Jak na veterána???

Vtipy, zajímavosti, kuriozity...

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Debre
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 450
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chotěbuz
Kontaktovat uživatele:

Jak na veterána???

Příspěvek od Debre »

Zdravím pánové a dámy, delší dobu zvažuji, pořídit si nějakého cenově dostupného veterána a poslední dobou nejvíc pokukuji po staré Škodě Octavii, ale většina jich je bez papírů třeba jenom se štítkem. Jak se řeší případné přihlášení takového auta, od kterého nejsou papíry, kolik to přibližně stojí atd? Jde mi o to aby dostat auto na papíry nestálo víc než sehnat auto s papírama. Jakékoliv rady, připomínky a zkušenosti jsou vítány.

Popřípadě nějaké auto v okolí Moravskoslezského kraje s odkazem taky může být.
9764034-veteran-skoda-octavia-1.jpg
9877400-prodam-skoda-octavia-combi-bez-dokladu-rok-1970-1.jpg

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Jak na veterána???

Příspěvek od 11mAjA11 »

Velká veteránská testace tzn zelená RZ ( omezený provoz ) je za úkon klubové testace (ověření původu a autentičnosti pověřenou klubovou testační komisí) ca. 10tkč + urychlovače třeba atp. zápis na Krajském úřadě, přepis a přihlášení na tebe pak za 800,-.
Tuto testaci tzv. "Velkou" nelze provést na voze které má TP a platnou RZ (černobílou).
http://www.eurooldtimers.com/cze/testac ... zidel.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Na auto s papírama a RZ jde tzv. "malá" testace za 3tkč kdy zůstává původní RZ a vydává se osvědčení historického původu.
Na základě toho je osvobozeno o "ekoteror" a platí se 1/12 ročního povinného ručení, vtip je v tom že auto má RZ a může tudíž drandit po silnici kdykoli ( ačkoliv se nepředpokládá že by ročně najelo desetitisíce km).

Sám sem to absolvoval se Š120 a celé to trvá dle ochoty a všeho kolem cca. měsíc..( já to tak měl po známostech do měsíce hotové) vyšlo mě to levněji jak platit ekoteror a pojistku mám asi 290,- ročně..



Obrázek


http://ceskyveteran.cz/testace" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
Debre
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 450
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chotěbuz
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na veterána???

Příspěvek od Debre »

Takže jestli tomu dobře rozumím tak je lepší a jednoduší i pro následné užívání sehnat auto s papírama a na značkách.

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na veterána???

Příspěvek od BigBang »

nepředpokládám, že bys jezdil se starou škodulí denně do práce... Bez papírů prostě musíš zaplatit víc za „znovutestaci“ - dostaneš v podstatě něco jako velkej TP a zelený V-čkový značky. Teď je otázka jestli dokážeš sehnat auto na papírech s cenou vyšší o 7t Kč oproti tomu bez papírů. Myslím si, že to reálný asi neni...
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Jak na veterána???

Příspěvek od 11mAjA11 »

Pokud teda můžu mluvit za sebe, je podle mě to auto "bez papírů" částečně tak nějak říkajíc znehodnocené? nebo nevím jak to vyjádřit..

Pro mě třeba ta Škůdka má větší cenu s origo platným TP, kde je jen původní majitel a já, navíc platná RZ.
Což znamená, že můžu kdy chci a kam chci, pojistku mám dobrou a STK musím absolvovat co dva roky stejně (veteránské se taky dělají pravidelně , podrobnosti sem nestudoval a prozatím nejsem nikde klubově příslušný, což časem určitě bude jinak).
Neberu ji jako veterána, je to jen 30 let stará škodovka, ale v originálu, bez zásahu kutilů a tunerů, tak jak sjela z linky tudíž do budoucna z hlediska historického jistou hodnotu má..
Prostě YoungTimer jako Golf I..

Pokud to má být auto v rozumném stavu, na kterém nestrávíš stovky hodin prací, bude něco stát ať už bude s TP nebo bez.

Těch investovaných 3tkč za testaci + 500 pánovi co se mě postaral o papírování (vyřizování té testace) + 300,- za rychlý zápis na ouřadě, dvě hoďky objíždění a něco peňez za tuším 6ks fotografií nestandardního rozměru mě to stálo, nehledě na to že při velké testaci jdou hodně do detailů a člověk si musí být poměrně hodně jistý autentičností modelu z daného roku výroby..

Když pak něco mít budeš a budeš chtít s tím papírováním pomoct, tak se ozvi, pán je velmi ochotný a v pohodě, jednání na úrovni bez podrazů.
:wink: :wink: :wink: :wink:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
Debre
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 450
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chotěbuz
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na veterána???

Příspěvek od Debre »

Mě jde spíš o to mít doma nějaký koníček a ne úplnou studnu na peníze, že bych chtěl dát Oktavu přesně do stavu jak sjela v roce 67 a ne v roce 69, což by mohl být možná problém u té velké testace. A rád bych se s tím projel kdy chci já, ale určitě to na denní ježdění do práce nebude, ale pár krát bych tam s tím určitě přijel :-).

Uživatelský avatar
chemlon
Profík
Profík
Příspěvky: 928
Registrován: 08.01.2010 12:56

Re: Jak na veterána???

Příspěvek od chemlon »

..ja som sa dostal minuli rok ku kilecku a v pohode som s tym chodil cele leto do prace :wink:

Uživatelský avatar
Debre
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 450
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chotěbuz
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na veterána???

Příspěvek od Debre »

Tak určitě to jde, ale vzhledem k tomu, že doma nějaké to auto mám tak je pohodlnější, úspornější a bezpečnější jezdit denně do práce A4 než starou Oktou.

Ještě mě napadlo to postavit na jiné papíry, co jsem se díval na netu jsou nějaké na prodej.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Jak na veterána???

Příspěvek od 11mAjA11 »

No slušnou funkční Octavii za rozumnou cenu asi nebude jednoduché sehnat..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Jarda S.
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1743
Registrován: 31.03.2010 20:12
Bydliště: Netolice

Re: Jak na veterána???

Příspěvek od Jarda S. »

Debre píše:Mě jde spíš o to mít doma nějaký koníček a ne úplnou studnu na peníze, že bych chtěl dát Oktavu přesně do stavu jak sjela v roce 67 a ne v roce 69, což by mohl být možná problém u té velké testace. A rád bych se s tím projel kdy chci já, ale určitě to na denní ježdění do práce nebude, ale pár krát bych tam s tím určitě přijel :-).
jízdy veteránů nejsou nijak omezený :wink:
Passat AVF 2004
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Jak na veterána???

Příspěvek od 11mAjA11 »

Ehm ehm :

..Tato problematika je upravena ve vyhl. č. 355/2006 Sb. následujícím způsobem.

Pravidla pro registraci a provoz historického vozidla:

1) Místně příslušný úřad zapíše do registru historických a sportovních vozidel jen historické vozidlo, které není zapsáno v registru silničních vozidel České republiky nebo v registru vozidel jiného státu.

Hned u první podmínky se zastavím, když ani tato vyhláška, ani zákon č. 56/2001 Sb. neříká, jakým postupem má vlastník vozidla, které je registrováno v registru vozidel, dosáhnout toho, aby mohl podat žádost o registraci téhož vozidla jako historického. Z textu to vypadá, že je nejprve nutno vozidlo vyřadit z registru, ale zákon č. 56/2001 Sb. nezná jako důvod vyřazení úmysl vozidlo zaregistrovat jako historické. Patrně se předpokládá, že takové auto v registru zapsáno není, protože je velmi staré, vždycky to ale platit nemusí.

2) Historické vozidlo se zaregistruje na základě přihlášky k registraci historického vozidla do registru historických a sportovních vozidel předložené jeho provozovatelem, který k přihlášce dále předkládá

a) vyplněnou žádost o provedení testování historického vozidla, s vyplněnými technickými údaji historického vozidla a protokolem o kladném testování klubovou a krajskou testovací komisí,

b) barevné fotografie historického vozidla o rozměru 6 x 9 cm, u automobilů s pravo-zadním a levo-předním pohledem, u motocyklů s pohledem z pravé a levé strany,

c) původní registrační doklady, pokud k vozidlu existují, nebo doklad o jeho vyřazení z registru vozidel jiného státu, jen byl-li vydán,

d) doklad o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla,

e) doklad totožnosti,

f) doklad o povolení k pobytu nebo o udělení azylu na území České republiky, není-li provozovatel historického vozidla občanem České republiky,

g) údaje o vlastníkovi historického vozidla nebo údaje o provozovateli historického vozidla, není-li vlastník současně provozovatelem historického vozidla,

h) souhlas vlastníka historického vozidla k jeho registraci, je-li vlastník odlišný od provozovatele historického vozidla.

3) Místně příslušný úřad zapíše přidělení zvláštní registrační značky pro historická vozidla, údaje o vlastníkovi historického vozidla a údaje o provozovateli historického vozidla, není-li vlastník současně provozovatelem historického vozidla, jakož i technické údaje o historickém vozidle do průkazu historického vozidla. V průkazu historického vozidla vylepí barevné fotografie historického vozidla, a je-li to nutné, stanoví zvláštní podmínky při jeho provozu na pozemních komunikacích podle zápisu předsedy krajské testovací komise zapsané v žádosti o provedení testování historického vozidla. V osvědčení o registraci vozidla uvede přidělení zvláštní registrační značky pro historická vozidla, údaje o vlastníkovi historického vozidla nebo údaje o provozovateli historického vozidla, není-li vlastník současně provozovatelem historického vozidla, technické údaje o historickém vozidle a v kolonce "jiné záznamy" provede zápis "PLATÍ S PRŮKAZEM HISTORICKÉHO VOZIDLA".

4) Historické vozidlo lze provozovat na pozemních komunikacích, pokud splnilo podmínky testování, kterým se nahrazuje technická prohlídka vozidla.

5) Testování historického vozidla provádí právnická osoba, která má udělené oprávnění Mezinárodní federací historických vozidel (Fédération Internationale des Véhicules Anciens) nebo Mezinárodní automobilovou federací. Výsledek testování vyznačí právnická osoba v průkazu historického vozidla. Výsledek testování platí nejdéle do 31. května kalendářního roku následujícího po kalendářním roce, ve kterém se testování historického vozidla provedlo.

6) Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby.

7) Historické vozidlo při provozu na pozemních komunikacích lze provozovat, jen pokud je vybaveno předepsaným počtem osvětlovacích zdrojů, a není-li jimi vybaveno od výrobce vozidla, musí být vozidlo vybaveno předepsaným počtem přídavných osvětlovacích zdrojů umístěných na osvětlovací rampě. U historických vozidel může být předepsáno doprovodné vozidlo se žlutým výstražným světlem pro zajištění bezpečné přepravy nadrozměrných vozidel nebo vojenských bojových vozidel, určena jeho maximální rychlost a další podmínky při jeho provozu na pozemních komunikacích, které stanoví v žádosti o provedení testování historického vozidla předseda krajské testovací komise. Tyto skutečnosti musí být zaznamenány v průkazu historického vozidla.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na veterána???

Příspěvek od BigBang »

ale vyvstává otázka, kdo ti dokáže to denní užívání... :idea:
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Uživatelský avatar
Stepix
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1726
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: C.Budejovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na veterána???

Příspěvek od Stepix »

přesně tak, denní používání se těžko prokazuje, spíš to vůbec neřeší...

jinak jak už je uvedeno výše, jestli s papírama nebo ne, je to jedno... buď budeš mít klasický značky nebo Véčka. Jen pozor na to, aby na těch původních papírech nejezdilo jiné auto (jako už se stalo - vyprávěl mi o tom testační komisař)!

Jinak co se týká stavu a autentičnosti, tak tam je taky nějaká benevolence... nemusí to být jak z linky, může tam být nějaká dobová úprava... ty HV pak mají několik podskupin.

Rozhodně ale bych si radši koupil auto bez papírů ale v pěkném původním stavu, než auto s papírama a po renovaci.

Uživatelský avatar
ron
Profík
Profík
Příspěvky: 952
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Jak na veterána???

Příspěvek od ron »

známá má jednu octu ve stodole, nějak neví co s tím, zatím má značky v depozitu, kdyby byl zájem, auto prý jezdilo ještě před 8 lety , ale nevím...nemohu hodnotit, kdyby byl zájem dám kontakt
Golf a Polo - naše VW rodina
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na veterána???

Příspěvek od CentriFUGA »

Tak já sem taky zastánce toho, že veterána pokud to jde nechat na normálních bílejch značkách, pro mě to má větší hodnotu :-)

Ale to co tu píše 11mAjA11 už neplatí, envím teď název nějaké nové vyhlášky, ale už to asi 5 nebo 6 let neplatí, nevím číslo vyhlášky, která to nahrazuje, ale je to tak. Je to považováno za regulérní auto s SPZ, byť veteránskou, zaplaceným ručením a s STK, kterou vlastně prochází každej rok, takže je na tom "líp" jak každý jiný auto, tkerý jezdí jednou za 2 roky :-) ... díky tomu se dá veterán už nechat napsat i na firmu a dokonce jde náklady na renovaci dát do nákladů jako náklady na reprezentaci :-) a díky tomu můžeš jezdit s Véčkama jak chceš ... jednu dobu se musela dokonce psát kniha jízd, od toho se naštěstí ustoupilo a pak se ustoupilo i od toho kdy se mohlo s Véčkama jezdit jen omezeně, pamatuju že nás s kamarádem na motorkách (měl Véčka) stavěli a ptali se kam jedeme, ale to už je pár let zpět, teď tě zastavěj a nic ti neřeknou ... známej z klubu jezdí s Véčkama celý lét do práce :-)

Odpovědět

Zpět na „Pokec & Zábava“