500ot. Pak již drží zhasnutá a alternátor dobíjí. Problém je v nedostatečném budícím proudu pro alternátor (který teče přes budíky – u starších obvykle přímo přes žárovku kontrolky).
    Buzení lze posílit připojením odporu z kladné svorky 15 (+12V po klíčku - modrý/1) na svorku 61 (kontakt dobíjení modrý/12). Vhodná hodnota může být 270R nebo 220R. Hodnotu je však třeba odzkoušet a nedávat příliš nízkou! Čím vyšší, tím lepší, ale takovou, aby kontrolka právě zhasla po nastartování.
    Pozn.: V létě jsem zapojoval odpor s hodnotou 270R a zdál se ideální, ale s příchodem zimy a teplot kolem 0°C jsem musel hodnotu ještě snížit na 220R.
  • 6) Kontrolka otevřených dveří řidiče (modrý/21) - kontrolka (nebo bzučák) otevřených dveří je v GIV integrován v budících, ale pro jeho funkci je potřeba zapojit i signál parkovaček. Tento signál je přístupný třeba u dveří řidiče (možná hnědo-bílý), nicméně v G3 jsou k němu propojeny i dveře spolujezdce, takže by budíky reagovaly i na otevření spolujezdcových dveří. Tento signál je přístupný pouze u některých verzí (kódů země), v jiných se spouští „gong“. Já jsem tyto signály nezapojoval, kontrolku nemám a bzučák je na pojistkovce.
  • 7) Kontrolka otevřeného kufru (modrý/16) – některé budíky z GIV mají osazenou kontrolku kufru. G3 na to přípravu nemá, ale jedna možnost je zapojit si tam třeba dveřní spínače. Kvůli alarmu jsem měl tenhle signál už natažený i včetně spínače kapoty, takže připojit to na budíky bylo to nejmenší. Pokud byste chtěli tenhle signál připojit, musíte jít právě až do kufru, konkrétně k žárovce osvětlení kufru a najít si drát, který propojuje spínač a žárovku (možná že u mě byl hnědo-červený). Pokud si nejste jistí, vyhoďte žárovku a změřte napětí na obou kontaktech – ten co na něm bude +12V NEchcete.
  • 8) Kontrolka prokluzu (ASR) (zelený/14) – v G3 je tato kontrolka celkem k ničemu, takže pokud ji nechcete, připojte ji na zem. Trochu jsem si hrál s příhřevem vody, takže jsem rovnou natáhnul i signál ke kontrolce, bo mě nebavilo tu pojistku kontolovat. Takhle vím hned, jestli výhřev jede nebo ne.
  • 9) Kontrolka imobilizéru – můžete zkusit propojit zelený/2 a zelený/17 na zem, ale je možné, že to nepomůže. Pokud pořát bliká, tak ji buď jednoduše přelepíte třeba izolačkou (zevnitř), nebo ji můžete odpájet. Není to sice ono, ale funguje to. G3 má jednotku imobilizéru mimo budíky a navíc má jinou verzi imobilizéru, takže pokoušet se využít immo v budíkách GIV je celkem ztráta času (nevim jestli to jde, myslím si že spíš ne, ale hlavně mi nestálo za to zjišťovat to).
  • 10) Diagnostika K-line(modrý/25) – šikovná věc u budíků z GIV je možnost připojení na diagnostiku. Přes ní lze i pár věcí nastavit (aktivace/deaktivace některých kontrolek, nastavení převodů, nulování servisních intervalů atd.). Tenhle kontakt zapojovat nemusíte, ale přišli byste o funkci, která se hodí. Buď můžete natáhnout drát třeba k zásuvce diagnostiky (pin 7, šedý nebo šedobílý), nebo ho napíchnout do svorkovnice nad pojistkovkou.
  • 11) Podsvícení (modrý/20) – v některých verzích nemusí prosté zapojení signálu podsvícení stačit (mě stačilo). Pokud podsvícení nefunguje, zkuste zapojit i signály parkovaček: modrý/26 (58R) a modrý/27 (58L) na příslušné kontakty přepínače světel (pin 6 / 58R šedý-rudý, pin 7 / 58L šedý-černý).
  • 12) Kontrolka oleje - G3 má snímač nejen vysokého (cca 1,8bar), ale i nízkého (cca 0,3bar) tlaku oleje. Pokud je tedy zapnuté zapalování, ale motor neběží, tlak oleje je nízký a tím dochází k chybovému hlášení, protože v GIV se počítá jen se zapojením snímače pro vysoký tlak.
    Zřejmě u vyšších verzí MFA (FIS) se ale objevuje chybové hlášení mazání i při 2000ot a více. Tato varianta nenastala, takže v praxi nebyla řešena, ale dle diskuzí ji lze odstranit vhodným zapojením oddělovacích diod.
  • 13) Kontrolka pásů (modrý/31) – pokud je osazena, lze ji aktivovat/deaktivovat přes diagnostiku. U G3 byly některé modely také vybaveny touto kontrolkou, ale podel mě je spíš otravná, než užitečná. Pokud ji aktivujete, ale přitom není osazená, můžou na vás budíky po startu řvát.
    Pokud by si někdo z nějakého nepochopitelného důvodu chtěl tuto funkci doplnit, stačí spínač: 1H1 857 755 01C (satin black)
  • 14) Kontrolka nízké hladiny kapaliny ostřikovačů (zelený/6) – pokud je osazena, lze ji aktivovat/deaktivovat přes diagnostiku. Pro využití stačí doplnit spínač hladiny (G33) do nádobky ostřikovačů. Pin 1 spínače patří na zem (modrý/7), pin 2 jde na kontrolku (zelený/6).
    Tyto věci se k tomu můžou hodit:
    Spínač hladiny vody - 7M0 919 376
    Těsnící kroužek - 7M0 919 382
    Tělo konektoru - 1J0 973 202
    2x kontakt
  • 15) Kontrolka opotřebení brzdového obložení (zelená/7) - pokud je osazena, lze ji aktivovat/deaktivovat přes diagnostiku. Ovládací signál je stejný jako na G3 (T28/14), ale samozřejmě jsou k tomnu potřeba destičky s kontaktem a natažené kabely ke kolům.

Kód: Vybrat vše

Kontrolka		 	Aktivní při	  Neaktivní	 Popis
-----------------------------------------------------------------------------
Olej                             zem		rozpojeno	Při tlaku oleje <0,3 nebo >1,2 bar (zhruba, podle čidel)
Brzdové obložení        rozpojeno      zem	Kontrolka stavu brzdového obložení
Brzdy                           zem		rozpojeno	Hladina brzdové kapaliny - svítí při nedostatku
Tlak hydrauliky           zem		rozpojeno	Svítí při nedostatečném tlaku (brzdové soustavy?)
Dveře                           zem		rozpojeno	Svítí při otevření dveří, ale společně se signálem světel
Kufr                              zem		rozpojeno	Svítí při otevření kufru, překvapivě
Pásy                             zem		rozpojeno	Kontrola připnutí řidičova pásu
Kapalina ostřikovačů   zem		rozpojeno	Svítí při nedostatku kapaliny pro ostřikovače
Žhavení                       zem		rozpojeno	Svítí během žhavení (pouze diesel)
Airbag                         rozpojeno      zem	Vysoká impedance při závadě airbagu
Bzučák                        zem		rozpojeno	Externí spuštění varovného bzučáku (600 Hz)
ECU (závada motoru)  zem		rozpojeno	Signál "Exhaust"
Mlhovka                     +12V		rozpojeno	Kontrolka pro mlhová světla
Přívěs                        +12V		rozpojeno	Kontrolka blinkrů přívěsu
Protiprokluz                rozpojeno      zem	Vhodné pro libovolný
MFA:
Pokud již v autě máte fungující MFA, tak není velký problém zapojit ho i na budíky z GIV (pokud jsou tím budíky vybaveny). Signál spotřeby paliva by měl být stejný, nicméně na některých motorizacích (např 1Y, AAZ) může být signál zapojen jinde. V takovém případě si vezměte schema a zapojení upravte.

Snímání vnější teploty by taky mělo fungovat, ale je potřeba vyměnit čidlo (to vpravo v nárazníku), bo původní z G3 by zobrazovalo nesprávné hodnoty. Pokud ale máte climatronic, tak čidlo neměňte a nechte trojkový. Pokud by jste pak chtěli vidět venkovní teplotu i na budíkách, museli byste nejspíš natahat nový dráty a dát další čidlo.

Čidlo venkovní teploty 1J0 919 379 A
Těleso konektoru (2-pin, černé) 1J0 973 702

Taky je trochu rozdíl v zapojení tlačítek na páčce k ovládání MFA – spínače používaj trochu jiné signály. Zapojit to jde, ale třeba přepínání pamětí asi nebude fungovat správně. Já jsem si s páčkou truchu pohrál a překopal na ní konec z GIV, takže ovládání MFA mám kompletní. Na detaily se mě neptejte - moc dobře to nešlo a udělat to tak, aby to trochu vypadalo, to taky nebylo nijak jednoduchý.

Docela mě vadí, že obyčejné MFA z GIV už nezobrazuje teplotu oleje, klidně bych to vyměnil za venkovní teplotu, kterou vidim na klimě. Na zkoušku jsem schválně zapojil místo venkovního čidla signál z čidla teploty oleje – mno něco to ukazuje, v určitých chvílích je teplota možná i správná, ale teplotní charakteristika těhle čidel je rozdílná, takže by to chtělo úpravy v softwaru budíků. Navíc i kvůli tomu, že venkovní teplota ukazuje jen do 50°C, pak se zobrazují --.
Naposledy upravil(a) mates-vento dne 07.01.2013 23:10, celkem upraveno 29 x.
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)

Uživatelský avatar
mates-vento
Závodník
Závodník
Příspěvky: 659
Registrován: 20.08.2008 02:12
Bydliště: někde mezi HK a Pce

Re: Budiky G IV na G III - udelej si redukci

Příspěvek od mates-vento »

Přesunuto do příspěvku výš :arrow:
Přílohy
IMG_20120904_192905 – kopie.jpg
Naposledy upravil(a) mates-vento dne 05.01.2013 15:03, celkem upraveno 1 x.
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)

Uživatelský avatar
kemos
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 282
Registrován: 12.03.2012 18:50
Bydliště: Trebic

Re: Budiky G IV na G III - udelej si redukci

Příspěvek od kemos »

Nemas fotku jak to vypada zabudovany ?
Můžu vyčíst pin budíků,spárovat klíče,aktivace komfortních funkcí atd + diagnostika -Třebíč
Passat B5 1.9 TDI AFN..

Uživatelský avatar
mates-vento
Závodník
Závodník
Příspěvky: 659
Registrován: 20.08.2008 02:12
Bydliště: někde mezi HK a Pce

Re: Budiky G IV na G III - udelej si redukci

Příspěvek od mates-vento »

Hele.. nemám :mrgreen: Nikdy si nevzpomenu to vyfotit. Taky jsem chtěl sepsat nějakej rozumnej návod, nebo alespoň nějaký poznámky ke stavbě, ale není na to čas..
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)

Uživatelský avatar
kemos
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 282
Registrován: 12.03.2012 18:50
Bydliště: Trebic

Re: Budiky G IV na G III - udelej si redukci

Příspěvek od kemos »

No me by zajimalo jak mas vyreseny diry kolem budiku... :) maji jinej tvar prece nez G3 .. tohle me od toho odrazuje.. abych se nedival za palubku :D
Můžu vyčíst pin budíků,spárovat klíče,aktivace komfortních funkcí atd + diagnostika -Třebíč
Passat B5 1.9 TDI AFN..

Uživatelský avatar
mates-vento
Závodník
Závodník
Příspěvky: 659
Registrován: 20.08.2008 02:12
Bydliště: někde mezi HK a Pce

Re: Budiky G IV na G III - udelej si redukci

Příspěvek od mates-vento »

MNo, vě většině návodů to lidi dělali tak, že řezali plasty v palubce a ten dekl před budíkama, přičemž GIV budíky nechali v původním stavu.

Já jsem naopak nechal v původním stavu palubku a ořezal jsem budíky. Přední plexi jsem vzal z G3 budíků (samozřejme místy trochu roztáhl plasty horkovzdsuškou) a tak nějak to polepil dohromady - díky tomu mi nový budíky seděj do původních trojkovejch držáků v palubce. Ještě by měla bejt jednodušší možnost a to vzít plasty z budíků z T3 - vypadaj jako GIV, ale plasty (plexi) jsou tvarovaný podobně jako na GIII.
Přílohy
přední dekl 2.jpg
přední dekl 1.jpg
přední dekl 3.jpg
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)

Uživatelský avatar
vlado742
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2896
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: Budiky G IV na G III - udelej si redukci

Příspěvek od vlado742 »

A budiky z maxidotom bez CANu by sa dali rozbehať tiež ? Ked sa do toho pustiť tak nech to stoji za to.

Uživatelský avatar
mates-vento
Závodník
Závodník
Příspěvky: 659
Registrován: 20.08.2008 02:12
Bydliště: někde mezi HK a Pce

Re: Budiky G IV na G III - udelej si redukci

Příspěvek od mates-vento »

Vyrobili i pár kusů DOTů bez CANu, to by byla paráda, ale sehnat je náhoda... Když jsou CANový, tak se dá sehnat převodník a něco se na tom asi rozchodit dá, ale zřejmě ne všechny funkce. Nevim, to jsem moc nezkoumal.
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)

Uživatelský avatar
kemos
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 282
Registrován: 12.03.2012 18:50
Bydliště: Trebic

Re: Budiky G IV na G III - udelej si redukci

Příspěvek od kemos »

udelej si minutu cas a vyfot to zabudovany.. :P
Můžu vyčíst pin budíků,spárovat klíče,aktivace komfortních funkcí atd + diagnostika -Třebíč
Passat B5 1.9 TDI AFN..

Uživatelský avatar
hks23
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2476
Registrován: 02.10.2010 20:34
Bydliště: Litomyšl

Re: Budiky G IV na G III - udelej si redukci

Příspěvek od hks23 »

mě by zajímalo jak to je s tím palivoměrem,díky
Golf III Cabrio 1.8 55kw

Ex Golf III Variant TDi 66kw
Ex Golf III 1.6 55kw
Ex Vento TDi 66kw

Uživatelský avatar
mates-vento
Závodník
Závodník
Příspěvky: 659
Registrován: 20.08.2008 02:12
Bydliště: někde mezi HK a Pce

Re: Budiky G IV na G III - udelej si redukci

Příspěvek od mates-vento »

Přesunuto do příspěvku nahoře :arrow:
Přílohy
Přehození drátu z konce dráhy na začátek - snímač paliva G3
Přehození drátu z konce dráhy na začátek - snímač paliva G3
Naposledy upravil(a) mates-vento dne 05.01.2013 15:04, celkem upraveno 1 x.
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)

Uživatelský avatar
hks23
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2476
Registrován: 02.10.2010 20:34
Bydliště: Litomyšl

Re: Budiky G IV na G III - udelej si redukci

Příspěvek od hks23 »

díky :good: super návod :potlesk: :potlesk:
a ještě se zeptám,když teda použiju variantu A,bude to fungovat přesně?? :blush:
Golf III Cabrio 1.8 55kw

Ex Golf III Variant TDi 66kw
Ex Golf III 1.6 55kw
Ex Vento TDi 66kw

Uživatelský avatar
mates-vento
Závodník
Závodník
Příspěvky: 659
Registrován: 20.08.2008 02:12
Bydliště: někde mezi HK a Pce

Re: Budiky G IV na G III - udelej si redukci

Příspěvek od mates-vento »

Právě že nebude :) Ale podle diskuzí to asi není tak hrozný a dá se s tim fungovat. To zkus, až když to nebude ono, tak seženeš snímač z GIV.
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)

Uživatelský avatar
kemos
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 282
Registrován: 12.03.2012 18:50
Bydliště: Trebic

Re: Budiky G IV na G III - udelej si redukci

Příspěvek od kemos »

Parada..to je aspon info ! :) Jeste furt cekam tu fotku v aute :P :D
Hele a sehnat plosnak z GIV a vymenit ho za G3 a pripojit k origo budikum..(zatim)..slo by ?
Můžu vyčíst pin budíků,spárovat klíče,aktivace komfortních funkcí atd + diagnostika -Třebíč
Passat B5 1.9 TDI AFN..

Odpovědět

Zpět na „DIY - Do It Yourself“