Školení řidičů referentů 2011

Vtipy, zajímavosti, kuriozity...

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Školení řidičů referentů 2011

Příspěvek od Vecernicek »

Takže máme tu nějaké novinky:

3.2 Závady ohrožující bezpečnost provozu vozidla a povinná výbava
Zjistí-li řidič na vozidle závadu, která ohrožuje bezpečnost provozu, nesmí vozidlo použít k dalšímu provozu, s výjimkou nouzového dojetí. Pokud sám nedokáže zajistit odstranění této závady, musí ji bezodkladně oznámit zaměstnavateli, neboť mu brání ve výkonu uložené práce.

Závady ohrožující bezpečnost provozu:

* nesvítí-li potkávací, brzdové nebo zadní obrysové světlo především na straně směřující do středu vozovky,
* nelze-li přepnout dálková světla na potkávací,
* prasklé nebo poškozené čelní sklo ve stírané ploše o velikosti větší než 20 cm,
* netěsnost nebo neúplnost výfukového potrubí nebo zjevný zásah do tohoto potrubí mající vliv na vnější hluk vozidla,
* poškození nebo deformace karoserie nebo podvozku, včetně řízení a brzd, které může bezprostředně ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

* zjevné unikání paliva, oleje nebo mazacích tuků,
* hloubka dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů menší než 1,6 mm,
* obnažuje-li trhlina nebo poškození pláště pneumatiky na jejím vnějším obvodu kostru pneumatiky nebo ji narušuje,
* pneumatiky různého rozměru na téže nápravě, nejde-li o nouzové dojetí,
* závady na brzdovém systému, které znemožňují nebo by mohly znemožnit účinně zastavit vozidlo,
* hrubé závady na řídícím ústrojí.


Mezi povinnou výbavu motorových vozidel patří zejména náhradní elektrické pojistky, po jedné od každého užitého druhu, pokud jsou v elektrické instalaci používány, náhradní žárovka, jedna od každého druhu užívaného k vnějšímu osvětlení vozidla, příruční zvedák, klíč na matice (šrouby) kol vozidla, náhradní kolo (ráfek s nafouknutou pneumatikou), lékárnička příslušného druhu pro poskytnutí první pomoci, přenosný výstražný trojúhelník, prostředky a pomůcky pro opravu běžných závad.

Minimální výbavu je vhodné rozšířit o následující položky: vlečné lano, měřič tlaku vzduchu v pneumatikách, hasicí přístroj, bateriovou svítilnu, hadr nebo papírové utěrky.

3.3 Hlavní zásady bezpečnosti práce při provádění kontrol a údržby vozidla
Řidič-referent musí kontroly, opravy nebo údržbu vozidla provádět podle zásad stanovených výrobcem vozidla v návodu k obsluze, popř. podle technologického postupu určeného zaměstnavatelem, který je obsažen v místním bezpečnostním předpisu.

V posledních několika letech celá řada zaměstnavatelů zakazuje svým zaměstnancům v místním bezpečnostním předpisu provádět opravy firemních vozidel, protože takové opravy nebo údržbu zajišťuje na základě smlouvy odborná firma.

Bezpečnostní kontroly vozidla

* Před jízdou je nutné zkontrolovat zejména hladinu provozních kapalin, technický stav pneumatik a tlak v pneumatikách, upevnění kol na vozidle, funkčnost brzd a osvětlení vozidla.
* V průběhu pracovní cesty (při přestávkách nebo dalším přerušení jízdy) je vhodné provádět vizuální kontrolu vozidla (zejména stav pneumatik).
* Po ukončení jízdy se kontrola vozidla provádí z důvodu zjištění případných závad, k nimž došlo v průběhu pracovní cesty.

Je důležité předávat vozidlo v takovém technickém stavu, aby jiný řidič-kolega nemusel při převzetí vozidla řešit problémy druhých kolegů!


Hlavní zásady bezpečnosti práce při provádění kontrol, oprav nebo údržby vozidla není-li tato činnost z rozhodnutí zaměstnavatele prováděna odborným servisem, jsou např.: zabezpečit vozidlo proti samovolnému nebo neočekávanému pohybu, při huštění pneumatik používat dle možností koncovku hadice opatřenou tlakoměrem pro průběžnou kontrolu tlaku vzduchu v pneumatice, kontrolu spodku vozidla provádět jen při vypnutém motoru, v uzavřeném prostoru garáží motor vozidla uvádět do chodu pouze za účelem bezprostředního výjezdu vozidla.

Při odstraňování poruch, k nimž došlo na vozidle nebo nákladu během jízdy na pozemních komunikacích, v případech, kdy je nutno vstoupit na pozemní komunikaci, musí řidič-referent použít výstražnou vestu s vysokou viditelností (jedná se o práce a činnosti, při nichž je zapotřebí, aby byl řidič pro ostatní účastníky silničního provozu zřetelně viditelný). Zároveň musí označit vozidlo jako překážku v provozu na pozemní komunikaci pomocí výstražného trojúhelníku.

4.1 Nejčastější příčiny dopravních nehod se závažnými následky

Dopravní nehoda je událost ovlivňující provoz na pozemních komunikacích, například havárie nebo srážka, při níž došlo k usmrcení nebo zranění osoby nebo ke škodě na majetku v přímé souvislosti s provozem vozidla v pohybu.

Dojde-li k usmrcení nebo zranění osoby nebo ke škodě na majetku při stojícím vozidle, např. při manipulaci s nákladem, při odstraňování závady na vozidle, nebo na stojící vozidlo například spadne strom, nejedná se o dopravní nehodu.

Příčiny dopravních nehod podle statistik bývají různé, drtivá většina z nich však má společného jmenovatele: selhání člověka za volantem!

Nejčastějšími příčinami dopravních nehod podle četnosti jsou:

* nedodržení bezpečné vzdálenosti mezi vozidly,
* nevěnování se plně řízení vozidla,
* nesprávné otáčení nebo couvání,
* nezvládnutí řízení vozidla,
* nedání přednosti v jízdě i v případě, že je nakázána dopravní značkou “Dej přednost v jízdě”,
* nepřizpůsobení rychlosti technickému stavu vozovky,
* vjetí do protisměru,
* vyhýbání se bez dostatečného bočního odstupu, apod.
* užití nálepky VW-klub


Nejčastějšími příčinami dopravních nehod podle tragických následků jsou:
nepřizpůsobení rychlosti technickému stavu vozovky, nevěnování se řízení vozidla, vjetí do protisměru, nezvládnutí řízení vozidla, nepřizpůsobení rychlosti vlastnostem vozidla a nákladu, nedání přednosti v jízdě i v případě, že je nakázána dopravní značkou “Dej přednost v jízdě”, kolize s protijedoucím vozidlem při předjíždění, apod.

Před započetím jízdy je nezbytné se vždy vyvarovat:
agresivnímu způsobu jízdy a stresu z jízdy pod časovým tlakem

5.2 Provoz na pozemních komunikacích - co dělat, když…
Pozor!! Tramvaj, která při odbočování nebo jiné změně směru jízdy křižuje směr jízdy vozidla jedoucího po její pravé nebo levé straně a dává znamení o změně směru jízdy, má přednost v jízdě!

Zůstane-li viník nehody neznámý, má poškozený nárok pouze na náhradu škody na zdraví a usmrcení z garančního fondu České kanceláře pojistitelů, věcné škody se však nehradí!


Co dělat, když má řidič podezření, že s policejní hlídkou není něco v pořádku, např. zastavuje-li jej v noci na odlehlém místě?

Doporučuje se následující postup: ve výjimečných případech, například veze-li velkou sumu peněz nebo cenný náklad, může řidič jet zvolna dál, spolujezdec ihned vyrozumí nouzovou linku policie (158) o vzniklé situaci, řidič poté dojede do nejbližší obce, kde na policejní hlídku vyčká.

6.2 Policista je při silniční kontrole oprávněn
Kontrolovat technický stav vozidla. Při kontrole technické způsobilosti vozidla zjišťuje policista platnost nálepky na zadní straně registrační značky (tj. termín další pravidelné technické prohlídky). Nebo může kontrolovat povinnou výbavu vozidla, dále pak technický stav vozidla a zjišťovat závady, které by mohly bezprostředně ohrozit bezpečnost silničního provozu.

Možnosti řešení dopravního přestupku


1. Přestupek lze řešit uložením pokuty v blokovém řízení, jestliže je spolehlivě zjištěn, nestačí-li domluva, je-li obviněný z přestupku je ochoten pokutu zaplatit. Po zaplacení pokuty a převzetí pokutových bloků nabylo blokové řízení právní moci a „pachatel“ se tímto k přestupku přiznal. Pozor!!! Proti uložení pokuty v blokovém řízení se nelze odvolat!!
2. Nemůže-li pachatel přestupku zaplatit na místě, vydá mu policista blok s poučením o způsobu zaplacení pokuty, o lhůtě její splatnosti a o následcích, které by byly spojeny s nezaplacením pokuty. Převzetím bloku pachatel přestupek potvrdí a tím nabylo toto řízení právní moci a nelze se již proti němu odvolat!!
3. Pokud řidič nesouhlasí se svým obviněním z přestupku, postupem policisty, výší uložené pokuty, nebo přestupek nelze na místě prokázat, sdělí řidič policistovi, že nesouhlasí s vyřízením přestupku v blokovém řízení. Policista následně zpracuje „Oznámení o přestupku“, které následně projedná ve správním řízení obecní úřad obce s rozšířenou působností. Řidič má právo se v tomto řízení vyjádřit ke všem skutečnostem, které se mu kladou za vinu, a k důkazům o nich, navrhovat důkazy na svoji obhajobu, podávat návrhy a opravné prostředky. K výpovědi ani k doznání před správním orgánem nesmí být donucován!

Uživatelský avatar
selkie
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Školení řidičů referentů 2011

Příspěvek od selkie »

no...a co tim chtel basnik rici?

treba s tema tramvajema to moc novinka neni, nebo snad myslis, ze jo?

v tech 16 bodech technicky nezpusobilosti ti pet chybi a navic tam mas chybu v jednotkach

takze jeste jednou a poradne, kluku
Autoservis všech značek, troufnem si i na kamion.

Specializace na Bentley, Porsche

Odtah skoro zadarmo a pro klubáky ještě sleva :D 732 201 994

Tlučhuby:
- Marek 3L
- MILDA SM

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Školení řidičů referentů 2011

Příspěvek od Vecernicek »

Já nevím mě je to u pr**le, další školení mě bude čekat až za dva roky.

btw. není toto páka na tunery:
* netěsnost nebo neúplnost výfukového potrubí nebo zjevný zásah do tohoto potrubí mající vliv na vnější hluk vozidla,
* poškození nebo deformace karoserie nebo podvozku, včetně řízení a brzd, které může bezprostředně ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, ???

Uživatelský avatar
FError
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1425
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ash
Kontaktovat uživatele:

Re: Školení řidičů referentů 2011

Příspěvek od FError »

Páka by to jistě být mohla... ale to by taky nějakej policajt musel ty frajírky zastavovat a odebírat techničáky...
VW OLDIES CLUB : http://vw-oldies.cz" onclick="window.open(this.href);return false; || VW-OLDIES.cz on GOOGLE+

Uživatelský avatar
selkie
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Školení řidičů referentů 2011

Příspěvek od selkie »

bloustu, paka na tunery se jmenuje atest...jenze je to o policajtech, aby to byly ku*vy, jaky maj bejt
Autoservis všech značek, troufnem si i na kamion.

Specializace na Bentley, Porsche

Odtah skoro zadarmo a pro klubáky ještě sleva :D 732 201 994

Tlučhuby:
- Marek 3L
- MILDA SM

Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Školení řidičů referentů 2011

Příspěvek od napster »

Kdyby se každej policajt řídil zákonem a nebral ohled na smutnej kukuč týpka s pětikilem,co mu nabízí,tak z ČR zmizí velká většina ztuzených aut přeplácaných lamiátem...... neřikam,že mam vše dle vyhlášky,ale alespoň přizpůsobeno. čočky ve světlech mam z xenonu, ostřik světel taky a seřizený nepatrně níž na regloskopu a i sám nejvyší z dopraváku,co dohlížel na kontrolu podřízených řekl,že takto instalovanou HID sadu ještě neviděl a uznal,že je to nejlepší řešení když už jí dávat na auto místo týpku z fazolama,co ji narvou do parabol...

tento bod porušuje hodně procent řidičů " zjevné unikání paliva, oleje nebo mazacích tuků," mj i já. motor je sice čistej,ale zezadu je tam mogul,ale u auta starýho 16let se to dá čekat... když jsem dělal GII 1.6GTD http://napster.rajce.idnes.cz/GII/" onclick="window.open(this.href);return false; tak na STK mi musel napsat,že tam je koroze a netěsnost motoru. prý u auta starýho 25let by bylo nápadný nenapsat nic. V Německu např potkáte minimum aut s HID sadou. v ČR na každym 20tym autě :mrgreen:
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

Odpovědět

Zpět na „Pokec & Zábava“