Jelikož jsem toho na netu moc o izolaci svodů nenašel, tak zde založim téma se svýma zkušenostma, třeba se to jednou někomu hodí.
Jedná se o svody na VR6.
Co budete potřebovat:
1x svody (venku z auta, na autě to neuděláte)
termoizolační pásku - na VR6 jsem koupil 15m x 25mm a to vystačilo sotva na polovinu svodů, takže doporučuji kupovat pouze pásku o šíři 50mm a minimálně 10m ale spíš 15m,
dále budete potřebovat alespoň 16 kovových stahovacích pásek na posichrování termoizolační pásky, aby se nepovolila a časem neslezla,
a nakonec budete potřebovat Speciální silikon přímo na svody (do 1500°C), který se stříká až ve finále na pásku, aby se tolik netřepila a aby vydržela déle.
Stručný postup:
UPOZORNĚNÍ ještě před tím, než začnete: S páskou manipulujte pouze v gumových rukavicích, obsahuje to dost skelných vlákem a dráždí to kůži.
1. Pásku si namočte celou do vody
2. Začněte obmotávat z té strany, která je u hlavy motoru. Obmotávejte jednu rouru po druhé, pouze pokud vám to konstrukce svodů nedovolí, můžete obmotat 2 roury k sobě
3. Na začátku a na konci vždy použijte kovovou stahovací pásku k posichrování
4. Důkladně dotahujte, avšak s citem!! Překládejte přes sebe vždy alespoň 5mm
5. Nejdříve obmotejte všechny roury a teprve potom kolektor (to místo, kde se spojují trubky)
6. Nechte pásku důkladně vyschnout ideálně na slunném místě, nebo někde v teple
7. Použijte silikonový spray na ochranu pásky (jeden spray by měl vystačit tak na 20m pásky)
UPOZORNĚNÍ 2: Startujte motor s nově omotanými svody pouze v dobře větraném prostoru!! Prvních asi 30 minut se bude ze svodů kouřit. Jakmile se z nich přestane kouřit, materiál je dostatečně vypálen.
EDIT: Tak jsem svody konečně kompletně obmotal a nakonec jsem použil 25mm x 15m + 50mm x 10m a vyšlo to uplně parádně.
A tady už video z vypalování pásky po nastartování (kouřilo to cca 20min)
U: Termo izolace výfukových svodů
- los.negros
- VWexpert
- Příspěvky: 2994
- Registrován: 21.06.2008 11:28
- Bydliště: Úvaly, Praha-východ
- Kontaktovat uživatele:
U: Termo izolace výfukových svodů
- Přílohy
16.-18.8.2013 - 8. VW Golf meeting Podrouzek 2013
You can sleep in your car but you can't race your house!
You can sleep in your car but you can't race your house!
-
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 30.08.2009 14:08
Re: U: Termo izolace výfukových svodů
můžu se zeptat,k čemu je to dobrý.? krom teda toho že se nemusím bát že mi něco v mot. chytne nebo se roztavi
- vlastik.vitek
- VWexpert
- Příspěvky: 4688
- Registrován: 20.03.2008 11:38
- Bydliště: JV Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: U: Termo izolace výfukových svodů
Je to dobré, pokud máš otevřený sportovní filtr, tzn. kužel. Protože od svodů sálá hodně tepla, tak se svody takto odizolují a vzduch pod kapotou by měl být o něco chladnější, takže motor nenasává moc horký vzduch
Audi A4 B6 v dehtu ...
Vento VR6 NA PRODEJ
Yamaha R1,
ex Audi S4 B5 Sprint Blue , ex GTI 16V
ex Audi A4 3.0 V6 Quattro, ex Audi S6 C5 4.2 V8 Avant
Vento VR6 NA PRODEJ
Yamaha R1,
ex Audi S4 B5 Sprint Blue , ex GTI 16V
ex Audi A4 3.0 V6 Quattro, ex Audi S6 C5 4.2 V8 Avant
- los.negros
- VWexpert
- Příspěvky: 2994
- Registrován: 21.06.2008 11:28
- Bydliště: Úvaly, Praha-východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: U: Termo izolace výfukových svodů
Konkrétně u VR6 s nerez. svodama je to ještě dobrý k tomu, že ti to vedro (doslova!) neničí hadičky a konektory, mě třeba ty svody roztavily dráty od konektoru k náhonu tachometru co je na převodovce a přispělo to ke zničení gumový hadice vedoucí od radiatoru k hlavě motoru. Navíc je menší pravděpodobnost, že ti prasknou svody a trochu to zlepší průchod spalin skrze svody.
16.-18.8.2013 - 8. VW Golf meeting Podrouzek 2013
You can sleep in your car but you can't race your house!
You can sleep in your car but you can't race your house!