D: TDi - Turbo Garrett obtok z motoru AGR upraveno na motor 1Z obtok

udělej si sám

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Odpovědět
Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

D: TDi - Turbo Garrett obtok z motoru AGR upraveno na motor 1Z obtok

Příspěvek od 11mAjA11 »

Po úmrtí původního turbodmychadla z motoru 1Z jsem začal řešit otázku co zabudovat na místo něj, sehnat 1Z turbo v dobré kondici vzhledem ke stáří všech vozů které ho měly je poměrně velký problém, proto padla volba na Garrett obtok z AGR.

Systém ovládání plnění se mi nechtěl předělávat a navíc naklápěcí turbo je poměrně Big problém skrzeva natočení vývodu vzduchu.
Všechny tyhle turba to mají dolů k nosníku a od tama vedení ke cooleru, což u mě není reálné nechci předělávat dalších milión věcí.

AGR a další turba z Octavie mají vývod tlakového vzduch natočen dolů k podběhu, což znamenalo, že pro mě nepoužitelný.

Proto jsem musel kompresorovou komoru pootočit vývodem nahoru s čímž nastal problém s ovládáním přepouštěcího ventilu.
Jako vhodné místo pro uchycení baňky jsem vybral nálitek s vyraženým číslem.
Plocha je ale nižší, takže výškový rozdíl jsem musel kompenzovat vložením 12mm kusu, aby bylo předpětí baňky dle původního nastavení.
Navrtal jsem 2x5mm otvory v rozpětí 32mm.
Do kompresorové komory ve stejném rozpětí navrtal a nařezal 2x závit M5 a na toto místo delšími šrouby připevnil držák s baňkou.
Vše funguje perfektně.

Trochu nepasuje nasávací část od váhy vzduchu, ale po mírném boji s prostorem jsem to vyřešil a původní 1Z drží
( do budoucna se pokusím sehnat z AGR motoru a ta by měla fungovat přesně ).

Výtlačná trubka měla kolem sebe dostatek prostoru, takže šla použít.

Oproti 1Z se zdá být to turbo trochu menší, ale má 12 lopatiček oproti 8 lopatičkám z 1Z..

Vše jsem dělal sezhora na zemi, na zvedáku to bude asi jednodušší, ale vytáhnutí trvalo cca. hodinku s usrkáváním kafe..

Návod je pro ty co se nebojí práce a mají přistup k materiálům a technologiím, za případné potíže neručím, motor je umístěn v karoserii Golf II, místo v motorovém prostoru je ale prakticky stejné jako v karoserii Golf III.
Přílohy
.
.
..
..
...
...
....
....
.....
.....
......
......
.......
.......
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Odpovědět

Zpět na „DIY - Do It Yourself“