utahovací moment 1.6d

benzin i diesel

Moderátor: lister

Odpovědět
Uživatelský avatar
jeremy G1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 19.07.2009 16:41
Bydliště: teplice

utahovací moment 1.6d

Příspěvek od jeremy G1 »

kluci jakej moment je na utáhnutí hlavy na 1.6ce? nevim na kolik to mám utáhnout poraďte pls :thk: :thk: :thk: :thk:

mikeraff
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 05.01.2008 21:35
Bydliště: Sever,50°57'5.428"N, 14°33'25.161"E
Kontaktovat uživatele:

Re: utahovací moment 1.6d

Příspěvek od mikeraff »

Kdyz koupis tesneni pod hlavu tak na zadni strane obalu mas utahovaci momenty.

Uživatelský avatar
jeremy G1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 19.07.2009 16:41
Bydliště: teplice

Re: utahovací moment 1.6d

Příspěvek od jeremy G1 »

no ja mel nejaky divny to tam nebylo ale uz to mam diky

Uživatelský avatar
TomiVW
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 05.08.2009 22:59
Bydliště: BARtislava
Kontaktovat uživatele:

Re: utahovací moment 1.6d

Příspěvek od TomiVW »

NAJSKOR VSETKY NA 50 POTOM 70 A NAKONIEC 90 A PO CCA.2000KM ZASE NA 90 :twisted:

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: utahovací moment 1.6d

Příspěvek od lister »

no ale podle jinýho zdroje je to asi takhle :
40Nm
60Nm
180° - 1/2 otáčky
zahřát na 50°C
90° - 1/4 otáčky
po ujetí 1000km
90° - 1/4 otáčky
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
FError
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1425
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ash
Kontaktovat uživatele:

Re: utahovací moment 1.6d

Příspěvek od FError »

Je to vždycky podle výrobce těsnění...
VW OLDIES CLUB : http://vw-oldies.cz" onclick="window.open(this.href);return false; || VW-OLDIES.cz on GOOGLE+

Uživatelský avatar
cmelakGTi
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 470
Registrován: 19.02.2009 19:54

Re: utahovací moment 1.6d

Příspěvek od cmelakGTi »

lister píše:no ale podle jinýho zdroje je to asi takhle :
40Nm
60Nm
180° - 1/2 otáčky
zahřát na 50°C
90° - 1/4 otáčky
po ujetí 1000km
90° - 1/4 otáčky

mam tesnenie bez papiera co a jako,motor na stojane,neviem ho zahriat,bude stacit podla toho co pises abo podla knihy?
manik mi rozpraval ze hlinikove hlavy sa nasledne uz nedotahuj,ako to je teraz?
Přílohy
25102009011.jpg
TDI

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: utahovací moment 1.6d

Příspěvek od lister »

když je motor mimo auto , tak logicky provedeš jen první 3 kroky, tj 40Nm, 60Nm a 180°, ostatní až po zprovoznění resp. 1000km.

jinak nevím co ti jakej maník navykládal, ale tohle je ofiko postup a pravděpodobně bude platit i pro hliníkový hlavy anšto si nevzpomínám že by VW používal na vodou chlazených motorech litinový hlavy. (nebrat doslova , nejsem si jistej takovou K70 z počátku vodní éry)
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
cmelakGTi
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 470
Registrován: 19.02.2009 19:54

Re: utahovací moment 1.6d

Příspěvek od cmelakGTi »

este ze ta tu mame :mrgreen: ,dikec
TDI

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: utahovací moment 1.6d

Příspěvek od vwCharlie »

osobní rada jenom tak bokem. To co napsal lister je určitě správně,takový postup je i v knize,ale u výrobce těsnění už nejsou poslední dva kroky,takže s něma bych opatrně. Už při tom dotahování o těch 180°je to páka jak prase,když to člověk dělá poctivě a přesně. Já osobně už to pak dál nedotahuju,protože to už zavání průserem,prasklým šroubem nebo protočeným klíčem.

Ale hlavně když to někomu nedá,tak kupovat při každé výměně jenom nové šrouby a od značky Victor Reinz nebo tak něco,prostě žádné bláta a pořádné klíče k tomu. Díry vyfoukat,protáhnout šroubem závity a nové šrouby mazat olejem. Protože vytahovat zalomený ocelový šroub M12,kdyš se urve,že ho není za co chytit,tak to dokáže celkem nasrat,zvlášť když potřebuješ v pondělí někde jet a děláš to v nedělu odpoledne :) .

Uživatelský avatar
cmelakGTi
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 470
Registrován: 19.02.2009 19:54

Re: utahovací moment 1.6d

Příspěvek od cmelakGTi »

vwCharlie píše:osobní rada jenom tak bokem. To co napsal lister je určitě správně,takový postup je i v knize,ale u výrobce těsnění už nejsou poslední dva kroky,takže s něma bych opatrně. Už při tom dotahování o těch 180°je to páka jak prase,když to člověk dělá poctivě a přesně. Já osobně už to pak dál nedotahuju,protože to už zavání průserem,prasklým šroubem nebo protočeným klíčem.

Ale hlavně když to někomu nedá,tak kupovat při každé výměně jenom nové šrouby a od značky Victor Reinz nebo tak něco,prostě žádné bláta a pořádné klíče k tomu. Díry vyfoukat,protáhnout šroubem závity a nové šrouby mazat olejem. Protože vytahovat zalomený ocelový šroub M12,kdyš se urve,že ho není za co chytit,tak to dokáže celkem nasrat,zvlášť když potřebuješ v pondělí někde jet a děláš to v nedělu odpoledne :) .
no kamo ty si to trafil do cierneho,postup bol podla knihy,zavity precistene,vyfuknute,sruby okartacovane,namastene,tahal som,uz predposledny srub 180ku a urvalo ho,bol som poriadne natiahnuty a skoro som sa aj natrel na zem,momentak je je cca 80cm,taze paka jak 2 svine :mrgreen: ,vies jak to je,muselo sa to stat........asi 2cm hlboko v bloku......

uz bola na druhy den nova sada VR,vytahovak skrutiek,medena pasta a vela elanu....

akurat sa mi to nestalo v nedelu a nikam to neponahla :P
TDI

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: utahovací moment 1.6d

Příspěvek od vwCharlie »

čtu "šruby okartačovane",neříkej mi,že jsi použil staré šrouby :D Jestli jo,tak ses měl na tu zem natřít pořádně a ještě klepnout do hlavy :lol:
cmelakGTi píše:vies jak to je,muselo sa to stat....
:mrgreen:

nevím jestli jo nebo ne,ale jenom tak bokem obdivuju ty borce,co mají odvahu dávat staré šrouby a to ještě ani neví,jestli už je nepoužívají třeba napotřetí :mrgreen:

Uživatelský avatar
cmelakGTi
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 470
Registrován: 19.02.2009 19:54

Re: utahovací moment 1.6d

Příspěvek od cmelakGTi »

nebudem ti oponovat a dokazovat svoju pravdu,dufam bude stacit ak napisem ze nebola potreba novych srub,aj ked som uz pred demontazou trval na novej sade...vyjebal som ze sebu.mam poucenie,take co musis najprv dojebat a potom to napravit,aby si niekedy v buducnosti mohol rozosievat dobre rady po forach.co ti mam na to povedat,ale mam taky pocit ze tebe sa to pravdepodobne tiez muselo stat kedze vies co pises a musel si to zazit...takze naj hodi prvy kamen ten komu sa nestala ste ziadna kokotina pri robeni auta... :gey:
charlimu s pozdravom borec :wink:
TDI

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: utahovací moment 1.6d

Příspěvek od vwCharlie »

samozřejmě,že se mi stalo už více prasáren,toto naštěstí ne a doufám,že mě to ani nepotká,ale snažím se učit svůj cit,nic neojebat a dělat vše,tak jak by se mělo i když né vždy je to správně,ale člověk se učí celý život :wink: .
Někdo ale sere na nějaké momenty a řídí se starým pravidlem,že správný moment je ten až tě pichne v loktu nebo u srdce :D .

Ale tak je třeba se podělit se zkušenostmi,jednak ať se zasmějem a jednak ať si z toho můžem i něco vzít :mrgreen:

Odpovědět

Zpět na „Motor“