U: Kontrola/výměna oleje v převodovce typu 020
- TheNeal
- VWjunior
- Příspěvky: 1683
- Registrován: 28.12.2012 12:31
- Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové
U: Kontrola/výměna oleje v převodovce typu 020
Doufám, že to k něčemu bude toto, ale tak, jestli se nemaj hromadit dotazy, tak by mohlo.
Následuje vpodstatě překlad/výtah z brokevw.com, kde je všechno moc hezky popsáno a člověk se tam dozví o převodovce i pár věcí kolem (neberu si žádnej kredit za to, že to dávám sem, spíš mi jde o prolomení jazykové bariéry, která je u některých lidí překvapivě hmatatelná )
Týká se to převodovek typu 020 (lanková spojka), čili většina v G3, snad jen kromě TDI, VR6 a 2.0 16v.
Jaký typ oleje a kolik ho tam patří najdete zde.
Červený kruh = boční otvor na kontrolu/plnění oleje, 17mm
Žlutý kruh = umístění čidla otáčkoměru
Červený čtverec = značka "020"
Bílý kruh = odvětrávací ventil
Modrý kruh = díra pro kontrolu časování
Červený kruh = opět boční otvor na kontrolu/plnění oleje, 17mm
Červený čtverec = opět značka "020"
Dvojité červené kruhy = spodní vypouštěcí otvor, 17mm
Žlutý čtverec = kód převodovky a datum výroby
Zelený kruh = šroub s obráceným závitem (? prosím o potvrzení)
K obojímu bude potřeba buď vytočit kola úplně doleva, nebo levé sundat. Při vypouštění se hodí mít k autu přístup zespodu, nicméně pro doplnění a kontrolu musí auto stát v rovině.
KONTROLA
Prve je potřeba mít obří imbus - 17mm na povolení šroubu v červeném kruhu. Dostatečné množství pak pozná člověk hned, protože to na něj poteče. Hodí se při tom i zkontrolovat, jestli v oleji neplave něco, co nemá. V každém případě by měl sahat minimálně k dolní hraně kontrolního otvoru, ideálně spíše nad (viz dále). Po kontrole by se měl šroub dotáhnout momentem 25nm. Ještě dodám, že je teoreticky jedno, jestli je převodovka zahřátá nebo ne.
VÝMĚNA
Pochopitelně je vhodné nejdřív provést kontrolu, a to také proto, abychom zjistili, jestli jsme schopni povolit šroub z kontrolního/plnícího otvoru (červený kruh). Další krok je pak povolení šroubu ve dvou červených kruzích, tedy vypouštěcího (a mít pod ním připravenou nádobu bránící ekologické katastrofě ). V tuhle chvíli je vhodné mít auto zahřáté protože to líp poteče ven. Po vypuštění se vrátíme k plnícímu otvoru a dolijeme nový olej dokud nezačne camrat ven. Měly by se vejít zhruba dva litry.
Pokud by se náhodou na MK3 vyskytla převodovka starší než z 8. září 1987, pravděpodobně bude mít plnící otvor o kousek níž, takže je pak potřeba ho zavřít, vyšroubovat čidlo otáček (žlutý kruh) a tamtudy dolít ještě tak půl litru. Což se často dělá i s novějšími, které mají otvor umístěný správně, ale nemělo by to být nutné.
Je to záležitost velice jednoduchá.
Následuje vpodstatě překlad/výtah z brokevw.com, kde je všechno moc hezky popsáno a člověk se tam dozví o převodovce i pár věcí kolem (neberu si žádnej kredit za to, že to dávám sem, spíš mi jde o prolomení jazykové bariéry, která je u některých lidí překvapivě hmatatelná )
Týká se to převodovek typu 020 (lanková spojka), čili většina v G3, snad jen kromě TDI, VR6 a 2.0 16v.
Jaký typ oleje a kolik ho tam patří najdete zde.
Červený kruh = boční otvor na kontrolu/plnění oleje, 17mm
Žlutý kruh = umístění čidla otáčkoměru
Červený čtverec = značka "020"
Bílý kruh = odvětrávací ventil
Modrý kruh = díra pro kontrolu časování
Červený kruh = opět boční otvor na kontrolu/plnění oleje, 17mm
Červený čtverec = opět značka "020"
Dvojité červené kruhy = spodní vypouštěcí otvor, 17mm
Žlutý čtverec = kód převodovky a datum výroby
Zelený kruh = šroub s obráceným závitem (? prosím o potvrzení)
K obojímu bude potřeba buď vytočit kola úplně doleva, nebo levé sundat. Při vypouštění se hodí mít k autu přístup zespodu, nicméně pro doplnění a kontrolu musí auto stát v rovině.
KONTROLA
Prve je potřeba mít obří imbus - 17mm na povolení šroubu v červeném kruhu. Dostatečné množství pak pozná člověk hned, protože to na něj poteče. Hodí se při tom i zkontrolovat, jestli v oleji neplave něco, co nemá. V každém případě by měl sahat minimálně k dolní hraně kontrolního otvoru, ideálně spíše nad (viz dále). Po kontrole by se měl šroub dotáhnout momentem 25nm. Ještě dodám, že je teoreticky jedno, jestli je převodovka zahřátá nebo ne.
VÝMĚNA
Pochopitelně je vhodné nejdřív provést kontrolu, a to také proto, abychom zjistili, jestli jsme schopni povolit šroub z kontrolního/plnícího otvoru (červený kruh). Další krok je pak povolení šroubu ve dvou červených kruzích, tedy vypouštěcího (a mít pod ním připravenou nádobu bránící ekologické katastrofě ). V tuhle chvíli je vhodné mít auto zahřáté protože to líp poteče ven. Po vypuštění se vrátíme k plnícímu otvoru a dolijeme nový olej dokud nezačne camrat ven. Měly by se vejít zhruba dva litry.
Pokud by se náhodou na MK3 vyskytla převodovka starší než z 8. září 1987, pravděpodobně bude mít plnící otvor o kousek níž, takže je pak potřeba ho zavřít, vyšroubovat čidlo otáček (žlutý kruh) a tamtudy dolít ještě tak půl litru. Což se často dělá i s novějšími, které mají otvor umístěný správně, ale nemělo by to být nutné.
Je to záležitost velice jednoduchá.
Naposledy upravil(a) TheNeal dne 21.06.2014 18:53, celkem upraveno 1 x.
- benny G3
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 22.05.2010 16:13
- Bydliště: Kyjov
Re: U: Kontrola/výměna oleje v převodovce typu 020
KONTROLA
Prve je potřeba mít obří imbus (prosím o doplnění přesného rozměru, neznám) na povolení šroubu v červeném kruhu. Dostatečné množství pak pozná člověk hned, protože to na něj poteče. Hodí se při tom i zkontrolovat, jestli v oleji neplave něco, co nemá. V každém případě by měl sahat minimálně k dolní hraně kontrolního otvoru, ideálně spíše nad (viz dále). Po kontrole by se měl šroub dotáhnout momentem 25nm. Ještě dodám, že je teoreticky jedno, jestli je převodovka zahřátá nebo ne.
imbus 17mm, jestli se nemylim
Prve je potřeba mít obří imbus (prosím o doplnění přesného rozměru, neznám) na povolení šroubu v červeném kruhu. Dostatečné množství pak pozná člověk hned, protože to na něj poteče. Hodí se při tom i zkontrolovat, jestli v oleji neplave něco, co nemá. V každém případě by měl sahat minimálně k dolní hraně kontrolního otvoru, ideálně spíše nad (viz dále). Po kontrole by se měl šroub dotáhnout momentem 25nm. Ještě dodám, že je teoreticky jedno, jestli je převodovka zahřátá nebo ne.
imbus 17mm, jestli se nemylim
GIII 1.6 GT variant Henri Lloyd yachting (AFT)
Bejvalky: GIII 1.8i, BMW E36 318i, bmw E39 535i
Bejvalky: GIII 1.8i, BMW E36 318i, bmw E39 535i
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
- TheNeal
- VWjunior
- Příspěvky: 1683
- Registrován: 28.12.2012 12:31
- Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 17.08.2014 12:06
Re: U: Kontrola/výměna oleje v převodovce typu 020
Nazdar,
chystám sa meniť olej v prevodovke na mojom G3, 1,6, 74kW, r.v.:96. V aute je prevodovka s kódom 020 no mám trochu problém s tým koľko oleja do nej naliať. V knihe sa píše 3,1l a v tomto linku http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=177&t=92789" onclick="window.open(this.href);return false; sa píše iba 1,9l.
"Převodovka 020/02K - manuální 5 stupňová, řazení táhly, spojka lanko
Množství : 1,9litry."
Prosím Vás, teda aké množstvo oleja do tej prevodovky ide ?
chystám sa meniť olej v prevodovke na mojom G3, 1,6, 74kW, r.v.:96. V aute je prevodovka s kódom 020 no mám trochu problém s tým koľko oleja do nej naliať. V knihe sa píše 3,1l a v tomto linku http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=177&t=92789" onclick="window.open(this.href);return false; sa píše iba 1,9l.
"Převodovka 020/02K - manuální 5 stupňová, řazení táhly, spojka lanko
Množství : 1,9litry."
Prosím Vás, teda aké množstvo oleja do tej prevodovky ide ?
- Přílohy
-
- Bez názvu.jpg (57.62 KiB) Zobrazeno 12620 x
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: U: Kontrola/výměna oleje v převodovce typu 020
Po kontrolni otvor.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 17.08.2014 12:06
Re: U: Kontrola/výměna oleje v převodovce typu 020
Dobre to viem aj ja, ale aké množstvo je cca po kontrolný otvor ? Aby som teraz nekúpil zbytočne 3l oleja, keď po kontrolný otvor vojde 1,9l...
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: U: Kontrola/výměna oleje v převodovce typu 020
To je nějaká hovadina,náplň je dle všech dostupných programů 1,9l . 3 litry by měl mít automat.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 17.08.2014 12:06
Re: U: Kontrola/výměna oleje v převodovce typu 020
V poriadku, takže 2l postačia. Ďakujem za odpovede.
- TheNeal
- VWjunior
- Příspěvky: 1683
- Registrován: 28.12.2012 12:31
- Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové
Re: U: Kontrola/výměna oleje v převodovce typu 020
V knížce je víc hovadin jak už jsem zjistil, některý dost fatální (pokud máš na mysli "jak na to").