vw golf mk1 1.5D 1982 49hp

benzin i diesel

Moderátor: lister

misobelko
Pilot
Pilot
Příspěvky: 737
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: vw golf mk1 1.5D 1982 49hp

Příspěvek od misobelko »

VW je ako LEGO - ak máš dosť súčiastok, poskladáš si čo chceš.
Najdlhšie prevodovky sú dízlové. No nie je pravidlom, že keď dáš benzínovú tak bude krátka!!!
Nesedí iba prevodovka z 1,1 a 1,3 benzína!
Ak máš 4-kvalt, tak sa ti nemusia vmestiť všetky rýchlosti - buď nejde hodiť spiatočka alebo 5ka. Ale nato je jedna finta, ak bude treba, tak poradím...

MAREKCYNYBULK
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 275
Registrován: 18.04.2011 15:01
Bydliště: Rakovnik
Kontaktovat uživatele:

Re: vw golf mk1 1.5D 1982 49hp

Příspěvek od MAREKCYNYBULK »

hele ja za ten motor z passata daval 1000kc,je komplet po go,akorat auto stalo 1.5roku.byl tam frydex.skousel jsem bezi jak hodinky,cena byla ze znamosti.pred cca 2 mesici jsem tam dal z 2ky taky 1.6d,ale motor nevidrzel,praskla hlava a z vyvodu do chladici jdou splodiny a bezi na 3valce,takze ten budu delat,dam tam jinou hlavu(uz ji mam srovnanou a udelanou),tesneni,novy rozvody a necha se jako rezervni,ale v Tp u golfa je 1.5d,ale na bloku kde byva vylisek s obsahem je vylisek vybrousen,takze tipuju ze to 1.5neni,ale 1.6 kvuli stk,vcera jsem na to prisel,v golfu je 4 kvalt,ale maximalka byla neco kolem 150km\h- a dost motor tocil,tak tam chci dat 5kvalta,aby se motor setril,ale jeste uvidim.ten motor normalne jezdi,ale ma uz cca 750tkm za sebou,tece pod hlavou olej,nema uz takovy vykon co driv mel,je o pulku linejsi nez byl,zere cca 6-7litru,nefunguje podtlak k brzdam,meneno cca 7vylev a ani jedna nebyla spatna a na golfu 2 1.6td vsechny fungovaly,to vis ze jsem tam chtel dat 1.6td z 2heho golfu co jsem kdysi mel v mem golf mk1,al ten motor jsem nevindal a otec dal komplet auto do srotu bez meho vedomi,ale dily jako brdzy,svetla,hadice,skla,topeni atd mi schoval.S dedou jsem mel plany tam dat motor golf II 1.6gtd i s intelcoolerem,ale deda se rozhodl,ze chce radsi bez turba(zatim),jelikoz by to stejne byl problem zapsat do tp.ona bohate staci 1.6,zere to prd a je to spolehlivy pracant,ktery nesklame.a 1.6d mam 3,takze nema cenu davat 1.6td,kdyz budu mit 2motory jako do nahrady.ale uvidime,mozna tam 1.6td dame,ale casem se uvidi,jak to dopadne.zatim tam pujde 1.6d z pasata.

Uživatelský avatar
Golficek1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5523
Registrován: 24.08.2008 00:41
Bydliště: Kroměřížsko

Re: vw golf mk1 1.5D 1982 49hp

Příspěvek od Golficek1 »

Motory jsou skládačka,všechny díry na držáky už jsou připravené,takže stačí jenom přešrubovat do jiné díry a dáš to do golfa,nebo opačně,špajzka na jedničce je chycená do boční výztuhy,na dvojce už ne,teď přesně nevím,ale na dvojce chytáš špajzku dvouma šrubama z vrchu a na jedničce zboku.
Jsem tak chytrý,jak daleko doprdnu.
Nechám si tak dlouho kadit na hlavu,až mě ty sračky zasypou.
Golficek1©

misobelko
Pilot
Pilot
Příspěvky: 737
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: vw golf mk1 1.5D 1982 49hp

Příspěvek od misobelko »

Ja mám motor z G3/Passat/Toledo a iba som prehodil jedničkové držiaky na ten motor a krásne sadol tam kam mal.
Motory z 80tych rokov by sedieť mali všetky, z 90tych rokov už to nieje tak jednoznačné...

Uživatelský avatar
vwgecko
Pilot
Pilot
Příspěvky: 815
Registrován: 26.04.2009 12:13
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: vw golf mk1 1.5D 1982 49hp

Příspěvek od vwgecko »

převodovky

z vrchu je chycenej 4Q 5Q už má chycený šrouby z boku... (baíme se o bočním silentbloku),na jedničce je krz ty díry přidělanej silentblok směrem vzhůru,na 2,3 atd je plechovej "oblouk" kterej je spojenej se zadní částí převodovky takže pro umístění do G1 stačí odmontovat a namontovat na bok držák z G1 převodovky,a vzadu taktéž z G1 držák (zadní a přední sou stejný na 5Q i 4Q, boční musí bejt z 5Q)

a motory sou taky sranda...opět sundat držáky a nandat držáky z G1 (pri té příležitosti rovnou měnit rozvody,protože musí kolo z řerpadla dolů...tak rovnou využiješ...

jinak mojí TD sem měl v autě 1,5D (1,5D je CK 1,6D je CR a 1,6TD je CY (ke konci výroby se dávaly už motory pro GII,takže se použily pak kódy z dvojek)
svému motoru sem nedával maximální péči...naopak se na něj byl přísnej....žádný rozehřívání a žádný dochlazování...a od začátku pořádnej záběr...pěkně v otáčkách....žádný sraní...jedinou větší péčí bylo výměna těsnění pod vanou a přepadová trubka z turba...nic víc :D a pod stromek pak dostal čerpadlo z SB...protže origo mělo místo 3 nožiček jen 2 a teklo jak dunaj...
jezdil by doteĎ kdybych nerozsekal :)

a ano vw z těch dob (GI,II,jetta atd.) byly bezva lego...volně přenosný věci :)
sen skončil (vw-life.eu)
život de dál: http://www.dfens-cz.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
moje nová láska- vločka - vw T3 VANAGON GL Westfalia Camper 2,1 MV KAT

Uživatelský avatar
Golficek1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5523
Registrován: 24.08.2008 00:41
Bydliště: Kroměřížsko

Re: vw golf mk1 1.5D 1982 49hp

Příspěvek od Golficek1 »

Musím se v garáži mrknout jak to je,leží mi tam 4T co chci místo 4qaltu do dvojky a taky původní 5qalt z té 1.5tky.
Jsem tak chytrý,jak daleko doprdnu.
Nechám si tak dlouho kadit na hlavu,až mě ty sračky zasypou.
Golficek1©

MAREKCYNYBULK
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 275
Registrován: 18.04.2011 15:01
Bydliště: Rakovnik
Kontaktovat uživatele:

Re: vw golf mk1 1.5D 1982 49hp

Příspěvek od MAREKCYNYBULK »

tak mam problem s motorem co mam z toho pasata1,6d typ presne nevim.nechyta.ma drobnou snahu chytat,ale proste nechyti.vymenil jsem:cerpadlo,striky tekly,zhavici svicky a furt nic,rozvody jsem taky delal a nic,uz mi to sere 3 dny reseni a nic,nechapu,byl opravdu po Go a proste nebezi,trochu coudi z vyfukovyho potrubi.ze by ten 1,5roku co nebezel a byl v aute poznamenal neco v motoru.Rozvody jsme delali nove s automechanikem,pac jsem tam musel dat drzak se silenblokem.po vlozeni do auta nechytl,pred tim jsme ho vubec nestartovaly.pak jsem rozvody delal i ja,jelikoz jsem menil cerpadlo,a stale nic.komprezi ma,funkcni striky taky a zhavicky jsem daval novy a nic.rozvody souhlasi,poradte prosim,uz jsem z toho na mrtvici

Uživatelský avatar
Golficek1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5523
Registrován: 24.08.2008 00:41
Bydliště: Kroměřížsko

Re: vw golf mk1 1.5D 1982 49hp

Příspěvek od Golficek1 »

Mě ležel motor venku tři roky a jak se dal do auta,tak se musel roztáhnout,a ten co se dělala go taky,mělo to malou snahu chytit,ale to bylo všechno.
Jsem tak chytrý,jak daleko doprdnu.
Nechám si tak dlouho kadit na hlavu,až mě ty sračky zasypou.
Golficek1©

MAREKCYNYBULK
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 275
Registrován: 18.04.2011 15:01
Bydliště: Rakovnik
Kontaktovat uživatele:

Re: vw golf mk1 1.5D 1982 49hp

Příspěvek od MAREKCYNYBULK »

me se to nechce roztahovat,ale uz mi to taky napadlo.mam jeste otazku:v okinku na prevodovce ma byt ve prostredku videt 0 nebo takovy zarez,ja jsem daval i s automechanikem zarez,nasli jsme to v nejakem programu kde byli i momenty napinani atd.diky za odpoved.nehodil by sem i nekdo presne schema rozvodu na motor 1,6d.ja to nikde nenasel.za kazdou radu diky,fakt uz si s tim nevim rady na vsechno jsem vzdycky prisel,ale na tohle uz nemam nervy.potrebuju ho dat na stk.

Uživatelský avatar
Golficek1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5523
Registrován: 24.08.2008 00:41
Bydliště: Kroměřížsko

Re: vw golf mk1 1.5D 1982 49hp

Příspěvek od Golficek1 »

Schema rozvodu tady někde bylo,je jedno,jestli 1.6 s turbem,nebo bez,ten zářez je na postavení do nuly a měla by pak sedět vačka aj rysky na kolech a čerpadle.
Oba motory,jak jsem je roztáhl začaly normálně startovat,známý,co dělával tyto motory už předem říkal,že se bude muset roztáhnout,ten jedničkový motor chytl asi na sto metrech a ten po go na druhé otočení,ale na baterku chytit vůbec nechtěl.
Jsem tak chytrý,jak daleko doprdnu.
Nechám si tak dlouho kadit na hlavu,až mě ty sračky zasypou.
Golficek1©

MAREKCYNYBULK
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 275
Registrován: 18.04.2011 15:01
Bydliště: Rakovnik
Kontaktovat uživatele:

Re: vw golf mk1 1.5D 1982 49hp

Příspěvek od MAREKCYNYBULK »

ja prave delal rozvody tak,ze jsem jsem si zakolikoval cerpadlo,na vacku jsem si dal plech co tam presne dosedl a kliku jsem dal na tu risku v okinku.kousek,kdyz jsem pootocil cca 3 cm tak tam byla 0.ale na rysku by se to pry melo davat.pak dam rozvodak napnu kladku a klicem otacim motorem jestli se mi to nepotka a zkontroluju rysky atd a vse OK.S dedou to budem skouset roztahnout,ale zitra,az mi ten vztek prestane a nabijou se mi obe baterky,ktere jsem vymrskal.JA BYCH TADY TY ROZVODY HLEDAL,ALE MAM INTERNET PRES MOBIL A MAM LIMIT A NEZ MI TO NACTE STRANKU CEKAM JAK NA VYPLATU.To je 2hy motor co tam davam jinej a ke vsemu nechce bezet,ten prvni stal 2roky a chitil na tuknuti a tenhle proste ne.Cloveka to proste sere,kdyz se tomu 11let venuje a pecuje a nakonec to skonci tak,ze na to akorat smutne koukam.jinak dik za odpovedi.marek

Uživatelský avatar
chavier
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 310
Registrován: 02.02.2008 22:42

Re: vw golf mk1 1.5D 1982 49hp

Příspěvek od chavier »

a k čerpadlu ti jde 12V ? Cvaká v tom? :lol:

Na tom motoru není co vymyslet, má-li ještě tlaky, naftu, jsou dobře rozvody, do čerpadla jde proud, vstřiky rozprašují a žhavičky žhaví, tak to musí jet ! Měl jsem už motory se špatnými vstřikovači, špatnou deskou v čerpadlu, rozvodem posunutým o zub ale vždycky chytly, aspoň na 2 válce.
Obrázek

MAREKCYNYBULK
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 275
Registrován: 18.04.2011 15:01
Bydliště: Rakovnik
Kontaktovat uživatele:

Re: vw golf mk1 1.5D 1982 49hp

Příspěvek od MAREKCYNYBULK »

ten elektromagnet normalne funguje to me hnedka napadlo.striky puvodni tekly,tak jsem tam dal z golfa g2 1,6d bosch.cerpadlo jsem daval taky z toho motoru,ze vsech 4 hadicek co jdou ke strikum normalne nafta jde i kdyz je zacpu rukou tak to podtlakem strika.starter toci dost,baterka plne nabita nabita,naftu mam pres petlahev,jelikoz jsem az dneska cistil nadrz s wapem,akorat musim sehnat velkou hadici od tankovaciho potrubi do nadrze,byla zpuchrela a derava tak jsem ji odriz a vyhodil.rozvody jsem udelal na rysky a sedi.zhavicky jsou cca 4mesice stary,ale na baterce se rozhavi ihned na spickach,takze jsou ok i kdyz jsem mel venku striky,tak deda otocil klickem a vsechny zhavily.motor komprezi ma,pri startovani bez striku jsem zacpaval diru prstem a 1,2,3 jsem vubec neudrzel a 4 byl tak o pulku slabsi,ale myslim si,ze je jeste ok.tlaky bych zmeril,ale nemam merak.me kazdej poradil at to skusim roztahnout na lane,tak uvidim.dneska jsem zkousel horkovzdusnou pistoli ohryvat sani uvnitr a i pri tom startovat,lechce asi cca 3sec zablafal a pak nic.Z vyfuku se trochu pri nastartovani vzdycky coudi.TAky se od deklu co je na ventilech taky trosku vzdycky zacoudi,ale ten automechanik rikal,ze je to normalni,kdyz dlouho nebezel.proste nechapu jak je mozny ze to nechyta,kdyz pred tim normalne jezdil a pak cele auto stalo 1,5roku,nez jsem si ten motor z toho vyndal.mam motor od jednoho chlapa co ho mel v garazi 3roky,pak jsem ho dal do golfa a ihned chytil,akorat po 70km praskla hlava a propalila se prohluben do pistu,ale tenhle proste ne a ne chytit.Me uz nic nenapada,krome lana a druheho auta.a kdyz to nepomuze tak motor hodim do srotu,sice jsem do toho hodil dost penez,ale jinak to nevidim

Uživatelský avatar
chavier
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 310
Registrován: 02.02.2008 22:42

Re: vw golf mk1 1.5D 1982 49hp

Příspěvek od chavier »

a startuješ s plným plynem, s předvstřikem? Zkus ještě trošku pootočit čerpadlem, trošku mu přidat. Protože z výfuku musí jít hodně dýmu při startování, ne jenom trošku zakouřit.

Jinak vstřiky 1.5D a 1.6D nejsou zaměnitelné, liší se tlakem !
Obrázek

MAREKCYNYBULK
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 275
Registrován: 18.04.2011 15:01
Bydliště: Rakovnik
Kontaktovat uživatele:

Re: vw golf mk1 1.5D 1982 49hp

Příspěvek od MAREKCYNYBULK »

Ale ja tam daval striky z 1,6d.ja to daval z motoru,kde mi odesla hlava a propalil se pist(spatny strik jsem tam nedaval.pred strik jsem zkousel ,hodne plynu taky a je to stejny.ten motor co jsem si myslel,ze je 1,5d,je taky 1,6.ten sice funguje,ale moc zere naftu,tece olej pod hlavou a jeste nema takovy vykon co mel(ten budu delat a bude jako nahrada).tady ten co ho chci ozivit byl v passatu a je to 1,6d,veci co jsem do nej daval jsou funkcni z golf II 1,6d.(striky,cerpadlo).Takze:Zhavicky zhavi,cerpadlo,striky OK 1,2,3valec Ok 4 o trochu mensi kompreze.rozvody OK,elektromagnet na cerpadle OK,starter OK,nafta z cerpadla na vsech 4vyvodech jde pod tlakem i kdyz na hadicky napojim striky tak rozprasuji krasne,akorat Ja jsem z toho KO uz nevim co je spatne,kdyz malou snahu ma,ale stejne nechytne,ani na 2valce.5dni neustaleho startovani a reseni a prehazovani a nic.V sobotu pujde za lano a roztahnu ho.vubec to nechapu takovejch motoru jsem zkrisil hodne a tenhle proste radost neudela.jinak diky za kazdou radu.moc si toho vasim,protoze jsem zoufalej,ani 15 automechaniku si nevedeji radi a jenom krouti hlavou.

Odpovědět

Zpět na „Motor“